Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

@peter-1981 Maar ik heb al een A1 rijbewijs he. In principe zou ik het al moeten kunnen, en dan lijkt 8 uur om het gevoel te krijgen met een zwaardere motor me aardig veel..

Maar je hebt wel gelijk. Het is niet zo dat ik die extra lessen niets leer. Je kunt altijd beter leren rijden, en wat is dan die 200 euro.
 
Oh ja dat wist ik niet dat je A1 had , maargoed heb mannen gezien die elke dag reden en elke wheelie trokken wat je kon bedenken en echt wel dat ding 100% onder controle hadden ook door cross wedstrijden enzo wat ze gedaan hadden en bij AVB reden ze elke pion om wat ze tegen kwamen _O-_O-
Op de weg zou je in ieder geval zo klaar moeten zijn lijkt me maarja ook daar krijg je natuurlijk misschien routine ipv dat je het misschien helemaal goed doet zoals ze het graag bij CBR willen zien

Achja in ieder geval succes maar zal vast goedkomen toch :)
 
Gefeliciteerd Peter!

Leuk Matthijs, veel plezier alvast :D

Ik neem gewoon losse lessen.
Ben stiekem ook wel een beetje een ramp hoor..
Heb echt bizar veel lessen voor avb gehad, hoop wel dat ik er niet zoveel hoef voor avd.
Maar wat eerder wordt gezegd, als je dat rijbewijs heb maakt het ook niet zoveel meer uit :D
 
Dinsdag de eerste les verkeersdeelname gehad, het onderdeel plaats op de weg. Het was prima weer, wel een beetje koud maargoed. Stukken polder gehad, dat is toch een stuk anders op de motor dan in de auto maar al bij al goed te doen. Terug naar de rijschool een stukje snelweg gehad waar het van 100 naar 130 gaat dus ook voor het eerst de motor "vol" open mogen trekken. Het lessen voor verkeersdeelname is een stuk leuker dan bijzondere verrichtingen naar mijn mening :+
 
Dinsdag de eerste les verkeersdeelname gehad, het onderdeel plaats op de weg. Het was prima weer, wel een beetje koud maargoed. Stukken polder gehad, dat is toch een stuk anders op de motor dan in de auto maar al bij al goed te doen. Terug naar de rijschool een stukje snelweg gehad waar het van 100 naar 130 gaat dus ook voor het eerst de motor "vol" open mogen trekken. Het lessen voor verkeersdeelname is een stuk leuker dan bijzondere verrichtingen naar mijn mening :+
Ben het helemaal met je eens. Het rijden op de weg is veel leuker dan de bijzondere verrichtingen. Je gaat wel heel veel van wat je gedaan hebt met je bijzondere verrichtingen gebruiken in het dagelijkse verkeer in ieder geval. Heel veel succes de komende lessen
 
Ik heb echt een tijd met avb gehad dat het waardeloos bleef gaan.
Vond het toen echt niet meer leuk, halve draai was echt een probleem bij mij :')
Toen ik die door had ging het al snel beter en was het lessen gelijk weer leuker.

Heb gisteren mijn tweede avd les gehad en vind dat ook een stuk leuker :D
Ik moest gisteren voor het eerst een stukje snelweg doen en vond dat nog niet zo leuk :$
Aan het begin van de les ging het wel goed maar na een uur begon het wat slechter te gaan.
Op de snelweg had ik vol de tegenwind en dat vond ik best spannend..
Ik moest twee vrachtwagens inhalen en begon eigenlijk helemaal te verstijven.

Denk echt dat ik nog flink moet wennen en ik moet echt vertrouwen in de motor krijgen.


Heb jij een pakket JuH of heb jij ook losse lessen?
 
8-je draaien is gewoon kijken waar je heen moet en goed van je ruimte gebruik maken
Maar als je pas je 2e les hebt gehad dan komt dat wel goed lijkt me
Bij de 2e les kreeg ik ook pas net beetje feeling ervoor dus dat is niet meer dan normaal.
Ondertussen doe ik hem denk ik zelfs met 1 hand aan het stuur , gewoon zelf vertrouwen hebben em vooral willen :)
 
Laatst bewerkt:
Als ik bij een achtje vooruit zou kijken waar ik heen moet, dan zou er nooit een achtje uitkomen maar een rechte lijn! :o
 
Laatst bewerkt:
Ik heb echt een tijd met avb gehad dat het waardeloos bleef gaan.
Vond het toen echt niet meer leuk, halve draai was echt een probleem bij mij :')
Toen ik die door had ging het al snel beter en was het lessen gelijk weer leuker.

Heb gisteren mijn tweede avd les gehad en vind dat ook een stuk leuker :D
Ik moest gisteren voor het eerst een stukje snelweg doen en vond dat nog niet zo leuk :$
Aan het begin van de les ging het wel goed maar na een uur begon het wat slechter te gaan.
Op de snelweg had ik vol de tegenwind en dat vond ik best spannend..
Ik moest twee vrachtwagens inhalen en begon eigenlijk helemaal te verstijven.

Denk echt dat ik nog flink moet wennen en ik moet echt vertrouwen in de motor krijgen.


Heb jij een pakket JuH of heb jij ook losse lessen?

Ik heb een pakket met 1x Examen AVB 1x Examen AVD & 8 lessen van 90 minuten. Daarvoor heb ik een proefles gedaan van 60 minuten waardoor ik ook nog korting kreeg op dat pakket. De rest worden denk ik losse lessen, daar heb ik het nog niet over gehad met de rijschool. Ik heb morgen weer les, dus dat is wel een goede om morgen te vragen :+
 
Ik heb eindelijk nieuws van het cbr ivm de eigen verklaring.
Na wachten sinds 20-9-18 heb ik pas maar eens gebeld met de vraag of ze er nog wat mee gingen doen?
Ineens kreeg ik met een week de officiële melding dat alles goedgekeurd was.
Dus ja...theorie ondertussen in 1x gehaald, dus aanvragen die AVD!
Nu mag ik 20 maart voor het laatste deel en dan hopelijk slagen...:)
Dan mag eindelijk de GSX600F uit de stalling! :]
 
met zo ongeveer alle bijzondere verrichtingen geldt: kijk waar je heen wil/moet. bij het 8-je en de halve draai kijk je 'door de bocht heen'. het is bij alle oefeningen handig te weten hoever je met de motor kan afschuinen. als je daar onzeker over bent: vraag je instructeur om het eens voor te doen terwijl jij achterop zit. bij mij werkte dat zeer verhelderend, je kan schuiner dan je denkt. bij de langzame slalom is het de bedoeling dat je juist níet afschuint (anders tik je de pilonnen om), en naar een punt zoekt dat 'op je route' ligt tussen de pilonnen door. dat punt ligt ongeveer 1,5 meter voor je motor.

iedereen die inmiddels zijn AVB-examen heeft gehaald, zal het je kunnen be-amen: er komt een moment dat je denkt: 'aah *kak*, ik leer het echt nóóit!'. maar juist op dat moment moet je volhouden, hoe lastig dat misschien ook is. want de ervaring van de geslaagden leert, dat niet lang na dat moment, de dingetjes op hun plek vallen en de oefeningen beter zullen gaan. en gaan ze beter, dan krijg je ook (weer) plezier in het motorrijden.

degenen die voor hun AVD-examen in de zenuwen zitten: dat is niet nodig. als je ze wel hebt, wil een banaantje eten voor je examen nog wel eens helpen. als het goed is heeft je instructeur je strenger beoordeeld dan een examinator, dus dan is het examen een makkie. er zijn natuurlijk wel dingen waar een examinator op let. belangrijkste is dat je 1. laat zien dat je kijkt, dus je koppie verdraaien als je kijkt, en 2. rijdt als een motorrijder, en niet als een automobilist die 'toevallig' op een motor zit. rijd zoals je tijdens de lessen gereden hebt, want het zou wel heel raar zijn als je tijdens en na je examen ineens heel anders zou rijden. in totaal duurt het examen ongeveer een uur, waarvan je ongeveer de helft van de tijd rijdt. tijdens het examen kan je nog een 'stop&go' krijgen. dat houdt in dat je langs de stoeprand mag stoppen en weer wegrijden. dat is voor de examinator om te zien of je wel kijkt. vooraf de ogentest en wat BRAVO-klets, achteraf de babbel of je wel of niet geslaagd bent. het laatste wat een examinator wil, is dat hij jouw tronie nog een keer ziet, voor een her-examen...
 
@saabert
Zo heb ik mijn laatste praktijkexamen voor mijn autorijbewijs ook gehaald (poging 4).
Een paar maanden voor mijn laatste examen ben ik naar een andere rijschool overgestapt die het net nog even wat moeilijker maakte.
Voor mijn examen een banaan gegeten (had al een slechte ervaring met propranol? dus dat viel al af voor mij).
Ik heb ook liever wat lessen meer dan net genoeg.
Ik kan nogal onzeker zijn en wil dat niet gaan uitstralen met een examen.

Gaaf dat je al een motor hebt Delight!

Weet je al wanneer je ongeveer examen mag doen JuH?
 
@saabert
Zo heb ik mijn laatste praktijkexamen voor mijn autorijbewijs ook gehaald (poging 4).
Een paar maanden voor mijn laatste examen ben ik naar een andere rijschool overgestapt die het net nog even wat moeilijker maakte.
Voor mijn examen een banaan gegeten (had al een slechte ervaring met propranol? dus dat viel al af voor mij).
Ik heb ook liever wat lessen meer dan net genoeg.
Ik kan nogal onzeker zijn en wil dat niet gaan uitstralen met een examen.

Gaaf dat je al een motor hebt Delight!

Weet je al wanneer je ongeveer examen mag doen JuH?

Ik moet woensdag op voor mijn theorie, als ik die dan haal is het nog even afwachten op de gezondheidsverklaring en dan het examen plannen. Ik heb gezegd dat ik mijn rijbewijs voor eind april wil hebben dus ik lig denk ik wel voor op schema. Zoals ik al zei omdat ik wel gekeurd moest worden door een arts duurt die verklaring nu eenmaal wat langer.
 
Gaaf dat je al een motor hebt Delight!
Ja inderdaad erg gaaf, maar ook enorm frustrerend! :X
Hij staat binnen handbereik, maar je mag er nog totaal niks mee!
Maar ja...het was een mazzeltje waar ik tegenaan liep en niet kon laten lopen.
Was al heel lang een favoriet van mij voor een eerste motor.
Beetje sportief, maar niet te.
En vermogen zat om echt te leren rijden.
En in mijn favoriete kleurcombi...
Dus ja...die kon ik niet laten staan!
822963D2-E9A5-4BD0-A3A1-992489FE12DD.jpeg
 
Mooie motor Delight!
Dat is voor mij ook de reden dat ik nog geen motor heb gekocht (paar maanden geleden was het heel verleidelijk).
Herken heel erg wat je zegt, ik had die frustraties toen ik al een auto had maar nog geen rijbewijs :P

Wat voor motor heb jij Houben?
 
het gaat niet zozeer om het aantal lessen, maar om de kwaliteit van de lessen. van 1 goeie les kan je meer leren dan van 5 middelmatige lessen. wat prettig kan zijn is een instructeur die alles ziet wat je doet en daar (zowel positief als negatief) commentaar op geeft. als je alleen maar negatief commentaar krijgt, ga je vanzelf denken: 'dit wordt niks, ik stop er maar mee.'
 
Mooie motor Delight!
Dat is voor mij ook de reden dat ik nog geen motor heb gekocht (paar maanden geleden was het heel verleidelijk).
Herken heel erg wat je zegt, ik had die frustraties toen ik al een auto had maar nog geen rijbewijs :P

Wat voor motor heb jij Houben?
Ik heb een BMW S1000r gekocht. Fijne motor waar je rustig mee kan touren maar ook lekker kan sturen op de dijkjes
 
Ik ken het gevoel wat betreft een motor hebben en er niks mee mogen.
Mijne is paar dagen geleden binnen gekomen bij de dealer en is als het goed is klaar gemaakt aangezien er nog wat dingen aan veranderd werden.
Ga dus ook verder maar niet kijken maar het motiveert wel extra om alles snel te halen zodat ik mag opstappen :)

Dit is wat op mij staat te wachten

50338969_2001023149966526_589863120441180160_o.jpg
 
Motivatie is heel erg goed ja , net ook nog mn motor voor het eerst gezien |( _O-
Helaas tot 20 maart wachten voordat ik op mag voor AVD , niet eerder tijd , dus ondanks dat ik mijn theorie net behaald heb baal ik wel lichtelijk.
Maargoed niks aan te doen het wordt in ieder geval druk met lessen en examens
19 maart op voor C en 20 maar op voor A :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan