Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Komt vast goed @JackyJ , verstand op 0 en gewoon lekker gaan genieten.
Foutje kan men maken en natuurlijk lullig dat het even klote is gegaan maar dat ligt achter je en nu gewoon weer lekker genieten.
 
Komt vast goed @JackyJ , verstand op 0 en gewoon lekker gaan genieten.
Foutje kan men maken en natuurlijk lullig dat het even klote is gegaan maar dat ligt achter je en nu gewoon weer lekker genieten.
Haha, laat ik deze keer mijn kop er maar bij houden! Dank voor je support. Laten we zeggen dat mijn omgeving beperkt enthousiast is nog en dat gaat vast weer komen. Komt goed ;)
 
Goed bezig @JackyJ ! Ik hoop dat je die lessen lekker soepel doorkomt! *O*

Ik ben nog bezig met lessen, maar kijk al wel rond naar wat er allemaal op de markt is. Ik heb autorijden nooit leuk gevonden, omdat ik mezelf opgesloten voel en niet vrij om me heen kan kijken. Dat gevoel heb ik helemáál niet op de motor - duh - dus ik weet zeker dat als ik dat ding eenmaal heb, dat mijn manier van transporteren wordt :]. Ken in mijn omgeving eigenlijk maar één iemand met een rijbewijs en zonder motor, maar die heeft de zijne verkocht door tijdgebrek..

Ben op dit moment vooral aan 't gluren naar de MT07 en de Hornet, maar goed.. zoveel keuze. Eerst maar proefritten gaan maken, zodra 't mag;).
 
Dat gevoel van vrijheid is echt lekker op de motor inderdaad :)

Gisteren lekker binnendoor naar het strand gereden, was echt heerlijk :)
Vandaag voor het eerst met de motor naar werk gegaan.
Maar naar werk rij ik bijna alleen maar op de snelweg en vind dat toch minder fijn op de motor :')
Dus ga toch kijken voor een leuke binnendoor route :P
 
Gisteren ben ik ook geslaagd voor mijn AVB examen... :} Ik had nog geen tijd gehad om hier te reageren

wow wat een spanning zeg... dat gevoel van gecontroleerd worden is niets voor mij, maar goed. Ik ben geslaagd!! En maar 1 opnieuw moeten doen, de precisiestop ... hoe verzin je het haha. Ik remde de eerste keer iets te hard waardoor ik niet vloeiend stopte, 2e keer wel alles goed.*D
Maar wat is dit gaaf zeg! mijn geduld wordt zo aardig op de proef gesteld. In ieder geval 4 juni op voor mijn theorie en volgens mijn instructeur 6 a 8 lessen nodig voor AVD. Volgende week de 1e AVD les, dus ben benieuwd.
 
Gisteren ben ik ook geslaagd voor mijn AVB examen... :} Ik had nog geen tijd gehad om hier te reageren

wow wat een spanning zeg... dat gevoel van gecontroleerd worden is niets voor mij, maar goed. Ik ben geslaagd!! En maar 1 opnieuw moeten doen, de precisiestop ... hoe verzin je het haha. Ik remde de eerste keer iets te hard waardoor ik niet vloeiend stopte, 2e keer wel alles goed.*D
Maar wat is dit gaaf zeg! mijn geduld wordt zo aardig op de proef gesteld. In ieder geval 4 juni op voor mijn theorie en volgens mijn instructeur 6 a 8 lessen nodig voor AVD. Volgende week de 1e AVD les, dus ben benieuwd.
*O* Rustig doorgaan, dan kom je er!
 
*O* Rustig doorgaan, dan kom je er!

Jazeker, alleen het is zo ongelooflijk tof om te doen. Ik krijg er ook super veel energie van, dus ik mis het gewoon wanneer ik een week niet gereden heb. Iets met een verslaving haha 8-)

Voordeel is dat ik hier lekker kan meelezen en reageren.. Dan ben ik er toch een soort van mee bezig
 
Stomme beginnersfout. Wil me nu focussen op nieuwe lessen en niet meer terugkijken. Voetganger is hersteld, winkel is hersteld en ik ben hersteld. Tijd om vooruit te kijken ;)
toch goed om de ervaring mee te nemen. je weet wat het is en kan je er nu door focussen op je toekomst. ik denk dat je er uiteindelijk alleen maar een betere rijder van kan worden. goed dat je weer begonnen bent!
 
@JackyJ stoer om weer op te stappen. Hier ook in mijn derde les een motor Total loss gereden (geen andere betrokken). Bij mij duurde het iets meer dan 3 lessen om van de angst af te komen. Maar had ondanks de angst wel ook direct het plezier er weer in. Het duurt bij mij nu wat langer dan gemiddeld maar het atje komt er! Hopelijk kun je weer genieten!

Ik ben inmiddels een aantal avd lessen onderweg en merk dat ik soms gewoon echt teveel nadenk; pas ik ervoor, ja nee ja nee...o moment voorbij dus dan sta je weer te wachten terwijl je er toch echt wel 3x voor langs had gekunt. Ik krijg dit er gewoon nog niet echt uit.. iemand nog tips, waarschijnlijk gewoon doen... verder gaat het redelijk, bochten moeten nog een beetje sneller, maar daar wordt aan gewerkt...
 
@JackyJIk ben inmiddels een aantal avd lessen onderweg en merk dat ik soms gewoon echt teveel nadenk; pas ik ervoor, ja nee ja nee...o moment voorbij dus dan sta je weer te wachten terwijl je er toch echt wel 3x voor langs had gekunt. Ik krijg dit er gewoon nog niet echt uit.. iemand nog tips, waarschijnlijk gewoon doen... verder gaat het redelijk, bochten moeten nog een beetje sneller, maar daar wordt aan gewerkt...
Veel de weg op met de auto/scooter. Ik merk bij mezelf dat de ervaring en inzicht die ik daar bij op doe mij enorm helpen op de motor.
Ik heb dan pas 1,5 jaar mijn autorijbewijs, maar als ik de stukjes op de weg met de motor vergelijk met autolessen, merk ik dat ik gewoon veel soepeler en relaxter door het verkeer ga. En daarnaast lekker ver vooruit kijken en alvast op zoek gaan naar een plekje waar je tussen past
 
@JackyJ stoer om weer op te stappen. Hier ook in mijn derde les een motor Total loss gereden (geen andere betrokken). Bij mij duurde het iets meer dan 3 lessen om van de angst af te komen. Maar had ondanks de angst wel ook direct het plezier er weer in. Het duurt bij mij nu wat langer dan gemiddeld maar het atje komt er! Hopelijk kun je weer genieten!

Ik ben inmiddels een aantal avd lessen onderweg en merk dat ik soms gewoon echt teveel nadenk; pas ik ervoor, ja nee ja nee...o moment voorbij dus dan sta je weer te wachten terwijl je er toch echt wel 3x voor langs had gekunt. Ik krijg dit er gewoon nog niet echt uit.. iemand nog tips, waarschijnlijk gewoon doen... verder gaat het redelijk, bochten moeten nog een beetje sneller, maar daar wordt aan gewerkt...

Een groot voordeel aan de motor hierbij is dat je een stuk vlotter op kan trekken.
Nu wil ik niet zeggen dat je 'm overal maar voor moet gooien, maar als je in een situatie komt waarbij je het net te krap hebt ingeschat geef je gewoon wat gas bij. Met de auto kan dat meestal niet (tenzij je een Ferrari rijdt ofzo).
Het besturen van die motor heb je toch al onder de knie na je avb examen, dus je weet hoe die reageert.
 
Vanavond geslaagd voor AVB 💪🏻

Met de hakker over de sloot zei de examinator, maarja deze is binnen.

Uitwijkoefening en snelle slalom gingen beide niet best.. maar gelukkig 2x wel voldoende.

Nu echt de weg op.. vertrouwen krijgen in de bochten!!

two down, one te go...
Gefeliciteerd! Je hebt hem, dat is het belangrijkste.
Viel je theorie mee?
 
@JackyJ stoer om weer op te stappen. Hier ook in mijn derde les een motor Total loss gereden (geen andere betrokken). Bij mij duurde het iets meer dan 3 lessen om van de angst af te komen. Maar had ondanks de angst wel ook direct het plezier er weer in. Het duurt bij mij nu wat langer dan gemiddeld maar het atje komt er! Hopelijk kun je weer genieten!

Ik ben inmiddels een aantal avd lessen onderweg en merk dat ik soms gewoon echt teveel nadenk; pas ik ervoor, ja nee ja nee...o moment voorbij dus dan sta je weer te wachten terwijl je er toch echt wel 3x voor langs had gekunt. Ik krijg dit er gewoon nog niet echt uit.. iemand nog tips, waarschijnlijk gewoon doen... verder gaat het redelijk, bochten moeten nog een beetje sneller, maar daar wordt aan gewerkt...
Top, gaat ons best lukken!:Y
 
@JackyJ stoer om weer op te stappen. Hier ook in mijn derde les een motor Total loss gereden (geen andere betrokken). Bij mij duurde het iets meer dan 3 lessen om van de angst af te komen. Maar had ondanks de angst wel ook direct het plezier er weer in. Het duurt bij mij nu wat langer dan gemiddeld maar het atje komt er! Hopelijk kun je weer genieten!

Ik ben inmiddels een aantal avd lessen onderweg en merk dat ik soms gewoon echt teveel nadenk; pas ik ervoor, ja nee ja nee...o moment voorbij dus dan sta je weer te wachten terwijl je er toch echt wel 3x voor langs had gekunt. Ik krijg dit er gewoon nog niet echt uit.. iemand nog tips, waarschijnlijk gewoon doen... verder gaat het redelijk, bochten moeten nog een beetje sneller, maar daar wordt aan gewerkt...
Ik had hetzelfde, te veel bewust nadenken over dingen. Bij mij was het zo dat een kleine portie van de dingen waar ik bewust over na moest denken iedere rit ingebakken werd in mijn hersentjes. Het ging langzaam maar steeds meer ging vanzelf, na een tijdje vind je dan de rust weer tijdens het rijden en gaat je aandacht naar de dingen die echt uitmaken.
 
Gisteren dus voor de 2de keer opgeweest voor de AVD.

Ik had deze keer in plaats van mijn 2 vaste instructeurs de eigenaar van de rijschool die met de auto achter me aanreed tijdens de les voor het examen. Me op een paar dingen gewezen, wat duidelijker kijken als je de bocht inkijkt voordat je er bent. En nog wat extra aandacht besteed aan de plaats op de weg, waar ik de vorige keer op ben gezakt. Op het CBR nog even gauw wat BRAVOK vragen geoefend tijdens een sigaretje voor de zenuwen :+ .

Kennis gemaakt met de examinator, een andere dan de vorige keer vriendelijke meneer. Heeft alles nog een keer uitgelegd, hoe het allemaal ging gebeuren. Toen vroeg hij nog of ik zenuwachtig was, ik zeg nog ja wel een beetje maar dat zal zo wel over gaan was de vorige keer ook zo. Komt hij aan : Dan is het maar goed dat er ABS op de motor zit, Anti Bibber Systeem. Afijn, paar vragen gehad en goed beantwoord en we gingen rijden. Meteen de snelweg op netjes ingevoegd en ik ging een paar vrachtwagens en busjes inhalen. Hoor en zie ik in de spiegel een politieauto met zwaailichten aan, ik moest nog een busje inhalen en dan kon ik netjes naar rechts. Jammer maar helaas besloot mijn voorganger op de rem te stampen om de een of andere reden? Dus even een beetje in paniek, gelukkig was een van de vrachtwagenchauffeurs zo vriendelijk om wat vaart te minderen en mij er tussen te laten. Niet netjes opgelost, net 5 minuten aan het rijden shit. Daarna maar weer even het verstand resetten en laten zien dat je het wel kunt. Mijn weg vervolgd op de snelweg, op een gegeven moment uitgevoegd en een nieuwbouwwijk in. Alle grote zandplekken gemeden, rustig fietsers en voetgangers ingehaald en vervolgens een minuut of 10 op de dijk gereden. Stukje industrieterrein en daarna weer aangekomen bij het CBR. Motor geparkeerd en de helm en handschoenen weer uitgetrokken en afgezet. Ik loop achter mijn instructeur en de examinator aan die allebei nog niks tegen mij hebben gezegd. Ze hebben het alleen maar over hun nieuwe lesvrachtwagen. Maar goed, eenmaal weer op het kantoortje aangekomen vraagt de examinator hoe vond je het gaan? Ik zeg nog tijdens het eerste stuk snelweg wel even zitten klooien maar volgens mij heb ik dat wel redelijk opgelost. Klopt zegt hij, dat was niet de meeste nette manier maar wel de enige manier die je op dat moment had. Ik heb goed nieuws voor je, je bent geslaagd.

Dus, lang verhaal kort : Tijdens het examen de eerste 5 minuten iets niet netjes opgelost, maar voor de rest heerlijk gereden. Met als resultaat dat ik 4 rijbewijs categorieën erbij krijg. (Tractor :+ , A1, A2 & Vol A). Vanavond naar de eerste motor kijken, eventueel in de optie laten zetten. Rijbewijs ligt zeer waarschijnlijk woensdag klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan