Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

@M0t0rgast ja true, maar het lijkt me ook wel fijn daarvoor alvast met die laarzen gereden te hebben. :Y

@Bram98 Gefeliciteerd! Lekker snel schema zit je op ;)

Nouja.. moest 5 weken wachten sinds m''n eerste les aangezien ik zaterdag 21 geworden ben en dat financieel veel handiger was omdat ik dan maar 1x AVB en 1x AVD hoef te doen en na twee jaar alleen m'n pasje hoef om te ruilen. Anyway, ik kan niet wachten om zonder oortje de weg op te gaan.
 
Nouja.. moest 5 weken wachten sinds m''n eerste les aangezien ik zaterdag 21 geworden ben en dat financieel veel handiger was omdat ik dan maar 1x AVB en 1x AVD hoef te doen en na twee jaar alleen m'n pasje hoef om te ruilen. Anyway, ik kan niet wachten om zonder oortje de weg op te gaan.
Dat zei Vincent van Gogh ook maar hij had geen motor '(
 
Ik had een paar laarzen gekocht maar zeker bij AVB waar je heel veel moet bedienen had ik te weinig gevoel en heb ik deze motorschoenen gekocht

City Schuh 1.0 schwarz | FLM City Schuh 1.0 - City - Schuhe & Stiefel - Bekleidung

Kosten niet de wereld en aangezien ik sowieso naked ga rijden een hele goede investering denk ik zelf
Beetje rijschool verplicht je sowieso minimaal hoge schoenen die de enkels bedekken , handschoenen en een spijkerbroek.
En op examen ziet het er natuurlijk wel zo netjes uit dat je alles in orde heb kwa kleding want dan laat je gelijk zien dat je wel serieus bent over het gebruik van een motor.
 
Thanks!

Algemene vraag: wat voor schoeisel dragen/droegen jullie tijdens het lessen?

Ik wil in ieder geval deze week kijken voor een eigen helm en handschoenen, zodat ik die van mezelf kan gebruiken, maar schoenen, jack, broek was ik nog niet van plan te kopen, dat wordt een beetje krap qua timing.

Ik heb zelf de Alpinestars Web Gore-tex gekocht, terwijl ik voor een helm aan het kijken was. Ik weet niet waar je woont maar ik ben bij een zaak geweest in Nijmegen waar ze best wel wat voorraad hebben. Ik vindt het zelf wel zo prettig/hygiënisch om eigen schoeisel, helm en handschoenen te hebben voor het lessen. Maar ik ben daar dan misschien wat erger in dan de ander. De helm van de rijschool zat al tegen mijn kin aan of hij was veel te ruim, dus dat was voor mij al de reden om na de proefles een helm aan te schaffen.
 
Ik heb zelf de Alpinestars Web Gore-tex gekocht, terwijl ik voor een helm aan het kijken was. Ik weet niet waar je woont maar ik ben bij een zaak geweest in Nijmegen waar ze best wel wat voorraad hebben. Ik vindt het zelf wel zo prettig/hygiënisch om eigen schoeisel, helm en handschoenen te hebben voor het lessen. Maar ik ben daar dan misschien wat erger in dan de ander. De helm van de rijschool zat al tegen mijn kin aan of hij was veel te ruim, dus dat was voor mij al de reden om na de proefles een helm aan te schaffen.

Ja, zo ben ik ook wel hoor. Ik woon vlak bij motorkledingcenter.nl in Zoeterwoude en volgens mij zit er in Zoetermeer en Bodegraven ook grote motorzaken. Ik ga als werk het toelaat vanmiddag even kijken voor een helm en handschoenen en wie weet ook schoenen. En natuurlijk even motoren kijken.
 
Ja, zo ben ik ook wel hoor. Ik woon vlak bij motorkledingcenter.nl in Zoeterwoude en volgens mij zit er in Zoetermeer en Bodegraven ook grote motorzaken. Ik ga als werk het toelaat vanmiddag even kijken voor een helm en handschoenen en wie weet ook schoenen. En natuurlijk even motoren kijken.

Gewoon passen, niet blindstaren op een bepaald merk. Ik heb een stuk of 20 helmen opgehad voordat ik de juiste had gevonden. Handschoenen had ik na een keer wel prijs, de laarzen na 4-5 verschillende te hebben gepast. Het geluk was daar wel dat ze gewoon een motor hadden staan waar je op kon gaan zitten om te kijken hoe het voelt op de motor, dat kan een wereld van verschil zijn ten opzichte van een rondje lopen.
 
Bah moet er ook niet aan denken om helm van de rijschool op te zetten.
Zelfs bij de proefles had ik mn eigen helm al gekocht , ik wist toch zeker dat ik ging starten met de opleiding.

Najah vandaag in ieder geval eerste les AVD gehad , viel toch wel even tegen moet ik zeggen .
Bent met veel meer dingen bezig dan waar je in eerste instantie rekening mee houd.
Heb ook maar even gevraagd om 1 of 2 blokken vrachtwagen van volgende week op te schuiven naar week erna en zo meer focus op AVD te kunnen leggen en straks meer focus op vrachtwagen.
Denk dat het voor beide stuk beter is , en kan dan eventueel nog wat lesjes bij pakken als we twijfelen.
Heb immers volgende week vrijdag al examen AVD
 
Nee, het is niet de bedoeling dat je de helft van de lestijd besteed aan het meerijden/achterop rijden naar de les locatie.
Dit zou eventueel misschien de 1e les kunnen zijn (vind ik nog steeds merkwaardig, maar goed), maar de 2e les zou je al of: zelf op de motor naar de oefenlocatie rijden zodat je gelijk AVD les krijgt. Of je moet kunnen afspreken dat je gewoon zelf naar de oefenlocatie rijdt met de auto of OV en dat je daar dan je 2 uur les krijgt. Maar als die de 2e les weer zegt van ga maar achterop zitten of meerijden in de auto o.i.d en dat het van je lestijd af gaat dan zou ik daar niet mee akkoord gaan

Dan zou je moeten afspreken dat je maar voor 1 uur les betaalt en/of dan moeten ze maar een uur eerder vertrekken zodat je op locatie zelf de volledige 2 uur kan benutten aan AVB
heb jij nou pas maar 1 lijkje???
 
beste,
ik wil heel graag me motortheorie halen
door een hersenbloeding heb ik moeite om alleen te leren,
is er misschien iemand die met mij kan mee leren/lezen
in de buurt van leiden
 
@Oldtimerbrommer zijn er in de buurt geen rijscholen die bijvoorbeeld een privé cursus kunnen aanbieden? Ik woon niet in de buurt anders had ik je best willen helpen.

@Springbok ik droeg hoge werkschoenen tijdens de eerste paar lessen, maar heb al vrij snel nieuwe schoenen gekocht (alpinestars stella faster 2). Een jas en handschoenen had ik al, en een helm ook al maar ook deze halverwege omgewisseld voor een nieuw exemplaar (shark ridill oxyd). Een broek heb ik direct gekocht na mijn eerste les (macna jenny) omdat ik weiger de 'vieze spullen' van de rijschool aan te trekken die toch nooit echt lekker passen..... Ontzettend blij mee, want de spullen gaan gewoon lang mee en als je al kleren hebt hoef je deze voor/na aanschaf motor ook niet meer te kopen :j Veel plezier zaterdag!
 
@Oldtimerbrommer zijn er in de buurt geen rijscholen die bijvoorbeeld een privé cursus kunnen aanbieden? Ik woon niet in de buurt anders had ik je best willen helpen.

@Springbok ik droeg hoge werkschoenen tijdens de eerste paar lessen, maar heb al vrij snel nieuwe schoenen gekocht (alpinestars stella faster 2). Een jas en handschoenen had ik al, en een helm ook al maar ook deze halverwege omgewisseld voor een nieuw exemplaar (shark ridill oxyd). Een broek heb ik direct gekocht na mijn eerste les (macna jenny) omdat ik weiger de 'vieze spullen' van de rijschool aan te trekken die toch nooit echt lekker passen..... Ontzettend blij mee, want de spullen gaan gewoon lang mee en als je al kleren hebt hoef je deze voor/na aanschaf motor ook niet meer te kopen :j Veel plezier zaterdag!
er zijn in zuid holland geen rijscholen die de theorie lessen geven vanwege te weinig animo
 
He wat balen, niemand in je eigen omgeving die kan helpen om het e.e.a. door te nemen? Of misschien via je eigen rijschool? Wat mij heeft geholpen is veel filmpjes op YouTube kijken, maar ook bijvoorbeeld tijdens het doorlezen van het boek de dingen die ik lastig vond deze nogmaals op te schrijven. Dit resulteerde in een lijstje met 'belangrijke dingen die ik nog niet wist of lastig te onthouden vond'. Dit lijstje vulde ik dan n.a.v. de gemaakte oefenexamens aan met de vragen die ik fout had. Wat ook vaak helpt is om sommige dingen gewoon te stampen en heel vaak hardop te zeggen. Dit kan een zinnetje of een rijtje zijn.
 
Vanmiddag even wezen kijken naar verschillende helmen, maar na paar helmen werd het alleen maar lastiger om goed te voelen.

Uiteindelijk zaten een Shark D Skwal en Spartan en een Nolan N87 voor mijn gevoel het beste. Ik ga denk van de week nog even terug om deze helmen opnieuw te proberen en dan een keuze te maken.
 
Vanmiddag even wezen kijken naar verschillende helmen, maar na paar helmen werd het alleen maar lastiger om goed te voelen.

Uiteindelijk zaten een Shark D Skwal en Spartan en een Nolan N87 voor mijn gevoel het beste. Ik ga denk van de week nog even terug om deze helmen opnieuw te proberen en dan een keuze te maken.
Vanmiddag even wezen kijken naar verschillende helmen, maar na paar helmen werd het alleen maar lastiger om goed te voelen.

Uiteindelijk zaten een Shark D Skwal en Spartan en een Nolan N87 voor mijn gevoel het beste. Ik ga denk van de week nog even terug om deze helmen opnieuw te proberen en dan een keuze te maken.
bij een stoei helm word deze naar je hoofd gemaakt
 
Vanmiddag even wezen kijken naar verschillende helmen, maar na paar helmen werd het alleen maar lastiger om goed te voelen.

Uiteindelijk zaten een Shark D Skwal en Spartan en een Nolan N87 voor mijn gevoel het beste. Ik ga denk van de week nog even terug om deze helmen opnieuw te proberen en dan een keuze te maken.

Zelf ook een Nolan N87 en bevalt me prima.
Denk wel als ik slaag dat ik mezelf een cadeautje geef in de vorm van een Shoei , maar is niet dat ik dan de Nolan niet meer gebruik denk ik want het is een hele fijne helm
 
heb jij nou pas maar 1 lijkje???

Neem aan dat je lesje bedoel , en inderdaad vandaag mijn eerst blok AVD gehad.
Donderdag blok 2 en 3 dus gaat rap op die manier.
En ben lessen aan het verzetten van de vrachtwagen dat als ik me blokken nodig heb ik ook nog andere dagen kan inplannen.
Nu natuurlijk nog lastig te zeggen aangezien het mn erste AVD is maar wil eigenlijk nu even volledig de focus kunnen leggen op AVD zodat ik die ook zeker haal en daarna pas op C.
Heb in ieder geval al 4uur C minder volgende week.
Voorals nog wel C op de 22ste en 27ste maar mogelijk worden die ook verschoven ( mits de rijschool dit ook kan )
 
@Springbok
Ik heb motorlaarzen via marktplaats gekocht.
Waren één keer achterop gedragen dus bijna nieuw.
Heb er iets van 30 euro voor betaald, motorpak voor het lessen komt ook van marktplaats.
Helm en handschoenen heb ik na drie lessen gekocht.

@peter-1981
Ik had de eerste twee lessen vooral moeite met de plaats op de weg, ging daarna al een stuk beter :)
Waar liep jij tegen aan?

@Oldtimerbrommer
Ik woon in Alphen a/d rijn, heb het wel druk met werk en andere dingen.
Maar wil best wel een keer kijken of ik je een keer kan helpen.

Ik heb straks weer les :D
Heb er echt zin in, wel wat spanning weer :')
 
Neem aan dat je lesje bedoel , en inderdaad vandaag mijn eerst blok AVD gehad.
Donderdag blok 2 en 3 dus gaat rap op die manier.
En ben lessen aan het verzetten van de vrachtwagen dat als ik me blokken nodig heb ik ook nog andere dagen kan inplannen.
Nu natuurlijk nog lastig te zeggen aangezien het mn erste AVD is maar wil eigenlijk nu even volledig de focus kunnen leggen op AVD zodat ik die ook zeker haal en daarna pas op C.
Heb in ieder geval al 4uur C minder volgende week.
Voorals nog wel C op de 22ste en 27ste maar mogelijk worden die ook verschoven ( mits de rijschool dit ook kan )
Nee @Rob RD had het over 1 'like' die @Rev It Up Steffy had (nu 2 likes) :+
 
Zelf ook een Nolan N87 en bevalt me prima.
Denk wel als ik slaag dat ik mezelf een cadeautje geef in de vorm van een Shoei , maar is niet dat ik dan de Nolan niet meer gebruik denk ik want het is een hele fijne helm

Ik heb een Shoei GT-Air gepast, omdat ik daar hele goede dingen over had gelezen. En ik heb goed geventileerde helm nodig, heb het altijd snel warm. Maar hij zat me toch niet helemaal lekker. Vooral op mijn oren veel druk. Jammer, want had mijn zinnen daar initieel op gezet.

Ik ga donderdagavond nog even naar een andere motor- en een kledingzaak om nogmaals de Nolan en Shark te passen en wellicht ook wat anders.

@Oldtimerbrommer volgens mij is dat hele Shoei fit iets extra's en niet perse standaard.
 
er zijn in zuid holland geen rijscholen die de theorie lessen geven vanwege te weinig animo

Oltimerbrommer Bij Ronald in Papendrecht geven ze wel theorieles zou daar eens gaan informeren.
Hebben ook een locatie in Alblasserdam voor de AVB waar het CBR ook de AVB examen afneemt.
Contactgegevens
Ronald Verkeersopleidingen BV
Vliedberg 1
3356 GA Papendrecht
078 615 81 47
info@ronald.nu www.ronald.nu
KvK: 68789319
BTW-nummer: 857592786B01
Openingstijden
Maandag09:00 tot 17:00Dinsdag09:00 tot 17:00Woensdag09:00 tot 17:00Donderdag09:00 tot 17:00Vrijdag09:00 tot 17:00Zaterdag09:00 tot 16:00ZondagGesloten
 
Ik heb een Shoei GT-Air gepast, omdat ik daar hele goede dingen over had gelezen. En ik heb goed geventileerde helm nodig, heb het altijd snel warm. Maar hij zat me toch niet helemaal lekker. Vooral op mijn oren veel druk. Jammer, want had mijn zinnen daar initieel op gezet.

Ik ga donderdagavond nog even naar een andere motor- en een kledingzaak om nogmaals de Nolan en Shark te passen en wellicht ook wat anders.

@Oldtimerbrommer volgens mij is dat hele Shoei fit iets extra's en niet perse standaard.

Ik had vooral geen zin in een peperdure helm en vond de Nolan met een prijs van nog geen 180eur heel erg vriendelijk en hij zat heel goed en vandaag 90 gereden even en nog steeds tevreden dus dat scheelt
Donderdag snelweg dan kan ik wellicht nog wat meer vertellen erover
 
Terug
Bovenaan Onderaan