Naar de Pyreneeën in mei/juni

Dunta

Rookie
19 jun 2015
11
3
Alphen aan den Rijn
Hallo allen!

Over enkele maanden kan ik twee weken vrij nemen, en omdat het vorig jaar niet meer is gelukt, wil ik graag naar de Pyreneeën.

Mijn plan is om in 1 of 2 dagen naar het zuiden van Frankrijk te rijden, om vervolgens twee weken in de Pyreneeën (en wellicht verder Spanje of Portugal) te reizen.

Heeft iemand ervaring met het reizen in de Pyreneeën rond deze maanden, zowel de passen, wat makkelijkere onverharde wegen en het binnenland van Spanje?

Uiteraard lees ik veel over leuke routes en andere informatie, maar wellicht heeft iemand nog andere tips?

Alvast erg bedankt!
 
Ik ga dit jaar ook voor de eerste keer naar de Pyreneeën.
En heb van het www wat routes verzameld( ook van MF) en deze als basis gebruikt.

Moest even onderzoek doen naar hoe ik dat bestand kon openen, maar uiteindelijk gelukt. Ik ga deze routes zeker gebruiken en maar eens in MyRouteApp dumpen, bedankt!
 
:$ Sorry, uit macht der gewoonte een gdb (Garmin) bestand geplaatst.
Als je gpx wil , dan pas Ik het even aan.
Gpx werkt wat makkelijker met Tom Tom,myroute App enz.
 
Top!

Ik heb ondertussen een route gemaakt, dit is zeker nog niet definitief maar er zitten wel routes tussen die ik niet wil missen, daarom staan er ook (helaas) kleine stukken in die ik twee keer moet rijden zodat ik de mooie routes niet mis. Daarnaast ben ik ook nog niet zeker of ik op de terugweg vanaf andorra door frankrijk of spanje wil rijden, beide lijkt me zeker mooi.

Hier de route:
Totale route
 
Wij gaan via Duitsland en Frankrijk naar de regio LourdesO-)
Dan richting Andorra.
Van daaruit weer terug.
 
Wij vertrekken 6/7 mei die kant op, maar we doen het wat rustiger aan die kant op dus verwacht dat we er rond de 10e a 15e zijn.
 
Hallo allen!

Over enkele maanden kan ik twee weken vrij nemen, en omdat het vorig jaar niet meer is gelukt, wil ik graag naar de Pyreneeën.

Mijn plan is om in 1 of 2 dagen naar het zuiden van Frankrijk te rijden, om vervolgens twee weken in de Pyreneeën (en wellicht verder Spanje of Portugal) te reizen.

Heeft iemand ervaring met het reizen in de Pyreneeën rond deze maanden, zowel de passen, wat makkelijkere onverharde wegen en het binnenland van Spanje?

Uiteraard lees ik veel over leuke routes en andere informatie, maar wellicht heeft iemand nog andere tips?

Alvast erg bedankt!

Hai, wat leuk
Ik ga ook vanaf de 30ste rijden richting noord Spanje rijden.
Pyrineeën en ook de Picos de Europa :)
Heb nog geen vaste route, ik wacht wat het weer gaat doen in Frankrijk. Bij slecht weer pak ik de snelweg tot het lekker weer is, denk zeker voorbij Parijs.
Veder geen plannen, ik zie wel , beslis en bekijk het per dag.
Mijn doel is voornamelijk de Spaanse gedeelte rijden.

Wie weet komen we elkaar tegen :)
 
Hai, wat leuk
Ik ga ook vanaf de 30ste rijden richting noord Spanje rijden.
Pyrineeën en ook de Picos de Europa :)
Heb nog geen vaste route, ik wacht wat het weer gaat doen in Frankrijk. Bij slecht weer pak ik de snelweg tot het lekker weer is, denk zeker voorbij Parijs.
Veder geen plannen, ik zie wel , beslis en bekijk het per dag.
Mijn doel is voornamelijk de Spaanse gedeelte rijden.

Wie weet komen we elkaar tegen :)
Pyreneeën de moete waard (via Andorra), dan west naar Picos.
Vorig jaar de Picos op een haar gemist, staat later dit jaar wel op het vizier.
 
Mijn plannen gaan dezelfde kant op: vertrek op 15-5, heb ca. een maand om een rondje Spanje te maken. Picos en Pyreneeën zouden dan begin juni aan de beurt zijn, maar ik kan nog alle kanten op qua planning. Hangt ook van het weer af.

Ik ga solo maar zou het best leuk vinden om af en toe een mede-MF'er tegen te komen, misschien samen een stukkie op te trekken. Zal ik een app-groepje maken voor "Spanje mei/juni?"? Kunnen we onderweg zien wie waar is. Als je mee wil doen stuur dan even je 06 in een PB.
-Peter
 
Mijn plannen gaan dezelfde kant op: vertrek op 15-5, heb ca. een maand om een rondje Spanje te maken. Picos en Pyreneeën zouden dan begin juni aan de beurt zijn, maar ik kan nog alle kanten op qua planning. Hangt ook van het weer af.

Ik ga solo maar zou het best leuk vinden om af en toe een mede-MF'er tegen te komen, misschien samen een stukkie op te trekken. Zal ik een app-groepje maken voor "Spanje mei/juni?"? Kunnen we onderweg zien wie waar is. Als je mee wil doen stuur dan even je 06 in een PB.
-Peter

Klinkt goed! Nummer in een PB gestuurd
 
ik lees even mee, wij gaan in augustus die kant op, +/_ 200 a 250 km per dag, route is grotendeels klaar, hier en daar bij elkaar gestolen van blogs etc.
zijn er bezienswaardigheden die we echt niet over mogen slaan?.....zoals wegen, watervallen, ravijnen kloven uitzichten?....of speciale attracties?...
 
Mijn plannen gaan dezelfde kant op: vertrek op 15-5, heb ca. een maand om een rondje Spanje te maken. Picos en Pyreneeën zouden dan begin juni aan de beurt zijn, maar ik kan nog alle kanten op qua planning. Hangt ook van het weer af.

Ik ga solo maar zou het best leuk vinden om af en toe een mede-MF'er tegen te komen, misschien samen een stukkie op te trekken. Zal ik een app-groepje maken voor "Spanje mei/juni?"? Kunnen we onderweg zien wie waar is. Als je mee wil doen stuur dan even je 06 in een PB.
-Peter

Ja leuk idee,
Ik ga ook solo :) maar af en toe leuke mensen tegen komen en misschien samen even rijden is altijd leuk :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan