'Nee, hij is niet uniek'

Hè heerlijk, ik heb het sarcasme topic gevonden! Ben wel benieuwd; wat drijft jullie om telkens weer naar dit topic te komen?
 
Hè heerlijk, ik heb het sarcasme topic gevonden! Ben wel benieuwd; wat drijft jullie om telkens weer naar dit topic te komen?
⬇️
Ik kijk graag in het verkooptopic ook al is mijn bankrekening leger dan een gemiddeld gemeentehuis op vrijdagmiddag na half drie, gewoon om een beetje rond te kijken wat voor moois er op de Nederlandse motormarkt allemaal van hand wisselt. Hobbymatig, zeg maar.

En nou valt het mij telkens weer op dat ik wel heel veel unieke motoren tegenkom. Echt, je zou bijna denken dat er niet één hetzelfde is, zoveel als dat er als 'uniek' worden aangeboden.

Nu heb ik het niet over de enkele one-off, zelfbouw- of customfiets die in de verkoop gaat, want ja, die verdienen het immers het predicaat 'uniek' te dragen. Nee, ik heb het over SRAD's, Shadow's, Diversion's, GPZ'tjes en ander behoorlijk ruimschoots verkochte motorfietsen, waar de motorliefhebbende eigenaar, vaak eigenhandig en vol passie, een velglintje op aangebracht heeft. Misschien wel een paar nieuwe veters aan het stuur van die chopper. Of mooier nog; alle boutjes gewisseld voor geanodiseerde aluminium exemplaren. Het liefst 'De kut van Smurfin blauw' of 'jaren '80 seksuele revolutie hoerig rood.' Ja, dan is je grijze muizen-hok plots uniek. Blijkbaar.

Uniek lijkt tegenwoordig een selling point, maar ik vind het eerder een afknapper en bewijs van dat de eigenaar geen flauw benul heeft van hoe de wereld in elkaar zit, zat of zal zitten.

Als klap op de vuurpijl wordt de gemiddelde verkoper van een unieke motorfiets vaak ook nog laaiend als iemand vraagt wat zijn stalen ros cq. verkoopwaar nu zo zeer uniek maakt, gevolgd door een uitblijvend concluderend antwoord op die vraag.

Beetje jammer.

Goed weekend :W
 
Ja zo leest ongeveer 100% van de mensen het. Zal eens de hulp inroepen van de echte taalnasi @SadBunny , volgens mij hoort er een komma achter het woord getuned. Anders is een andere invulling noodzakelijk.
Volgens mij moet er een komma worden geplaatst en het woordje "is" moet worden vervangen door het woordje "dus".
Dan hebben we 'm wel denk ik. :)
 
Die bandjes op de XJR1300 staan hem goed, maar als je het gas in de bocht opentrekt dan kan je nog wat beleven bij zo'n dikke en zware motor.
Dat had ik met gewone Tourance banden al op een G310GS. :')
 
Yamaha Fazer 600 Bobber
“uniek in Nederland”, nou ik denk ook daar buiten hoor!

Yamaha Fazer 600 Bobber (A2 mogelijk), Motoren, Motoren | Yamaha, Particulier, Sport, meer dan 35 kW, Ophalen



Yamaha Fazer 600 Bobber (A2 mogelijk), Motoren, Motoren | Yamaha, Particulier, Sport, meer dan 35 kW, Ophalen

≥ Yamaha Fazer 600 Bobber (A2 mogelijk) — Motoren | Yamaha — Marktplaats
Ik hoop dat hij inderdaad uniek is.
 
Oh die had ik nog niet eens gezien.. had dan een mooie tig las gelegd iig..

nog wat..l wat zit dr veel lood op dat wiel joh… 2 hele rijjen… haaaa… en dan ook geen zwarte loodjes ook nog..
 
Niet mijn kleur en de combi zit/plaatwerk onder het zadel is niet mijn ding. Flattracker achtige XJR is vaker gedaan en beter.

Schijnt dat met FJ1200 of FJR nokkenassen er flink meer vermogen uitkomt .

Het origineel is mooier
1697489586908.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan