Nieuw nederlands talent, oa Zonta v.d Goorbergh en Kas Beekmans

Bo werd ook een paar keer afgewezen en werd later overtuigend RBR kampioen.
Dacht dat Collin er ook niet direct de eerste keer doorkwam.
2-voudig WSS300 wereldkampioen Jeffrey Buis is nooit geselecteerd voor de RBR.
Het is een momentopname en er zullen meerdere belangen meespelen dan alleen talent.
 
Is altijd lastig die RBR Cup. Zijn ook andere belangen dan alleen hard rijden. Anders hadden ze alleen maar Spanjaarden en Italianen, die zijn op die leeftijd vaak gewoon verder vanwege de vele mogelijkheden die ze hebben.

Jorge Aspar heeft daar laatst ook wat over gezegd dat ze enorm worstelen met de verhoogde leeftijdsgrens in de Moto3. Die jongens moeten ze nu bijna 6 jaar in de vooropleiding vast houden wat mega veel geld kost.
 
Als ze op dit moment gewoon niet goed genoeg? Of degene die wel geselecteerd zijn, beter zijn?
Misschien volgend jaar weer een kans.
Zeker waar , vandaar dat ik ook aangaf mij er niet genoeg in verdiept te hebben.
Naar mijn mening moet er met de huidge successen van zonta en Colin zsm een opvolger komen.. liefst in de junior gp maar anders in de rbr
 
De kampioenen van de BTC (Evan Belford, UK) en NTC (Rocco Sesler, D) zijn blijkbaar zondere verdere selectie ook zeker van een plekje in de RBR voor 2024.
Kyano Vijer heeft al aardige resultaten in de BTC laten zien maar heeft erna een ander traject gekozen, voor Nederlands talent is de NTC misschien een optie tov naar Spanje uitwijken ?
 
Als die jongens (Veijer en Van Trigt) zich al niet kunnen kwalificeren voor de hoofdrace bij de ETC dan hebben ze bij de RBR al helemaal niets te zoeken.
 
Dat ben ik met je eens. RBR is nog echt te vroeg voor ze. Ze moeten eerst daar een stap gaan maken lijkt mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan