Nachtdienst en motor-rijden Meer eenzame zielen?

Als het zomers lekker weer is, dan ga ik graag met de motor naar mijn werk als ik nacht heb. Al stap ik 's morgens moe op de motor, als ik bij de poort ben van het bedrijf ben ik klaar wakker :)

Ik moet dan ook nog ff 150km rijden ;)
Maar het komt heel zelden voor dat ik moe ben na een nacht dienst.

Zomers ga ik als ik met de auto ben geweest, ook vaak nog een stukje rijden als ik net thuis ben. Wel in het weekend dan, en meestal met de kerel ven MF-Oost })
 
Gewoon een sneller koekblik kopen dan, krijg je ook plezier in auto rijden :) Tgaat puur om de adrenaline bij jouw dat je wakkeblijft zo te zien.. dus dan zou een sneller koekblik ook moeten werken...
koekblik heb ik op 180 gehad en had nog over , moto haalt de 160 met moeite :P , ik pak veel bochte burnend met de auto enzo en weet je het is grappig maar om er nu adrenaline van te krijgen :? enigste voordeel van de auto is dat rijden als het nat is plezanter is als dat het droog is *D
 
:X ,euh als er niks te doen is wilt da zeggen da wij ons job goe doen :P
Preventie is ons ding ,ni repressie ,Rambo ! :) :P
:Z Maar als je voor jezelf mocht kiezen heb je toch ook liever wel wat te doen tijdens een dienst.....ipv een beetje preventief niets doen en rond hangen...adrenaline is lekker O-)

Op zondag 11 januari 2004 16:29 schreef RFerko600R het volgende:Ohw. wacht ff, ff als mezelf inloggen :+
:} L :+ L
 
Ik lees dat er mogal wat mensen last hebben van concentratieproblemen na hun nachtdienst, daar heb ik nou helemaal geen last van..
Als ik na m'n nachtdienst op de motor stap leef ik op! :P Zeker in de zomer als de zon al op komt *D 't komt 'szomers nogal eens voor dat ik uit de nachtdienst een stukje ga rijden, lekker..zeker op zondagmorgen, geen hond op straat en dan lekker blazen! :] (..voorzover 't kan.. O-) ..) Nu is het wat minder met die lange winternachten :(
 
Ik lees dat er mogal wat mensen last hebben van concentratieproblemen na hun nachtdienst, daar heb ik nou helemaal geen last van..
Als ik na m'n nachtdienst op de motor stap leef ik op! :P Zeker in de zomer als de zon al op komt *D 't komt 'szomers nogal eens voor dat ik uit de nachtdienst een stukje ga rijden, lekker..zeker op zondagmorgen, geen hond op straat en dan lekker blazen! :] (..voorzover 't kan.. O-) ..) Nu is het wat minder met die lange winternachten :(

Helemaal mee eens ! Rijd op elk tijdstip wat uitkomt wel op de motor...maakt mij allemaal niet uit.
Daarnaast is het zo dat ik geen auto heb :X

Er is alleen wel een nadeel, soms houdt me vriendin me tegen om te rijden als ik moe ben, maar dat kan ook een andere reden hebben :+
 
Ik lees dat er mogal wat mensen last hebben van concentratieproblemen na hun nachtdienst, daar heb ik nou helemaal geen last van..
Als ik na m'n nachtdienst op de motor stap leef ik op! :P Zeker in de zomer als de zon al op komt *D 't komt 'szomers nogal eens voor dat ik uit de nachtdienst een stukje ga rijden, lekker..zeker op zondagmorgen, geen hond op straat en dan lekker blazen! :] (..voorzover 't kan.. O-) ..) Nu is het wat minder met die lange winternachten :(


:^
 
Ik heb deze week ook nachtdienst.
Wou dat het vrijdag 6.00 was,dan ben ik jarig :}
Ga altijd met het koekblik naar m"n werk,ben s"morgens net een zombie.
 
Ik lees dat er mogal wat mensen last hebben van concentratieproblemen na hun nachtdienst, daar heb ik nou helemaal geen last van..
Als ik na m'n nachtdienst op de motor stap leef ik op! :P Zeker in de zomer als de zon al op komt *D 't komt 'szomers nogal eens voor dat ik uit de nachtdienst een stukje ga rijden, lekker..zeker op zondagmorgen, geen hond op straat en dan lekker blazen! :]
Hier ben ik jaloers op :)
 
Ik heb geen auto, dus ik moet wel op de motor naar mijn nachtdiensten. Ik weet echter al te goed wat vermoeidheid met je kan doen - met 70 door rood licht op een auto geknald, tien meter gevlogen en mijn kuitbeen bij het landen gebroken - dus ik neem bij het terugrijden meestal rustige wegen en zorg dat ik me goed concentreer.

Ik slaap meestal in twee blokken - 's morgens een paar uurtjes en 's avonds voor ik naar mijn werk ga.

Buurman werkt ook nachtdiensten en heeft me wat melatonine tabletten gegeven - als je overdag slaapt wordt er namelijk geen melatonine aangemaakt door je lichaam. Ik merkte wel dat ik het niet moest nemen als ik 's avonds ging 'voorslapen' want dan had ik veel moeite om wakker te worden en dat leek me ook niet bevorderlijk tijdens het motorrijden naar mijn werk. Je moet die tabletten eigenlijk wel een uur vantevoren innemen. Nou rij ik in een halfuurtje naar huis, dus ik neem er straks 1 in als mijn aflos komt en dan maar kijken of ik straks goed [en lang] slaap.
:W
 
's nachts rijden is zooooo gaaf.
Met dit warme weer ga ik ,als ik niet kan slapen, stukje rijden.
Heerlijk !! Geen ander verkeer,geen mobiele snelheidscontroles,enzovoorts :P
 
Ik moet er na een late/slaap/vroege-dienst niet aan denken op de motor naar huis te moeten.

Begin om 15.00 tot 23.00. Dan van 23.00-7.00 kan ik in princiepe slapen, maar wanneer het onrustig is ben je hele nacht wakker of wordt het slapen onderbroken. Dan nog een dienstje erachteraan van 7.00 tot 11.00 uur en met een beetje pech wordt dat later.

Je kan je voorstellen dat.....ik na 20 uur liever in blik stap.
 
nou ben ik gelukkig weer van de nachten af, maar ik doe alles gewoon op de motor.
(heb ook geen keus :9 )
Maar eigenlijk heb ik niets bijzonders gemerkt als ik 's ochtends naar huis reed mbt concentratie en dergelijke.

Vindt het juist prettig om dan in alle vroegte naar huis te rijden (met af en toe een klein omweggetje voor het leuke :] :] )
 
Guust loopt ook ploegendienst (5 ploegendienst) en gaat gewoon op de motor :]

Ochtend dienst 07:00-15:00 8-)

Middagdienst 15:00-23:00 en 8-)

Nachtdienst 23:00-07:00 uur 8-)

/edit
Heb geen last van vermoeidheid Kan douchen op me werk en ben met 20 minuten thuis
 
Ach ja...die nachtdiensten...van 22.15 tot 07.45...dan pangaar naar huis rijden, lekker groentesigaretje roken en kijken naar alle mensen die gehaast en gestresst zich een weg banen naar hun werk/school of wat al niet meer...of soms een lekkere whisky om 08.30...vreemde gewwaarwording maar het voelt alsog het avond is maar in principe begint de dag net...
 
Terug
Bovenaan Onderaan