Motorstalling

Frost_More

MF'er
15 jan 2011
201
4
Oosterhout
Sinds een weekje heb ik nu een Aprilia Pegaso 650. Deze staat achter bij ons onder de overkapping, deze is aan 3 kanten dicht en aan 1 zijde groten deels.
Hiernaast staat de motor ook onder een motorhoes voor het geval dat haha. Het kan niet echt binnen regenen maar liever het zekere voor het onzekere!

Ik merk nu wel dat de motor onder de hoes ook vochting wordt, niet nat maar een beetje vochtig, kan dit kwaad en kan ik beter de hoes verwijderen of kan dat kleine beetje niet echt kwaad?

De hoes zit zo over de motor dat de wind er eventueel wel onderdoor kan waaien.

Hoe hebben jullie de motor gestald staan?
 
In een verwarmde garage, maar in het verleden ook wel gewoon onder een hoes in de winter. Accu eruit en zorgen dat de wind er bij kan. Het is allemaal metaal, geen suiker...
 
In een verwarmde garage, maar in het verleden ook wel gewoon onder een hoes in de winter. Accu eruit en zorgen dat de wind er bij kan. Het is allemaal metaal, geen suiker...
Want je accu is wel van suiker? :+
 
Vochtig worden komt door luchtvochtigheid en temperatuurverschillen. Dit gebeurt ook in een geheel gesloten schuur, tenzij de lucht behandeld wordt.
 
Een verwarmde garage is hier helaas (nog) geen optie, ik was een beetje bang dat de vochtigheid misschien problemen gaat geven bij de elektronica.
Echter nu ik er een beetje over na denk staat mijn auto bijvoorbeeld ook buiten nu dus die zal ook vochtig worden aan de binnenzijden van de motorruimte.
 
Want je accu is wel van suiker? :+
Dat niet, maar als er sneeuw op de motor/hoes ligt dan mag de accu aan de druppelaar. Dat doe ik wel even binnen, want ik denk dat ik mijn druppelaar zo kwijt ben buiten op straat :Y
 
Dat niet, maar als er sneeuw op de motor/hoes ligt dan mag de accu aan de druppelaar. Dat doe ik wel even binnen, want ik denk dat ik mijn druppelaar zo kwijt ben buiten op straat :Y
Dat is waar.

Heb wel eens gehoord dat het per hoes nog verschil kan maken, dat er ook "ademende" hoezen zijn. Het fijne weet ik niet, ik heb een hekel aan die dingen. Als de motor nat is, is hij zo droog als je even gas geeft. Als die hoes nat is zit je met een natte hoes :P
 
Bij mij in de garage 10x4.5 m via een oprit onder het huis verwarmd met een radiator
Je kunt er met een slaapzak en opblaas matje naast de motor slapen :Y
Dus wie een slaapplek zoek in het diepe zuiden :+
 
Kan dus helemaal niet zoveel kwaad als de motor een beetje vochtig wordt? =)
nee een motor kan dat prima hebben, het probleem is volgens mij juist dat het vocht niet weg kan. Af en toe heb ik hem ook onder de hoes, maar als ik door de regen heb gereden doe ik het nooit, omdat het vocht dan niet weg kan. Ben geen expert maar zo doe ik het altijd, daarnaast pak ik (vooral de laatste maanden) zo ongeveer elke regenbui mee op de motor en hij geeft geen krimp.
 
Goed om te horen haha, heb wel het idee dat het vocht er onderuit kan, het waait redelijk nu door mijn stallingkje heen 😁
 
Mn Duc heeft een paar jaar in een houten schuurtje gestaan, 's winters was het daar wel vochtig maar het motortje leeft nog steeds!
Tegenwoordig heb ik de luxe dat ik mn motoren in de garage kan stallen wel een ongeïsoleerde maar stukken minder vochtig dan dat schuurtje.

Grootste nadeel van dat schuurtje was het gewurmd door de brandgang en naartoe.
 
Hey Duckati,

Daar heb ik dan gelukkig geen last van! Wij hebben een hoek hoes en mijn stalling komt op de weg uit aan de zijkant, hier heb ik een deur in gemaakt dus kan gemakkelijk in en uit rijden.
 
Motorfiets die vochtig wordt gaat alleen maar van je af.. Kan heel lang duren.
Ik heb trouwens niet de indruk dat mijn motoren in het schuurtje condens aantrekken, althans, veel minder dan buiten. Als ze een nacht buiten staan zijn ze ook met droog weer zijknat van de condens, dat heb ik in mijn schuurtje nog niet meegemaakt. Het overgrote deel staat dus lekker in huis, ook zomers.
Op tournee mogen ze van mij verzuipen van de regen,,,
 
Die van mij staat onder de carport, tegen de muur van de schuur aan.

Kan dus wel via de zijkanten wind langs heen.

Ik heb er een Verheul motorhoes over heen, zodat hij uit het zicht staat, en evt harde wind icm regen de motor niet raakt. Hoes is aan de onderkant open.

Ik heb (nog) niet het idee gehad dat hij vochtig is geworden onder de hoes.

Aan de andere kant moet een motor daar ook gewoon tegen kunnen. Die van mijn broer staat in een schuur, die wel erg vochtig is. Dan heb ik hem liever buiten onder de carport waar de wind langs heen kan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan