Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ik woon niet in NLD, maar bedankt voor je tip. Ik ben nog steeds niet helemaal tevreden over de rijschool. Deze rijinstructeur is weliswaar aardiger en geduldiger, begint echter eveneens vrij laat met de les (ineens moet er nog getankt worden), is nog altijd veel met zijn telefoon bezig en raapt ook niet altijd de pilonnetjes op als die omgevallen zijn waardoor ik eigenlijk de oefening niet kan doen als ik weer voorbij kom. Maar ik snap ook wel weer dat hij niet een uur lang bezig kan zijn met mij want hij zegt telkens dezelfde dingen, ik heb soms een beetje het idee dat hij me maar een beetje laat pielen en misschien is dat ook wel goed. Veel keus is hier niet trouwens en de meeste mensen die hier wonen zitten bij deze rijschool. Ik was ook bij een ander om info in te winnen maar die hadden tot volgend jaar zomer geen plek. Hier is het systeem ook heel anders dan in NLD, veel strenger.
Ik denk dat ik zelf beter kan aangegeven dat ik de oefeningen liever af wil wisselen, ik heb er nu 5 gedaan en ik denk dat ik rustig kan vragen of ik iedere 15 min. iets anders mag oefenen.
Ik weet niet of je normaal met je instructeur kan overleggen, maar misschien kun je vragen om een parcour van oefeningen die je wel al kunt en nog niet..
Ik begon met stapvoets rijden en de langzame slalom....toen de langzame slalom en de snelle slalom....toen de snelle slalom en het uitrijden van het parkeervak..enz #handigzijnmetpilonnen

Ik ben erg tevreden over mijn lessen want ik heb erg veel afwisseling tussen moeilijk en makkelijk zodat het niet erg is als je een oefening verknald want de volgende kan ik wel al. Daarnaast heb ik een goede klik met mijn instructeur.

En als je je zorgen maakt of je te kort lesminuten krijgt dan zou je een keer de tijd in de gaten kunnen houden. Mijn instructeur begint ook wel eens wat later maar gaat dan ook wat langer door. Mijn vorige les had ik ook wat minder als normaal op de motor omdat ik eerst een theoretische uitleg kreeg.
Ik lees dat je bang bent dat hij veel met andere dingen bezig is maar misschien probeerd hij uit of je beter presteert zonder dat je "op je vingers gekeken word"?
 
Mwah, vind persoonlijk dat je mag verwachten dat ze gewoon vol zijn als je aan je les begint. Maar kan ook zijn omdat ik zowel met auto als motorles nooit heb hoeven tanken. Als je instructeur een heel strak schema hebt, gaat het toch ten koste van de lestijd.
Ik heb ook al een paar keer de motor moeten tanken....
Moet toch gebeuren en als de instructeur met 2 Motoren heen en weer moet rijden om te tanken....
Snap ik dat hij met twee leerlingen even langs de pomp rijdt.... Max 5 minuten en is meestal even een korte pauze....

Echt geen probleem mee....
 
Ik heb ook al een paar keer de motor moeten tanken....
Moet toch gebeuren en als de instructeur met 2 Motoren heen en weer moet rijden om te tanken....
Snap ik dat hij met twee leerlingen even langs de pomp rijdt.... Max 5 minuten en is meestal even een korte pauze....

Echt geen probleem mee....
Ik ook niet. Waar iemand al niet een probleem van kan maken … :? Ik begrijp dit echt niet.

En het is toch heerlijk ergens te gaan tanken en niet te hoeven betalen? :+
 
Vandaag weer les gehad en ben ook een stukje de snelweg weer op geweest.

Pff met 120 km/u op de teller (dus misschien 110 in het echt) waait het best aardig op zo'n naked CB 650F en daar moet ik nog wel een beetje aan wennen.
Wel grappig als je daarna ergens tussen de 80 en 90 op de teller rijdt is dat meteen een stuk 'rustiger' qua wind en kabaal om je heen.

Aangezien de vakantie in de regio Rotterdam vandaag ook is begonnen was het begin van deze middag ook behoorlijk druk op de weg dus sommige stukken snelweg hebben we maar even overgeslagen met files en al.
De 130 km echte km/u met inhaalacties houd ik dus nog even tegoed..
 
tanken tijdens de les deden wij regelmatig...moet toch een keer gebeuren lijkt me. dit was dan vaak gecombineerd met wat feedback over de rit of gewoon gezellig een kletspraatje. ik heb me hier werkelijk waar nooit druk om gemaakt...
 
Ik weet niet of je normaal met je instructeur kan overleggen, maar misschien kun je vragen om een parcour van oefeningen die je wel al kunt en nog niet..
Ik begon met stapvoets rijden en de langzame slalom....toen de langzame slalom en de snelle slalom....toen de snelle slalom en het uitrijden van het parkeervak..enz #handigzijnmetpilonnen

Ik ben erg tevreden over mijn lessen want ik heb erg veel afwisseling tussen moeilijk en makkelijk zodat het niet erg is als je een oefening verknald want de volgende kan ik wel al. Daarnaast heb ik een goede klik met mijn instructeur.

En als je je zorgen maakt of je te kort lesminuten krijgt dan zou je een keer de tijd in de gaten kunnen houden. Mijn instructeur begint ook wel eens wat later maar gaat dan ook wat langer door. Mijn vorige les had ik ook wat minder als normaal op de motor omdat ik eerst een theoretische uitleg kreeg.
Ik lees dat je bang bent dat hij veel met andere dingen bezig is maar misschien probeerd hij uit of je beter presteert zonder dat je "op je vingers gekeken word"?

Ja, dat laatste zou goed kunnen hoor. Ik zal duidelijker moeten aangeven waar ik me goed bij voel. Lastig want ik ben niet zo assertief! Ik vind het daarom ook moeilijk om te zeggen dat ik de lessen te kort vind. Ik hoopte dat het bij deze instructeur beter zou zijn, maar ook hij is op het afgesproken tijdstip niet klaar. Moet zich nog aankleden, spullen bij elkaar zoeken, etc.. En dan blijkt de tank ook nog eens leeg te zijn. Ik rij dus niet zelf naar een tankstation want van rijden op de openbare weg is nog geen sprake. De tank is leeg en moet ter plekke volgegooid worden, waardoor de les nog later begint. En dat is bij de 4 lessen die ik had al 2 keer voorgekomen. Lessen duren 1,5 uur en kosten 90 euro per les. Als je dan pas na 15 minuten begint met lessen door al dat gedoe en na pakweg een uur alweer terug naar de rijschool moet rijden, dan zijn dat dure lessen. Zodra ik op de weg mag wordt dat natuurlijk beter, maar ik vrees dat dat nog wel een tijdje gaat duren.
Maar ik zzal dit met mijn instructeur bespreken, dit forum is niet de juiste plek daarvoor :)
 
Ja, dat laatste zou goed kunnen hoor. Ik zal duidelijker moeten aangeven waar ik me goed bij voel. Lastig want ik ben niet zo assertief! Ik vind het daarom ook moeilijk om te zeggen dat ik de lessen te kort vind. Ik hoopte dat het bij deze instructeur beter zou zijn, maar ook hij is op het afgesproken tijdstip niet klaar. Moet zich nog aankleden, spullen bij elkaar zoeken, etc.. En dan blijkt de tank ook nog eens leeg te zijn. Ik rij dus niet zelf naar een tankstation want van rijden op de openbare weg is nog geen sprake. De tank is leeg en moet ter plekke volgegooid worden, waardoor de les nog later begint. En dat is bij de 4 lessen die ik had al 2 keer voorgekomen. Lessen duren 1,5 uur en kosten 90 euro per les. Als je dan pas na 15 minuten begint met lessen door al dat gedoe en na pakweg een uur alweer terug naar de rijschool moet rijden, dan zijn dat dure lessen. Zodra ik op de weg mag wordt dat natuurlijk beter, maar ik vrees dat dat nog wel een tijdje gaat duren.
Maar ik zzal dit met mijn instructeur bespreken, dit forum is niet de juiste plek daarvoor :)
Dan snap ik wel wat je zoiets hebt van HALLO??!! Dan sta je er echt op te wachten.....

Klinkt niet best al die Duitse leraren daar....

En pokke wat duur..... Anderhalf uur is voor mij 60 euro.... 40 per uur.... en dan ook 60 minuten...
Vorige week was de andere leerling de les vergeten, hebben we op staan wachten.... Nja volgende les mocht ik 10-15 minuten eerder beginnen om te tijd in te halen :)
 
Vandaag weer mogen rijden. Heeeel erg geluk gehad met t weer. Code geel, voorspelde onweersbuien etc... geen spatje regen gehad en degene na mij vertrok direct in regen.

Wel heen fijn gereden. Alleen de 8nog niet naar wens. Parkeren en wegrijden uit parkeervak erbij gekregen vandaag en dat gaat gewoon goed. Het is echt alleen die 8. En ik moet opletten dat ik bij oefeningen als bv de stopoefeningen, uitwijk en vertraging niet te vroeg t gas dichtdraai 🙊
 
Vandaag weer mogen rijden. Heeeel erg geluk gehad met t weer. Code geel, voorspelde onweersbuien etc... geen spatje regen gehad en degene na mij vertrok direct in regen.

Wel heen fijn gereden. Alleen de 8nog niet naar wens. Parkeren en wegrijden uit parkeervak erbij gekregen vandaag en dat gaat gewoon goed. Het is echt alleen die 8. En ik moet opletten dat ik bij oefeningen als bv de stopoefeningen, uitwijk en vertraging niet te vroeg t gas dichtdraai 🙊

Hoe gaat de halve draai je af?
 
Afgelopen vrijdag mocht ik op voor mijn AVD examen... en wow, ik heb het gehaald! :]

Op zich geen moeilijke route en naar mijn mening wel wat kleine foutjes.
Na terugkomst bij het CBR in Spijkenisse eerst de motor op zn plek, daarna achter de examinator en mijn instructeur naar binnen. Beiden keken mij niet aan na terugkomst dus ik kon het echt niet peilen, maar na het plaatsnemen aan de tafel begon de examinator het gesprek en zei 'je bent geslaagd' ;)

Nu wachten tot maandag om mijn rijbewijs aan te vragen en shoppen voor een motor.. ik zit er aan te denken om niet direct te zwaar te beginnen, eens kijken wat er op mijn pad komt..

Ik ben zooooo blij, beseffen doe ik het nog niet helemaal dat ik nu echt alleen de weg op mag..
 
@P.d.H. Gefeliciteerd!! Al die geslaagden.. Mijn beste vriend is ook geslaagd afgelopen week. Doet me zo verlangen naar mijn eigen rijbewijs.

Shortlist voor mij:
- Aprillia Shiver 900
- Ducati Monster 797
- Yamaha Tracer 700/900

En de GSX-S750 als twijfel. Is al de hele tijd mn favo, maar zit wel iets minder dan lijstje hierboven met mijn 1.89m.
 
Gek genoeg is dat de enige die we nog niet gedaan hebben 😂. Die komt dinsdag aan de beurt.
Ik vond de halve draai moeilijker dan het achtje.....
Ik denk dat je bij het achtje in het midden meer een focuspunt hebt... En bij de halve draai heb je die niet in de vorm van een pilon...

De halve draai zal je achtje makkelijker maken. Het principe is namelijk hetzelfde, alleen kan je makkelijk je focus houden omdat je maar 1 kant uit hoeft te gaan.

Net zoals je instructeur zegt:

Je draait je hoofd helemaal naar achter, stuurt in en kantelt de motor tussen je benen om de hoek scherper te maken.

En neem even de ruimte voor je aanloopje. Dat mag echt wel, dat je even goed je achterrem kan aanvoelen
 
Afgelopen vrijdag mocht ik op voor mijn AVD examen... en wow, ik heb het gehaald! :]

Op zich geen moeilijke route en naar mijn mening wel wat kleine foutjes.
Na terugkomst bij het CBR in Spijkenisse eerst de motor op zn plek, daarna achter de examinator en mijn instructeur naar binnen. Beiden keken mij niet aan na terugkomst dus ik kon het echt niet peilen, maar na het plaatsnemen aan de tafel begon de examinator het gesprek en zei 'je bent geslaagd' ;)

Nu wachten tot maandag om mijn rijbewijs aan te vragen en shoppen voor een motor.. ik zit er aan te denken om niet direct te zwaar te beginnen, eens kijken wat er op mijn pad komt..

Ik ben zooooo blij, beseffen doe ik het nog niet helemaal dat ik nu echt alleen de weg op mag..
Gefeliciteerd!
 
Noouuuu, wat een ellende allemaal.

De eigenaar van mijn rijschool is paar weken geleden overleden. Het bedrijf was een eenmanszaak, maar ze hadden in eerste instantie de werkzaamheden gewoon doorgezet en zijn familie zou het overnemen. Toppie.

Zit ik vrijdag voor de deur te wachten, komt één van de buren naar me toe "de boel is gesloten hoor, heb al dagen niemand meer gezien!". Blijkt dat er allemaal gedoe is rondom het overnemen en iets met dat zijn kinderen de erfgenamen zijn, maar zijn ex houdt de boel tegen. Geen idee, maar er is dus echt géén melding of wat dan ook uitgegaan dat de boel op slot is gezet. Zat ik daar, met m'n helm.

Ondertussen staat wel mijn AVD examen nog ingepland. Heb andere rijscholen benaderd, ze willen me allemaal graag helpen, maar kunnen geen nieuw examen voor me inplannen zolang ik nog met een examen in het systeem sta. CBR gebeld, moest een verzoek indienen via de e-mail en dat gaan ze dan weer doorzetten naar de afdeling planning. "Maar eigenlijk horen we gewoon een berichtje van de rijschool af te wachten mevrouw, we kunnen niet zomaar alle examens gaan annuleren". Heb nog net niet lopen schreeuwen in de telefoon van frustratie. Ik wil niet annuleren omdat ik geen zin heb %#%%@&&, de rijschool is letterlijk van de aardbodem verdwenen!

Ik denk dat het universum met alle macht probeert te voorkomen dat ik ooit op de motor stap. Echt alles zit tegen.
 
Noouuuu, wat een ellende allemaal.

De eigenaar van mijn rijschool is paar weken geleden overleden. Het bedrijf was een eenmanszaak, maar ze hadden in eerste instantie de werkzaamheden gewoon doorgezet en zijn familie zou het overnemen. Toppie.

Zit ik vrijdag voor de deur te wachten, komt één van de buren naar me toe "de boel is gesloten hoor, heb al dagen niemand meer gezien!". Blijkt dat er allemaal gedoe is rondom het overnemen en iets met dat zijn kinderen de erfgenamen zijn, maar zijn ex houdt de boel tegen. Geen idee, maar er is dus echt géén melding of wat dan ook uitgegaan dat de boel op slot is gezet. Zat ik daar, met m'n helm.

Ondertussen staat wel mijn AVD examen nog ingepland. Heb andere rijscholen benaderd, ze willen me allemaal graag helpen, maar kunnen geen nieuw examen voor me inplannen zolang ik nog met een examen in het systeem sta. CBR gebeld, moest een verzoek indienen via de e-mail en dat gaan ze dan weer doorzetten naar de afdeling planning. "Maar eigenlijk horen we gewoon een berichtje van de rijschool af te wachten mevrouw, we kunnen niet zomaar alle examens gaan annuleren". Heb nog net niet lopen schreeuwen in de telefoon van frustratie. Ik wil niet annuleren omdat ik geen zin heb %#%%@&&, de rijschool is letterlijk van de aardbodem verdwenen!

Ik denk dat het universum met alle macht probeert te voorkomen dat ik ooit op de motor stap. Echt alles zit tegen.

Wat een klotesituatie zeg, ook erg onduidelijk en verwarrend wat je nu kunt verwachten.

Ik heb er niet direct verstand van, maar kan me zo inbeelden dat je nu afhankelijk bent van hoe de afwikkeling is van de rijschool.
Echter kan dit gevecht eeuwig gaan duren en heb je eigenlijk niets mee te maken wie het overneemt of tegenhoud, je hebt betaald voor diensten en die diensten gaan zoals het er naar uitziet niet (gelijk) geleverd worden.

Ik zou vast mijn rechtsbijstand (indien aanwezig) gaan bellen om te vragen hoe hier zo goed mogelijk uit kunt komen:)
Ook zou je alvast een brief kunnen opstellen waarbij je de rijschool in gebreke stelt. (of geld terug en examen anuleren -dan kun je verder ergens anders- of overnemen en doorgaan met lessen en examens)

Succes in ieder geval!
 
Noouuuu, wat een ellende allemaal.

De eigenaar van mijn rijschool is paar weken geleden overleden. Het bedrijf was een eenmanszaak, maar ze hadden in eerste instantie de werkzaamheden gewoon doorgezet en zijn familie zou het overnemen. Toppie.

Zit ik vrijdag voor de deur te wachten, komt één van de buren naar me toe "de boel is gesloten hoor, heb al dagen niemand meer gezien!". Blijkt dat er allemaal gedoe is rondom het overnemen en iets met dat zijn kinderen de erfgenamen zijn, maar zijn ex houdt de boel tegen. Geen idee, maar er is dus echt géén melding of wat dan ook uitgegaan dat de boel op slot is gezet. Zat ik daar, met m'n helm.

Ondertussen staat wel mijn AVD examen nog ingepland. Heb andere rijscholen benaderd, ze willen me allemaal graag helpen, maar kunnen geen nieuw examen voor me inplannen zolang ik nog met een examen in het systeem sta. CBR gebeld, moest een verzoek indienen via de e-mail en dat gaan ze dan weer doorzetten naar de afdeling planning. "Maar eigenlijk horen we gewoon een berichtje van de rijschool af te wachten mevrouw, we kunnen niet zomaar alle examens gaan annuleren". Heb nog net niet lopen schreeuwen in de telefoon van frustratie. Ik wil niet annuleren omdat ik geen zin heb %#%%@&&, de rijschool is letterlijk van de aardbodem verdwenen!

Ik denk dat het universum met alle macht probeert te voorkomen dat ik ooit op de motor stap. Echt alles zit tegen.

Inderdaad niet tof.. zeker niet omdat je eigenlijk niet geholpen kan worden omdat het examen al ingepland is door je oude rijschool. Alleen al het regelwerk en stress..

Is de rijschool aangesloten bij BOVAG? Wellicht kunnen zij wat voor je betekenen, in ieder geval voor de gemaakte kosten.


De aanhouder wint hé, wanneer staat je AVD ingepland?

Sterkte en succes met regelen!
 
@P.d.H. & @Ride Dirty Thanks!
Heb al contact gehad met de BOVAG. Zodra de rijschool failliet wordt verklaard - of er een ander officieel bericht uitgaat waaruit blijkt dat ze niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen - kan ik waarschijnlijk aanspraak maken op het Garantiefonds van de BOVAG. Gelukkig heb ik ook een rechtsbijstandverzekering, die ga ik zeker even bellen, wie weet..

Al moet ik zeggen, op dit moment maakt het geld me niet eens uit. Ik wil gewoon dat dat verdammte examen geannuleerd wordt, zodat ik verder kan met m'n lessen. Hij staat nu gepland op 5 augustus. Dus in het ergste geval moet ik eerst wachten tot die datum gepasseerd is, om een nieuwe in te kunnen plannen. Maar liever niet natuurlijk.
 
@P.d.H. & @Ride Dirty Thanks!
Heb al contact gehad met de BOVAG. Zodra de rijschool failliet wordt verklaard - of er een ander officieel bericht uitgaat waaruit blijkt dat ze niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen - kan ik waarschijnlijk aanspraak maken op het Garantiefonds van de BOVAG. Gelukkig heb ik ook een rechtsbijstandverzekering, die ga ik zeker even bellen, wie weet..

Al moet ik zeggen, op dit moment maakt het geld me niet eens uit. Ik wil gewoon dat dat verdammte examen geannuleerd wordt, zodat ik verder kan met m'n lessen. Hij staat nu gepland op 5 augustus. Dus in het ergste geval moet ik eerst wachten tot die datum gepasseerd is, om een nieuwe in te kunnen plannen. Maar liever niet natuurlijk.

Balen zeg! Dat faillissement zal nog wel even duren.

Typisch dat het CBR weer niet in staat is mee te denken, helaas voor jou.. |(

Succes!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan