Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ik vind een achtje 2 lessen voor je avb ook rijkelijk laat. In de eerste 4-5 lessen had ik alle oefeningen al een keer gehad. Vervolgens was het sleutelen aan de oefeningen waar ik het meeste moeite mee had, waaronder de langzame slalom en het achtje.
Ik heb nog 2 en halve week voor mijn examen en heb deze week nog 2 lessen. Ik denk volgende week ook nog 2 of 3 lessen.
Heb vorige les de vertragingsoefening gedaan en de les ervoor dus pas het achtje.
Alleen heb ik dus nog wel wat meer les mogelijkheden....
Zeker als het niet in één keer goed gaat zou ik zenuwachtig worden....

Ik moet vanaf de motorlocatie al 20 à 30 minuten rijden naar de examenlocatie. Dusja, relaxed.
Ik heb het idee dat ik als tweede moet. Aan de tijd van het begin van de les en de examentijd te zien..... Even tijd om pauze te nemen, maar ook tijd om jezelf op te fokken |(
Als eerste gaan is beter, want je gaat de motor warm rijden, dan is het lekker om direct op te gaan. Helaas heb je het niet voor het uitkiezen.

Ach, het gaat bij jullie gewoon goed komen. :Y Niet te veel aan denken, gewoon je best doen en gaan met die banaan. Veel examinatoren zijn ook de lastigste niet, als je zelfverzekerd met die motor om gaat en laat zien dat je het wel kan dan kan er door de spanning gewoon wat foutjes in sluipen. Als ze wel zien dat je de motor onder controle heb dan zien ze ook wel eens wat door de vingers. ;) En die lui praten ook flink met de instructeurs terwijl ze je in de gaten houden.
 
Als eerste gaan is beter, want je gaat de motor warm rijden, dan is het lekker om direct op te gaan. Helaas heb je het niet voor het uitkiezen.

Ach, het gaat bij jullie gewoon goed komen. :Y Niet te veel aan denken, gewoon je best doen en gaan met die banaan. Veel examinatoren zijn ook de lastigste niet, als je zelfverzekerd met die motor om gaat en laat zien dat je het wel kan dan kan er door de spanning gewoon wat foutjes in sluipen. Als ze wel zien dat je de motor onder controle heb dan zien ze ook wel eens wat door de vingers. ;) En die lui praten ook flink met de instructeurs terwijl ze je in de gaten houden.
Helaas niet nee!
Naast de garagebox van mijn instructeur zit ook een andere rijschool.
Die heeft een ducati monster te koop staan. Is géén lesmotor geweest. Is wel een mooi ding..... Alle bonnen etc van het onderhoud erbij...
Is ook wel verleidelijk...
 
Haha, ik rijd inmiddels 3 jaar rond met m'n A op zak ;) :]
Niet naar jou gericht, excuses. Ik bedoelde het in het algemeen. :P

Helaas niet nee!
Naast de garagebox van mijn instructeur zit ook een andere rijschool.
Die heeft een ducati monster te koop staan. Is géén lesmotor geweest. Is wel een mooi ding..... Alle bonnen etc van het onderhoud erbij...
Is ook wel verleidelijk...
Leuk hè, als het tijdens het lessen al zo kriebelt dat je jezelf al vrij rond ziet rijden. :) Dat had ik ook en een lessen de vriendin heeft het nu ook.
 
Leuk hè, als het tijdens het lessen al zo kriebelt dat je jezelf al vrij rond ziet rijden. :) Dat had ik ook en een lessen de vriendin heeft het nu ook.

Haha ja!!!
Toen ik voor m'n B ging had ik dat ook. Had ook 4 dagen na het halen van m'n rijbewijs een auto gekocht, die ik nu nog steeds heb trouwens :) Bijna 2 jaar verder.
Maar het kriebelt wel echt inderdaad. Moeders niet blij mee, maar ach ;)
 
Zoals het er nu uit ziet wordt het volgende week donderdag 33 graden. De dag van het avb examen. Hopelijk is de examinator dan coulant. Ik ben in ieder geval niet de enige die gaat zweten. _O-
Leren pakje erbij aan??? Dan bereid je maar voor op flinke klotsende oksels en een zwembadje in je onderbroek en sokken :t

En geloof me, ook met textiel is het zweten in de zon als je ff stilstaat...
 
Ik moet vanaf de motorlocatie al 20 à 30 minuten rijden naar de examenlocatie.
Naaldwijk by any change??? Daar moest ik examen AVB doen. Had een relaxte examinator, maandagochtend 4 mensen en daarna was ie weer vrij. Had er zelf weinig trek in had ik het idee. Moest de noodstop doen, staat ie met zijn rug naar mij toe te lallen met een andere rijschoolhouder die net in de auto aan was komen rijden met 2 andere motorrijles knaapjes, ik de proef doen, gas geven snelheid maken en net na de pionnetjes rem erop om halverwege de uitgezette parcours netjes stil te staan. Staat die figuur nog steeds te kleppen met die andere rijschoolhouder met zijn rug naar mij toe. Dus ik toch es netjes vragen of ie opgelet heeft. Zegt ie zonder z'n kop om te draaien heel droogjes: Tuurlijk joh, zag er goed uit. Netjes gedaan. En maakt zijn praatje af met die andere rijschoolhouder...
 
Daarom zwaai ik ook altijd enthousiast naar motorlessers.
Daarom zwaai ik ook altijd enthousiast naar motorlessers.
Haha valt mij op ja. Sommigen doen het wel, sommigen kijken wel naar je en anderen kijken niet eens haha.
Naaldwijk by any change??? Daar moest ik examen AVB doen. Had een relaxte examinator, maandagochtend 4 mensen en daarna was ie weer vrij. Had er zelf weinig trek in had ik het idee. Moest de noodstop doen, staat ie met zijn rug naar mij toe te lallen met een andere rijschoolhouder die net in de auto aan was komen rijden met 2 andere motorrijles knaapjes, ik de proef doen, gas geven snelheid maken en net na de pionnetjes rem erop om halverwege de uitgezette parcours netjes stil te staan. Staat die figuur nog steeds te kleppen met die andere rijschoolhouder met zijn rug naar mij toe. Dus ik toch es netjes vragen of ie opgelet heeft. Zegt ie zonder z'n kop om te draaien heel droogjes: Tuurlijk joh, zag er goed uit. Netjes gedaan. En maakt zijn praatje af met die andere rijschoolhouder...
Klopt helemaal!
Haha hopelijk heb ik ook zo'n chill figuur 😂

En zweten.... Ja dat ga je sowieso.... Man... Met een doorwaaijas gaat het prima zolang je rijdt. Ik moest vorige les allemaal langzame dingen doen en veel stil staan. Ik kon inderdaad bijna een soepje maken van m'n kleren. Pfff
 
AVB met warm weer is inderdaad een ramp. AVD maak je snelheid en afhankelijk van de temperatuur is dat goed uit te houden maar AVB zijn van die korte kleine stukjes, dat werkt niet. Kleed je zo licht mogelijk. Lekker pak aan met enkel ondergoed, niemand die het ziet.
 
AVB met warm weer is inderdaad een ramp. AVD maak je snelheid en afhankelijk van de temperatuur is dat goed uit te houden maar AVB zijn van die korte kleine stukjes, dat werkt niet. Kleed je zo licht mogelijk. Lekker pak aan met enkel ondergoed, niemand die het ziet.
Echt heerlijk als je kleding vna je rijschool aanhebt, kruip je zo in het zweet van de voorganger(s). Goddelijk!!


Ik heb m'n AVB in oktober gedaan, qua temperatuur prima. Wel gelest in de zomer dus altijd erg warm. Geen pretje. Eigenlijk is het in de zomer ook te warm om te rijden :')'(
 
Echt heerlijk als je kleding vna je rijschool aanhebt, kruip je zo in het zweet van de voorganger(s). Goddelijk!!


Ik heb m'n AVB in oktober gedaan, qua temperatuur prima. Wel gelest in de zomer dus altijd erg warm. Geen pretje. Eigenlijk is het in de zomer ook te warm om te rijden :')'(
Ik heb bij twee rijscholen gereden maar ALTIJD mijn eigen kleding gehad. Liever mijn eigen zweet dan die van een ander. Ik adviseer het ook iedereen in mijn nabije omgeving, dan weet je wat voor bescherming je aan hebt, rijd je die kleding ook in, is het hygiënischer en vooral belangrijk: is de juiste maat altijd beschikbaar!

Genoeg studenten bij rijscholen gezien die toch maar een maatje groter aan moeten trekken omdat de juiste maat al in gebruik is bij de grotere rijscholen. Vergeet niet dat te grote kleding de beschermende delen op de verkeerde plekken kan hebben! Dan liever budget eigen kleding m.i.
 
Ik heb bij twee rijscholen gereden maar ALTIJD mijn eigen kleding gehad. Liever mijn eigen zweet dan die van een ander. Ik adviseer het ook iedereen in mijn nabije omgeving, dan weet je wat voor bescherming je aan hebt, rijd je die kleding ook in, is het hygiënischer en vooral belangrijk: is de juiste maat altijd beschikbaar!

Genoeg studenten bij rijscholen gezien die toch maar een maatje groter aan moeten trekken omdat de juiste maat al in gebruik is bij de grotere rijscholen. Vergeet niet dat te grote kleding de beschermende delen op de verkeerde plekken kan hebben! Dan liever budget eigen kleding m.i.
mee eens hoor :)

Ik had tijdens AVB alles eigen behalve de jas. Die was van de rijschool. Maatvoering was 100% verkeerd. maar voor AVB kon het wel.
Dus ik met diezelfde jas tijdens eerste AVD les de snelweg op. MIJN GOD!! ik stond doodsangsten uit. Jas wapperde alle kanten op, lucht kwam overal onder en de jas stond bol. Daardoor wapperde ik ook alle kanten op. Als een bang vogeltje de rit uitgezeten en gelijk daarna eigen jas gaan rijden. Perfect!

Kan het ook iedereen aanraden :) Zeker een eigen helm erg belangrijk!!
 
Wat bij mij hielp om het achtje wat netter (of goed) te doen was zorgen dat ik na de bocht naar links heel bewust mijn motor even rechtop zette stukje door rijden en dan pas naar rechts inzetten. Dus niet de motor in een keer van links naar rechts kwakken, maar eerst echt even bewust rechtop zetten en dan door naar rechts. Dit leverde wat meer rust op waardoor de oefening voor mij fijner voelde. Hopelijk lukt het voor je examen om het onder de knie te krijgen!

Vandaag weer een les gehad.
In het begin de halve draai bijgeschaafd en daarna het 8je.
Deze tip in mn achterhoofd en gaan.
Inderdaad pakte ik iets meer rust en daardoor maakte ik ook beter gebruik van de ruimte.
Dit gecombineerd met goed kijken, NIET NAAR DE F*CKING GROND, en uiteindelijk lukt het een paar keer achter elkaar wel redelijk netjes.

Zondag nog één les om alle puntjes op de i te zetten en maandag examen :]
 
Ik heb bij twee rijscholen gereden maar ALTIJD mijn eigen kleding gehad. Liever mijn eigen zweet dan die van een ander. Ik adviseer het ook iedereen in mijn nabije omgeving, dan weet je wat voor bescherming je aan hebt, rijd je die kleding ook in, is het hygiënischer en vooral belangrijk: is de juiste maat altijd beschikbaar!

Genoeg studenten bij rijscholen gezien die toch maar een maatje groter aan moeten trekken omdat de juiste maat al in gebruik is bij de grotere rijscholen. Vergeet niet dat te grote kleding de beschermende delen op de verkeerde plekken kan hebben! Dan liever budget eigen kleding m.i.

Ik had al een helm en handschoenen vanwege het brommer rijden.
Nog voor mn proefles een eigen jas gekocht.
Les 2 gaven ze 32 graden op, dus besloten om voor een kevlar jeans te gaan omdat ik echt geen zin had in die broek van de rijschool over mn eigen broek.
Later nog lekkere zomer handschoenen en mijn outfit is bijna compleet.
Wil het weekend nog even kijken voor de protectiestukken voor in de jeans, heup en knie, vind ik toch een fijner idee.
 
Gisteren mijn 2e les gehad. Nq eerst remoefeningen komt hij bij e staan endoet mijn motr uit.
Of ik toe was aan een rondje door de omgeving. Wut?! Nu al?!
Als ik je zo zie gaan kan dat makkelijk zegtie.
Nou zeg ik natuurlijk geen nee, maar ik vond t doodeng. Vooral de eerste rotonde 😂.

Ging uiteindelijk hardstikke goed gelukkig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan