Nieuwe bougiedoppen

rzwanink

I need Vitamin Sea
5 jun 2010
5.667
4.875
wie weet of het volgende enig nut heeft;

Heb via ebay NGK bougiedoppen met kabels gekocht.
nu passen deze doppen goed en de motor start nu beter als daarvoor. mede doordat ik erachter kwam dat bij 3 doppen de kabel was afgebroken en dus zeer slecht contact maakte, dus niet goed vonkte....

alleen de originele doppen sluiten de bougie af, maar de dikke rand van de dop zorgt ook voor een, al dan niet waterdichte, afdichting met het blok.

de NGK dop is smaller en laat mij een gedeelte van de bougie zien dus kan in dat gat water lopen. lijkt mij niet zo best. Is het nou verstandig om dit op te lossen door met zwarte siliconen kit dit af te dichten.
 
Ontwateringskanaaltjes... dat wist ik niet. Weer wat geleerd! :Y

Ik dacht, als daar water in staat, gaat dat toch roesten e.d.?
Dus rondom mooi dicht kitten :X
 
Net eens ff met een ledlamp gekeken. Maar kan niet echt iets vinden wat op een afwaterings kanaaltje lijkt.

Maar goed kitten kan geen kwaad lijkt mij.
Zekere voor het onzekere.
 
Er zitten ontwateringsopeningen in het blok bij de bougies.
Het ontwaterings gat zit, als je de zijkant van het blok bekijkt, in de tweede grijze "koelrib", daar is een uitsparing met een gaatje dieper gelegen.

Als je geen rubbers om de bougiedoppen hebt, is dat geen probleem.
Mocht je niet zeker zijn, kun je ze bij de motorzaak zo de rubbers verkrijgen.
Dichtkitten zou ik niet doen. Want dan kit je het gaatje ook dicht! Dan blijft er zeker water in staan.
En... zeker een goede zet om andere bougie kabels en doppen te nemen, want na 10 á 15 jaar drogen de originele uit en worden ze poreus. Ik heb er baat bij gehad, want de motor loopt nu als een zonnetje. 8-)
 
Laatst bewerkt:
@vampiremax: idd de afwaterings kanaaltjes gevonden. soms liggen de dingen meer voorhand dan je verwacht.

Zaten niet verstopt. maar als ik er iets in prik kom ik onder bij de bougie terecht. dan houd ik minimaal nog zon 5 cm over tot ik bij de bougiedop kom. dus denk dat ik netjes een rulletje kit langs het dopje doe. kan dat kanaaltje ook niet verstoppen
 
@vampiremax: idd de afwaterings kanaaltjes gevonden. soms liggen de dingen meer voorhand dan je verwacht.

Zaten niet verstopt. maar als ik er iets in prik kom ik onder bij de bougie terecht. dan houd ik minimaal nog zon 5 cm over tot ik bij de bougiedop kom. dus denk dat ik netjes een rulletje kit langs het dopje doe. kan dat kanaaltje ook niet verstoppen

Nutteloos.

Water loopt weg door het kanaaltje, het laatste restje verdampt door de warmte van het blok.
 
Oke oke duidelijk..... blijf wel weg met de kit... -O-

Ben al lang blij dat het water netjes weg loopt.

Bedankt allemaal, en tijd voor een slotje :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan