Nico Genius ervaringen

Energyre

Die hard MF'er
21 feb 2016
917
351
Ik ben mij aan het oriënteren op een druppellader. Nu zie ik veel Optimate en CTEK voorbij komen maar ook de Noco Genius komt veel voorbij. Nu valt er hier niet zo heel veel over te vinden, dus ik zou graag willen weten of de kwaliteit in de buurt komt met een Optimate of CTEK. Zo op het oog ziet het eruit als een prima lader met diverse standen. Ook de prijs is gunstig, ongeveer 43 euro voor een Genius 3500, waar een MXS 3.8 al richting de 65 euro gaat.

Edit: typo in de topictitel, kan een mod dit aanpassen?
 
Een mxs 3.8 is geen druppellader, dat is een gewone lader. Druppelladers laden met zo’n 0,8 A en een CTEK mxs 0.8 is onder de €50 te vinden.

Een MXS is wel degelijk een druppellader. Heeft een motorstand en een pulse stand erop zitten voor onderhoudsladen met 0,8A. Dat ie 3,8A kan laden is alleen maar gunstig, kan ik er ook eens een autoaccu mee doen. Vandaar dat de prijs van de Noco Genius gunstiger is voor dezelfde functies als die van de MXS 3.8.

Zie manual https://www.ctek.com/storage/ma/209...D43CA58307/MXS_3.8-Productsheet-low-NL-NL.pdf
 
Als het om de centen gaat neem je een Dunlop van de Action voor een tientje. Ik hed 5 van die dingen die probleemloos hun werk doen voor in totaal minder als die Noco
2547046_8711292015123-110.png

Maar je wilt waarschijnlijk eerst allemaal andere raad horen om die te weerleggen en toch die Noco kopen omdat je keuze al vaststaat.
Ik vraag me af wat de insteek is om een lader te kopen die 2 keer zo duur is als een nieuwe accu om te voorkomen dat een accu stuk gaat?
 
Laatst bewerkt:
Als het om de centen gaat neem je een Dunlop van de Action voor een tientje. Ik hed 5 van die dingen die probleemloos hun werk doen voor in totaal minder als die Noco
2547046_8711292015123-110.png

Maar je wilt waarschijnlijk eerst allemaal andere raad horen om die te weerleggen en toch die Noco kopen omdat je keuze al vaststaat.
Ik vraag me af wat de insteek is om een lader te kopen die 2 keer zo duur is als een nieuwe accu om te voorkomen dat een accu stuk gaat?

Hoe smaakt dat nou zo’n fles azijn?
 
Ik pis azijn, zuipen doe ik bier...

Dacht een keer mee te doen met mijn collega azijnpissers -O-

Maarrehhh... dat ontkracht de voordracht van het Action ding niet hoor :+
 
Laatste uitgave van MotoPlus staat ook een test van 12 acculaders. Prijzen van 28,99 tot 119,99 euro. Die van 28,99 is een Black en Decker en kwam als goed uit de test terwijl de duurste van 119,99 een Shido DC3 is en slechts voldoende uit de test kwam. De veelgebruikte Optimate is ook een prima lader . Heb er twee voor onze motoren en werken al jaren naar volle tevredenheid. Vaak zijn er acties van Optimate…. Heb je ze voor nog geen 50 euro. Keuze genoeg. Anders koop je Moto Plus nr 1 en verdiep je er maar eens in . Ook een Dino 12v 5A kwam goed uit de test voor de prijs van 38,61 euro. Geschikt voor lood/gel en onderhoudsvrije accu's... Je kunt aan de slag.
 
Ik pis azijn, zuipen doe ik bier...

Dacht een keer mee te doen met mijn collega azijnpissers -O-

Maarrehhh... dat ontkracht de voordracht van het Action ding niet hoor :+

Heel af en toe denk je een verstandig antwoord te geven , in de hoop dat je daarmee de keuze logischer kunt maken voor de ander...maar we leven tegenwoordig in een tijdperk waarbij je niet meer mag zeggen wat je vindt, en al helemaal niet meer wat je denkt...
Ze willen alleen nog horen wat ze eigenlijk al besloten hebben, en alle andere meningen zijn een reden om om mamma of papa te roepen, of in dit geval iets met azijn....
Ik wordt er triest van , zou dat aan bleu monday liggen
 
Heel af en toe denk je een verstandig antwoord te geven , in de hoop dat je daarmee de keuze logischer kunt maken voor de ander...maar we leven tegenwoordig in een tijdperk waarbij je niet meer mag zeggen wat je vindt, en al helemaal niet meer wat je denkt...
Ze willen alleen nog horen wat ze eigenlijk al besloten hebben, en alle andere meningen zijn een reden om om mamma of papa te roepen, of in dit geval iets met azijn....
Ik wordt er triest van , zou dat aan bleu monday liggen

Dit was geen mening meer geven, maar gelijk alles is afkraken wat er voorbij komt omdat de Action lader heilig is. Want ja waarom zou je ook maar wat meer geld uitgeven voor een lader om je accu in goede conditie te houden? Dat is toch mijn keuze. Je kan inderdaad elk jaar beter een accu van 20 euro kopen, yeah right :'):') Tevens heb ik nog helemaal niks besloten, dankzij de tips om even in de motorbladen te kijken. Fijn dat je hier al zo lang rondhangt, maar nooit kan er maar een serieus antwoord vanaf en het is altijd maar zeiken op anderen hoe zij het beter moeten doen. Dat azijnpissen van jullie, daar word ik triest van :')
 
Laatst bewerkt:
Als het om de centen gaat neem je een Dunlop van de Action voor een tientje. Ik hed 5 van die dingen die probleemloos hun werk doen voor in totaal minder als die Noco
2547046_8711292015123-110.png

Maar je wilt waarschijnlijk eerst allemaal andere raad horen om die te weerleggen en toch die Noco kopen omdat je keuze al vaststaat.
Ik vraag me af wat de insteek is om een lader te kopen die 2 keer zo duur is als een nieuwe accu om te voorkomen dat een accu stuk gaat?

Jij dacht dat alle accu's maximaal 5 tientjes kosten?
 
Ik kan het niet anders dan eens zijn met Energyre.
"Normale" antwoorden zijn hier ( net als op de meeste andere fora) zeldzaam.Men begint vaak direkt met het afzeiken van iemand.Vaak ook niet in het bezit van enige kennis meent men wel zijn/haar mening te moeten geven ( terwijl vaak om kenniservaring gevraagd wordt).
Uiteraard zijn er ook welke wel serieus een antwoord geven, maar die lijken wel steeds meer in de minderheid te zijn.
Is dat nu typisch Nederlands?
Je zou het bijna denken.
 
Laatste uitgave van MotoPlus staat ook een test van 12 acculaders. Prijzen van 28,99 tot 119,99 euro. Die van 28,99 is een Black en Decker en kwam als goed uit de test terwijl de duurste van 119,99 een Shido DC3 is en slechts voldoende uit de test kwam. De veelgebruikte Optimate is ook een prima lader . Heb er twee voor onze motoren en werken al jaren naar volle tevredenheid. Vaak zijn er acties van Optimate…. Heb je ze voor nog geen 50 euro. Keuze genoeg. Anders koop je Moto Plus nr 1 en verdiep je er maar eens in . Ook een Dino 12v 5A kwam goed uit de test voor de prijs van 38,61 euro. Geschikt voor lood/gel en onderhoudsvrije accu's... Je kunt aan de slag.
Dat is precies dezelfde test die ik 1 posting boven de jouwe ook al aanhaalde, alleen dan vertaald naar het Nederlands.
 
Wat is dat toch met die laders? Ik start dat ding in het voorjaar en rij weg.
Als de brommer dat niet doet is de accu brak.
Dat...
Ik heb die dingen er opzitten voor het gevoel, ze zitten er ook weken lang niet op en dan loopt het spul ook gewoon

Jij dacht dat alle accu's maximaal 5 tientjes kosten?

Jij dat ik dat dacht?

Dit was geen mening meer geven, maar gelijk alles is afkraken wat er voorbij komt omdat de Action lader heilig is. Want ja waarom zou je ook maar wat meer geld uitgeven voor een lader om je accu in goede conditie te houden? Dat is toch mijn keuze. Je kan inderdaad elk jaar beter een accu van 20 euro kopen, yeah right :'):') Tevens heb ik nog helemaal niks besloten, dankzij de tips om even in de motorbladen te kijken. Fijn dat je hier al zo lang rondhangt, maar nooit kan er maar een serieus antwoord vanaf en het is altijd maar zeiken op anderen hoe zij het beter moeten doen. Dat azijnpissen van jullie, daar word ik triest van :')

Kijk, die dingen zijn natuurlijk hartstikke goed, Optimate, Ctec en Noco. Die heb ik helemaal niet afgekraakt. Misschien ben jij wel op zoek naar een advies, maar wat K@w@ zegt is wat ik bedoel,

Heel af en toe denk je een verstandig antwoord te geven , in de hoop dat je daarmee de keuze logischer kunt maken voor de ander...maar we leven tegenwoordig in een tijdperk waarbij je niet meer mag zeggen wat je vindt, en al helemaal niet meer wat je denkt...
Ze willen alleen nog horen wat ze eigenlijk al besloten hebben, en alle andere meningen zijn een reden om om mamma of papa te roepen, of in dit geval iets met azijn....
Ik wordt er triest van , zou dat aan bleu monday liggen
Ik heb hier diezelfde mening / ervaring. Net zo'n ervaring als dat iedere rookie een "wat is een goede beginnersfiets" topic start. terwijjl ik me niet voor kan stellen dat je bij een bepaalde fiets al een gevoel hebt, zoals jij met je lader
Wat K@w@ zegt is gewoon waar. Maar on topic...

Die Action dingen is chinese troep met een Dunlop sticker erop. Daar gaat je accu net zo lang mee als met een dure Ctec. Dat was voor mij met 7 motorfietsen in de verzekering een goede reden om geen 400 maar 60 euro uit te geven, en die accu's? als ze stuk zijn gaat er een nieuwe in...
 
Laatst bewerkt:
Gewoon bij de action de Dunlop halen. Heb er zelf al best lang 2 in gebruik. Helemaal niks mis mee.
Chinese troep :r Ik laad er ook semi-tractie accu's mee van 60 of 100 Ah... hebben ze iig wat te doen

Ik ben mij aan het oriënteren op een druppellader. Nu zie ik veel Optimate en CTEK voorbij komen maar ook de Noco Genius komt veel voorbij. Nu valt er hier niet zo heel veel over te vinden, dus ik zou graag willen weten of de kwaliteit in de buurt komt met een Optimate of CTEK. Zo op het oog ziet het eruit als een prima lader met diverse standen. Ook de prijs is gunstig, ongeveer 43 euro voor een Genius 3500, waar een MXS 3.8 al richting de 65 euro gaat.

Edit: typo in de topictitel, kan een mod dit aanpassen?

Hey, je gaat wel effe van 11 naar 15 likes alleen al in dit topique
 
Het begint al bij de openingspost.

- Wat is kwaliteit volgens TS ?
- 'Ziet er goed uit op het eerste oog' > dus hoe de lader eruit ziet bepaalt de kwaliteit voor TS ? ..

En dan wel nuttige antwoorden verwachten en nog een grote mond opzetten ook :+

100 punten voor een vermakelijk MF topic wel natuurlijk !
 
Wat is dat toch met die laders? Ik start dat ding in het voorjaar en rij weg.
Als de brommer dat niet doet is de accu brak.

Makkelijk gezegd.

Veel motoren hebben een alarm en/of startonderbreking en deze ontladen de accu langzaam.

De accu van mijn motor overleeft een lange tijd stilstaan ook niet zonder druppellader.
 
Ik kan het niet anders dan eens zijn met Energyre.
"Normale" antwoorden zijn hier ( net als op de meeste andere fora) zeldzaam.Men begint vaak direkt met het afzeiken van iemand.Vaak ook niet in het bezit van enige kennis meent men wel zijn/haar mening te moeten geven ( terwijl vaak om kenniservaring gevraagd wordt).
Uiteraard zijn er ook welke wel serieus een antwoord geven, maar die lijken wel steeds meer in de minderheid te zijn.
Is dat nu typisch Nederlands?
Je zou het bijna denken.

Voldoende reden voor mij om me bijna nooit meer te mengen in dit soort topics.
Met m'n 10 jaar verkoop en garantie ervaring met acculaders van CTEK, Telwin, Optimate, GYS, Telwin, Ferve en diverse Aziatische el cheapo druppelaars van vele private labels..
 
Terug
Bovenaan Onderaan