Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

En hij is in de pocket! Alleen de vertraging en de stopproef hoefden over, verder alles in 1 keer. Mijn week kan niet meer stuk! :-D
 
Thanks :-) ben benieuwd naar hoe ik het met de AVD lessen ga doen. Met 'n beetje geluk kan dat examen er ook binnenkort op en heb ik het pasje nog rond november binnen. Dan heb ik dit jaar hopelijk nog een paar goeie dagen om zelf te rijden.
 
Gefeliciteerd Bart. Avd lessen zijn leuk. Je gaat daar leren wat voordelen en nadelen van motorrijden zijn. Goed vooruit kijken en goed voorsorteren enz. Examen in november is realistisch als je iedere week lest. Ik zou dan wel in oktober een proef examen doen met je instructeur. Dan ben Je goed voorbereid. Examen is dat ze met een auto achter je aanrijden om te zien hoe je je redt in het verkeer. Kijkgedrag is bij CBR belangrijk. Oefen er veel op.
 
Thanks voor het advies, wilco! Ik zal het in m'n kop houden. Ik zit ook al iets vooruit te denken als ik 'n motor koop, wellicht moet ik dan ff kijken naar de winterstalling in Dordt als ik tzt nog geen onderbrengen heb. Maar dat is latere zaak. Heb al een beetje AVD gereden tussendoor en het kijken gaat me best goed af. Het zijn de typische motordingen waar ik nog goed aan moet werken, plaats op de weg en vlot door blijven rijden. Maar ik heb er nu al zin in voor zaterdag! :-D
 
Gefeliciteerd Bart. Avd lessen zijn leuk. Je gaat daar leren wat voordelen en nadelen van motorrijden zijn.
:?

Kijkgedrag is bij CBR belangrijk. Oefen er veel op.
En terecht. En ook niet alleen maar bij het CBR. Laatst zag ik een motorrijder die reed bijna op een bus in omdat zijn kijkgedrag meer te maken had met korte zomerjurkjes op de stoep dan met stadsbussen die van rechts komen.
 
Net ook weer gelest en voor het eerst echt pissig geworden op mijn instructeur. Wij reden voorop, hij erachter in zijn auto en ondertussen blèèf hij maar tetteren in dat oortje. "Gas bij, gas bij, niet over de pijl rijden, over de hals van de pijl rijden, niet over de witte vlakken, die zijn glad, jouw plaats op de weg is in het midden" etc etc. Ik werd er GEK van!

Waar ik ook van baal zijn al die jonge knullen die dan in drie weken hun rijbewijs halen terwijl ik al vanaf begin juli bezig ben (met twee weken vakantie ertussen). Jaja, ik moet niet zo stressen, maar ik voel me gewoon zo'n oude trut als ik na twee maanden nog moeite heb met sommige simpele handelingen en die jongens me aan alle kanten voorbij scheuren tijdens hun tweede les.

Wie herkent dit???

Ik kan je maar 1 tip geven en dat is focussen op jezelf. Ik ben zelf 6 maanden bezig geweest, waarvan 4 met AVB en 2 met AVD lessen. Er zijn altijd mensen die iets sneller, harder, beter kunnen. Jij bent voor jezelf het motorrijbewijs aan het halen! En als je hem straks hebt, dan was het het helemaal waard :]
 
Nog gefeliciteerd Bart! Ik mag zelf vrijdag examen AVB gaan doen, voor mijn gevoel ben ik er helemaal klaar voor :)
 
Ik kan je maar 1 tip geven en dat is focussen op jezelf. Ik ben zelf 6 maanden bezig geweest, waarvan 4 met AVB en 2 met AVD lessen. Er zijn altijd mensen die iets sneller, harder, beter kunnen. Jij bent voor jezelf het motorrijbewijs aan het halen! En als je hem straks hebt, dan was het het helemaal waard :]


Ben je geslaagd en heb jij je rijbewijs ook inmiddels binnen ? *O* *O* *O* proficiat dan alsnog ;)
 
Ben je geslaagd en heb jij je rijbewijs ook inmiddels binnen ? *O* *O* *O* proficiat dan alsnog ;)


Is jouw examen al aangevraagd???

Ik zal je een geheim verklappen: Dat kaartje zou ik in deze tijd nooit meer halen :)
 
Laatst bewerkt:
Is jouw examen al aangevraagd???

Ik zal je een geheim verklappen: Dat kaartje zou ik in deze tijd nooit meer halen :)

Heb geen motorrijbewijs nodig rij op het circuit :P Laat ik toevallig het motorrijbewijs gehaald hebben in 2010 dus ja ik voldoe aan de moderne tijd :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan