MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Nee, dat nog niet. Had deze week kunnen gebeuren, maar is afgeketst (zou in Duitsland gaan kijken voor een Rivale). Jij hebt er 1 zie ik, bevalt hij goed?
 
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ben aan het overwegen om een MV Agusta Brutale 800 Italia uit 2013 te kopen. Hiervoor had ik een KTM Duke 640 dus het is wel een verandering.

Wat zijn de dingen waar ik op moet letten bij aanschaf en de bekende problemen met deze motoren? Ik wil hem voor plezier ritjes gebruiken en zo nu en dan naar werk (30KM).

Thanks!
 
Naast het normale.
- Laatste software updates gehad
- Versnellingsindicator update gehad
- Mogelijke problemen met de starter (Sprag)
- Radiator, nieuwe type heeft boven in de hoeken een verstevigen de oude niet. Zal op een gegeven moment gaan lekken.
 
Naast het normale.
- Laatste software updates gehad
- Versnellingsindicator update gehad
- Mogelijke problemen met de starter (Sprag)
- Radiator, nieuwe type heeft boven in de hoeken een verstevigen de oude niet. Zal op een gegeven moment gaan lekken.

Thanks, zal er opletten! Zal een foto posten mocht ik hem gekocht hebben :).
 
Goedenmorgen,

Onlangs een mooie mv agusta brutale 800 gekoch met een tail tidy van NRC.. nu vroeg ik mij af hoe het zat met opspattend water vanaf de banden, iemand met ervaring ? Ik heb gelukkig nog niet de mogelijkheid gehad om in de regen te rijden }) *D
 
Laatst bewerkt:
Goedenmorgen,

Onlangs een mooie mv agusta brutale 800 gekoch met een tail tidy van NRC.. nu vroeg ik mij af hoe het zat met opspattend water vanaf de banden, iemand met ervaring ? Ik heb gelukkig nog niet de mogelijkheid gehad om in de regen te rijden }) *D
Niet in de regen rijden met zo'n mooi MV. :(
Ik zal je de foto's besparen maar het ziet er niet best uit. ;)
 
Het is natuurlijk niet de bedoeling maar kan wel eens voorkomen. Hoe zit het met de standaard spatbord ? (Ja ik weet hoe lelijk die is :9~ )

En weet jij toevallig ook of er van die spatborden zijn als de 2016 modellen hebben, dus achter op de achterband?
 
Het is natuurlijk niet de bedoeling maar kan wel eens voorkomen. Hoe zit het met de standaard spatbord ? (Ja ik weet hoe lelijk die is :9~ )

En weet jij toevallig ook of er van die spatborden zijn als de 2016 modellen hebben, dus achter op de achterband?
Origineel spatbord nooit gebruikt. Te lelijk om eraan te laten zitten. ;)

En ja een Dragster spatbord past ook op een 2013 model. Zowel aftermarket als origineel verkrijgbaar. Aftermarket wel erg prijzig, en origineel zo te zien nog duurder.
OEM Spare parts for MV Agusta motorcycles

Misschien tweedehands wel te krijgen als je goed kijkt.
 
Dag Maximum Velocity,

Omdat jij ook al lang meedraait in de MV scene,
Vraagje,
Mijn Brutale S 2004 heeft een laadstroom van 14,8-15V...
zou kunnen dat dit al langer is...dat er geen foutmelding ofzo komt...
Ik heb gekeken naar de gelijkrichter...die zit rechtstreekt op de dynamo?
Want als dat het geval is, en niet demonteerbaar...dan moet het motorblok eruit...
Kosten 500€, dynamo alleen zonder tax...

Ook heeft de start relais het begeven, daar die in serie staat, is dit mischien wel de boosdoener...

Alée na meer dan 10jaar trouwe dienst en een 28000km, kan ik nu echt pas zeggen dat het een italiaan is en stuk gaat hij...
Maar ik ben nog niet zeker, het zou ook wel is kleinigheidje kunnen zijn.

Alvast bedankt, grtjes Joebiker
 
Beste Mv-ers,

Zo gelijkrichter vervanger, dynamo terug geplaatst startmotor terug.
En de Brutale werkt terug....
Maar de laadspannning is nu nog hoger 15,5v bij 2000tr/min,
dan voor (15v bij 2000tr/min) ik de dynamo Gelijkspanner verving...
Heeft iemand raad.
Brutale S 2004, 28000km.
Laadspanning Te Hoog!

Kunnen jullie bij een brutale F4 de laadspanning is meten?

Mvg,
Joebiker.
 
Hier nog wat foto’s.

full

full

full


Het gaat dus echt hé, alle bedrading opzij, startmotor loshalen en, dan dynamo tussen de framebuizen uitpeuteren...
Voor montage, zie dat je de rubbers vd dynamo invet, zodat ze goed blijven zitten.
 
Beste Mv-ers,

Zo gelijkrichter vervanger, dynamo terug geplaatst startmotor terug.
En de Brutale werkt terug....
Maar de laadspannning is nu nog hoger 15,5v bij 2000tr/min,
dan voor (15v bij 2000tr/min) ik de dynamo Gelijkspanner verving...
Heeft iemand raad.
Brutale S 2004, 28000km.
Laadspanning Te Hoog!

Kunnen jullie bij een brutale F4 de laadspanning is meten?

Mvg,
Joebiker.

Sorry ik zie dit nu pas...
Stroom is niet mijn ding dus ik weet er niet zoveel van. Ik zal de vraag eens in de community gooien.
 
Beste mv-agusta forum leden,

Heeft iemand ervaring met het vervangen van een slechte SPU (bakje met zekeringen),
een slechte SPU zou ook voor een hoge laadspanning kunnen zorgen...
De eerste series met blauwe achterkant zouden slecht zijn, en zouden ook onder garantie vervangen zijn...
Deel jullie ervaringen a.u.b.

Grtjes Joebiker
 
Voor twee weken terug heb ik mijn MV Augusta Brutale 910 R gekocht.
Eerst een proefrit gemaakt maar ik was gelijk verkocht, stuurt echt zo lekker en meer dan zat vermogen, super blij mee.
20180915_132811.jpg


20180915_132816(0).jpg
 
Hoi medeforummers,

Ff voorstellen. Mijn naam is Benjamin en 36 jaren jong. Na veel te lang gewacht te hebben ook maar eens mijn motorrijbewijs gehaald. Het voornemen was er om een niet al te dure motor te gaan kopen, maar dat zal je net zien, kom je je jeugddroom tegen, oeps... Het is dus een MV Agusta F4 750 geworden. Bouwjaar 2001. Misschien niet geheel verstandig als eerste motor, maar ja, mensen met verstand kopen geen motor in de eerste plaats, haha. Zaterdag opgehaald en de vorige eigenaar deed mij beloven om niet in zijn woonplaats te gaan rijden en als ik hem ooit zou verkopen ik hem als eerste moest bellen.

Zondag gelijk maar met een maat mijn eerste 150km gereden. Phoeh wat rijdt, zit en stuurt dat anders dan een lesmotor. Voornamelijk nerveus op het gas, is dat wennen of is dat anders af te stellen? Maar hopen dat er nog een paar dagen mooi weer is en dan nog wat extra wenkilometers maken :)

Er zijn geen plannen om d'r visueel aan te passen, sowieso al een hele mooie motor. Het enige wat ik nog wil doen is haar 2 cm laten zakken, dan kan ik met meer dan alleen mn tenen bij de grond komen. Zal ik de vering dan ook anders in moeten stellen? Ander ding is om het remvloeistofresevoir te verplaatsen, achterrem doet niet zoveel :/

Nog een andere vraag: ik zie 2 MV agusta clubs op internet, is het de moeite waard om lid te worden en zo ja van welke? O-)

Plaatjes!

IMG_4907.JPG



IMG_4908.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet echt een antwoord op je vragen, maar ik wil je wel feliciteren met je aankoop. Wat een schitterend tijdloos ontwerp is dit en wat ziet dit exemplaar er nog strak uit. Veel plezier ermee!
 
Als eerst wil ik je feliciteren met je mooie F4. Je zou natuurlijk voor de voor vorkpoten wat dieper door de kroonplaten kunnen steken en achter de rijhoogte stang lager zetten maar hou er wel rekening mee dat de fiets dan ook weer heel anders gaat sturen, en 2 cm is dan wel heel veel.
Zou je misschien beter je zadeltje kunnen laten aanpassen dat je wat lager zit.
Wat betreft je achterrem, die heb je met lessen gebruikt maar ikzelf gebruik hem nooit.
Veel rijplezier op de F4
 
Terug
Bovenaan Onderaan