Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Nooit gepakt omdat je zonder helm reed?
Ok draag deze nu zelfs al rijd ik niet. Scheelt weer.
1389147
 
Sinds een tijdje bezig met lessen, en vandaag was het zover, het AVB examen. Ter voorbereiding nog even 1,5 uur de oefeningen oefenen, en dat ging toch dramatisch slecht... Ik kreeg bijna geen enkele oefening voor elkaar.

Wonderbaarlijk genoeg ging het op het examen veel beter! Ik heb wel een aantal oefeningen opnieuw moeten doen, maar al met al heb ik ze allemaal gehaald. Geslaagd dus! :D Op naar AVD!
 
Ik vind eigenlijk wel dat je alle AVB oefeningen op het examen foutloos moet doen. Zo moeilijk is het allemaal niet, en als je de motor niet 100% beheerst loopt het in het verkeer soms heel naar af.
 
Yes, vandaag ook mijn AVB gehaald! Tijdens de lessen ging het beter dan op examen, zenuwen doen ook wat met een mens @PongLenisNL, was bij mij ook echt de reden. Al met al toch voldoende en gewoon alles gehaald.

Nu nog twee lesjes en dan AVD over twee weken. Zoveel zin om op Mn nieuwe motor te mogen stappen. Zag van het weekend een mooie fiets voorbij komen en heb maar direct de knoop doorgehakt. Die staat vast in de tuin te wachten tot ik het diploma heb gehaald.

1389199
 
vorig jaar gehaald. was toen 39 :P (ergo had ik dit wel veel eerder willen doen achteraf gezien... )

Ik ben ook 39 en heb ook echt zoiets van, had ik dit maar 10 jaar eerder gedaan. Ten eerste was het dan vast veel soepeler gegaan en ten tweede had ik dan al veel vaker kunnen rijden.
 
Gefeliciteerd @PongLenisNL en @Bladerer

Aardig wat AVB’s hier afgelopen tijd. Cant wait!

Het was ook behoorlijk druk op het examen terrein vanmiddag. 3 man geslaagd toen ik er was. Veel nieuwe motormuizen dus.

Frappant was trouwens wel dat ik al de lessen in de zon (soms nog wel behoorlijk koud) had gereden en dat ik dan uitgerekend nu door een uur regen en hagel heb gereden voorafgaand aan het examen. Goed om dat tijdens je lessen te hebben om je daar ook op voor te bereiden. Jammer alleen dat ik het niet eerder had meegemaakt.
 
Het was ook behoorlijk druk op het examen terrein vanmiddag. 3 man geslaagd toen ik er was. Veel nieuwe motormuizen dus.

Frappant was trouwens wel dat ik al de lessen in de zon (soms nog wel behoorlijk koud) had gereden en dat ik dan uitgerekend nu door een uur regen en hagel heb gereden voorafgaand aan het examen. Goed om dat tijdens je lessen te hebben om je daar ook op voor te bereiden. Jammer alleen dat ik het niet eerder had meegemaakt.
Dat lijkt mij nou stiekem ook wel handig. Een keer ander weer. Maar ja, dat heb je niet op bestelling.
 
Yes, vandaag ook mijn AVB gehaald! Tijdens de lessen ging het beter dan op examen, zenuwen doen ook wat met een mens @PongLenisNL, was bij mij ook echt de reden. Al met al toch voldoende en gewoon alles gehaald.

Nu nog twee lesjes en dan AVD over twee weken. Zoveel zin om op Mn nieuwe motor te mogen stappen. Zag van het weekend een mooie fiets voorbij komen en heb maar direct de knoop doorgehakt. Die staat vast in de tuin te wachten tot ik het diploma heb gehaald.

Bekijk bijlage 1389199

Voor het examen waren de zenuwen inderdaad op hol geslagen. Maar toen ik naar de eerste oefening reed op het examen, vond ik toch opeens heel erg de rust.
Gefeliciteerd @PongLenisNL en @Bladerer

Aardig wat AVB’s hier afgelopen tijd. Cant wait!
Klopt, bij mij waren er vanmiddag ook minstens 8 AVB'ers aanwezig.
 
Dat lijkt mij nou stiekem ook wel handig. Een keer ander weer. Maar ja, dat heb je niet op bestelling.

Uiteindelijk is het mij allemaal te doen on woon-werk verkeer en dat jaar rond. Doe dat nu al op de scooter maar binnenkort als het allemaal meezit dus op de motor. Dan MOET ik ook door regen en hagel met veel wind. Een beetje meer van dat weer tijdens de lessen had ik alleen maar handig gevonden, al geef ik direct toe dat rijden met mooi weer natuurlijk veel lekkerder is.

Al met al op de scooter mag ik ook niet klagen. Het aantal dagen op een heel jaar dat ik echt de hele rit zeiknat ben geregend kan ik echt op 1 hand tellen. 9 van de 10 keer is het even een kort buitje.
 
Yes, vandaag ook mijn AVB gehaald! Tijdens de lessen ging het beter dan op examen, zenuwen doen ook wat met een mens @PongLenisNL, was bij mij ook echt de reden. Al met al toch voldoende en gewoon alles gehaald.

Nu nog twee lesjes en dan AVD over twee weken. Zoveel zin om op Mn nieuwe motor te mogen stappen. Zag van het weekend een mooie fiets voorbij komen en heb maar direct de knoop doorgehakt. Die staat vast in de tuin te wachten tot ik het diploma heb gehaald.

………..

Ziet er chique uit!

Ik kies er zelf voor om pas echt een motor te gaan bekijken en proefrijden als ik mijn rijbewijs heb. Ik ken mezelf al langer dan vandaag :+. Hopelijk aankomende dinsdag dus..

En natuurlijk ook gefeliciteerd @PongLenisNL !
 
Yes, vandaag ook mijn AVB gehaald! Tijdens de lessen ging het beter dan op examen, zenuwen doen ook wat met een mens @PongLenisNL, was bij mij ook echt de reden. Al met al toch voldoende en gewoon alles gehaald.

Nu nog twee lesjes en dan AVD over twee weken. Zoveel zin om op Mn nieuwe motor te mogen stappen. Zag van het weekend een mooie fiets voorbij komen en heb maar direct de knoop doorgehakt. Die staat vast in de tuin te wachten tot ik het diploma heb gehaald.

Bekijk bijlage 1389199

Hee, het tijdelijke tentenkamp van de Anklaar. :+
Gefeliciteerd, tof ding! Ik heb zelf uiteindelijk toch maar niet de motor vast gehaald zonder mijn rijbewijs te hebben, iets met mezelf kennen en slechte zelfbeheersing. _O-
 
Hee, het tijdelijke tentenkamp van de Anklaar. :+
Gefeliciteerd, tof ding! Ik heb zelf uiteindelijk toch maar niet de motor vast gehaald zonder mijn rijbewijs te hebben, iets met mezelf kennen en slechte zelfbeheersing. _O-

Haha, ja ik ken dat gevoel nu ook, hij staat te branden.. maar gelukkig wel de goede zelfbeheersing. Moet er nog wat dingen aan knutselen dus daar heb ik nu nog mooi even de tijd voor.
 
Gisteren heb ik mijn avd examen gehaald. Niet met de perfecte rit maar zonder echte fouten gelukkig. Een auto van rechts net te laat gezien al stond ik optijd stil. En op de snelweg waar al het verkeer door elkaar weeft (A5-a9) was ik net te enthousiast om door te rijden, wat helaas toch net niet werkte.
Maar nu dus langs de gemeente en over anderhalve week een motor uitzoeken 😁
 
Gisteren heb ik mijn avd examen gehaald. Niet met de perfecte rit maar zonder echte fouten gelukkig. Een auto van rechts net te laat gezien al stond ik optijd stil. En op de snelweg waar al het verkeer door elkaar weeft (A5-a9) was ik net te enthousiast om door te rijden, wat helaas toch net niet werkte.
Maar nu dus langs de gemeente en over anderhalve week een motor uitzoeken 😁

Het gaat er niet om wat er zich voordoet maar hoe je het oplost en dat het verkeersveilig is zegt de instructeur altijd. Blijkbaar heeft de examinator toch gezien dat je het goed en veilig oploste!

Gefeliciteerd, jij kunt volgende week dan lekker op de motor stappen. Mijn examen AVD staat gepland op 07-05. Is het dan stom en voorbarig om al direct aansluitend een afspraak te maken bij de gemeente voor het aanvragen van een rijbewijs? Ik wil natuurlijk het liefst zo snel mogelijk op de motor i.p.v. de scooter zodra ik het gehaald heb.

Of kan je nog niet direct door naar de gemeente omdat het CBR de uitslag eerst nog moet verwerken?

Gisteren de ketting helemaal schoon gemaakt, was wel hard nodig. De Scottoiler bijgevuld die er al op zat.

Volgende week nog 1x les met een andere instructeur die er ook bij het examen bij zal zijn.

Fijne Koningsdag allemaal!
 
Het gaat er niet om wat er zich voordoet maar hoe je het oplost en dat het verkeersveilig is zegt de instructeur altijd. Blijkbaar heeft de examinator toch gezien dat je het goed en veilig oploste!

Gefeliciteerd, jij kunt volgende week dan lekker op de motor stappen. Mijn examen AVD staat gepland op 07-05. Is het dan stom en voorbarig om al direct aansluitend een afspraak te maken bij de gemeente voor het aanvragen van een rijbewijs? Ik wil natuurlijk het liefst zo snel mogelijk op de motor i.p.v. de scooter zodra ik het gehaald heb.

Of kan je nog niet direct door naar de gemeente omdat het CBR de uitslag eerst nog moet verwerken?

Gisteren de ketting helemaal schoon gemaakt, was wel hard nodig. De Scottoiler bijgevuld die er al op zat.

Volgende week nog 1x les met een andere instructeur die er ook bij het examen bij zal zijn.

Fijne Koningsdag allemaal!
Met de auto had ik om 10-11 uur oid examen en later op de middag (rond 3 denk) een afspraak bij de gemeente.... Toen was het gewoon binnen. Kon de aanvraag doen.
Je kan altijd een afspraak maken voor dezelfde dag en een dag erna, afzeggen kan altijd nog ;)
 
Ja bij ons moet je echt een afspraak maken staat er. Dus dat doe ik dan maar gewoon. Wat je zegt, “afzeggen kan altijd nog”.
 
Ja Heerlen ook en ook gewoon een afspraak gemaakt want je gaat er toch vanuit dat het rijbewijs behaald wordt *D
Wel even paar uurtjes later gaan inderdaad zodat het CBR je rijbewijs kan verwerken.
 
Ik had ook een afspraak gemaakt, maar helaas liep de tijd iets anders dan ik had verwacht. Bij het CBR zijden ze de volgende dag pas. Er vind naar verluid eens in de 2 uur communicatie plaats tussen het systeem van de gemeentes en het CBR.
Mijn gemeente maakt afspraken tot 1600 uur. Iets met werk dat het lastig maakt voor die tijd bij mijn gemeente te zijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan