Nieuwe 1200 GS killer :)

Johannes Stoffels

Die hard MF'er
16 dec 2018
309
245
Ok ok... ik geef toe, de titel van dit topic is wellicht wat overdreven, enigszins sarcastisch bedoeld én juist met het respect voor de Duitse Allroad King...maar toch: vandaag is mijn nieuwe Benelli afgeleverd. Heel eventjes rondjes gereden bij de stalling maar wat is dat al fijn! Laat de lente alsjeblieft snel komen (na de wintersport...)

Groet,

Johannes
IMG_20190201_141239.jpg
IMG_20190201_141218.jpg
 
Prachtige fiets Johannes!

Wil de pret niet bederven maar ik hoop dat Benelli wel aan kwaliteit heeft gewonnen.
Ik heb zelf NL een nieuwe Benelli TREK 1130 gekocht in 2012 (overjarig) alleen maar ellende gehad met een lekkend blok op de splitnaad, (reparatie onder fabrieksgarantie) daarna roest bij de exenters...(binnenkant achterbrug kaal onbehandeld staal) zelf maar behandeld..
Heb er 1000 km plezier van gehad met inrijden toen begon hij weer olie te lekken en heb ik hem ingeruild.
De motor zelf was prachtig echt jammer dat ze het niet goed voor elkaar hadden.

Ik hoop echt dat de jouwe kwalitatief beter is en wens je heel veel plezier met deze prachtige fiets


Dit was hem mijn beauty..

08A77AC2-0784-4B45-A796-1BAA5F83BC7B.jpeg
 
Benelli nu heeft buiten de naam helaas en gelukkig niets meer te zien met Benelli toen.
Ze zijn nu chinees ipv italiaans en heel wat minder sportief georiënteerd.

Een tnt 160 heb ik al jaren wel wat gevonden..
 
Prachtige fiets Johannes!

Wil de pret niet bederven maar ik hoop dat Benelli wel aan kwaliteit heeft gewonnen.
Ik heb zelf NL een nieuwe Benelli TREK 1130 gekocht in 2012 (overjarig) alleen maar ellende gehad met een lekkend blok op de splitnaad, (reparatie onder fabrieksgarantie) daarna roest bij de exenters...(binnenkant achterbrug kaal onbehandeld staal) zelf maar behandeld..
Heb er 1000 km plezier van gehad met inrijden toen begon hij weer olie te lekken en heb ik hem ingeruild.
De motor zelf was prachtig echt jammer dat ze het niet goed voor elkaar hadden.

Ik hoop echt dat de jouwe kwalitatief beter is en wens je heel veel plezier met deze prachtige fiets


Dit was hem mijn beauty..

Bekijk bijlage 1351565
Wat een prachtige motor trouwens! Ik heb wel eerder verhalen gehoord over mindere ervaringen met Benelli. Aanvankelijk was dat ook wel de reactie op het feit dat ze nu in China worden gemaakt. Op basis van (long term) reviews, die overigens nooit objectief zijn, heb ik deze keuze gemaakt. Ik ga er vanuit dat ze het nu goed voor elkaar hebben en een mooie toekomst tegemoet gaan.

Groeten,

Johannes
 
Dacht even dat het over de 1250GS ging.
Ik kende ze alleen van de hele kleine motorisaties.
Haha! Klopt! Benelli maakt nu nog met name kleine motorisatie...mijn model heeft slechts 48 pk! Maar als je, zoals ik, wil touren en af en toe wat snelwegen wil pakken is dat heel goed te doen! BMW gaat ook maar door met vermogen hè? ;)

P.s. dit jaar komen er ook een zwaardere naked bike en verwachting is een Allroad met meer vermogen!
 
Vind het een mooie motor, hij lijkt op de multistrada, met een beetje 850gs erdoorheen gemixed.

En te bedenken dat BMW al een tijdje niet meer de grote allroad monster is qua vermogen, die eer hebben nu Ducati en KTM met hun parade paardjes met 160pk
 
Terug
Bovenaan Onderaan