Nieuw project: Cafétriple, Trophycafé, whats in a name...

Een geleidebus van de “nieuwe” achterremklauw (Daytona 675) was nogal verroest. Na de roest verwijderd te hebben bleek het metaal nogal aangevreten. Van RVS een nieuwe gedraaid, is voordeliger dan een nieuwe bestellen, sneller, leuker en het roest nooit meer.
A68C723B-DB6C-4F67-97C4-2FFCF4C1418B.jpeg
 
Pas op met RVS in contact met aluminium! Door electrolyse wordt het aluminium aangetast. Dit kun je voorkomen door de contactvlaken met kopervet in te smeren.
Dat is een veel voorkomende misvatting, kopervet verergerd dit juist. Je moet keramisch vet gebruiken om dit te voorkomen (en dat doe ik ook).
 
Zojuist even een proefrondje van zo’n 40 km. gereden. Het voldoet helemaal aan mijn verwachtingen. Hij stuurt een stuk beter, wat natuurlijk ook met de versleten achterband op de Trophy velg te maken had, op de Daytona velg ligt nu een band die nog wel een paar duizend km. mee kan. En qua tandwielverhouding ben ik van 17 - 46 naar 16 - 47 gegaan waardoor ie wat levendiger is geworden. De topsnelheid waarbij hij in het rode gebied zal lopen zal nu iets lager geworden zijn, maar dat boeit bij een caféracer niet. Daarmee rij je toch nooit echt hoge snelheden, bij een 120-130 is de lol op zo’n kale motor er toch wel af.
 
Tis even stil geweest, maar ik heb niet stil gezeten. Ik ben vast begonnen om nieuwe uitlaten te maken. Met een knipoog naar het driecilinder concept. Er komt nog wel een tussendemper voor, maar het geluid valt niet eens tegen. De driepitter roffel komt goed tot zijn recht nu.

BA390259-6613-4301-B83D-4344432BDF33.jpeg
0F16A051-669E-43EC-96E9-8964040B4791.jpeg
35F2DA73-DDD8-4BC1-B579-B603C87115B0.jpeg
 
Ben nog niet klaar met de bochten, de lastige hoekjes moeten nog. Maar ik heb ze met een polyvlies schijf op de haakse slijper blank gemaakt. Hierna ga ik ze nog satineren zodat de schuurgroefjes allemaal dezelfde kant op gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Het originele luchtfilter is nogal lomp en past niet bij een caféracer.

Maar K&N filters natuurlijkwel, is eigenlijk verplichte kost.
8BFF2F49-92A6-4DEC-B53A-D0AEF772EFCF.jpeg
0EBA0FF8-D513-41B7-BBF5-5628F42118DE.jpeg
 
sucses met afstellen .triumph staat om bekend dat ze moeilijk af te stellen zijn zelfs met eorigele luchtfilter weet er helaas zelf alles van
 
Terug
Bovenaan Onderaan