Nieuw project: Cafétriple, Trophycafé, whats in a name...

Nop62

MF veteraan
Donateur
19 jul 2012
3.993
1.152
Doetinchem
Vandaag de basis gekocht voor een nieuw toekomstig project. Een Triumph Trophy 900 driecilinder. Dit zal een langlopend project worden want tussendoor zal ik moeten sparen om diverse dingen te kunnen financieren, of de Papazuki moet snel verkocht worden, want dat zal uiteindelijk het gevolg zijn....
Maar eerst moet ik ‘m volgende week ophalen en aan het lopen zien te krijgen. Hij heeft al een aantal jaren niet meer gelopen, ben dus benieuwd hoe die zal lopen. De kilometerstand is iig lekker laag met 51500. Dan laten keuren en een NL kenteken erbij zien te krijgen (zal geen probleem zijn, zitten Belgische papieren bij) en dan eerst een poosje mee rijden om te kijken of alles goed functioneerd.
Dus voor ik werkelijk aan het verbouwen ben zal nog wel even duren. Ik heb al wel aardig in m’n kop zitten hoe die moet worden.
De vorderingen zal ik uiteraard hier weer met jullie delen.
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Razend benieuwd wat je hier weer voor moois van gaat maken. Maar wat jammer dat de Papazuki er dan uit moet.

if I was a rich man, dideldaidel........
 
Caféracer gaat het worden. Deze had ik ook al gezien, zitten wel wat mooie dingen aan. Maar het kontje past niet bij de tank, verder wel een inspiratiebron. Op deze foto is beter te zien wat ik bedoel, gaat me niet om de kleur maar om de vorm.

full
 
Laatst bewerkt:
Update: gisteren nieuwe accu erin, starten, lopen ! En dat na ruim 2 jaar stilstand, verbaasd me echt. Maar ik had al via via een ultrasoonbak geregeld, dus de carbs gaan voor de zekerheid nog wel in bad.
 
De carbs waren eigenlijk best wel schoon, maar om bovengenoemde reden liggen ze nu toch te badderen.

full
 
De carbs zitten er weer op en hij loopt als een zonnetje. De koppeling ging zo licht als een veertje, maar ontkoppelde helemaal niks. Dus de koppelingsvloeistof ververst, de ouwe leek wel roestwater. Nu doet ie weer wat ie hoort te doen. De remvloeistof volgt binnenkort, hoewel de remmen wel druk opbouwen. Beter om toch even te verversen.
Jammer dat ik er nog geen Nederlands kenteken bij heb, kan niet wachten om een proefrit te maken.
 
Vandaag met een ééndagskenteken naar de RDW geweest voor de keuring. Hij is goedgekeurd ! Nu wachten op het definitieve NL kenteken.
Voor het eerst dus ook er mee gereden. Rijdt super lekker zo’n 3 pitter, hij houdt rond zo’n 6000 toeren nog wel wat in maar dat los ik vast nog wel op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan