MV Agusta Brutale 675....doen of niet?

Gwenved

Rookie
22 mrt 2012
3
0
Rotselaar (B)
Ik heb in 't verleden altijd met een BMW R850R gereden.
Het beestje is intussen 14 jaar oud, en aan vervanging toe; en ik dacht aan iets helemaal anders. dat zou worden: MV Agusta Brutale 675.

Nu ken ik zelf niemand die met een Agusta rijdt.

Daarom graag wat feedback van jullie. Hebben jullie ervaring met Agusta (positief of negatief) ?
 
Geen ervaring, maar ik vind hem wel een stukkie mooier dan die BMW.
Als hij problemen geeft: verkopen na afloop fabrieksgarantie. O-)
 
Is een nieuwe motor die nog niet door veel mensen bereden is, dus feedback over deze specifieke motor wordt denk ik lastig.

Mv agusta is natuurlijk wel een heel mooi motor merk.
 
Op het sport-gedeelte is een MV agusta draadje, daar vindt je wel informatie. Ik heb een jaartje of 3-4 geleden ook een draadje geopend over de betrouwbaarheid van de Brutale 910R....effe zoeken dus.

Tot nu ben ik positief over de MV. Is natuurlijk wel een F4 en geen F3 waarvan het hele blok anders is.Zit ook nieuwe elektronika in.

Al met al is de MV betrouwbaarder gebleken dan mijn oude F800 :')
 
Ik zeg doen..... weer eens wat moois op de weg i.p.v. die saaie Jappen allemaal.
 
edit: oeps, zit dat je et over de brutale hebt :+, niet de F3.
Ik zeg doen :P
 
Laatst bewerkt:
Ik zou die "saaie" fiets doen waar de augusta zijn concept bij afgekeken heeft ;) ,de street triple R :P
 
Het is in iedergeval een leuk prijslabeltje wat ze er aan gehangen hebben, maar ervaringen zijn er nog niet natuurlijk van dit nieuwe scheurijzertje.

Denk dat velen er wel een zouden willen hebben, maar het nog niet echt aandurven. Wil je iets gegarandeerd beproeft, dan ben ik met downsider, en koop je voor hetzelfde geld een Triumph Street R.
 
Ik zou die "saaie" fiets doen waar de augusta zijn concept bij afgekeken heeft ;) ,de street triple R :P
In eerste instantie lijkt het inderdaad afgekeken, maar de racehistorie van MV met viertakt 3-cilinders gaat toch wat verder terug. :}
 
Wat een domme vraag. :+

NATUURLIJK DOEN!

dubbelop positief dit. Een prachtige motor onder je kont en verlost van een lelijk BMW hok.....
:+ :+ :+ :+
 
Was een test op MCN met een Daytona 675 (R?) en de nieuwe F3. Ze vonden het blok van de daytona toch lekkerder. De Street Triple R is eigenlijk ongenaakbaar!
 
Was een test op MCN met een Daytona 675 (R?) en de nieuwe F3. Ze vonden het blok van de daytona toch lekkerder. De Street Triple R is eigenlijk ongenaakbaar!

MCN=Triumph

Ze zijn nogal chauvinistisch daar.....

Net als motorbild=BMW
 
In eerste instantie lijkt het inderdaad afgekeken, maar de racehistorie van MV met viertakt 3-cilinders gaat toch wat verder terug. :}

Ja er zijn er wel meer met 3 cilinders :Y ,maar 675 cc :?

Ik weet nog dat vele ducatisten moord en brand schreewden(lees plagiaat) toen de jappen(honda) 2 cilinders 1000 cc gingen inzetten bij de WSBK en zo dus ook op de straat :)

Triumph heeft een gat in de,verzadigde,naked bike markt gevonden,de jappen verhogen hun 4 cilinder inhoud van 600 naar 750/800 cc(om het koppel op te krikken,dat een 675 zo vloeiend afgeeft) en wat MV doet is niet bijster orgineel :N
 
Wellicht niet.

Maar voor wie koop je de motorfiets?
Voor jezelf of voor anderen?
Ga naar de dealert en maak een proefrit.
Uiteraard ontkom je er niet aan om ook bij de andere merken te shoppen.
Wie weet kom je wel thuis met een Triumph, Ducati, Aprilia of weet ik wat.

ik ben al voorzien :) (teveel zelf,ik heb 4 motoren :$ ,moet er minimaal 1 kwijt :Y )

full
 
Laatst bewerkt:
Mja, zoals je wellicht had kunnen bedenken waren enkel de 2 woorden: "Wellicht niet" enigzins aan jou gericht als reactie op de originaliteitsvraag w.b. MV :+

TS moet er uiteindelijk zelf op rondrijden en kwalitatief zal deze MV Agusta waarschijnlijk niet anders zijn dan diens voorgangers.
Als je iedere keer moet gaan kijken wie nu de moeder van een bepaald concept is reed iedereen op dezelfde fiets.
En laten we eerlijk zijn, als je op een MV rijdt dan ben je i.i.g. origineler cq. onderscheidender dan wanneer je op een Triumph rijdt.
Ongeacht kwaliteit of merk is de enige manier om te ontdekken of iets wat voor TS is als hij er een stukje op gaat rijden.
 
Ik ben zelf vorige maand in Italië geweest voor een studiereis, en daar heb ik ook de fabricage van MV Agusta gezien (allemaal dezelfde lijn, is handwerk) nog wat staan lullen met de kerel die ons rondleidde en wat over betrouwbaarheid van de motoren gehad.
De echte 'race' fietsen is gewoon achterlijk veel vermogen met een onderhoudsinterval van max 6k km. Terwijl de Brutale het wat hoger lag, kan me zo niet meer herinneren hoeveel dan wel, deze was ook wat meer geschikt om voor woon-werkverkeer te gebruiken.
Weet niet wat je er mee wilt doen maar uiteindelijk komt het er toch op neer dat je gewoon even moet testrijden om te kijken hoe het voelt en natuurlijk is het handig om hier even te informeren maar daar moet je ook niet blind op af gaan ;)
 
Mja, zoals je wellicht had kunnen bedenken waren enkel de 2 woorden: "Wellicht niet" enigzins aan jou gericht als reactie op de originaliteitsvraag w.b. MV :+

TS moet er uiteindelijk zelf op rondrijden en kwalitatief zal deze MV Agusta waarschijnlijk niet anders zijn dan diens voorgangers.
Als je iedere keer moet gaan kijken wie nu de moeder van een bepaald concept is reed iedereen op dezelfde fiets.
En laten we eerlijk zijn, als je op een MV rijdt dan ben je i.i.g. origineler cq. onderscheidender dan wanneer je op een Triumph rijdt.
Ongeacht kwaliteit of merk is de enige manier om te ontdekken of iets wat voor TS is als hij er een stukje op gaat rijden.

Laat staan ,een honda :+
 
Laatst bewerkt:
Laat staan ,een honda :+


Ik rijdt toevallig een MV en een Honda :+ Beide hebben trouwens een onderhoudsinterval van 6000km. Zorgenkindjes voor de F4 zijn de italiaanse elektronika '( en het lagerhub van de enkelzijdige achterophanging. Die lagers moeten zo om de 18-20.000 km worden vervangen. De honda laat je om de 6000km een keer aan verse olie ruiken ;)
 
Zijn inmiddels wel rijtesten verschenen over de F3. Zou het wel aandurven om een Brutale te kopen, gewoon een erg mooie fiets. Daarnaast fatsoenlijk geprijsd. De reputatie van MV kennende hebben ze gewoon een fiets gemaakt die erg gaaf is om op te rijden, met wat minder concessies voor dagelijks gebruik dan de gemiddelde Japanner. Geeft niks, de rijkick vergoedt waarschijnlijk veel, maar dat weet je pas na een proefrit.

Wat betreft afkijken van het Triumph idee, Triumph doet zelf tegenwoordig ook niets anders meer dan BMW's kopieren...Zie de 800cc, explorer en als ultiem knippen en plakken werkstuk de nieuwe Trophy.
 
Laatst bewerkt:
Welaan dan, binnenkort naar de dealer, proefritje maken, en dan zien we wel weer.
En dat ie niet origineel zou zijn... I couldn't care less.
Ik wil vooral een goede motor. Als ie origineel moest zijn, kocht ik wel een oude Enfield Royal :)
 
Wat betreft afkijken van het Triumph idee, Triumph doet zelf tegenwoordig ook niets anders meer dan BMW's kopieren...Zie de 800cc, explorer en als ultiem knippen en plakken werkstuk de nieuwe Trophy.
En wat dacht je van de
triumph-tiger-explorer-1200.jpg


Maarja prima toch, hoe meer keuze hoe beter?
 
Welaan dan, binnenkort naar de dealer, proefritje maken, en dan zien we wel weer.
En dat ie niet origineel zou zijn... I couldn't care less.
Ik wil vooral een goede motor. Als ie origineel moest zijn, kocht ik wel een oude Enfield Royal :)

Royal Enfield is ook een kopie van een of andere Engelse bak ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan