Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Moet maar denken , die motor weegt 200kg die waait niet zomaar weg :)
Zou graag met je ruilen , maar helaas nog lang wachten voordat ik mag opstappen :(

Hier trouwens ook alles van vekabest
 
Losjes erop zitten en rijden. Niet verkrampt zitten hou je niet vol. Zelf rij ik altijd meer aan de kant waar de wind vandaan komt zodat ik bij rukwinden wat marge heb
 
Niet te hard vastgrijpen en de wind anticiperen en ertegen leunen. Ik denk dat je instructeur ook wel rekening houd met het weer hoor.
 
Nou ik heb het overleefd hoor :D
Afgesproken dat ik het zou aangeven als het niet ging.
Twee stukken waren echt pittig, de rest was wel aardig te doen.

Zat in mezelf ook vaak kom op je waait niet zomaar om hij is zwaarder dan je citta (daar ben ik wel een keer mee van de weg gewaaid..).
Spanning zat wel hoger dan de vorige lessen, maar was toch leuk en ging best goed :D

Na het lessen naar een motorzaak geweest en wat tweedehands motoren bekeken.
Heb op een yamaha fzr600r gezeten en een honda cbr 600f.
De yamaha was veelste hoog en zat niet echt fijn.
Ben stiekem verliefd geworden op de honda cbr600 f :$
 
Ik heb straks mijn derde avd les en vrees wel een beetje voor de wind..
Maar goed, gewoon opstappen en wegrijden..
Net ook gelest en inderdaad iets meer wind dan normaal, maar prima temperatuurtje en droog....heerlijk!
Les ging super...
2 opmerkingen...ging met invoegen op de snelweg tijdens het kijken teveel al naar links en ging op een kruising wachten terwijl ik eigenlijk er nog wel vlot voor had gekund...
Ach...we hebben nog een paar lessen voor het examen!
 
Nou ik ben blij dat wij de snelweg niet op gingen hoor :')
Ik vond het in de polder met die windvlagen al heftig genoeg.

Gaat helemaal goed komen!
Dat zijn geen ernstige dingen toch? :)

Het 'ergste' wat ik vandaag heb gedaan is bumperkleven bij één auto :x
Gebeurde toen ik ging twijfelen om er langs te gaan :')
 
Hier ook tijdens het lessen op verschillende motoren gezeten, de CBR600F was de enige waar ik gelijk dacht; dit word hem.

En dat is hem ook geworden. :t
 
Uit 1999 :)
Het 'probleem' is een beetje dat ik onlangs een huis heb gekocht en het geld van mijn IKB wat ik voor een motor wilde gebruiken voor mijn huis heb moeten gebruiken.

Het is geen wereld bedrag en heb het ook nog wel.
Maar omdat ik mijn rijbewijs nog niet heb en nog wat andere prioriteiten heb (moet bijv. ook nog een motorhok maken) twijfel ik nogal.
Kan ook een soort lening afsluiten en dan bijv. elke maand voor een jaar (of langer) een x bedrag p.m betalen met een kleine rente.
Maar ben daar ook nooit zo kapot van :')
 
Uit 1999 :)
Het 'probleem' is een beetje dat ik onlangs een huis heb gekocht en het geld van mijn IKB wat ik voor een motor wilde gebruiken voor mijn huis heb moeten gebruiken.

Het is geen wereld bedrag en heb het ook nog wel.
Maar omdat ik mijn rijbewijs nog niet heb en nog wat andere prioriteiten heb (moet bijv. ook nog een motorhok maken) twijfel ik nogal.
Kan ook een soort lening afsluiten en dan bijv. elke maand voor een jaar (of langer) een x bedrag p.m betalen met een kleine rente.
Maar ben daar ook nooit zo kapot van :')
Voor leningen betaal je beslist geen "kleine rente" maar een grote, tenzij je een pa of oom hebt die bereid is je wat te matsen.
 
Lenen voor een motor uit 1999.... Überhaupt lenen voor een motor, moet je naar mijn mening niet willen.

Je kunt niet alles in 1 keer hebben, gewoon lekker sparen.
 
Via de site kwam ik uit op 4%, maar ga het ook niet doen hoor.
Simpel gezegd is het geen noodzaak, heb gewoon een auto onder mijn kont en daarnaast heb ik nog niet eens een A rijbewijs.

Ik blijf gewoon lekker lessen en hou de motoren van die zaak gewoon in de gaten.
Ik bouw via werk elke maand ikb op (vakantiegeld etc.) en kan dat laten uitbetalen wanneer ik wil.
Tegen de tijd dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik misschien wel een leuk potje :D
 
Ik bouw via werk elke maand ikb op (vakantiegeld etc.) en kan dat laten uitbetalen wanneer ik wil.
Tegen de tijd dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik misschien wel een leuk potje :D

Juist in dit geval gewoon even zien wanneer je rijbewijs hebt en dan bekijken wat dat potje doet.
Ook tegen die tijd even de particulieren in de gaten houden want kocht een GSR600 behoorlijk onder de prijs en was een super nette motor.
Sommige particulieren hebben een reden om te verkopen net als die van de GSR want die reed er amper op en ging een huis bouwen en was er liever vanaf en dus blij met een mooie prijs wat ruim onder dealer prijs lag :)

Nu gewoon even lekker lessen *O*
Maar de 600F van 1999 is zeker een lekkere motor met een mooi snuitje 8-)
 
Misschien is de motor er tegen die tijd nog wel :-)
Moet zeggen dat ze voor een dealer geen achterlijke bedragen hebben en er zit ook nog drie maanden garantie op :-)
Kijk tegen die tijd gewoon eerst weer bij hun en anders verder.
 
Aha, was jij dat vanochtend 😜 4 lessers tegen gekomen en geen 1 stak een handje op..... (gebeurt sowieso weinig door lessers vind ik)

Ps, koop geen motor met geleend geld! Als je hem in de prak rijdt heb je niets meer. En ik heb bijna net zo veel lol op mijn gsxr van 500 euro als op mijn klv1000 van een nulletje meer....
 
Trouwens wel grappig..
Onderweg kwam ik een motorrijder tegen die zijn hand op stak (durfde alleen niet terug te zwaaien, iets met 80 weg en wind..)
Haha dat had ik vandaag ook. Ik kon nog een verkeerslicht meepakken, maar mijn instructeur en mederijder niet.
Dus ik verderop even netjes gewacht en ondertussen kwam er een motorrijder mij tegemoet en die stak netjes de hand op...dus ik maar teruggezwaaid! :W
Ook dat moeten we leren! :P
 
Nee daarom, gewoon zonde..
Gaat ook tegen mijn principes in om voor zoiets geld te lenen..
Een hypotheek vond ik een ander verhaal :')

En ik ga gewoon een manier vinden om ook met zulke omstandigheden terug te zwaaien :D

Dus mocht je een goede en veilige manier vinden Delight hoor ik het graag :')
 
Afgelopen dinsdag was het voor mij zover, het avd examen..
Van tevoren nog twee uur les gehad en dat ging best aardig, hier en daar een putdeksel en een witte lijn meegepakt maar over het algemeen had ik er een goed gevoel bij en toen op naar het cbr. Met de instructeur nog even doorgenomen hoe het examen gaat en ook de "bravok" nog even besproken. Eenmaal binnen bij het cbr bleek er een super relaxte examinator te zitten die er echt zin in had dus op naar buiten en ff een lekker rondje sturen. Eerst even een nummerplaat van een geparkeerd koekblik opnoemen en nog wat vragen over de motor beantwoorden voordat we gaan rijden.
Daar gaan we dan, eerst een rondje door een woonwijk waar het een kwestie is van goed op de weggetjes van rechts letten en zorgen dat je wel een beetje doorrijdt. Na de woonwijk een stukje buiten de bebouwde kom en een stukje industriegebied waarbij ik gigantisch liep te kloten met het knipperlicht. Toen mocht ik even de snelweg op en ook daar is het belangrijkste dat je goed snelheid maakt en ook goed kijkt. Het ging naar mijn mening fantastisch. Van de snelweg af kreeg ik al snel te horen dat we weer richting het cbr zouden gaan. Bij het cbr aangekomen parkeer ik de motor en loop achter mijn rijinstructeur en de examinator aan naar binnen, ga zitten en hoor de examinator zeggen met uitgestrekte hand.. met de hakken over de sloot geslaagd... dus ik helemaal happy en zeg hatsekide toppie waarop hij zegt dat het verre van toppie was en mij vraagt of ik levensmoe ben. Ik dacht even dat hij net zei dat ik geslaagd was maar inneens geloofde ik het niet meer. Ik heb blijkbaar ongelooflijk veel fout gedaan maar uiteindelijk toch iets meer goed gedaan en daarom toch geslaagd ben.
Volgens mij kan je best wel een foutje maken en krijg je zelfs zonder dat je het zelf echt weet best wat herkansingen op foutjes tijdens het afrijden. Ik ben hartstikke blij maar vind het wel jammer dat ze op het gemeentehuis niet zo snel zijn met mijn pasje.
 
Een fout is niet zo erg want je zit op het ding om te leren
Beste man/vrouw is met name daar om te kijken wat je wel kunt en en of je geen gevaar bent en dat je ervaring op moet doen snappen ze best wel :)

Anyway gefeliciteerd met je rijbewijs ( ben stiekem wel beetje jaloers )
Op naar veel veilige kilometers *O*
 
Dus mocht je een goede en veilige manier vinden Delight hoor ik het graag :')
Eh geen idee...ik stond op dat moment stil.
Maar ook onderweg steek ik gewoon de hand op naar andere rijscholen...
Mijn instructeur zegt altijd...er gaat meer wind om je heen dan tegen je aan!
Dus je kunt rustig zwaaien zonder dat je eraf waait!
 
Haha toen ik de motorrijder tegenkwam had ik een flinke zijwind en vlagen tussendoor.
Dan hou ik mijn stuur liever nog even vast :')
Denk dat ik gewoon mijn voet ga uitsteken :')
 
Heel de week ziek geweest, dus de theorie is niet doorgegaan. 1 maart mag ik het weer proberen. Morgen weer rijles, we gaan weer rustig verder. Verklaring gezondheid heb ik nu eindelijk binnen, dus daar ligt het in ieder geval niet meer aan!
 
Nou, woensdag is het zover. Weersvoorspellingen zijn goed, ik heb een super gunstige tijd (13.05), afgelopen les ging best aardig op een aantal domme handelingen door m'n nervositeit na.

Dat zal dan ook het ding zijn dat me eventueel (in mijn hoofd: waarschijnlijk) gaat nekken; die klotezenuwen. Ja, ik weet het, gezonde spanning is niet verkeerd, maar als je op het punt bent dat je in de week voor je examen al een aantal keer in paniek schiet -trillende handen, vergeten hoe je moet uitademen, koud zweet in je nek, dat soort ongein- bij de gedachte dat je straks op het CBR staat en je kunstje moet laten zien... dan gaat het toch niet helemaal goed.

Terwijl, yeah, ik weet dat het 'gewoon' een stukje rijden is, en ik weet dondersgoed dat ik het echt wel 'kan'. Ik heb vest veel lessen gehad, een hoop geleerd (en minstens twee keer zoveel afgeleerd), en m'n instructeurs zijn hartstikke te spreken over m'n rijden, met name over m'n kijkgedrag en m'n besturing. Maar puntje bij paaltje kan ik alleen maar denken aan alle manieren waarop het straks mis kan gaan.

Ik heb al bananen in huis, ik ga voor 't examen een stuk hardlopen, en als ik in paniek schiet werkt dat trucje van 4-count ademen best aardig...

Iemand anders nog tips?

Totaal ongerelateerde vraag, maar bestaat er trouwens voor het Atje ook een faalangst-examen? Weet sowieso voor B, maar kan nergens terugvinden of het voor A ook bestaat.
 
Nou, woensdag is het zover. Weersvoorspellingen zijn goed, ik heb een super gunstige tijd (13.05), afgelopen les ging best aardig op een aantal domme handelingen door m'n nervositeit na.

Dat zal dan ook het ding zijn dat me eventueel (in mijn hoofd: waarschijnlijk) gaat nekken; die klotezenuwen. Ja, ik weet het, gezonde spanning is niet verkeerd, maar als je op het punt bent dat je in de week voor je examen al een aantal keer in paniek schiet -trillende handen, vergeten hoe je moet uitademen, koud zweet in je nek, dat soort ongein- bij de gedachte dat je straks op het CBR staat en je kunstje moet laten zien... dan gaat het toch niet helemaal goed.

Terwijl, yeah, ik weet dat het 'gewoon' een stukje rijden is, en ik weet dondersgoed dat ik het echt wel 'kan'. Ik heb vest veel lessen gehad, een hoop geleerd (en minstens twee keer zoveel afgeleerd), en m'n instructeurs zijn hartstikke te spreken over m'n rijden, met name over m'n kijkgedrag en m'n besturing. Maar puntje bij paaltje kan ik alleen maar denken aan alle manieren waarop het straks mis kan gaan.

Ik heb al bananen in huis, ik ga voor 't examen een stuk hardlopen, en als ik in paniek schiet werkt dat trucje van 4-count ademen best aardig...

Iemand anders nog tips?

Totaal ongerelateerde vraag, maar bestaat er trouwens voor het Atje ook een faalangst-examen? Weet sowieso voor B, maar kan nergens terugvinden of het voor A ook bestaat.

Zorgen dat je voldoende nachtrust hebt gehad scheelt ook erg veel, niet de allergrootste tip maar sommigen vergeten het toch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan