Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Mocht je SV650 overwegen, een vriendin van me heeft er eentje te koop. Is volgens mij wel iets jonger dan wat jij zoekt, maar ze is er zuinig op geweest. Ik zal vanavond wel even een linkje in pb sturen dan kun je zelf kijken of je er wat mee wilt doen.

Mijn plan van aanpak: MT07 eens proberen, maar ook V-strom 650/1000, en Triumph Street Triple, dit puur voor zithouding.

Qua koopmotor staan er 2 proefritten op de planning: Fazer600 en Honda VFR 750.

Kortom genoeg huiswerk :-)
 
Mocht je SV650 overwegen, een vriendin van me heeft er eentje te koop. Is volgens mij wel iets jonger dan wat jij zoekt, maar ze is er zuinig op geweest. Ik zal vanavond wel even een linkje in pb sturen dan kun je zelf kijken of je er wat mee wilt doen.

Mijn plan van aanpak: MT07 eens proberen, maar ook V-strom 650/1000, en Triumph Street Triple, dit puur voor zithouding.

Qua koopmotor staan er 2 proefritten op de planning: Fazer600 en Honda VFR 750.

Kortom genoeg huiswerk :-)
Ok top
Stuur dat linkje maar als je tijd hebt :)

Goede keuzes!
MT07 is denk ik een beetje mijn droommotor. Elke keer als ik die zie word ik er vrolijk van
 
Kan ook zijn dat je je bovenlichaam laat leunen op je armen en door de druk en het materiaal van je handschoenen knijp je dan de doorbloeding af. Betrap mezelf er nu ook nog steeds op, meestal bij lange saaie stukken. Te hard knijpen in je handvatten is ook een klassiekert, alsof je de motor zou kwijtraken bij het optrekken als je minder stevig vast zou hebben :P

Te hard knijpen doe ik zeker niet maar dat van die handschoenen kan ook wel eens kloppen, ben nogal van de handschoenen stevig aantrekken.
Al heb ik wel het idee dat het meer vanuit mijn schouder komt.
Heb nog een paar handschoenen die wat losser zitten al zijn die wat dikker maar ga die gewoon proberen volgende week.

Die tinteling, ik heb een handigheidje van mijn zoon gepikt en dat apparaatje werkt behoorlijk goed voor mij

Rob RD in "Carpale Tunnel Syndroom en motorrijden"

Krijg de melding dat ik geen toegang heb tot die sectie?

Yesss in 1x geslaagd voor theorie :D 2 foutjes.

Gefeliciteerd *O*


MT07 is denk ik een beetje mijn droommotor. Elke keer als ik die zie word ik er vrolijk van

Dat vind ik ook een mooie motor alleen is die mij te duur om als eerste motor aan te schaffen.
Volgend jaar misschien na voldoende ervaring opgedaan te hebben met een brik :P
 
Ok top
Stuur dat linkje maar als je tijd hebt :)

Goede keuzes!
MT07 is denk ik een beetje mijn droommotor. Elke keer als ik die zie word ik er vrolijk van

Die lijkt best wel kwa model en alien-look op de kawasaki z650 vind ik, mijn lesmotor.
Ik ben zelf fan van de Vulcan S! :9~

Maar als 1e motor ga ik voor een leuk 2e hands naked/cruizer/chopper achtige. En daarna sparen voor een Vulcan S.
 
Vandaag nog naast een lessende mt07 gestaan

Erg leuk ding, alleen te klein voor mij, en er MOET echt een andere demper op, standaard klinkt dat ding als een stofzuiger
 

Oh die dingen, zou misschien een mogelijkheid zijn maar vraag me af of dat met examen doen is toegestaan.
De EV is natuurlijk allemaal met nee beantwoord en heb geen zin dat er slapende honden wakker gemaakt worden en er straks een medische keuring plaats moet vinden.
Uiteraard na het examen de mogelijkheid om er mee te experimenteren.


Vandaag nog naast een lessende mt07 gestaan

Erg leuk ding, alleen te klein voor mij, en er MOET echt een andere demper op, standaard klinkt dat ding als een stofzuiger

Is die echt zo klein of ben je aardig lang?
Heb er nog geen een in het wild gezien maar alleen van plaatjes *D
 
Haha ja de standaard demper van MT07 moet inderdaad wel vervangen worden maar dat is bij de meesten wel zo denk ik

Had iemand ontmoet die op een MT07 reed en die had ook een andere uitlaat met een bruut geluid. Maakte het er alleen maar mooier op :9~

Heb vandaag naar de CBR600Fjes gezocht en ik vind de kleurstelling van 'Ultima Light' wel mooi

23876_0_2_3_cbr%20600%20f%20ultima%20light_Brady.jpg

Het wit op de achterkant geeft een wat agressievere look vind ik en de blauwe fade in het rood trekt mij wel. Vind het gewoon frisser eruit zien

Ultima light is de versie die ongeveer 15kg lichter zou zijn dan de andere versies ook

-------------
Overigens volgende week zaterdag een sleutelcursus kunnen boeken :t

Vind het leuk en belangrijk om wat onderhoud zelf te kunnen doen
Bovendien leggen ze uit waar je op moet letten bij aanschaf van een 2ehands motor
 
Laatst bewerkt:
Is die echt zo klein of ben je aardig lang?
Heb er nog geen een in het wild gezien maar alleen van plaatjes *D

Ik ben 1.97 lang, en weeg 0.1ton

Dan heb je vrij snel dat veel motoren te krap worden

Mijn les sv650 is ongeveer net zo groot als een mt07 (alleen het zadel van de sv lijkt dikker en breder, en veel minder hard)
 
Ik heb nog een theorieboek van Vekabest incl. oefen examens op CD-ROM in de aanbieding (2017 editie). Stuur maar een PB degene die interesse hebben

Hiermee heb ik zelf het theorie examen in 1 keer gehaald
 
Is dat nog gangbaar? Mijn meissie heeft de lessen weer opgepakt, ik wil het wel van je overnemen... mag aannemen dat je niet voor de lol nog gaat zitten leren?

We wonen ook dicht bij elkaar, kan je ff een FZR 1000 proberen :)
 
Laatst bewerkt:
Nee zeker niet. Alle info die ik eventueel ooit nog nodig ga hebben vind ik wel terug op het forum hier :P

Ja volgens mij is deze versie nog wel up to date
Online kan ik de huidige druk/editie niet terugvinden maar als ik op de officiële webshop kijk van Vekabest is de voorkaft nog hetzelfde in ieder geval

Klinkt goed, kom maar langs, zal ik zorgen dat er koffie is (illy medium roast) ;)
 
Koffie moet zijn als een negerin... warm bruin en nat
 
vandaag examen avb, ik heb normaal echt nooit last van zenuwen, maar kanonnen zeg...
en ik weet ook absoluut niet waarom, maargoed,
langzame slalom poging 1 echt compleet verknalt door er met mach4 op te rijden.

verder vond ik de aanwijzingen van de examinator niet altijd even duidelijk, maar dat kan ook aan mij liggen..

toch geslaagd, maar zeker niet op de manier waarop ik had willen slagen zegmaar.
 
vandaag examen avb, ik heb normaal echt nooit last van zenuwen, maar kanonnen zeg...
en ik weet ook absoluut niet waarom, maargoed,
langzame slalom poging 1 echt compleet verknalt door er met mach4 op te rijden.

verder vond ik de aanwijzingen van de examinator niet altijd even duidelijk, maar dat kan ook aan mij liggen..

toch geslaagd, maar zeker niet op de manier waarop ik had willen slagen zegmaar.
Over een week vind je het best en al helemaal als je je rijbewijs hebt dan maakt dit moment niet meer uit
Want uiteindelijk was het wel een momentopname en geslaagd is geslaagd

Niet te lang over door blijven malen
Als je weet dat je de oefeningen wel kan dan is het niet erg dat het vandaag wat minder ging
 
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 03-04-2018
Theorie: 08-05-2018
AVB: 17-05-2018
AVD: 04-07-2018

Zo. Vandaag avd examen gedaan. Met een 3uur durende inrijles. Wat was dat zwaar in deze warmte. En wat was het een chaos in en om Barendrecht.... Ben blij dat ik voor het laatst een oortje in heb gehad voor de instructies.. tijdens het examen (half uurtje) ben ik 2! keer door examinator ingehaald omdat ik te lang stond te wachten om een stilstaande vrachtauto in te halen. Aan het eind even over gepraat. Hij vond mijn rede legitiem... Volgende week kan ik terecht bij fe gemeente.. dus nog effe 2 weekjes wachten voor het vernieuwde kaartje
 
Terug
Bovenaan Onderaan