Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Te horen gekregen dat mijn AVD examen pas 9 september gaat gebeuren. Ging niet eerder werken door vakanties en mijn beschikbaarheid. Wel jammer, want had gehoopt op begin augustus zodat ik in augustus nog lekker kon rijden. Hoef voorlopig dus ook geen haast te maken met aanschaf van motor - kan ik nog lekker lang doorgaan met twijfelen wat ik nou wil :+

Zaterdag eerste echte AVD les (al wel 2x40min naar AVB examen gereden), echt zin in! Die AVD lessen lijken me stuk leuker, lekker stukje toeren.
 
Te horen gekregen dat mijn AVD examen pas 9 september gaat gebeuren. Ging niet eerder werken door vakanties en mijn beschikbaarheid. Wel jammer, want had gehoopt op begin augustus zodat ik in augustus nog lekker kon rijden. Hoef voorlopig dus ook geen haast te maken met aanschaf van motor - kan ik nog lekker lang doorgaan met twijfelen wat ik nou wil :+

Zaterdag eerste echte AVD les (al wel 2x40min naar AVB examen gereden), echt zin in! Die AVD lessen lijken me stuk leuker, lekker stukje toeren.
Ah balen :(

Ik hoop dat ik rond mijn verjaardag (eind juli) nog AVD examen mag/kan doen als ik AVB 5 juli haal.
 
Vandaag weer de weg op geweest en ging alweer wat beter dan vorige week. Enige aandachtspunten die ik kreeg waren een te korte volgafstand (klopt, slechte gewoonte van het autorijden) en onvoldoende spiegelen. Dat laatste doe ik naar mijn idee voldoende, maar ik beweeg mijn hoofd daarbij bijna niet, dus hij zal het wel niet kunnen zien. Ik snap het wel, maar wel irritant om daar elke keer rekening mee te moeten houden.

Maar goed, verder een leuk ritje gehad. Mooie wegen en kon overal lekker door rijden. Donderdagochtend nog een keer.
Ik sta als reserve om de tweede week van juli examen te doen, nog even vlak voor hij met vakantie gaat :+ Hopelijk pas ik er nog tussen.
Het is wel vervelend om je hoofd overduidelijk te bewegen als je dat niet gewend bent bij spiegelen. Met auto én motorlessen had ik diezelfde neiging, alleen je ogen bewegen en niet het hoofd (uitgezonderd dode hoek natuurlijk). Dat heb ik er even goed uit moeten slaan. En nu doe ik het volgens mij weer zoals altijd. :+ Ik kijk wel atijd in mijn spiegels en dode hoek. Welk vervoersmiddel ik ook bestuur.
 
Zo net mijn gezondheidsverklaring ingevuld.
Ivm groote drukte verwacht men een beslissing over 16 tot 20 weken :?
Heb helaas een vraag met ja moeten beantwoorden dus het zal nog wel langer gaan duren.
Dat wordt dan een lange pauze aangezien mn avb voor de 24e gepland staat.
Vind dit eerlijk gezegd niet echt normaal of ligt dat aan mij??
 
Zo net mijn gezondheidsverklaring ingevuld.
Ivm groote drukte verwacht men een beslissing over 16 tot 20 weken :?
Heb helaas een vraag met ja moeten beantwoorden dus het zal nog wel langer gaan duren.
Dat wordt dan een lange pauze aangezien mn avb voor de 24e gepland staat.
Vind dit eerlijk gezegd niet echt normaal of ligt dat aan mij??
20 weken wachten???? HOLY FUCK! dat slaat toch nergens op :o
Maar begrijp ik dat je sowieso al 20 weken moet wachten, ongeacht of je "Ja's" of "nee's" hebt?

ik vulde die van mij in en paar uur later al akkoord. Was wel 15x nee trouwens, misschien dat dat uitmaakt?
 
20 weken wachten???? HOLY FUCK! dat slaat toch nergens op :o
Maar begrijp ik dat je sowieso al 20 weken moet wachten, ongeacht of je "Ja's" of "nee's" hebt?

ik vulde die van mij in en paar uur later al akkoord. Was wel 15x nee trouwens, misschien dat dat uitmaakt?
Er zit wel degelijk een verschil of je ergens ja of nee hebt beantwoord. Ik had het een paar jaar geleden ook, toen moest ik 'ja' aanvinken en duurde het kneiter lang, moest ik een verklaring van de huisarts (was verhuisd en moest nog eens een nieuwe huisarts die mij niet kende ook) en dan nog duurt het lang. Later zei de rijschool dat ik beter gewoon 'nee' had kunnen antwoorden, want waar ik last van had betrof een situatie van 11 jaar terug. Waarom ik dan 'ja' had beantwoord? Omdat ze vroegen of je ooit opgenomen bent geweest in het ziekenhuis. :? Die vragen zijn wel aangepast naar de laatste paar maanden zag ik met examen auto eerder dit jaar, dus daar geen vertragingen gehad. Daar heb ik alleen wel eerst gezondheidsverklaring en theorie geregeld alvorens ik begon met lessen dankzij mijn eerdere ervaringen.

Belangrijk: Ik zeg niet dat het beter is om op je gezondheidsverklaring te liegen, dat kan je namelijk duur komen te staan. Het was het advies van mijn rijschool.
 
20 weken wachten???? HOLY FUCK! dat slaat toch nergens op :o
Maar begrijp ik dat je sowieso al 20 weken moet wachten, ongeacht of je "Ja's" of "nee's" hebt?

ik vulde die van mij in en paar uur later al akkoord. Was wel 15x nee trouwens, misschien dat dat uitmaakt?

Ja ik heb geen idee.
Schrok er wel een beetje van, maar ik ga het wel meemaken.
 
Er zit wel degelijk een verschil of je ergens ja of nee hebt beantwoord. Ik had het een paar jaar geleden ook, toen moest ik 'ja' aanvinken en duurde het kneiter lang, moest ik een verklaring van de huisarts (was verhuisd en moest nog eens een nieuwe huisarts die mij niet kende ook) en dan nog duurt het lang. Later zei de rijschool dat ik beter gewoon 'nee' had kunnen antwoorden, want waar ik last van had betrof een situatie van 11 jaar terug. Waarom ik dan 'ja' had beantwoord? Omdat ze vroegen of je ooit opgenomen bent geweest in het ziekenhuis. :? Die vragen zijn wel aangepast naar de laatste paar maanden zag ik met examen auto eerder dit jaar, dus daar geen vertragingen gehad. Daar heb ik alleen wel eerst gezondheidsverklaring en theorie geregeld alvorens ik begon met lessen dankzij mijn eerdere ervaringen.

Belangrijk: Ik zeg niet dat het beter is om op je gezondheidsverklaring te liegen, dat kan je namelijk duur komen te staan. Het was het advies van mijn rijschool.

Nou ja ik heb wel getwijfeld om alles met nee in te vullen, voornamelijk omdat ik gewoon goedeuring heb van mijn arts.
Maar ik moest wel ja invullen bij 1 vraag, het beinvloed mijn functioneren niet maar het speelt helaas nog steeds.
Ik heb wel artikelen gevonden dat met mijn 'conditie' je zelfs gewoon goedgekeurd wordt voor beroepschauffeur.
Wat ik daarom jammer vind is dat je de antwoorden niet kan toelichten.
Dat zou in mijn geval waarschijnlijk wel een positief effect hebben op het hele procces, ik heb nameljk al een schriftelijke goedkeuring van mijn arts.

Ik ga het allemaal wel meemaken, wellicht valt het allemaal reuse mee en maak ik me weer druk om niks O-).
 
Nou ja ik heb wel getwijfeld om alles met nee in te vullen, voornamelijk omdat ik gewoon goedeuring heb van mijn arts.
Maar ik moest wel ja invullen bij 1 vraag, het beinvloed mijn functioneren niet maar het speelt helaas nog steeds.
Ik heb wel artikelen gevonden dat met mijn 'conditie' je zelfs gewoon goedgekeurd wordt voor beroepschauffeur.
Wat ik daarom jammer vind is dat je de antwoorden niet kan toelichten.
Dat zou in mijn geval waarschijnlijk wel een positief effect hebben op het hele procces, ik heb nameljk al een schriftelijke goedkeuring van mijn arts.

Ik ga het allemaal wel meemaken, wellicht valt het allemaal reuse mee en maak ik me weer druk om niks O-).
Als je al een schriftelijk akkoord van je dokter hebt dan scheelt dat al. Ik kwam bij een nieuwe huisarts, die moest mijn dossier nog binnen krijgen en zich daar dan over inlezen. Helaas heeft het CBR nog steeds te weinig personeel dus duurt het wel een paar weken.

Het is trouwens mogelijk dat de keuringsarts van het CBR tot een andere conclusie komt dan jouw behandelend arts. Het zal je wel niet overkomen maar het gebeurt wel eens. Het enige wat ik nu kan doen is je succes wensen. ;)
 
20 weken wachten???? HOLY FUCK! dat slaat toch nergens op :o
Maar begrijp ik dat je sowieso al 20 weken moet wachten, ongeacht of je "Ja's" of "nee's" hebt?

ik vulde die van mij in en paar uur later al akkoord. Was wel 15x nee trouwens, misschien dat dat uitmaakt?

Ik heb die van mij vorige week ingevuld - alles “Nee” - en kreeg binnen tien minuten akkoord.
 
Als je al een schriftelijk akkoord van je dokter hebt dan scheelt dat al. Ik kwam bij een nieuwe huisarts, die moest mijn dossier nog binnen krijgen en zich daar dan over inlezen. Helaas heeft het CBR nog steeds te weinig personeel dus duurt het wel een paar weken.

Het is trouwens mogelijk dat de keuringsarts van het CBR tot een andere conclusie komt dan jouw behandelend arts. Het zal je wel niet overkomen maar het gebeurt wel eens. Het enige wat ik nu kan doen is je succes wensen. ;)

Dank je, komt vast goed.
 
succes @BBen .
Ik mocht ook overal nee in vullen. Mocht iemand twijfelen of hij/zij een ja moet invullen dan zeker even in verdiepen. Er zitten wel wat vragen tussen waar ik mij kan voorstellen dat het niet echt nodig hoeft te zijn, met de huidige wachttijden is het zonde van de tijd.
Maar inderdaad, liegen mag niet...
 
Zo net mijn gezondheidsverklaring ingevuld.
Ivm groote drukte verwacht men een beslissing over 16 tot 20 weken :?
Heb helaas een vraag met ja moeten beantwoorden dus het zal nog wel langer gaan duren.
Dat wordt dan een lange pauze aangezien mn avb voor de 24e gepland staat.
Vind dit eerlijk gezegd niet echt normaal of ligt dat aan mij??

Succes, ik heb ook ergens ja moeten invullen toendertijd. Ik heb 2 weken moeten wachten tot ik het verzoek kreeg om naar de huisarts te gaan, dezelfde dag gedaan en meteen de brief die de dokter moet invullen op de post gedaan. Toen heeft het nog een week of 8-9 geduurd voordat ik de goedkeuring had. Als je overal nee invult en ze komen erachter dan ben je wel strafbaar.

Edit: Ik moest ja invullen bij het kopje :
7) Heeft u een aandoening van uw longen (COPD), een hoge bloeddruk of een bloedziekte? Of heeft u een orgaantransplantatie gehad?​
En nee, ik heb al mijn eigen organen nog geen bloedziekte of hoge bloeddruk of COPD. Maar door een andere kleine aandoening moest ik ja aankruisen op aanraden van de huisarts.
 
Succes, ik heb ook ergens ja moeten invullen toendertijd. Ik heb 2 weken moeten wachten tot ik het verzoek kreeg om naar de huisarts te gaan, dezelfde dag gedaan en meteen de brief die de dokter moet invullen op de post gedaan. Toen heeft het nog een week of 8-9 geduurd voordat ik de goedkeuring had. Als je overal nee invult en ze komen erachter dan ben je wel strafbaar.

Edit: Ik moest ja invullen bij het kopje :
7) Heeft u een aandoening van uw longen (COPD), een hoge bloeddruk of een bloedziekte? Of heeft u een orgaantransplantatie gehad?
En nee, ik heb al mijn eigen organen nog geen bloedziekte of hoge bloeddruk of COPD. Maar door een andere kleine aandoening moest ik ja aankruisen op aanraden van de huisarts.
dan snap ik niet helemaal waarom je hier geen nee op kon invullen.
 
-O-
Blijf het nog vreemd vinden dat je met astma en risicofactor bent op de motor. Maar ja, wie ben ik.

Succes, sterkte en geduld! :]
 
Succes, ik heb ook ergens ja moeten invullen toendertijd. Ik heb 2 weken moeten wachten tot ik het verzoek kreeg om naar de huisarts te gaan, dezelfde dag gedaan en meteen de brief die de dokter moet invullen op de post gedaan. Toen heeft het nog een week of 8-9 geduurd voordat ik de goedkeuring had. Als je overal nee invult en ze komen erachter dan ben je wel strafbaar.

Edit: Ik moest ja invullen bij het kopje :
7) Heeft u een aandoening van uw longen (COPD), een hoge bloeddruk of een bloedziekte? Of heeft u een orgaantransplantatie gehad?
En nee, ik heb al mijn eigen organen nog geen bloedziekte of hoge bloeddruk of COPD. Maar door een andere kleine aandoening moest ik ja aankruisen op aanraden van de huisarts.

Dank je.

Ik moest ja invullen bij vraag 9, heeft een arts bij u een aandoening vastgesteld van uw ...... of hersenen

En dan vervolgens bij, Heeft u een hersentumor? Of heeft u er één gehad?

Officieel heb ik een hypofysetumor wat zwart wit gezien geen hersentumor is. Maar het zit wel in mn hoofd.
Ik functioneer gewoon normaal en mijn arts geeft mij gewoon goedkeuring.

Wil mn A rijbewijs halen om te kunnen genieten dus wil daarom wel alles volgens de regels doen haha.
Ach komt allemaal wel goed, had alleen niet verwacht dat t zo lang zou duren.

Ga voorlopig gewoon lekker door met mn avb verder en zie wel waar het schip strandt.
Zondag weer lekker lessen .
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Zo net twee uur les gehad. Al met al waren we zeker 2 en half uur op de motor.
Gingen met een andere rijschool die één leerling bij zich had rijden.
Meer pionnen om meer oefeningen neer te zetten.

Begon met de uitwijkoefening. Ging perfect.
Daarna alle rem oefeningen. Die gingen ook goed!
Langzame slalom lukte ook best oké *O*
Halve draai lukte *O*
Achtje ging wonderbaarlijk genoeg in één keer goed *O* Daarna wel wat bijschaven en ging de instructeur duwen omdat ik niet lekker aan het afschuinen was haha. *D Of nja 1 kant op ging het niet lekker.
Als laatste nog snelle slalom. Mijn snelheid gaat altijd omhoog, maar het lukt wel gewoon.... Maar goed prima.

In het begin van de les viel ik om. We moeten een uitrit af, en ik zat zo op rechts te focussen dat ik schrok van een auto van links. Kneep te hard in de rem en viel zo om. _O- Ik bleef wel op m'n benen, maar de motor lag om. Ach zelf de motor weer recht gezet en weer opstappen en gaan! :]
Mede leerling en instructeur konden weer ff lachen.
 
Zo net twee uur les gehad. Al met al waren we zeker 2 en half uur op de motor.
Gingen met een andere rijschool die één leerling bij zich had rijden.
Meer pionnen om meer oefeningen neer te zetten.

Begon met de uitwijkoefening. Ging perfect.
Daarna alle rem oefeningen. Die gingen ook goed!
Langzame slalom lukte ook best oké *O*
Halve draai lukte *O*
Achtje ging wonderbaarlijk genoeg in één keer goed *O* Daarna wel wat bijschaven en ging de instructeur duwen omdat ik niet lekker aan het afschuinen was haha. *D Of nja 1 kant op ging het niet lekker.
Als laatste nog snelle slalom. Mijn snelheid gaat altijd omhoog, maar het lukt wel gewoon.... Maar goed prima.

In het begin van de les viel ik om. We moeten een uitrit af, en ik zat zo op rechts te focussen dat ik schrok van een auto van links. Kneep te hard in de rem en viel zo om. _O- Ik bleef wel op m'n benen, maar de motor lag om. Ach zelf de motor weer recht gezet en weer opstappen en gaan! :]
Mede leerling en instructeur konden weer ff lachen.
Goed om te horen dat het zo goed gaat Lotje! Dat roze papiertje heb je zo op zak.
 
Goed om te horen dat het zo goed gaat Lotje! Dat roze papiertje heb je zo op zak.
Ik hoop het!
Vandaag helaas een mindere les.....
Begonnen met de vertragingsoefening. Nou die ging best snel goed.
Wegrijden uit parkeervak. Vooral links blijft een dingetje. ....

Langzame slalom ging wel best goed...
Maar halve draai wilde voor geen meter.... |(

Blijven oefenen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan