Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Met die 3 uur op een fiets bedoel ik daadwerkelijk een fiets he en dan wel een beetje serieus doortrappen , en daarna nog 100 minuten op een motor
 
Het kan aan de motor zelf liggen, snelweg met de Honda cbf125 vond ik echt wel vermoeiend. Het is een klein instabiel dingetje die flink trilt tussen je benen. En dan een instructeur in je oortje schreeuwt dat de gashendel nog 1 cm verder open kan zodat je met 105 die vrachtwagen in kan halen...

Maar ik denk dat het toch snel aan je houding ligt, te gespannen op de motor en te veel knijpen in je stuur etc.
 
Ik denk dat het gewoon al het vele sporten van te voren ligt , had ook nog krachttraining gedaan na het fietsen 8)7
Donderdag alleen even uurtje los fietsen en niet met ijzer smijten erna .
Ben trouwens nu wel weer fit , heb goed gegeten ook dat helpt wel *O*
 
Afgelopen dinsdag dus weer gelest, klein beetje miezer gehad maar niks geks. Wel een koude wind trouwens.
Weer de langzame oefeningen gedaan, en deze gaan nu eigenlijk gewoon goed. Af en toe verpest ik er een maar goed, gewoon proberen af te maken. Zoals mijn instructeur toen al zei, het hoeft geen 10 te zijn want dan hebben we teveel ge-oefent. Ik had het eerst nog wel eens als de acht of halve draai niet helemaal goed ging op het begin dat ik hem gelijk stopte met de oefening. Maandag nog een les met alles en dan donderdag voor de AVB nog een les, maar dat is eigenlijk naar het examenterrein rijden. Ik heb er in ieder geval een goed gevoel bij.
 
Vandaag 2e blok gereden , ultra stijve laarzen vervangen voor vele dunnere en flexibelere motor schoenen en het ging al heel pak beter.
Instructeur zag het wel zitten dat het goed komt met me voor 29 januari dus dat schept hoop zullen we maar zeggen.
Zie wel zelf in dat er nog een lange weg te gaan is.
Op naar zaterdag

@JuH
Succes alvast aankomende donderdag :)
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Vandaag voor het eerst 100 minuten op de motor gezeten , viel me erg tegen 8)7
Donderdag weer 100minuten , nu maar geen 3uur op een fiets zitten van te voren want ben totaal gebroken nu _O-

Probeer meer te ontspannen, ik herken dit heel erg van mijn lessen.. Als je wat lekkerder zit, af en toen even denken aan het ontspannen, ga je merken dat het allemaal vanzelf pretiger word... Maar dat is mijn ervaring slechts
 
Had gisteren nergens last van hoor , en heb veel intensiever gereden met name de langzame oefeningen veel moeten doen omdat ik er wat moeite mee had.
Had bewust dus ook niet gesport met als gevolg dat ik makkelijk kan concentreren :)

Dus tip van de dag is wel dat je beter goed uitgerust kunt gaan lessen ipv met heel wat uren sporten in het lichaam *O*
Vandaag geen les dus ik ga zo lekker sporten :t:P
 
Laatst bewerkt:
Zo ben weer thuis van 100 minuten spelen met de motor.
Vind het ondertussen wel heel erg leuk worden en had zo nog 100minuten bij mogen komen.
Helaas weer wachten tot maandag voordat ik weer op het ding mag kruipen.
En dan mogen we de oefeningen perfectioneren *O*8)7
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Gaat rap zo , maar heb weer een blok erop zitten.
Lat wordt lekker hoog gelegd want de instructeur gaat voor 7/7 goede ipv 5/7 of 6/7 :mrgreen:
Ik doe wel mee aan het spelletje want vind het wel leuk en zou het ook fijn vinden als ik alles goed heb volgende week dinsdag
Nu maar hopen op geen sneeuw hier in het zuiden
 
  • Leuk
Waarderingen: Mar_
AVB zou je gewoon idd foutloos, zonder gebruik te maken van de 2e poging, moeten halen. (Zenuw foutjes daargelaten)
AVD is weer veel meer dynamish. Dat is niet zo rechtlijnig als de voertuigbeheersing.
 
Na reeds te zijn geslaagd voor AVB, vandaag mijn theorie in 1x gehaald...*D
Nu nog wachten op een reactie op de eigen verklaring van het CBR (wacht al vanaf 20-9-‘18) en dan hopelijk snel door voor AVD!
 
Ook ik heb alweer een tijdje niks gepost. Wel fijn om alle berichten te lezen en dezelfde 'problemen te herkennen'.

Inmiddels heb ik mijn theorie behaald. Dit viel me ontzettend mee!

Het AVB examen ging de eerste keer niet goed. Normaliter gaat de langzame slalom altijd goed, maar deze wist ik 2 keer te verprutsen. Helaas had ik voor mijn examen nog geen acht en halve draai geoefend door wat tijdgebrek. Natuurlijk moest ik deze wel laten zien en het resultaat was niet best.

Gelukkig zag mijn rijschool ook in dat het examen doen zonder alle oefeningen gedaan te hebben niet heel handig is, dus gelukkig een paar lesje en herexamen gekregen. Inmiddels ook al voor de tweede keer examen gedaan en ditmaal wel geslaagd.

Op 12 februari mag ik dan ook op voor het AVD examen. Ik hoop dat het weer niet te slecht wordt de komende weken...
 
Niet erg slim van je rijschool :O , ik heb de eerste 2 blokken alles eigenlijk gedaan en daarna perfectioneren
Goed dat je het nu in ieder geval hebt :)

Ik moest vandaag eigenlijk lessen maar dankzei het weer verplaatst , hopelijk klaar het nog op voor maandag zodat ik maandag avond kan lessen en dinsdag avb kan doen.
Dat is dus hoofdzakelijk de spanning hier nu want wil het graag achter de rug hebben
 
Ja had beide oefeningen in mij laatste les moeten doen, maar de instructeur dacht dat ik mijn avb al gedaan had. Gelukkig dachten ze erg mee.

Van de spanning had ik ook wel last, terwijl het natuurlijk nergens voor nodig is. Helaas nog geen manier gevonden om dit uit te kunnen schakelen;)

Ik heb ook al een mooi stukje motivatie thuis staan om snel af te rijden: een Kawasaki Z1000
 
Nog mensen met examen op programma komende tijd?
RdW annuleert niet snel examens, maar denk dat ze na deze week wel wat in te halen hebben?
 
ik komende dinsdag
Weer begint er gelukkig al iets beter uit te zien maar ben bang dat AVD iets langer gaat duren dan 2 weken voordat ik op kan.
CBR zal inderdaad wel wat in te halen hebben maar ik blijf positief want mn nieuwe motor staat over 2 weken te wachten op me |(
 
Ik hoop dat het meevalt voor je inderdaad, vooruitzichten zijn iets beter volgende week, maargoed, het is immers NL
 
Ja juist , ze weten amper wat gisteren was dus laat staan dat ze naar volgende week dinsdag kunnen voorspellen , maar zit met de billen bij elkaar en de vingers over elkaar 8)7
 
Ja juist , ze weten amper wat gisteren was dus laat staan dat ze naar volgende week dinsdag kunnen voorspellen , maar zit met de billen bij elkaar en de vingers over elkaar 8)7
Dit ligt genuanceerder. Toegegeven, in de media werd het nogal stellig gemeld dat er strenge vorst zou komen. Alles stond en viel met de kans dat de bewolking zou oplossen of niet. Deze kans was aanzienlijk groot, maar geen 100%.Toch is het logisch dat er gewaarschuwd wordt voor strenge vorst, mede voor het strooien. Ik werk niet op de weerkamer van ons bedrijf, maar ik houd me wel bezig met het maken van de weersverwachting. Zo was er 1 weermodel die de bewolking wel voorspelde en daarmee veel minder lage temperaturen. Echter, een hele hoop modellen lieten de bewolking verdwijnen. Dus het is logisch om deze meer extreme weersituatie uit te geven. Het gaat meestal fout hoe het gecommuniceerd wordt. Zo was het weerpraatje van het NOS journaal gister een stuk beter, waarbij er gezegd werd dat er een kans bestaat op opklaringen en daarmee strenge vorst.

Dinsdag...temperaturen rondom nul en neerslag mogelijk. Ik hoop voor je dat ik het mis heb :P

Succes! :W
 
Ook weer eventjes hier niks gepost, maandag opgeweest voor de theorie. Hiervoor ben ik gezakt, 2 fouten teveel. Zondag nog oefenexamens gemaakt en toen ging het wel prima. Achja, binnenkort opnieuw op. Gisteren opgeweest voor de AVB, ondanks het koude "vervelende" weer ben ik hiervoor gewoon geslaagd. Dus we kunnen verder voor de AVD, het is ook nog even wachten op mijn gezondheidsverklaring..
 
Gefeliciteerd metje AVB en jammer van de theorie
Was het zo moeilijk of had je stiekem gewoon te weinig geleerd ?

Ik heb mezelf 5 keer verbeterd toen ik een antwoord heb gegeven op een vraag. 1 keer was die verbetering goed en 4 keer was hij fout. Ik had aan het einde van de rit 2 vragen teveel fout. Ik ben dus toch gaan twijfelen aan mezelf. :+
 
Meestal is eerst ingeving goed was de tip van de rijschool
Zie ik zelf ook in proef examens online dus dat klopt wel.
Heb met vrachtwagen theorie dit dus ook aangehouden en toen geslaagd

Achja gewoon vlug weer op gaan en dan komt het vast goed ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan