Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Motorverkoopcijfers 2024

Joostst

Sceptisch optimist - Motorpedist
Lid geworden
31 mrt 2013
Waarderingsscore
738
De traditie gaat door! Dit jaar werd het nog spannend of het ging lukken, aangezien de site van de RDW tot halverwege de maand problemen had om mijn queries te verwerken. Gelukkig vorige week opgelost en kon ik de RDW open data analyseren.
Spannend was het dit jaar ook op andere vlakken. Tot vorige week waren er nog vier merken die 2 aan 2 streden om hun plekje in de top 10.

Veel leesplezier en iedereen alvast veel vellige kilometers en veel nieuwe motoren in 2025

HIER vind je alles over de motorverkopen van 2024

Iemand zin om de Belgische cijfers uit te spitten?

Overzicht met omzet per merk……

Tja, die 1300GS werd/wordt op dit forum in het Grote GS topic afgebrand.
Blijkbaar zijn die 800 kopers niet aanwezig op dit forum.

“Wij wisten het niet maar klaarblijkelijk koop je op woensdag je nieuwe motor!”

Leuk leesvoer, bedankt.

Bmw doet het wel goed voor de zakelijke koper, je kan meteen voor 3 of 5 jaar aan onderhoud bij de motor aftikken en mogelijk nog als extra aftrekpost gebruiken.

Alhoewel ik wel fan ben van underdog wordt mijn volgende motor toch een uit de top 5. Geen zin meer in gedoe over onderdelen of een merk wat dreigt om te vallen.

MV Agusta, voornamelijk door de Burale R.

Een wat???

Gaat zo goed met Kawasaki dat recentelijk de Kawa dealers NL op fabrieksbezoek zijn geweest in Japan……

Zoveel zakelijke rijders zijn er niet hoor!

Maar deze top zegt niets over de betrouwbaarheid van een motor, vraag dat maar eens na bij een onafhankelijk motorreparatiebedrijf.
In je handtekening staat dat je een V-strom rijdt? Hoger in de top5 ga je niet komen dit jaar

Tja, die 1300GS werd/wordt op dit forum in het Grote GS topic afgebrand.
Blijkbaar zijn die 800 kopers niet aanwezig op dit forum.
zeikerds heb je overal. Heeft ook weinig zin om als iemand die er wel positief tegenover staat te gaan reageren op negatieve berichten. Dus ik denk dat er best wel 1300GS rijders aanwezig zijn hier

En ook gewoon met het hele team!

Bij Japanse bedrijven is het redelijk normaal om werknemers of klanten over te laten komen naar Japan om een tour van de fabriek te maken.
Blijft wel een mooi extraatje natuurlijk, want die bezoekers worden gastvrij ontvangen en krijgen vaak ook nog een stukje van het land te zien op kosten van het bedrijf.

Zoveel zakelijke rijders zijn er niet hoor!
Er is natuurijk geen uitgebreide lease markt voor motoren.
Maar, mij staat bij dat er bij BMW in verhouding veel meer zakelijke aanschaf is. (En de nieuwe HDs ook).
Dure motoren die zonder btw gekocht worden, en een voor rijders gunstig bijtellingssysteem (ivm auto).