MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Er staat niet bij in welke staat van de US deze man woont. In sommige staten kent men nog de doodstraf.:X

Erik, wil je mij de leverancier van de metalen fanbladen doorgeven?
 
Laatst bewerkt:
Om nog wat leven in de MV brouwerij te gooien... wat vinden we van deze Senna?

Mwa valt bij mij onder de categorie, geinig ding als het voor max 5K te koop was.
De Hamilton uitvoering is naar mijn mening wel erg gaaf! Zeker met die spaakwielen
 
Om nog wat leven in de MV brouwerij te gooien... wat vinden we van deze Senna?

Ik vind hem mooi,
Grtjes j.
 
En altijd leuk om de mooiste details zelf toe te passen,
Dit ga ik ook doe, de 'F4' in de kijker zetten...
1388745


Grtjes en bedankt.
 
Gaat mij niet zozeer om mooi, maar om het slopen van een Senna. Ja, ik weet het, ben vaak nogal behoudend. Het zou overigens heel goed een schadefiets kunnen zijn. Tja, dan wordt het voor mij weer minder erg.

De laatste jaren heb ik mij niet druk gemaakt om koelvloeistof.
Ben er altijd vanuit gegaan dat mengen, evenals bij smeerolie, problemen op kan leveren.
In de MV zit blauwe koelvlstf.
Kleur zegt ook niet alles, lees ik dan weer.
Na 1995 zou blauw niet meer zijn toegepast, lees ik ook.:?
Groen/blauwe kleur komt ook voor zegt de site van Den Hartog. :?

Oplossing 1 is goed spoelen en overgaan op de nieuwe G serie ?
Oplossing 2 is zoeken naar de juiste blauwe ? Welke leverancier ?

Mag ik vragen hoe jullie hier mee om gaan?
 
Gaat mij niet zozeer om mooi, maar om het slopen van een Senna. Ja, ik weet het, ben vaak nogal behoudend. Het zou overigens heel goed een schadefiets kunnen zijn. Tja, dan wordt het voor mij weer minder erg.

De laatste jaren heb ik mij niet druk gemaakt om koelvloeistof.
Ben er altijd vanuit gegaan dat mengen, evenals bij smeerolie, problemen op kan leveren.
In de MV zit blauwe koelvlstf.
Kleur zegt ook niet alles, lees ik dan weer.
Na 1995 zou blauw niet meer zijn toegepast, lees ik ook.:?
Groen/blauwe kleur komt ook voor zegt de site van Den Hartog. :?

Oplossing 1 is goed spoelen en overgaan op de nieuwe G serie ?
Oplossing 2 is zoeken naar de juiste blauwe ? Welke leverancier ?

Mag ik vragen hoe jullie hier mee om gaan?
Ben benieuwd wat hier antwoord op is. En of hetzelfde op gaat voor een brutale 750s aangezien ik hem ook wil verversen!
 
In de bijlage van Joebiker wordt gesproken van "glycolethyleen." In diverse technische bulletins komt men de term MEG voor. Mono Ethylene Glycol. Naar ik heb begrepen is in principe alles geënt op MEG. Dat is dus geen oplossing.

Even een zijstapje naar oliesoorten.
Toen wij nog met ongedoopte olie rondreden (wat is ongedoopt?) moest je zeker niet plotseling overstappen naar sterker gedoopte olie. Deze gedoopte olie zou de kleine kanalen alleen maar gaan verstoppen als zij hun werk deden en alle verontreinigingen los zouden weken.
Een duidelijk punt, dat in menig geval het genoemde resultaat had, met vastlopers maar vooral uitgelopen lagers tot gevolg.

Terug naar de koelvloeistof.
Wat willen wij.
Uitgangspunt is een 'oude' motor.
Oud in de zin dat er al een bepaalde koelvloeistof wordt gebruikt.
In deze oude motor willen wij een koelvloeistof die;
-aanvullend op de bestaande vloeistof geen ongewenste reacties veroorzaakt zoals drabvorming.
-geen aantasting van de materialen zoals in het koelsysteem voorkomen zoals aluminium (in welke samenstelling dan ook) , pakkingen en rubber.
-een laag vriespunt en een hoog kookpunt heeft.
Kortweg een koelmiddel met de beste prestaties uitgaande van de gegeven omstandigheden.

Alhoewel praktijkgevallen op zich interessant zijn kan het niet de basis vormen van beslissingen.
Voorbeelden als; ik heb er gele SP15 / G12 in gedaan en geen enkel nadelig effect gezien, zijn voor mij niet maatgevend.

Maar het kan ook zijn dat overstappen loont.
Overstappen in de zin van goed spoelen en overgaan op een hedendaags koelmiddel.

Het gemakkelijkst en meest risicoloze is om uit te vlooien welk koelmiddel kan worden toegevoegd. Was ook mijn voorgaande vraag.
Als daar geen afdoende antwoord op komt zal ik overstappen op de meest rigoureuze move namelijk goed spoelen en een hedendaags middel er in stoppen.

Dus weer de vraag; Hoe doen jullie het? (Welke koelvloeistof dus }) )
 
In de bijlage van Joebiker wordt gesproken van "glycolethyleen." In diverse technische bulletins komt men de term MEG voor. Mono Ethylene Glycol. Naar ik heb begrepen is in principe alles geënt op MEG. Dat is dus geen oplossing.

Even een zijstapje naar oliesoorten.
Toen wij nog met ongedoopte olie rondreden (wat is ongedoopt?) moest je zeker niet plotseling overstappen naar sterker gedoopte olie. Deze gedoopte olie zou de kleine kanalen alleen maar gaan verstoppen als zij hun werk deden en alle verontreinigingen los zouden weken.
Een duidelijk punt, dat in menig geval het genoemde resultaat had, met vastlopers maar vooral uitgelopen lagers tot gevolg.

Terug naar de koelvloeistof.
Wat willen wij.
Uitgangspunt is een 'oude' motor.
Oud in de zin dat er al een bepaalde koelvloeistof wordt gebruikt.
In deze oude motor willen wij een koelvloeistof die;
-aanvullend op de bestaande vloeistof geen ongewenste reacties veroorzaakt zoals drabvorming.
-geen aantasting van de materialen zoals in het koelsysteem voorkomen zoals aluminium (in welke samenstelling dan ook) , pakkingen en rubber.
-een laag vriespunt en een hoog kookpunt heeft.
Kortweg een koelmiddel met de beste prestaties uitgaande van de gegeven omstandigheden.

Alhoewel praktijkgevallen op zich interessant zijn kan het niet de basis vormen van beslissingen.
Voorbeelden als; ik heb er gele SP15 / G12 in gedaan en geen enkel nadelig effect gezien, zijn voor mij niet maatgevend.

Maar het kan ook zijn dat overstappen loont.
Overstappen in de zin van goed spoelen en overgaan op een hedendaags koelmiddel.

Het gemakkelijkst en meest risicoloze is om uit te vlooien welk koelmiddel kan worden toegevoegd. Was ook mijn voorgaande vraag.
Als daar geen afdoende antwoord op komt zal ik overstappen op de meest rigoureuze move namelijk goed spoelen en een hedendaags middel er in stoppen.

Dus weer de vraag; Hoe doen jullie het? (Welke koelvloeistof dus }) )
Naar mijn weten is de gele koelvloeistof in veel gevallen misbaar met andere (van uit de autobranche gezien) ik weet dat kroon olie bijvoorbeeld zoon gele koelvloeistof heeft die je ook bij andere kleuren zou kunnen toevoegen.

Wat doet een MV dealer op dit moment als er een motor word binnen gebracht om koelvloeistof te wisselen? Mag aannemen dat die voldoende kennis van zaken hebben
 
Bij designcorse hebben ze een betere waterpomp voor alle f4's. De temperatuur zou echt lager zijn.
Heeft iemand daar ervaring mee?
1389028
 
Over het onderwerp 'koeling' is veel te vinden op mvagusta.net (over welk onderwerp niet trouwens).

Maar wil je je aan de voorgeschreven koelvloeistof houden, Agip Eco Permanent dan wordt het Eni Antifreeze Bike P .
Aardig is weer wel dat bij de productinformatie van Agip in het lijstje MV Agusta niet voor komt.

Olietekoop biedt een vervanger aan voor Agip Permanent Plus, maar deze koelvloeistof staat bij Eni weer gemerkt als bedoeld voor car/truck.

Eni Antifreeze Bike is niet in de P maar wel in de S uitvoering verkrijgbaar. Rood.

Ik vermaak me nog wel even.
 
Aha, dus dat is wel een optie om te gebruiken die waterpomp van designcorse...

Dit is die Franse Brutale, de mvagusta Bestiale (2008) toen best een gewaagde creatie, nu 10jaar later, ziet het er braaf uit 😁
1389211
W
 
Ik ben hier niet om de MV club te promoten, maar als we dan toch willen rijden: www.mvocb.nl
Aanstaande zondag is er een rit. En nog veel activiteiten die volgen dit jaar.

Heb al eens eerder gekeken, maar zag dat er veel gebeurde via FB... laat ik dat nou net niet hebben. Werken ze ook met whatsapp enzo?

Kan natuurlijk niet achterblijven:
F72BDA57-B088-4BAC-95C8-4CE28C43D925.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Mocht er ook nog iemand rijden op zijn MV ;
Gaan er MV’s naar de expo in de Haarlemmermeer ?
Het megatreffen zoals ontstaan vanuit het forum vond ik wel leuk. Ritje er heen, kijken, leuteren over brommerts en ritje terug.
Is me nu een tikkeltje te commercieel geworden.
 
Deze dagen moeten de spullen binnen komen voor het vervangen van de hub. De nieuwe hub is al in huis, maar mijn vijftig jaar oude momentsleutel kent maar één draairichting dus moet er nu een rechts-linkse variant komen. Paddock stand voorwiel en we kunnen beginnen. Met behulp van de luchtsleutel is de wielmoer al gelost. Het begin is er!
 
Heb al eens eerder gekeken, maar zag dat er veel gebeurde via FB... laat ik dat nou net niet hebben. Werken ze ook met whatsapp enzo?

Kan natuurlijk niet achterblijven:
Bekijk bijlage 1390480

Mail, whatsapp, FB, Instagram wat jij maar wilt en we hebben het.
Niet te vergeten per post 4 keer per jaar een clubblad.
Oh ja... we ontmoeten elkaar ook in het echt O-)
 
Grappig want kom geen MV tegen
Dat doen wij express.
Rijden incognito.
Er wordt beweerd dat onze motoren meestal in huiskamers staan of in de werkplaats van de dealer.
Als je eenmaal die naam hebt kan je doen wat je wilt, maar daar kom je niet van af.
Dan moet je daar mee leven.
Sterker nog, koester dat stigma maar en onderstreep de exclusiviteit.

Dat doe je dan door je zo ongezien mogelijk te verplaatsen.O-)
Maar om dat te bereiken heb je niet bepaald hulp van dat prachtige uitlaat geluid. *O*

Jojo, wel bedankt voor je duidelijke antwoord. Knappe oplossing die veel rust zal geven. Na de operatie "hub" zeker mijn volgende klus. Heb je er ook nog een handschakeling bij?
 
Terug
Bovenaan Onderaan