Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

wellicht overbodig maar toch wel belangrijk: denk aan je Eigen Verklaring als je (AVD-)examen gaat doen. zonder EV kan je wel examen doen, maar kan de categorie waarvoor je examen hebt gedaan niet worden bijgeschreven op je rijbewijs.

verder: bij het CBR raken ze nog wel eens wat kwijt. zo heeft mijn collega (met rijbewijs D, nodig voor zijn werk) het tot 3x aan de hand gehad dat het CBR zijn papieren voor de verlengingsaanvraag kwijt was...en tot nu toe is dat 'rekening man'...
 
Ik zit nu op de bank tot de 28ste -O-

Gezondheids verklaring al weekje of 3 aanwezig , heb ik ook nodig voor C uiteraard en incl arbo arts keuring.
Daardoor waren ze beetje in de war bij CBR maar na wat mailen en bellen heb ik het vrij snel geregeld gekregen :)
 
wellicht overbodig maar toch wel belangrijk: denk aan je Eigen Verklaring als je (AVD-)examen gaat doen. zonder EV kan je wel examen doen, maar kan de categorie waarvoor je examen hebt gedaan niet worden bijgeschreven op je rijbewijs.
Zonder goedkeuring van de eigen verklaring kun je dus GEEN examen doen.
De rijschool kan dan namelijk geen examen aanvragen, omdat je “account” op rood staat.
Deze word pas groen als je EV akkoord is.
 
Ik heb eindelijk nieuws van het cbr ivm de eigen verklaring.
Na wachten sinds 20-9-18 heb ik pas maar eens gebeld met de vraag of ze er nog wat mee gingen doen?
Ineens kreeg ik met een week de officiële melding dat alles goedgekeurd was.
Dus ja...theorie ondertussen in 1x gehaald, dus aanvragen die AVD!
Nu mag ik 20 maart voor het laatste deel en dan hopelijk slagen...:)
Dan mag eindelijk de GSX600F uit de stalling! :]

Mijn gezondheidsverklaring heeft vier maanden op zich moeten wachten. Toen ik belde was het opeens binnen een week geregeld. Het is even de 15m lange wachtrij volhouden en dan is het zo gepiept, ze waren wel aardig aan te telefoon ;).
 
Mijn gezondheidsverklaring heeft vier maanden op zich moeten wachten. Toen ik belde was het opeens binnen een week geregeld. Het is even de 15m lange wachtrij volhouden en dan is het zo gepiept, ze waren wel aardig aan te telefoon ;).
Ja klopt.
Na mijn bellen ook snel geregeld!
En inderdaad prima mensen aan de telefoon die zelfs na al het gezeik wat ze de hele dag aanhoren in zijn voor grapjes.
Zo gaf degene die ik sprak aan dat hij werkte op de afdeling klachten en puinhoop...:+
 
de EV die ik voor mijn motor-examen had aangevraagd (augustus 2013) verliep (dus) in augustus 2014. in september 2014 deed ik examen voor de motor, maar dat ging gewoon door en ik ben toen ook geslaagd. om A bijgeschreven te krijgen, moest ik de EV opnieuw regelen.

het kan dus wel, tenzij het CBR in de tussentijd een en ander veranderd heeft.

de EV is iets dat in het geheel van examen aanvragen nog wel eens vergeten wordt, vandaar mijn opmerking om de aanvraag daarvoor niet te vergeten.
 
Heeft het CBR ineens de helft van z'n mensen ontslagen of iets dergelijks? Ik heb toen ik afgelopen juli mijn rijbewijs haalde nog geen week op die EV hoeven wachten.
 
Had de eigen verklaring afgelopen week binnen, 4 dagen na aanvragen, je moet een beetje geluk hebben lijkt het. Zaterdag de allereerste keer op de motor. Gelijk voor de leeuwen gegooid met windkracht 6. Ach we gaan het meemaken.
 
Fantastisch, ik kijk echt al uit naar de lente :] Voor alle lessers hier, het komt helemaal goed *O*Vertrouw op jezelf de motor
 
Hi!

Dus ik ben van plan van de zomer te gaan beginnen met lessen, alleen ik wil me de komende tijd alvast een beetje verdiepen in de theorie, zijn er bepaalde boeken of websites aan te raden hiervoor?
 
Ik heb op mijn 19e mijn A1 gehaald. Ik mag op mijn 21e voor A2 (en op m'n 23e dan A) met enkel een AVD examen of voor A code 80 waarbij ik alles moet doen, AVB, AVD en theorie. Qua kosten maakt het niet veel uit. Wat te doen?
 
Ik heb op mijn 19e mijn A1 gehaald. Ik mag op mijn 21e voor A2 (en op m'n 23e dan A) met enkel een AVD examen of voor A code 80 waarbij ik alles moet doen, AVB, AVD en theorie. Qua kosten maakt het niet veel uit. Wat te doen?

Ligt eraan hoe snel je op 2 wielen wilt rijden he.
Heb even op een 35kw gelest en vond dat net een brommer en bewuste keuze om nu op mn 37ste pas rijbewijs te halen ( iets met wilde haren enzo ) , maar als je wilt rijden maakt het niet uit wat het kost lijkt me en moet je gewoon je A1 nu gaan halen :)
 
Ik heb op mijn 19e mijn A1 gehaald. Ik mag op mijn 21e voor A2 (en op m'n 23e dan A) met enkel een AVD examen of voor A code 80 waarbij ik alles moet doen, AVB, AVD en theorie. Qua kosten maakt het niet veel uit. Wat te doen?

Ik ken je probleem maar al te goed. om het nog (iets) ingewikkelder te maken, je zou ook op je 20e AVB en AVD mogen doen, en dan op je 22e enkel AVD. Als je echt veel (snelweg) rijdt, en het vele extra geld er voor over hebt zou ik dit doen. Anders zou ik gewoon op je 21e AVB en AVD doen voor je code 80. Dan ben je op je 21e definitief van de lessen en examens af, wel zo lekker.
 
Theorie had ik een vekabest boek voor en had nog wat online examens gekocht.
Vind zelf het leren met proefexamens het fijnst.

Ik heb straks mijn derde avd les en vrees wel een beetje voor de wind..
Maar goed, gewoon opstappen en wegrijden..
 
  • Leuk
Waarderingen: Mar_
Terug
Bovenaan Onderaan