Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Voor de theorie heb ik Vekabest in combinatie met tet.nl gedaan. Beide zijn de kosten zeker waard, en TET is een fijne methode. Boekje is via Marktplaats weer binnen een weekje weg!
 
Mijn instructeur zei: heb je al een rijbewijs?
- 'Nee'
- Waarom zwaai je dan?
- Ik rij toch op een motor, dan mag ik zwaaien

Dat vond hij wel een goed argument.

tijdens lessen ook gezwaaid. je rijdt toch dus wel zo netjes :P ook wel vaak begroet als lesser.
 
Nou, woensdag is het zover. Weersvoorspellingen zijn goed, ik heb een super gunstige tijd (13.05), afgelopen les ging best aardig op een aantal domme handelingen door m'n nervositeit na
Gewoon je best doen...meer kun je niet doen.
Succes morgen...gaat je lukken!
 
Mijn instructeur zei: heb je al een rijbewijs?
- 'Nee'
- Waarom zwaai je dan?
- Ik rij toch op een motor, dan mag ik zwaaien

Dat vond hij wel een goed argument.

Tja, waarom niet? Ik zwaaide ook altijd vrolijk naar andere motorrijders tijdens mijn rijlessen. Nooit commentaar op gehad.
 
Vanuit de wachtruimte van het CBR in Dordt kan ik melden (even wachten op de andere kandidaat) dat ik GESLAAGD BEN! De examinator had verder weinig te melden. Naar mijn idee was het zeker niet m'n beste rit, maar wel veilig en vlot genoeg om me te laten slagen. Mijn dag kan niet meer stuk!!!
Congratz! Nu lekker zelf gaan sturen zonder dat oortje. Geniet ervan
 
Gefeliciteerd Bart_T!!

Ik sta nog helemaal aan het begin. Afgelopen donderdag wel al mijn Theorie gehaald. Mijn eerste les staat gepland voor aanstaande vrijdag. Woon-werk verkeer leg ik nu dagelijks door weer en wind af op een SYM Symphony ST 50cc scooter maar ik wil toch wat meer power om veiliger en beter bij te blijven met het stadsverkeer. Dat telkens wisselen van de weg naar het fietspad en niet een stukje snelweg op 80kmph weg te kunnen pakken ben ik wel een beetje zat.


Bladerer
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 15-02-2019
Theorie: 07-02-2019
AVB: n.n.b.
AVD: n.n.b
Rijschool: Motostore-rijschool (Barendrecht)
Lesmotor: Suzuki SV650 (weet ik nog niet zeker)
 
Gefeliciteerd Bart_T!!

Ik sta nog helemaal aan het begin. Afgelopen donderdag wel al mijn Theorie gehaald. Mijn eerste les staat gepland voor aanstaande vrijdag. Woon-werk verkeer leg ik nu dagelijks door weer en wind af op een SYM Symphony ST 50cc scooter maar ik wil toch wat meer power om veiliger en beter bij te blijven met het stadsverkeer. Dat telkens wisselen van de weg naar het fietspad en niet een stukje snelweg op 80kmph weg te kunnen pakken ben ik wel een beetje zat.


Bladerer
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 15-02-2019
Theorie: 07-02-2019
AVB: n.n.b.
AVD: n.n.b
Rijschool: Motostore-rijschool (Barendrecht)
Lesmotor: Suzuki SV650 (weet ik nog niet zeker)

Heb ik ook op gelesd, hele fijne lesmotor. Stapvoets rijden is wel even wennen aan het begin met die v twin.
 
Hey guys, ik klik vanaf hier ook maar aan. Ik ben Ted, heb sinds een weekje een CBF500 met een A2 rijbewijs. Even weer inrijden na 4 jaar niet te hebben gereden en dan snel voor de A afrijden en een 1000/1200cc halen!
 
Thanks, allen :-) Pasje is ook gelijk aangevraagd, 't gemeentehuis was open vanavond. Volgende week woensdag ophalen. En dan eindelijk voor 't echie shoppen naar een motor. Vriendinlief is nog aan het lessen, maar dat zal niet lang meer duren. Ze had wat meer moeite met AVB, maar is op AVD echt hard op me ingelopen. Vrij zeker dat ze het onderaan de streep gaat halen met minder lessen AVD.

Kan niet wachten om van 't voorjaar en van de zomer samen lekker te gaan toeren.
 
Fijn km alle goede resultaten van iedereen te lezen, gefeliciteerd!

Ook ik mag mijzelf nu tot deze groep rekenen. Afgelopen dinsdag geslaagd en direct naar het gemeentehuis gegaan. Eenmaal daar kon ik het niet laten om een spoedaanvraag te doen, zeker met het mooie weer dat eraan kwam. Gisterochtend gelijk mijn rijbewijs opgehaald en de hele dag gaan rijden op mijn Z1000.

Vandaag voor de eerste keer naar het werk gereden en wat voelde het goed. Een van de redenen dat ik een aantal maanden geleden besloot te gaan lessen waren de vele files op mijn route. Ook vanochtend was het weer raak, maar kon een groot deel gelukkig voorbij rijden!
 
Fijn km alle goede resultaten van iedereen te lezen, gefeliciteerd!

Ook ik mag mijzelf nu tot deze groep rekenen. Afgelopen dinsdag geslaagd en direct naar het gemeentehuis gegaan. Eenmaal daar kon ik het niet laten om een spoedaanvraag te doen, zeker met het mooie weer dat eraan kwam. Gisterochtend gelijk mijn rijbewijs opgehaald en de hele dag gaan rijden op mijn Z1000.

Vandaag voor de eerste keer naar het werk gereden en wat voelde het goed. Een van de redenen dat ik een aantal maanden geleden besloot te gaan lessen waren de vele files op mijn route. Ook vanochtend was het weer raak, maar kon een groot deel gelukkig voorbij rijden!
Lekker is dat he!Niet meer dat stemmetje in je oor, lekker je eigen boontjes doppen nu. In de ochtend is het nu nog wel redelijk koud, maar als ik zo hier uit het raam kijk ben ik heel blij dat ik vanochtend op de motor naar het werk ben gegaan. Heerlijk in het zonnetje terug zometeen!
 
voor degene met het nieuwe huis, maar zonder motor: een motor hoeft niet veel te kosten. mijn 1e motor was 150 euro, de 2e was 200, die heb ik nog steeds (een Honda GL500, leuk geluid, maar geen strepentrekker), de 3e was 'wat duurder': een Honda Pan European 1100, die was 1500 euro, maar in vergelijking met 'de markt' nog steeds een koopje, ook na een onderhoudsrekening van €600, inclusief achterband van 300). als je zelf een beetje handig bent, kan je qua onderhoud/reparaties een boel zelf doen.
ik heb bij de Pan European zelf de distributieriem vervangen, een klus waar de motorgarage zeker 4 uur werk voor rekent. ik heb het hier in mijn schuur gedaan tijdens de wintermaanden.

voor de geslaagden: gefeliciteerd! lekker zonder oortje rijden, dat wel. maar daar komt wat voor in de plaats. namelijk de gedachte: 'wat zou mijn instructeur hiervan gezegd hebben?' of: 'oei, dat moet ik de volgende keer even anders doen'. en geheid: je legt je motor een keer neer. dus koop geen splinternieuwe als eerste motor.
 
Ik kan niet wachten. Nu al in de zenuwen. Moet pas 20 maart afrijden maar elke ochtend krijg ik die spanning van ga ik het halen of niet. Met de mooie weer van afgelopen dagen krijg ik die gevoel van verdorie lekker weer om op de motor te stappen en dan besef ik dat ik nog rijbewijs hebt :(.
 
Dat je je motor geheid een keer neer legt ben ik niet met je eens..

Tuurlijk kun je een keer iets knulligs hebben als een schijfremslot vergeten oid, maar ik ken ook zat motorrijders die hem nog nooit hebben laten vallen.

Zelfs met lessen heb ik nog nooit het idee gehad dat ik hem zou kunnen laten vallen, al had ik wel een paar mede lessers die wel behoorlijk aan het stuntelen waren 8)7

Ik heb geen nieuwe, maar hoop hem toch echt nooit neer te leggen O-)
 
Dat je je motor geheid een keer neer legt ben ik niet met je eens..

Tuurlijk kun je een keer iets knulligs hebben als een schijfremslot vergeten oid, maar ik ken ook zat motorrijders die hem nog nooit hebben laten vallen.

Zelfs met lessen heb ik nog nooit het idee gehad dat ik hem zou kunnen laten vallen, al had ik wel een paar mede lessers die wel behoorlijk aan het stuntelen waren 8)7

Ik heb geen nieuwe, maar hoop hem toch echt nooit neer te leggen O-)

Tijdens het achtje was ik er toch heel erg dichtbij om hem neer te leggen. Ik heb hem nog wel net overeind kunnen houden. Een van de andere leerlingen waarmee ik een les heb gehad heeft hem wel neergelegd bij het wegrijden uit het parkeervak. De pion kwam onder de motor en daardoor leek hij te vallen, kon het niet super zien want ik was aan het keren.
 
Dat je je motor geheid een keer neer legt ben ik niet met je eens..

Tuurlijk kun je een keer iets knulligs hebben als een schijfremslot vergeten oid, maar ik ken ook zat motorrijders die hem nog nooit hebben laten vallen.

Zelfs met lessen heb ik nog nooit het idee gehad dat ik hem zou kunnen laten vallen, al had ik wel een paar mede lessers die wel behoorlijk aan het stuntelen waren 8)7

Ik heb geen nieuwe, maar hoop hem toch echt nooit neer te leggen O-)

Tja, de één is nou eenmaal wat handiger als de ander... Ik heb 'm tijdens de AVB lessen best wel 'n paar keer om laten donderen. Groener dan gras en ietwat overmoedig, zeg maar. Gelukkig had de motor goeie valbeugels en ik een sterke onderrug. Ik was het optillen van dat aparaat na de eerste 4 of 5 lessen echter wel zat, dus toen heb ik 't maar afgeleerd. Sindsdien niet meer gebeurd op 1 of 2 échte blunders na.

Ik heb niet het idee dat ik m'n eigen motor snel om zal laten vallen, maar ik hou er wel rekening mee. Sowieso koop ik er niet gelijk eentje van €5000, en ik ga er zsm valbeugels op zetten, gelijk bij de aankoop als 't kan.
 
Tot op heden ook nog niet echt het idee gehad dat ik de motor om zou laten donderen. Maar alles is mogelijk natuurlijk. Ben pas maandje echt intensief aan het sturen nu. Merk wel dat automobilisten (nog) niet echt rekening houden met het feit dat er motorrijders op de weg zijn. Al 2 keer bijna van een rotonde afgereden hier in de buurt.Ik heb wel gelijk een (nieuwere) motor aangeschaft. Daarbij ook een setje valdoppen als het echt een keer mis mocht gaan en ik de motor laat omvallen.
 
AVB ook neer gelegd hoor in de langzame slalom.
Was de 2e les en als je zo langzaam gaat gebeurd het natuurlijk wel eens dus boeiend.
Wil niet zeggen dat je straks dan ook de motor plat legt en ga ik ook helemaal niet vanuit , ben heel zuinig op mn spulletjes en aangezien ik een hele nieuwe gekocht heb ga ik er natuurlijk eens zo zuinig mee om :)

Was het maar de 20ste maart ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan