Na 11 jaar motoloos Ducati Monster 1200 S of 821 ... ? :)

Zzzzzzz

Rookie
17 dec 2006
13
12
Ik heb sinds enkele maanden de knoop doorgehakt en ga trg beginnen motor rijden.
De motor die me enorm aanspreekt is de Ducati monster.
Ik ben vroeger op mijn 25 ste beginnen rijden op een Kawasaki Z1000 waarmee ik een goed jaar met veel plezier mee rond gereden heb.
Daarna is er een GSX-R 750 gekomen waarmee ik een tweetal jaar mee gereden heb ,
Wij reden ook elk weekend een dag naar de Ardennen,Dagjes van 500-600 km meestal.
Liet me die tijd wel teveelmeeslepen door andere mensen die veel beter konden rijden...ik kon niet mee met hen in de bochten ...dus maar gas bijgeven op de rechte stukken ....
Was wel een hele leuke motor maar na een paar zeer verry close calls wijselijk besloten hem te verkopen en het motor rijden te stoppen.
Geluk blijft niet duren....is nu nog steeds de beste beslissing die ik genomen heb.

Maar toen was ik 25-26 jaar......Verstand komt met de jaren zeggen ze he : ) ....Ben er nu 38 ....kalmer,....wijselijker (toch een beetje ;) ) en zou dus trg iets willen.
Wat ik precies wil ben ik al uit ....wordt een Naked en dan een ducati monster...ben echt verliefd geworden op deze motor.
En dan voornamelijk op de 1200.
Voornamelijk omwille van de prachtige dikke Termignoni uitlaten die je erop kan krijgen ...ook die enkele swing arm vind ik prachtig.

Maar ergens in mijn hoofd zit het toch nog niet lekker.
Ik ben vroeger wel begonnen met een Z1000 met 125 PK en 97 koppel en daarna dus die GSX-R
Maar nu direkt een 1200 , een 2 cilinder ,150 pk en 125 koppel.
Heb al met enkele mensen gesproken die ermee rijden en het merendeel zegt dat ze zeer normaal te berijden zijn , ook omwille van alle elektronische "hulpmiddelen" die erop zitten.
Dealers zeggen ook dat dit perfect gaat,en zolang je maar de pols een beetje in bedwang kunt houden zeker ?
Maar Natuurlijk blijft het toch een beest van een motor daarom ik toch nog ergens twijfel.

De 821 is ergens ook nog een optie maar de Termi's die je ervoor kan krijgen zijn veel smaller en vind ze afschuwelijk lelijk.
Beetje belachelijk om daar een moto een beetje voor "af te keuren" maar persoonlijke smaak zeker.

Meningen hierover of mensen die ook met soortgelijke twijfel zaten ?
Bedankt alvast :)
 
Nice 😀
Maar een monster wordt het zoiezo

Ik heb bialbero corsa corta blok.😜laat zich berijden als een poesje of als een leeuw(klinkt ook letterlijk zo(inlaat) als je het hok openzet)})
140 pk en 123 Nm
Klinkt toch veel beter dan testastretta,een naam die van een ijsje is afgeleid 🤔:P

Suc6 met je zoektocht
 
Er zijn wel twintig merken uitlaten te koop voor die 821
En je denkt dat je niet in je ouwe fouten gaat vervallen , weet dat niet zo zeker
Ik heb een ouwe 900 , gaat ook snel genoeg
A1BC9045-35FD-4043-9698-460D9F19EF8C.jpeg
 
Als je de 1200 wilt hebben en die het mooiste vind, dan koop je die toch gewoon. Op de 821 is de kans groot dat je altijd het gevoel houdt dat je toch liever de 1200 had.

Misschien ben ik een beetje beperkt (want ik heb nooit op een hele snelle motorfiets gereden) maar op een 821 kan je ook heel hard, dus daar lijkt mij het verschil niet in te zitten. Zou zelfs kunnen dat je op een 1200 rustiger rijdt omdat je dan gewoon op Koppel in lage toeren rijdt.
 
Ik heb vorig jaar een dag met een 1200s gereden en wat is dat een prachtige fiets. Onderin prima rustig te berijden, zeker in de juiste setting (urban). Maar als je serieus aan het gas gaat hangen is het ook wel een kanon. Lang boven de 150 rijden is niet comfortabel, maar misschien helpt dat (een beetje) tegen hard rijden.
Blijft nog steeds dat je moet sturen en dat doen ze allebei, heel hoog fungehalte.
 

Wel eens verdiept in de materie?
Frame is van verlicchi,hetzelfde merk framebouwer als ducati gebruik van maakt,dus niet ducati eigen 🤔
Blok ontwikkeld door franco lambertini,die ook de 3 1/2 en 5 V-twin,voor moto morini, ontwikkelde eind jaren 60 omsteeks dezelfde tijd als ducati.met hun V twins kwam,men ging regelmatig bij elkaar op de koffie..
Moto Morini kwam reeds in 2004 met de 1200 cc watergekoelde 8 klepper V- twin,ducati kwam toen nog niet verder dan de 1000 cc en ,standaard had de monster een luchtgekoeld blok.
Als merk bestaat Morini,op en af, sinds 1936 ,ducati sinds 1946
Ducati heeft gewoon het geluk gehad dat het altijd (en vele malen) werd overgenomen,Morini niet vandaar dat ze een tijdje niet bestaan hebben,maar dat maakt het nog niet nep:P
Voor mij is het verschil in looks zo groot dat ik nooit een monster zou willen(,gewoonweg niet mooi) en de Morini schitterend vind.
Dan lijken ze,mijns inziens niet echt op elkaar 🤔,smaak
 
Laatst bewerkt:
Met een heel bruikbaar vermogen 🤔,140 pk is al overkill bij normaal gebruik
 
Ik zou die 1200s nemen....er zit een ‘pussy’ mode op dus wat let je om he softwarematig te knijpen. Mocht je na een tijdje aan gewend zijn dan ‘race’ mode.....en de rest heb je zelf in de hand toch.

Ik heb beide machines op 100pk of zoiets, zat voor mijn leeftijd...en....hoe ik rij...:+
 
Door de electronica prima te berijden zo'n 1200, ook als je wat rustiger aan wilt doen (het zit inderdaad tussen je oren icm rechter pols). Wil je snel leren sturen, dan zou ik overwegen circuit trainingen te gaan doen. Let op dat werkt wel verslavend. IK doe paar keer per jaar een trackday (Mettet mijn favoriete circuit) en merk dat ik daardoor veel zekerder op de motor op straat zit maar ook dat ik op straat niet vol uit hoef te gaan met alle risico's erbij. Op het circuit kun je wel lekker je gang gaan.

Ik denk toch dat de monster het origineel is als geheel, er zijn vele merken die zich nav de monster op die markt gestort hebben. Zo ook Moto Morini, en terecht een merk met een illuster verleden en zeer fraaie fietsen!

Enne ik zal volgende keer in Italië eens om een smal hoofd ijsje vragen, kijken of testastretta inderdaad van een ijsje is afgeleid. Ach wat maakt het uit, merk je niks van als je er op rijd hoe het blok genoemd wordt, dat is voor de folder racers.......
 
De 821 is ergens ook nog een optie maar de Termi's die je ervoor kan krijgen zijn veel smaller en vind ze afschuwelijk lelijk
Schijnt dat de 821 wel wat meer geluid produceert dan de 1200. ;)
1385076


Maar het is me nog niet opgevallen dat de Termi’s van de 1200 optisch veel afwijken van die op mijn 821.
Ik vind de Dark 821 mooier dan de kleuren die op de 1200 verkrijgbaar zijn (rood en grijs).
En ik vraag me af of het verschil in vermogen relevant is op de snelheden die ik comfortabel vind met een naked, maar eerlijk gezegd heb ik de 1200 ook helemaal niet overwogen. Is mijn eerste motor.
 
Wel eens verdiept in de materie?
Frame is van verlicchi,hetzelfde merk framebouwer als ducati gebruik van maakt,dus niet ducati eigen 🤔
Blok ontwikkeld door franco lambertini,die ook de 3 1/2 en 5 V-twin,voor moto morini, ontwikkelde eind jaren 60 omsteeks dezelfde tijd als ducati.met hun V twins kwam,men ging regelmatig bij elkaar op de koffie..
Moto Morini kwam reeds in 2004 met de 1200 cc watergekoelde 8 klepper V- twin,ducati kwam toen nog niet verder dan de 1000 cc en ,standaard had de monster een luchtgekoeld blok.
Als merk bestaat Morini,op en af, sinds 1936 ,ducati sinds 1946
Ducati heeft gewoon het geluk gehad dat het altijd (en vele malen) werd overgenomen,Morini niet vandaar dat ze een tijdje niet bestaan hebben,maar dat maakt het nog niet nep:P
Voor mij is het verschil in looks zo groot dat ik nooit een monster zou willen(,gewoonweg niet mooi) en de Morini schitterend vind.
Dan lijken ze,mijns inziens niet echt op elkaar 🤔,smaak
Mijn eerste motor was een morini 500s
 
Schijnt dat de 821 wel wat meer geluid produceert dan de 1200. ;)
Bekijk bijlage 1385076

Maar het is me nog niet opgevallen dat de Termi’s van de 1200 optisch veel afwijken van die op mijn 821.
Ik vind de Dark 821 mooier dan de kleuren die op de 1200 verkrijgbaar zijn (rood en grijs).
En ik vraag me af of het verschil in vermogen relevant is op de snelheden die ik comfortabel vind met een naked, maar eerlijk gezegd heb ik de 1200 ook helemaal niet overwogen. Is mijn eerste motor.


I know de 821 is nog luider dan de 1200 😛
Ik vind de dikke uitlaten van de 1200 echt prachtig daarmee 🙂
821 in zwart is ook mooi maar hier komt een rode ...ieder zijn smaak hè 👌
 
Helemaal waar, ik probeer je ook zeker niet ergens van te overtuigen.
Ieder zijn keuze en ik ben happy met de mijne.
Volgens mij heb jij ook helemaal geen hulp nodig met kiezen, gewoon bestellen :Y
 
Ik heb bialbero corsa corta blok.😜laat zich berijden als een poesje of als een leeuw(klinkt ook letterlijk zo(inlaat) als je het hok openzet)})
140 pk en 123 Nm
Klinkt toch veel beter dan testastretta,een naam die van een ijsje is afgeleid 🤔:P

Suc6 met je zoektocht
Helemaal mee eens. Daarnaast is het 1200 blok van de Morini velen malen soepeler dan de Duc. Zeker op lage en midden toeren gebied.

Vanaf morgen heb ik ze allebei gelukkig. Zijn allebei een feestje om te rijden :]
 
momenteel nog niks hoor ...pas binnen een maand of twee :)
Nog beetje sparen (huis ook aan het vebouwen ;) )
Maar wordt een 1200 S ...besluit staat vast nu :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan