Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Leuk om te zien dat er zoveel nieuwe motorrijders bijkomen. Echter toch een kant tekening. Laatst stond er in de AD een hele artikel over motorrijbewijzen en dat het in Nederland explosief groeit. Als ik ik lees dan komt me daar toch een stereotypering tegen....

Deze bewering vind ik het meest interessants:
"Een recordaantal van 1.456.843 Nederlanders bezit nu een motorrijbewijs, bijna 50.000 meer dan in 2014. Het aantal eigen motoren bedraagt de helft daarvan, 740.129. Ter vergelijking: in 1980 telde Nederland nog geen 100.000 motoren."

Vraag me af hoeveel hier die hun rijbewijs hebben (of binnenkort gaan halen) ook een eigen motor hebben of gaan kopen. Volgens deze bewering in het bewuste artikel zou dat ongeveer 50/50 moeten zijn.

Ik heb dus wel een eigen motor direct gehaald na behalen van mijn rijbewijs die ik gebruik voor:
1) voornamelijk W-W verkeer
2) toeren in het weekend
 
Leuk om te zien dat er zoveel nieuwe motorrijders bijkomen. Echter toch een kant tekening. Laatst stond er in de AD een hele artikel over motorrijbewijzen en dat het in Nederland explosief groeit. Als ik ik lees dan komt me daar toch een stereotypering tegen....

Deze bewering vind ik het meest interessants:
"Een recordaantal van 1.456.843 Nederlanders bezit nu een motorrijbewijs, bijna 50.000 meer dan in 2014. Het aantal eigen motoren bedraagt de helft daarvan, 740.129. Ter vergelijking: in 1980 telde Nederland nog geen 100.000 motoren."

Vraag me af hoeveel hier die hun rijbewijs hebben (of binnenkort gaan halen) ook een eigen motor hebben of gaan kopen. Volgens deze bewering in het bewuste artikel zou dat ongeveer 50/50 moeten zijn.

Ik heb dus wel een eigen motor direct gehaald na behalen van mijn rijbewijs die ik gebruik voor:
1) voornamelijk W-W verkeer
2) toeren in het weekend

Op mijn werk zijn er 4 motorrijders en ikzelf die morgen opnieuw het kunstje mag gaan vertonen voor de AVD.

3 van de 4 zijn gestopt met rijden en hebben de motor uit de deur gedaan toen ze kinderen kregen en de andere toert af en toe in het weekend. Ik heb zelf nog geen motor, maar dat is meer omdat ik mezelf ken als die al in de schuur staat...
 
Ik haal het gemiddelde omhoog want heb 2 motoren.
En begin volgende week of de week erop aan mijn 5e motor in 3 maanden rijbewijs hebben _O- _O-

@JuH
Succes morgen
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Leuk om te zien dat er zoveel nieuwe motorrijders bijkomen. Echter toch een kant tekening. Laatst stond er in de AD een hele artikel over motorrijbewijzen en dat het in Nederland explosief groeit. Als ik ik lees dan komt me daar toch een stereotypering tegen....

Deze bewering vind ik het meest interessants:
"Een recordaantal van 1.456.843 Nederlanders bezit nu een motorrijbewijs, bijna 50.000 meer dan in 2014. Het aantal eigen motoren bedraagt de helft daarvan, 740.129. Ter vergelijking: in 1980 telde Nederland nog geen 100.000 motoren."

Vraag me af hoeveel hier die hun rijbewijs hebben (of binnenkort gaan halen) ook een eigen motor hebben of gaan kopen. Volgens deze bewering in het bewuste artikel zou dat ongeveer 50/50 moeten zijn.

Ik heb dus wel een eigen motor direct gehaald na behalen van mijn rijbewijs die ik gebruik voor:
1) voornamelijk W-W verkeer
2) toeren in het weekend
Je hebt mensen die wel het rijbewijs hebben gehaald maar nog geen motor hebben gekocht (het brengt toch een extra investering met zich mee) maar vergeet ook niet de mensen die het rijbewijs al langere tijd hebben en in verband met factoren gestopt zijn (beslissing van een partner, uitbreiding van het gezin, bang geworden na een ongeval e.d.). Ik denk dat het aantal rijbewijsbezitters zonder motorbezit vooral meer ervaren bestuurders betreft. Het is uiteraard een aanname en zonder gedegen onderzoek hierna blijft het onduidelijk maar mijn gevoel zegt dit wel.

Dit beeld kan gevormd zijn naar mijn eigen ervaringen, mijn zus heeft bijvoorbeeld geen motor meer door gezinsuitbreiding, mijn vader niet i.v.m. kosten, mijn oom niet omdat hij niet zoveel motordrang meer hebt en i.v.m. kosten, mijn broer niet i.v.m. exportbaan en hij is nooit thuis om te gaan rijden... En nieuwe bestuurders zonder: Niemand in mijn omgeving. :)
 
De enige reden dat ik mijn motor niet gekocht heb voordat ik het rijbewijs had is dat ik mezelf een beetje ken, en dat boetes voor rijden zonder rijbewijs duur zijn... :+
Zodra ik de A op mijn roze pasje mocht bijschrijven meteen mijn huidige slagschip gekocht. Jammer genoeg alleen weinig tijd om ermee te rijden, ik heb een leaseauto van de baas, en rij tegen de 170km per dag aan woon-werk, en dat is nou niet echt een afstand die ik graag op de snelweg met een cruiser afleg. Daarnaast is het gewoon verdomde makkelijk om de gratis rijdende auto te pakken...

Maargoed, voor de funtoertjes in het weekend blijft het lekker. Al ga ik de Dragstar toch na hem 3/4 jaar in bezit te hebben binnenkort inruilen voor wat sportievers, ben het inmiddels wel een beetje zat om geen bocht normaal om te kunnen komen. En dan misschien toch eens wat vaker de motor pakken richting arbeid, zeker met mooi weer!
 
Leuk om te zien dat er zoveel nieuwe motorrijders bijkomen. Echter toch een kant tekening. Laatst stond er in de AD een hele artikel over motorrijbewijzen en dat het in Nederland explosief groeit. Als ik ik lees dan komt me daar toch een stereotypering tegen....

Deze bewering vind ik het meest interessants:
"Een recordaantal van 1.456.843 Nederlanders bezit nu een motorrijbewijs, bijna 50.000 meer dan in 2014. Het aantal eigen motoren bedraagt de helft daarvan, 740.129. Ter vergelijking: in 1980 telde Nederland nog geen 100.000 motoren."

Vraag me af hoeveel hier die hun rijbewijs hebben (of binnenkort gaan halen) ook een eigen motor hebben of gaan kopen. Volgens deze bewering in het bewuste artikel zou dat ongeveer 50/50 moeten zijn.

Ik heb dus wel een eigen motor direct gehaald na behalen van mijn rijbewijs die ik gebruik voor:
1) voornamelijk W-W verkeer
2) toeren in het weekend

Ik ga na het behalen van mijn rijbewijs direct beginnen aan de proefritten en de aanschaf van een motor. Wil meteen gebruik maken van het rijbewijs in ieder geval :]*D
 
Ik heb het rijbewijs niet voor niks gehaald.. :P maar inderdaad zullen er veel mensen zijn die hem hebben maar niet gebruiken om diverse redenen.
 
Ik ga over 2 weken eindelijk beginnen. Heb mijn motortje nu sinds oktober in de woonkamer staan (waar hij prima staat!!) maar wil er nu toch stiekem ook wel een keer de weg mee op!
 
Zodra ik de A op mijn roze pasje mocht bijschrijven meteen mijn huidige slagschip gekocht. Jammer genoeg alleen weinig tijd om ermee te rijden, ik heb een leaseauto van de baas, en rij tegen de 170km per dag aan woon-werk, en dat is nou niet echt een afstand die ik graag op de snelweg met een cruiser afleg. Daarnaast is het gewoon verdomde makkelijk om de gratis rijdende auto te pakken...

Komt mij erg bekend voor. Heb ook direct na het halen van mijn A een motor gekocht. Hoofdzakelijk voor w-w, al heb ik ook een lease-auto.
Elke ochtend weer de vraag of ik kies voor tijdswinst en fun op de motor of een gratis rit met de auto.
 
Zodra ik mijn rijbewijs heb ga ik ook proefritten maken. Nu is het vooral mezelf gek maken op marktplaats..

Gaat gebruikt worden voor ww (50km per dag) en tourritten.

Lastige keus tussen:
Yamaha MT-09
Triumph Speed
Suzuki gsx-s
Kawasaki z1000
 
Zo bouw je weinig no-claimkorting op jonguh … 😫

Dat is natuurlijk onzin , motor is sowieso bij mij het hele jaar verzekerd en ga vanaf de 1ste mijn 2e schadevrije jaar in en dat met 3 maanden rijbewijs ;)
Sowieso geniet ik al van 75% no claim maar dat is natuurlijk bijzaak aangezien ik di gewoon krijg van de auto.
 
Zodra ik mijn rijbewijs heb ga ik ook proefritten maken. Nu is het vooral mezelf gek maken op marktplaats..

Gaat gebruikt worden voor ww (50km per dag) en tourritten.

Lastige keus tussen:
Yamaha MT-09
Triumph Speed
Suzuki gsx-s
Kawasaki z1000
Neem een BMW R850R, dan ben je van die keuzestress af ;)
 
Zodra ik mijn rijbewijs heb ga ik ook proefritten maken. Nu is het vooral mezelf gek maken op marktplaats..

Gaat gebruikt worden voor ww (50km per dag) en tourritten.

Lastige keus tussen:
Yamaha MT-09
Triumph Speed
Suzuki gsx-s
Kawasaki z1000

Suzuki natuurlijk 8-)
 
Zodra ik mijn rijbewijs heb ga ik ook proefritten maken. Nu is het vooral mezelf gek maken op marktplaats..

Gaat gebruikt worden voor ww (50km per dag) en tourritten.

Lastige keus tussen:
Yamaha MT-09
Triumph Speed
Suzuki gsx-s
Kawasaki z1000

Hier de twijfel tussen een Z900 of een MT-09
 
Zo, ik ben er weer! Zal me weer kort introduceren. Vorig jaar januari gestart met motorrijles, en na 10 dubbele lessen is mijn laatste les tegen een winkel en een voetganger aan geëindigd en ikzelf in het LUMC 4 uur later weer bijgekomen. 2 maanden herstel gehad, niet kunnen werken, en omdat ik een eigen bedrijf heb, heeft dat financieel nogal gevolgen gehad. Ik wilde weer beginnen aan lessen als ik zeker wist dat ik de lessen volledig kon betalen, en ik niet weer moest stoppen omdat aan het eind van mijn geld ik nog wat lessen nodig had. Een maand geleden was het zover. Mijn oude rijschool gebeld, omdat ik in hem veel vertrouwen heb, nog steeds. Ik merk dat hij wat aarzelt (hij heeft het voor zijn ogen zien gebeuren). Gewacht, en het blijft nog even stil. En ik wil niet meer wachten.
Dus nu de stap genomen: een andere rijschool, niets verteld vooraf over vorig jaar, en over anderhalve week heb ik mijn eerste proefles. Eerst maar eens kijken hoe dat voelt. Na die proefles vertel ik wel meer aan m. Ik vind het spannend, en tegelijkertijd gaaf om weer op te stappen. Ik geef mezelf 3 lessen. Ben ik dan (nog) bang, dan hoef ik niet meer. En anders ga ik door tot ik een BMW f800GS voor de deur heb staan (vooruit. GT mag ook). Wish me luck! Offe.... Eigenlijk meer de rest van de weggebruikers _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan