Motorschoenen/laarzen

Junior1981

Rookie
Lid geworden
4 jun 2024
Waarderingsscore
5
Goedemorgen Allemaal

Voor mijn proefles straks moet ik zelf schoenen regelen, maar ik
heb alleen lage sneakers en hun zeggen stevige "half"hoge schoenen/ laarzen
Iemand tips? Want zie er zoveel online en om nu gelijk hele dure motorschoenen
te halen

Goedemorgen Allemaal

Voor mijn proefles straks moet ik zelf schoenen regelen, maar ik
heb alleen lage sneakers en hun zeggen stevige "half"hoge schoenen/ laarzen
Iemand tips? Want zie er zoveel online en om nu gelijk hele dure motorschoenen
te halen
Voor een proefles zijn wellicht wandelschoenen ook goed genoeg en acceptabel voor ze? Die zijn wat steviger dan "normale" schoenen.

En lekker op tijd ook als je straks al je proefles hebt...;)

Voor je proefles maakt het nog niet zoveel uit. Dat is vooral om te kijken of je een beetje handig bent. Je rijdt hoogstens 20 km/h rechtuit met een instructeur ernaast of achterop. Voor je eerste AVB-les zou ik wel zorgen voor schoenen die je enkels bedekken, zoals hoge wandelschoenen. De kans dat je valt en de motor op je enkels terecht komt is daar wat hoger.

Voor een proefles zijn wellicht wandelschoenen ook goed genoeg en acceptabel voor ze? Die zijn wat steviger dan "normale" schoenen.

En lekker op tijd ook als je straks al je proefles hebt...;)
niet straks in zometeen maar meer half juli :)

Voor je proefles maakt het nog niet zoveel uit. Dat is vooral om te kijken of je een beetje handig bent. Je rijdt hoogstens 20 km/h rechtuit met een instructeur ernaast of achterop. Voor je eerste AVB-les zou ik wel zorgen voor schoenen die je enkels bedekken, zoals hoge wandelschoenen. De kans dat je valt en de motor op je enkels terecht komt is daar wat hoger.
zou zoiets volstaat?

1718632190263.png

Is enigszins afhankelijk van jezelf, stel jezelf een aantal vragen;
-Hoe zeker ben je ervan dat je voor je rijbewijs gaat (omdat je aangeeft dat dit een proefles is)
-Weet je al in welke weersomstandigheden je gaat rijden als je je rijbewijs hebt (alleen met mooi weer of ook als het regent)?
-Weet je al welke stijl motor je gaat kopen?
-Heeft je rijschool kleding die jou goed en veilig past?

Ik heb zelf een goedkoop textiel pak, laarzen a 60 euro en gelijk een goede helm gehaald, dat was voor mij de beste oplossing omdat kleding van de rijschool niet lekker/goed zat. Ik wist nog niet precies wat ik daarna wilde en was bang dure kleding direct stuk te vallen met oefenen.
Werkte voor mij prima en pak de kleding nu nogsteeds zo nu en dan.
Het zou ook zonde zijn als je nu een duur 4-season pak haalt en er achteraf achter komt dat je toch liever leer had gehad of andersom.
Mocht je wel voor de hele outfit gaan laat je even adviseren in een goede motorzaak! :)

En qu kleding zou die ook gelijk zelf kopen? Of zeg je beter die van de rijschool gebruiken
Dat moet jezelf weten natuurlijk, maar als je een proefles neemt om te kijken of motorrijden iets voor jou is zou ik niet direct alles aanschaffen zelf.
Gewoon even dat spul van de rijschool gebruiken, althans dat zou ik doen vooral bij een proefles.

-Hoe zeker ben je ervan dat je voor je rijbewijs gaat (omdat je aangeeft dat dit een proefles is)
-Weet je al in welke weersomstandigheden je gaat rijden als je je rijbewijs hebt (alleen met mooi weer of ook als het regent)?

Ik heb zelf een goedkoop textiel pak, laarzen a 60 euro en gelijk een goede helm gehaald, dat was voor mij de beste oplossing omdat kleding van de rijschool niet lekker/goed zat. Ik wist nog niet precies wat ik daarna wilde en was bang dure kleding direct stuk te vallen met oefenen.
Het zou ook zonde zijn als je nu een duur 4-season pak haalt en er achteraf achter komt dat je toch liever leer had gehad of andersom.
Mocht je wel voor de hele outfit gaan laat je even adviseren in een goede motorzaak! :)
de proefles is meer vanuit de rijschool om te kijken hoeveel lessen etc

Op marktplaats is altijd een hoop kleding te vinden voor een prikkie. Vraag aan de verkoper hoe lang en zwaar die is en je weet vrij goed of je 't zal passen. Als je dat uiteindelijk weet wat je stijl is, kun je altijd voor nieuw/duur gaan.

Ik zou het lekker van de rijschool gebruiken. Weliswaar wat minder fris, maar er zit nogal een verschil in qua kleding, afhankelijk van wat voor motor je koopt. En welk type motor je wil, kom je pas achter na je lessen. Een 2-delig leren racepak ga je niet aan doen op een toerfiets/chopper, terwijl een textiel voor geen meter zit op een racemotor.

Als je wel zelf aan wil schaffen, dan de volgende tips. Koop wat goedkopere waterdichte laarzen (beetje zoals het plaatje wat je stuurde) in combinatie met een textielpak. Mijn ervaring is dat je zo'n textielpak altijd weleens weer uit de kast pakt, zelfs als je een sportmotor koopt. Bijvoorbeeld even naar het werk op de motor, textielpak eroverheen met eigen kleding eronder. En qua handschoenen, belangrijkste is welke lekker zitten. Toevallig laatst zelf de Alpinestars Copper gepast aangezien de verkoopster zei dat bijna iedereen die fijn vind zitten. Geloof het direct, zaten echt fantastisch en niet te duur. Uiteindelijk voor mij niet geworden aangezien ik racehandschoenen wou hebben, maar die handschoenen zijn zeker een tip (alleen jammer genoeg niet waterdicht) en zit zelf nog te twijfelen om ze te halen voor wanneer ik rustig ga toeren.

Thanks for de tips. Ik kom zelf uit de omgeving van Zevenaar, weet er iemand waar toevallig
een beetje grote zaak zitten waar ze zowel de goedkopere als duurdere spullen hebben?
Had hier wel een discount zaak gevonden, maar bijna geen assortiment maar wel dure prijzen.

De rijschool wilt dit zo ook ivm kijken hoeveel lessen, meer een soort introductie

Het liefst gewoon rustig weer, lekker in de zomer maar ook in de herfst

Mijn favoriet was beetje een chopper(Suzuki VF700) maar toen las ik een keer een reactie
dat iemand dit ook had en zelfs al een motor had gehaald. En later een soortgelijke motor
als de lesmotor had gehaald.

Ja behalve de schoenen

Ik wist nog niet precies wat ik daarna wilde en was bang dure kleding direct stuk te vallen met oefenen.
Dat heb ik dus ook een beetje

Alleen hier niks kunnen vinden in de regio

Gewoon een paar goedkope motorschoenen aanschaffen dan. Denk er niet te moeilijk over, wat je boven liet zien is prima. Je moet nog uitvinden wat je leuk vind qua stijl motor, dus geef nog niet te veel uit aan kleding, houd het gewoon praktisch ;)
Een mede-lesser toen ik aan het lessen was had zijn schoenen bij de Lidl vandaan gehaald lol, weet niet of ze dat tegenwoordig nog hebben, maar dat was voor het lessen perfect :P Niet duur, en ze zagen er nog niet eens slecht uit :P

Let er wel op dat motor schoenen sinds afgelopen 1 mei niet meer zijn toegestaan bij motorexamen van cbr (ik weet niet of ze hier overal streng op zijn, maar ik werd erop gewezen toen ik 29 april mocht afrijden). Mocht je straks wel zelf met motor schoenen willen gaan rijden, dan zou ik die pas later aanschaffen en kijken of je laarzen van je rijschool kunt gebruiken voor de lessen.

Let er wel op dat motor schoenen sinds afgelopen 1 mei niet meer zijn toegestaan bij motorexamen van cbr (ik weet niet of ze hier overal streng op zijn, maar ik werd erop gewezen toen ik 29 april mocht afrijden). Mocht je straks wel zelf met motor schoenen willen gaan rijden, dan zou ik die pas later aanschaffen en kijken of je laarzen van je rijschool kunt gebruiken voor de lessen.
wat bedoel je precies met motor schoenen?

bedoel je denk ik de sneaker uitvoering mee?

Ik zou het lekker van de rijschool gebruiken. Weliswaar wat minder fris, maar er zit nogal een verschil in qua kleding, afhankelijk van wat voor motor je koopt. En welk type motor je wil, kom je pas achter na je lessen. Een 2-delig leren racepak ga je niet aan doen op een toerfiets/chopper, terwijl een textiel voor geen meter zit op een racemotor.

Als je wel zelf aan wil schaffen, dan de volgende tips. Koop wat goedkopere waterdichte laarzen (beetje zoals het plaatje wat je stuurde) in combinatie met een textielpak. Mijn ervaring is dat je zo'n textielpak altijd weleens weer uit de kast pakt, zelfs als je een sportmotor koopt. Bijvoorbeeld even naar het werk op de motor, textielpak eroverheen met eigen kleding eronder. En qua handschoenen, belangrijkste is welke lekker zitten. Toevallig laatst zelf de Alpinestars Copper gepast aangezien de verkoopster zei dat bijna iedereen die fijn vind zitten. Geloof het direct, zaten echt fantastisch en niet te duur. Uiteindelijk voor mij niet geworden aangezien ik racehandschoenen wou hebben, maar die handschoenen zijn zeker een tip (alleen jammer genoeg niet waterdicht) en zit zelf nog te twijfelen om ze te halen voor wanneer ik rustig ga toeren.

Ik heb nog wel in de planning zitten om een paar pondjes (15 kg) af te willen vallen, zou zonde zijn als dan straks dat pak veel te wijd zit

In Doetinchem zit een motorkleding outlet. Op industrieterrein de Huet.
Mooi dichtbij Zevenaar.
Als je op de motor schoenen met veters draagt, zorg dan dat je de veters goed wegwerkt
En dat deze niet verstrikt kunnen raken aan het rem of schakelpedaal.

Terug
Bovenaan Onderaan