Mp3 400 wil niet aanslaan

Lid geworden
18 aug 2024
Waarderingsscore
0
Hallo beste forumleden,
Ik heb een vraag over mijn mp3 400 lt
Eergister is hij uitgevallen op de snelweg (vermogensverlies ) en ben direct naar de vluchtstrook gegaan
Nu ben ik ten einde raad,
De motor wil net niet starten
(Hij gaat rond en wil bijna aanslaan maar alleen met heel veel gas bijgeven
Als ik hem een nacht laat staan dan start hij voor 2 seconden tot ongeveer 3000 rpm en valt daarna weer uit
Motor heeft altijd goed gelopen
Bougie vervangen
Luchtfilter vervangen
Kleppen gesteld
Injector nagekeken
Ook heeft het blok genoeg compressie dus daar kan het niet aan liggen
Wie weet raad ?
Mvg
Rijwielmonteur

Heeft een MP3 een computer die uit te lezen is? Klinkt als een sensor niet niet of een verkeerde waarde aangeeft.

Heeft een MP3 een computer die uit te lezen is? Klinkt als een sensor niet niet of een verkeerde waarde aangeeft.
Hey ja er zit een uitleesstekker bij de accu, echter heb ik hier de diagnoseapparatuur niet voor en geeft hij ook verder geen storingen
Mvg

Tps (gas klep positie sensor) of onsteking positie sensor ?
Maar uitlezen zal je wellicht meer vertellen.
Kan je geen code op het display krijgen door de stekker door te verbinden?

Sensor in verkeerde stand hoeft geen fout te geven maar kan wel op de verkeerde positie zitten.

Tps is bij mijn motor gebeurd, met vergelijkbaar verhaal.
Vol gas wel starten maar uitslaan stationair.

Tps (gas klep positie sensor) of onsteking positie sensor ?
Maar uitlezen zal je wellicht meer vertellen.
Kan je geen code op het display krijgen door de stekker door te verbinden?

Sensor in verkeerde stand hoeft geen fout te geven maar kan wel op de verkeerde positie zitten.

Tps is bij mijn motor gebeurd, met vergelijkbaar verhaal.
Vol gas wel starten maar uitslaan stationair.
Hey, ja dat zou goed kunnen dat heb ik nog niet gechecked , hoe verbind ik deze stekker door dan ?
Volgensmij is dit een 3 pins obd2 aansluiting
Verloopstuk heb ik ook niet en kan ik online nergens vinden
Mvg

Laatst bewerkt:
Hallo beste forumleden,
Ik heb een vraag over mijn mp3 400 lt
Eergister is hij uitgevallen op de snelweg (vermogensverlies ) en ben direct naar de vluchtstrook gegaan
Nu ben ik ten einde raad,
De motor wil net niet starten
(Hij gaat rond en wil bijna aanslaan maar alleen met heel veel gas bijgeven
Als ik hem een nacht laat staan dan start hij voor 2 seconden tot ongeveer 3000 rpm en valt daarna weer uit
Motor heeft altijd goed gelopen
Bougie vervangen
Luchtfilter vervangen
Kleppen gesteld
Injector nagekeken
Ook heeft het blok genoeg compressie dus daar kan het niet aan liggen
Wie weet raad ?
Mvg
Rijwielmonteur
Eerst even een vraag uit interesse: hoe heb je de scooter thuis gekregen?

Dan:
Kan je iets meer achtergrond geven?
Hoelang heb je de scooter al?
Hoeveel heeft ie gelopen?
Ooit eerder een probleem mee gehad?
Geeft hij een alarm? Gaat dat oranje lampje aan met dat motoricoontje?

Als hij altijd goed gelopen heeft en dan van het ene moment op het andere plots uitvalt dan moet er iets ook plots veranderd zijn.
Was er iets ongewoons met de scooter of met het wegdek net voor het moment van uitvallen?

Eerst even een vraag uit interesse: hoe heb je de scooter thuis gekregen?

Dan:
Kan je iets meer achtergrond geven?
Hoelang heb je de scooter al?
Hoeveel heeft ie gelopen?
Ooit eerder een probleem mee gehad?
Geeft hij een alarm? Gaat dat oranje lampje aan met dat motoricoontje?

Als hij altijd goed gelopen heeft en dan van het ene moment op het andere plots uitvalt dan moet er iets ook plots veranderd zijn.
Was er iets ongewoons met de scooter of met het wegdek net voor het moment van uitvallen?
Ik heb de scooter op een aanhanger thuis gekregen er was niet veel aan de hand ik pakte net de oprit naar de snelweg en daar viel die uit geen gekke hobbels in het wegdek niks
Ik heb de mp al een aantal jaar in bezit en de kilometer stand weet ik zo niet dat moet ik morgen even kijken
Wel komt er olie uit de luchtfilter gelopen en als ik het luchtfilterhuis opschroef en dan probeer te starten komt er erg veel rook uit een apart kanaaltje in het luchtfilterhuis
Voorderest nooit problemen mee gehad maar onderhoud heeft ie ook niet veel gehad in die tijd alleen een keer in de zoveeltijd olie gevuld

Het motorlampje gaat branden als hij op contact gaat , maar daar blijft het ook bij
Die gaat normaal uit als hij start

Mvg

Dat klinkt allemaal als erg normaal.
Dat pijpje waar die rook uitkomt is de carterventilatie. Met die dampen komt er ook altijd wat olie mee en dat verklaart waarom je wat olie vindt in het luchtfilterhuis. Als je niet regelmatig het luchtfilterelement vervangt dan cumuleert die hoeveelheid olie.

Motorcontrolelampje gaat niet aan. Dat wijst erop dat het motormanagement geen fout heeft gedetecteerd.
Een ernstig probleem kan het niet zijn.

Als een motor stilvalt dan is dat omdat er ofwel geen vonk is, ofwel geen brandstof.

Ik neem aan dat je niet zonder brandstof gevallen bent. Ik neem aan dat de bougiekabel ook niet losgekomen is.
Een defecte kill-switch zal het ook niet zijn, want dan wil je startmotor niet draaien. Een zijstandaard heb je niet, dus die switch kan het ook al niet zijn.

Je hebt de bougie vervangen, maar heb je ook gechecked of er vonk is?

Terug
Bovenaan Onderaan