niet duur.

Deze persoon is anders wel Superyacht designer hè?! Dat is zo prestigieus, dat moet wel waar en betrouwbaar zijn.

Dan had hij beter in Nederland kunnen blijven, Nederland is een aardige speler in de markt van de luxe superjachten...
 
Regelmatig komen dit soort advertenties voorbij op Speurders, ook ik heb er een keer op gereageerd, gewoon om te kijken wat zijn verhaal was.
Ondanks dat er onder zijn naam Haarlem stond bleek het een Duitser te zijn die handelde in bulldozers en tractoren en om vertrouwen te winnen had ie een site gekopieerd en bijgesloten. Hij reed niet meer zoveel op zijn Triumph Speedtriple dus die kon de deur uit, kon ik mij ook wel voorstellen want volgens zijn overige advertenties had ie nog ongeveer 25 andere motoren staan met allen een NL kenteken waar hij de foto's allemaal ergens anders had genomen:) Hij was erg druk maar transport was geen probleem maar wel eerst centjes overmaken natuurlijk.....
Onvoorstelbaar dat die pipo's elke keer weer opduiken, maar ja, er zullen ongetwijfeld mensen zijn die erin tuinen.
 
Heb ook gereageerd heb nu een prachtige Opel Astra 2.0 turbo voor weinig voor de deur staan. Moest er wel voor naar Ierland, maar dan heb je ook wat. Doen zou ik zeggen!
 
Als een ieder hier gaat reageren....... En gaat kopen is hij zo door zijn voorraad heen.
 
volgende keer als er weer een voorbij komt, even hier posten, gaan we met z'n allen om informatie vragen tot ie er gek van wordt
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Denk niet dat het zoden aan de dijk zet. Als ik hem was had ik gewoon macro'tjes/automation scripts gebouwd om met een druk op de knop te kunnen reageren op die reacties. (Anders copypaste hij wel, hoewel me dat ook al snel zonde van de tijd lijkt als je dit vaker doet.) Anyway, waarschijnlijk kost het "ons" véél meer tijd om erop te reageren dan het hem kost om die reacties te verwerken.

Merk op dat zijn contactpogingen nogal stom ogen. Dat doen veel spammers/oplichters expres, zeker als ze op grote groepen mensen jagen (buckshot approach), zodat je de mensen van normale (of hoger) intelligentie al snel wegjaagt en alleen de goedgelovige, beïnvloedbare medemens zichzelf nog door die zeef filtert. Die kun je dan vervolgens met 't handje aanpakken (bullet approach). Zo werkt al die india/pakistan telefooncrap ook, en allerhande Afrikaanse spam/catfishing/money-wiring scams... Proberen het zo overtuigend te maken dat ook slimme mensen in fase 1 trappen is gewoon zonde van de tijd.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Richard,

Weet je zeker dat je boot in Glasgow ligt?
Bijgevoegde foto is vanmiddag genomen in een haven in Nederland.
Kan jij mij dit verklaren?
Dat scheelt toch een transport van Glasgow naar Nederland.

Groet,
Raymond W


---------------

Hallo,
De boot is bij de rederij in Glasgow, dus dit kan niet in de haven van Nederland zijn, het was er al voordat ik daar kocht.


Richard


---------------

Heb je de boot al verkocht?
De advertentie is weg.

-----------------------------------------
Net zoals al zijn andere advertenties :+

Toch zou het wenselijk zijn als speurders eerder in zou grijpen.

Denk niet dat ik nog iets van Richard ga horen?
 
Zo, speurders heeft geantwoord:

Geachte heer, mevrouw ,

Bedankt voor uw reactie.

Naar aanleiding van uw bericht hebben wij dit account en bijbehorende IP-adressen inmiddels geblokkeerd, het lijkt er inderdaad sterk op dat het hier wellicht om oplichting gaat. Helaas is het vrijwel onmogelijk om dit soort advertenties op voorhand tegen te gaan omdat dergelijke adverteerders steeds vanaf nieuwe IP-adressen, nieuwe fake accounts aanmaken; het is op onze website immers voor iedereen mogelijk een gratis advertentie te plaatsen. De formule van onze website staat het helaas niet toe om alle advertenties te voorzien van een controle alvorens deze zichtbaar worden op de pagina maar wij doen ons uiterste best!

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Yvonne

Het Speurders.nl Team

Speurders.nl - tweedehands en nieuwe producten kopen en gratis verkopen
 
Hoi Richard,

Weet je zeker dat je boot in Glasgow ligt?
Bijgevoegde foto is vanmiddag genomen in een haven in Nederland.
Kan jij mij dit verklaren?
Dat scheelt toch een transport van Glasgow naar Nederland.

Groet,
Raymond W


---------------

Hallo,
De boot is bij de rederij in Glasgow, dus dit kan niet in de haven van Nederland zijn, het was er al voordat ik daar kocht.


Richard


---------------

Heb je de boot al verkocht?
De advertentie is weg.


-----------------------------------------
Net zoals al zijn andere advertenties :+

Toch zou het wenselijk zijn als speurders eerder in zou grijpen.

Denk niet dat ik nog iets van Richard ga horen?

Don’t rock the boot over })
 
Terug
Bovenaan Onderaan