Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Morgen lessen, zal wel lekker warm zijn. Moet echt voor dat soort dagen een jeans en doorwaai jas gaan halen.

Tip wat betreft de jeans;
Koop altijd een jeans welke volledig gevoerd is met kevlar. Je hebt ook genoeg wat goedkopere jeans welke alleen op de belangrijkste plekken gevoerd zijn met Kevlar. Lijkt voldoende echter ken ik een verhaal waar iemand onderuit ging, de broek scheurde op de plek waar geen kevlar zat en hierdoor de kevlar bescherming op zijn achterwerk omhoog schoof en hij alsnog op de blaren kon zitten...
 
*O* :t Natuurtalent 😁
Begrijp alleen niet waarom hij, als hij vindt dat je toe bent aan een rondje door de omgeving, eerst je motor afzet. Of zat er geen dB-killer in en dacht hij dat je 'm anders niet zou verstaan? _O-
Stukje milieuvriendelijker he... om tijdens uitleg ff motor uit te zetten. Plus dat hij daarna zijn motor nog ff moest halen etc 😂.

Maarre.... dat natuurtalent valt wel tegen hoor 😂
 
Lekker vroeg vanmorgen, was nog goed te doen qua temperatuur. Laatste 5 minuten van de rit zat ik even te dicht op mijn voorganger, verder foutloos gereden.

Nog 2 weekjes te gaan en dan mag ik me voor het nieuwe pasje bewijzen. Heb er wel vertrouwen in *D
 
En jawel hij is binnen!! Vandaag avd gehaald.

Prima rit gereden. Je moet me niet vragen waarlangs. Maar examinator had geen opmerkingen. Alleen puntje op snelweg dat ik na een vlotte inhaalactie iets te snel mijn gas los liet waardoor hij op de rem moest. Verder vooral veel buitenaf weggetjes. Morgen een spoedje aanvragen en dan mag donderdagavond mijn cbf500 onder het stof vandaan*O*
 
En jawel hij is binnen!! Vandaag avd gehaald.

Prima rit gereden. Je moet me niet vragen waarlangs. Maar examinator had geen opmerkingen. Alleen puntje op snelweg dat ik na een vlotte inhaalactie iets te snel mijn gas los liet waardoor hij op de rem moest. Verder vooral veel buitenaf weggetjes. Morgen een spoedje aanvragen en dan mag donderdagavond mijn cbf500 onder het stof vandaan*O*
*O* Goed werk, gefeliciteerd! Veel veilige en vrolijke km's gewenst!
 
Gefeliciteerd Maritiem!

Ik heb vandaag les gehad. Twee uur zweten. Tussendoor een flesje drinken gehaald. Dat was ook wel nodig....
Alle oefeningen behalve snelle slalom en wegrijden uit parkeervak gedaan.

Volgende week nog een lesje en dan vrijdag avb... 8-) :]
 
Gefeliciteerd Maritiem!

Ik heb vandaag les gehad. Twee uur zweten. Tussendoor een flesje drinken gehaald. Dat was ook wel nodig....
Alle oefeningen behalve snelle slalom en wegrijden uit parkeervak gedaan.

Volgende week nog een lesje en dan vrijdag avb... 8-) :]
Succes! Vanaf do. a.s. gaat het weer afkoelen. Hoop voor je dat 't dan 'n beetje zo blijft.
 
Vandaag opgeweest voor het avd examen en ondanks de hitte ben ik geslaagd! *O*

Ondanks de hitte toch lekker door kunnen rijden, zelf vond ik de rit wat minder gaan, oa een drempeltje niet ontweken en kreeg daardoor als tip mee om wat verder vooruit te kijken :$

Verder wel een goede en veilige rit gereden.

Pasje wordt zsm aangevraagd en dan wordt het zoeken naar een geschikte (tijdelijke) code 80 motor.
 
Ben al en tijde aan het lezen in deze topic of ik ergens info vind met de avb oefeningen.
Deze donderdag heb ik avb examen, heb alleen veel moeite met de langzame slalom pfff:?
Heb voor het examen nog wel 2x 50 minuten les voor de langzame oefeningen onder de knie te krijgen.
Heb alleen niet zo veel zin in de warmte .
 
Ben al en tijde aan het lezen in deze topic of ik ergens info vind met de avb oefeningen.
Deze donderdag heb ik avb examen, heb alleen veel moeite met de langzame slalom pfff:?
Heb voor het examen nog wel 2x 50 minuten les voor de langzame oefeningen onder de knie te krijgen.
Heb alleen niet zo veel zin in de warmte .
Het wordt al een stuk koeler dan vandaag!
Probeer wat meer met je koppeling te spelen. Als je die wat verder los laat ga je wat harder. Andersom dus wat zachter. Dit was voor mij het trucje waardoor ik em ineens kon en beter onder controle heb.
Iemand anders zei een deuntje neuriën.....
En goed vooruit kijken...
 
Het wordt al een stuk koeler dan vandaag!
Probeer wat meer met je koppeling te spelen. Als je die wat verder los laat ga je wat harder. Andersom dus wat zachter. Dit was voor mij het trucje waardoor ik em ineens kon en beter onder controle heb.
Iemand anders zei een deuntje neuriën.....
En goed vooruit kijken...
Met het vooruitkijken heb ik heel veel moeite mee👀
 
Met het vooruitkijken heb ik heel veel moeite mee👀

Toch is dat de truc.
Pak anders n punt wat verder weg en blijf daar naar kijken, de pionnen zie je echt wel.
Niet overdreven hoog kijken natuurlijk.

Zorg dat je genoeg ruimte hebt voor je aanloop en dat je er klaar voor bent.
Op tijd de oefening inzetten.
Koppeling slippend houden en de snelheid regelen met je achterrem.
Als de koppeling niet voldoende slippend is heb je het risico dat ie opnieuw moet.

Wat voor motor les je op?
 
Toch is dat de truc.
Pak anders n punt wat verder weg en blijf daar naar kijken, de pionnen zie je echt wel.
Niet overdreven hoog kijken natuurlijk.

Zorg dat je genoeg ruimte hebt voor je aanloop en dat je er klaar voor bent.
Op tijd de oefening inzetten.
Koppeling slippend houden en de snelheid regelen met je achterrem.
Als de koppeling niet voldoende slippend is heb je het risico dat ie opnieuw moet.

Wat voor motor les je op?
De les motor waar ik op rij is een Honda tour cb650 f uit 2016
 
En jawel hij is binnen!! Vandaag avd gehaald.

Prima rit gereden. Je moet me niet vragen waarlangs. Maar examinator had geen opmerkingen. Alleen puntje op snelweg dat ik na een vlotte inhaalactie iets te snel mijn gas los liet waardoor hij op de rem moest. Verder vooral veel buitenaf weggetjes. Morgen een spoedje aanvragen en dan mag donderdagavond mijn cbf500 onder het stof vandaan*O*

Gefeliciteerd Maritiem!! Geniet van je eerste vrije rondje :] die van mij heb ik er vandaag opzitten8-)
 
De les motor waar ik op rij is een Honda tour cb650 f uit 2016

Oh top, les ook op n cb650f.
Een 4 cilinder dus hoef je geen gas bij te geven.
Pak een prettig punt van de koppeling en houd dit vast, wel zorgen dat ie slippend blijft.
Je kan beter iets hoger met je snelheid zitten, die snelheid haal je er dan uit met je achterrem.
Zorg dat je dit allemaal in orde hebt voordat je de proef begint.
Ver doorkijken en de beweging op tijd inzetten.
Snelheid regelen met je achterrem.

Dit is hoe ik m heb geleerd en er zullen ongetwijfeld meer manieren zijn.
Kijk wat voor jou prettig werkt.

Oh en geen stress als ie niet lukt he.
Als je de andere langzame oefeningen wel beheerst mag je deze fout hebben.
 
Vandaag opgeweest voor het avd examen en ondanks de hitte ben ik geslaagd! *O*

Ondanks de hitte toch lekker door kunnen rijden, zelf vond ik de rit wat minder gaan, oa een drempeltje niet ontweken en kreeg daardoor als tip mee om wat verder vooruit te kijken :$

Verder wel een goede en veilige rit gereden.

Pasje wordt zsm aangevraagd en dan wordt het zoeken naar een geschikte (tijdelijke) code 80 motor.

Gefeliciteerd!! Succes met je zoektocht naar een nieuwe motor!
 
Voor alle geslaagden,gefeliciteerd :]8-).

Heel veel plezier gewenst 👍

Ik zit zelf met een vraag,ik les momenteel nog niet,maar mij is niet helemaal duidelijk of ik ook verplicht ben om de bijzondere verrichtingen examen te doen,als ik her en der rond lees geld dat voor mensen die op een lichte motor tot 24 jaar lessen.

Ik ga voor de A en ben ouder als 24 (ben 42 🤣)
 
Voor alle geslaagden,gefeliciteerd :]8-).

Heel veel plezier gewenst 👍

Ik zit zelf met een vraag,ik les momenteel nog niet,maar mij is niet helemaal duidelijk of ik ook verplicht ben om de bijzondere verrichtingen examen te doen,als ik her en der rond lees geld dat voor mensen die op een lichte motor tot 24 jaar lessen.

Ik ga voor de A en ben ouder als 24 (ben 42 🤣)
Je hebt voor de motor altijd drie examens:
ATH = A Theorie
AVB = A VoertuigBeheersing (snelle en langzame oefeningen op eigen terrein)
AVD = A VerkeersDeelname (reguliere rijlessen op de openbare weg)

Dit is voor iedereen ongeacht de leeftijd of andere rijbewijzen in bezit. Als je op gaat voor AVD examen moet je in bezit zijn van een positief resultaat ATH en AVB.
 
Of te wel ja je moet bijzondere verrichtingen doen en wel te verstaan 7 stuks waarvan je er minimaal 5 goed moet hebben.
En eigenlijk zou het makkelijk moeten kunnen om er 7 goed te hebben 😆
Alleen mag jij het op een iets zwaarder brommertje doen dan iemand die bijvoorbeeld 19 is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan