Navigatie: Chinese meuk (Peaklife, Rage, Mappy, etc)

Ha! Nog meer fodsports bezitters.
Ik heb de 4,3 inch, 8Gb met 256Mb intern geheugen en het heldere scherm (800Lm). Dat laatste is werkelijk een flinke verbetering t.o.v mijn oude Rage!
Echter het probleem is dat de bluetooth verbinding met mijn sena smh10r headset steeds meer gaat achterlopen. De vertraging wordt na een half uurtje zelf bijna een minuut. De dame heeft het steeds meer over afslagen die we al lang geleden hebben gehad. Niet zo handig.
Het lijkt erg op een software probleem.
Hebben jullie met een fodsports gps vergelijkbare problemen?
De chinese leverancier (Autoadviser) heeft via Ebay beloofd om de huidige firmware op sd-card op te sturen. Maar dat was medio mei en ik heb nog niets ontvangen.

Dus eigenlijk ben ik op zoek naar de recente firmware van die fodsports gps.
Suggesties zijn welkom.
 
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Echter het probleem is dat de bluetooth verbinding met mijn sena smh10r headset steeds meer gaat achterlopen. De vertraging wordt na een half uurtje zelf bijna een minuut. De dame heeft het steeds meer over afslagen die we al lang geleden hebben gehad. Niet zo handig.
Het lijkt erg op een software probleem.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Suggesties zijn welkom.

Ik heb dezelfde fodsports, ongeveer een half jaar oud.
Ook ik ervaar wat vertraging bij bluetooth geluid.
Ik gaf tot nu toe mijn nieuwe headset de schuld, maar ga nu twijfelen.
1 verschil met jouw situatie: het wordt niet echt trager als ik hem langer gebruik, blijft hooguit een paar seconden.
 
Ik heb dezelfde fodsports, ongeveer een half jaar oud.
Ook ik ervaar wat vertraging bij bluetooth geluid.
Ik gaf tot nu toe mijn nieuwe headset de schuld, maar ga nu twijfelen.
1 verschil met jouw situatie: het wordt niet echt trager als ik hem langer gebruik, blijft hooguit een paar seconden.
Even wat verdere uitleg.
De vertraging wordt steeds meer wanneer we de sena headset gebruiken voor bike to bike communicatie. Telkens wanneer 1 van ons de communicatie functie inschakelt loopt, na het verbreken van die verbinding, de gesproken navigatie verder achter.
In dezelfde situatie functioneerde de oude Rage perfect! Nooit een probleem.
Het lijkt erop dat de fodsports de bluetooth verbinding buffert en daarmee vertraagd doorstuurt. Sterker nog, wanneer ik het navigatieprogramma afsluit gaan de gesproken aanwijzingen nog net zo lang door totdat die tekst klopt met waar we in de route staan.

Onder windows 6 CE ziet het OS helemaal geen bluetooth interface!
Dus m.i. is er echt iets mis met de firmware. Maar wanneer jij dezelfde verschijnselen ervaart zal een nieuwe installatie van die firmware ook geen oplossing zijn vrees ik.
 
XXXXXXXXXXXXXXXX
In dezelfde situatie functioneerde de oude Rage perfect! Nooit een probleem.
Het lijkt erop dat de fodsports de bluetooth verbinding buffert en daarmee vertraagd doorstuurt. Sterker nog, wanneer ik het navigatieprogramma afsluit gaan de gesproken aanwijzingen nog net zo lang door totdat die tekst klopt met waar we in de route staan.
XXXXXXXXXXXXXXXXX
Maar wanneer jij dezelfde verschijnselen ervaart zal een nieuwe installatie van die firmware ook geen oplossing zijn vrees ik.

Ik stuur je met plezier mijn firmware, maar denk inderdaad dat dat geen oplossing biedt.
Heb je het al met oordopjes geprobeerd? Dan weet je zeker dat het in het bluetooth gedeelte zit.
 
Ik stuur je met plezier mijn firmware, maar denk inderdaad dat dat geen oplossing biedt.
Heb je het al met oordopjes geprobeerd? Dan weet je zeker dat het in het bluetooth gedeelte zit.
In de auto getest, gewoon op de interne speaker. Geen enkel probleem.
Navigatie met gesproken aanwijzingen werkt dan prima.
Met Myboot shell opgestart, dan kun je in settings kijken. Daar herkent windows de BT dus niet, terwijl ik de sena wel kan pairen. Een vreemd geval.
Nog uitvoerig gezocht hoe een BT driver onder Win 6CE te installeren maar dat gaat 'm niet worden vrees ik.
Ik zou heel graag die firmware willen proberen. Even via PB?
 
In de auto getest, gewoon op de interne speaker. Geen enkel probleem.
Navigatie met gesproken aanwijzingen werkt dan prima.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Schiet me opeens te binnen: bij mij werd de vertraging een stuk minder toen ik de bluetooth van mijn mobieltje uit zette en de Rage dus als enige met de headset communiceerde.
 
Goeie tip, maar ik verbind mijn mobiel nooit met de Rage of headset.
De headset is gepaired met de gps en met de headset van mijn vrouw.
Communicatie gaat tussen die Sena smh10r headsets tot zeker 1000m afstand erg goed!
 
Laatst bewerkt:
Zijn er inmiddels mensen die een Chinese GPS hebben met Android? En welke software gebruikt men dan? Gebruik nu 2 jaar een TomTom Rider 410 naast een Chinese ding met iGO. TomTom is geinig voor kronkelroute en lifetime maps is ook lekker makkelijk, maar mijn god wat is dat ding traag. Mijn vriendin lacht me gewoon uit met route laden of adres opzoeken, altijd 10x sneller klaar. Wordt nu echt een irritatie, zover dat ik in staat ben die Motor Editie naar Android om te zetten als er niks beters blijkt te zijn. Iemand tips?
 
Zijn er inmiddels mensen die een Chinese GPS hebben met Android? En welke software gebruikt men dan? Gebruik nu 2 jaar een TomTom Rider 410 naast een Chinese ding met iGO. TomTom is geinig voor kronkelroute en lifetime maps is ook lekker makkelijk, maar mijn god wat is dat ding traag. Mijn vriendin lacht me gewoon uit met route laden of adres opzoeken, altijd 10x sneller klaar. Wordt nu echt een irritatie, zover dat ik in staat ben die Motor Editie naar Android om te zetten als er niks beters blijkt te zijn. Iemand tips?

Hey grappig dat jij eens om advies vraagt Hahaha! Ik draai zelf op de tomtom rider 550 veel bla bla maar net zo sloom als de 4** die ik hiervoor had,ondanks dat fans anders beweren! Ik heb naast de voor jouw bekende Windows ce toestellen wat getest met de mt5001 android navigatie! Om een lang verhaal kort te maken het is nog k** met een hoofdletter k! Ik heb inmiddels op mijn enduro een homtom HT20 pro zitten. Dat is echter gewoon 1 van de zovele waterproof telefoons... Laden en houder is niet zo mooi als een officiële nav maar goed. En ja dat werkt als een Windows ce toestel alleen dan vernieuwd en met leuke apps die iedereen kent!

Dus helaas even geduld nog, ik denk dat er zeer binnenkort zeker een versie zal zijn die wel voldoet!
 
Ooh wat ben ik blij dat jij die 550 al geprobeerd heb haha. Toch erg dat als je de route wil annuleren dat zo veel tijd kost? Toevallig zag ik laatst op Aliexpress een nieuwe unit met Android dus dacht ik misschien is dat wat. Vind de hardware kwaliteit van die Chinezen wat tegenvallen wat vooruitgang betreft en baal van dat WinCE6. Daar komt namelijk ook geen nieuwe software voor uit. We zijn nu 4 jaar verder sinds de start van dit topic en wat hardware en software is alles nog hetzelfde helaas. Ach ja, kan de vrouw wat vaker voorop rijden haha
 
Ziet er inderdaad best goed uit. Als ik de foto's bekijk zou ik mijn ExcelVan Win CE zo kunnen omwisselen voor deze Android Navi. De verbinding in de voedingskabel is hetzelfde.
Maar aan de andere kant, de Chinese "outdoor"smartphones zijn iets duurder en zijn moderner en sneller.
 
Ziet er inderdaad best goed uit. Als ik de foto's bekijk zou ik mijn ExcelVan Win CE zo kunnen omwisselen voor deze Android Navi. De verbinding in de voedingskabel is hetzelfde.
Maar aan de andere kant, de Chinese "outdoor"smartphones zijn iets duurder en zijn moderner en sneller.

Precies dit. En 4G dus nog meer opties. Een goeie houder en klaar
 
Ik zou voor een smartphone gaan. Een gebruikte Kyocera uit Amerika laten komen of een nieuwe Chinees via Ebay.
Ik heb zo'n Android navigatie gehad. Die was ook verschrikkelijk traag. En het scherm bijna onleesbaar.


Ik heb de Kyocera nu al een tijdje. En de 2e voor mijn vriendin erbij. Tot nu toe heb ik nog niet zo'n betrouwbare/snelle/goed afleesbare navigatie gehad als deze.

Houder is ook makkelijk te realiseren. Zie het "Android Smartphone" topic elders hier.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor een smartphone gaan. Een gebruikte Kyocera uit Amerika laten komen of een nieuwe Chinees via Ebay.
Ik heb zo'n Android navigatie gehad. Die was ook verschrikkelijk traag. En het scherm bijna onleesbaar.


Ik heb de Kyocera nu al een tijdje. En de 2e voor mijn vriendin erbij. Tot nu toe heb ik nog niet zo'n betrouwbare/snelle/goed afleesbare navigatie gehad als deze.

Houder is ook makkelijk te realiseren. Zie het "Android Smartphone" topic elders hier.

Goeie tip, tnx! Welke software wordt er dan vaak gebruikt?
 
Op de Kyocera?

TomTom GO, My Route App navigatie, voor Off-road gebruiken ze Osmand.

En er zijn nog tal van interessante motor navigatie apps:
Calimoto (Kan erg leuke rondritten plannen)
Kurviger (Weet leuke weggetjes te vinden)
Riser (Schijnt goed te zijn, maar is nogal duur)
Mototour (Net nieuw).

Het leuke van Android is dat je gewoon kunt installeren en proberen. De meeste apps hebben een gratis versie.

De app TomTom GO komt nagenoeg overeen met de software van de nieuwe Riders. Kronkelroutes zitten erin. En het rijden van gpx routes is ook erg makkelijk via Mydrive. Mydrive is weer een aparte app. Of te benaderen via de pc. Een gekraakte versie van TomTom Go kan ik je wel toesturen ;-)
MyRoute App is ook een leuk initatief. Niet gratis, maar uiteindelijk wel zijn geld waard.

Qua Kyocera's:
De XD heeft een 5,7 inch scherm en ik vind hem erg fijn. Ook mooi om routes op het toestel zelf te maken.
De Pro heeft een 5 inch scherm. En als leuke extra gadget een action cam. De Pro is een iets nieuwer model.
Vastzetten doe ik heel simpel met een passende hardcase. Hier kun je naar hartelust alles aanschroeven en/of lijmen zonder de telefoon te beschadigen.
Een X Grip schijnt ook erg goed te werken.

Leesvoer:
https://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/429157/9/Android-Smartphone-Navigatie-10.html

https://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/429157/18/Android-Smartphone-Navigatie-19.html

https://advrider.com/index.php?threads/ultra-rugged-kyocera-phones-gps-smartphones-my-guide.1206076/
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan