Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Alle oefeningen mogen 2x en je mag er 2 niet halen, maar in elk cluster moet je minimaal 1 oefening goed hebben. Dus lopen met motor moet sowieso goed zijn.

Je hebt in totaal dus 14 kansen voor 7 oefeningen.

Dus noodstop en precisiestop fout = gezakt
Langzame slalom en 8’je fout = gezakt
Noodstop en 8’je = geslaagd

Daarnaast krijg je na de oefening te horen of je volgende mag doen of dat hij over mag. Als hij over moet krijg je niet te horen of hij goed/fout was.
Ohhhhh..... Dat is nog best veel kans haha!
Maar ik ga alles gewoon in één keer goed doen..... 8-)
Moet positief richting het examen gaan haha!
 
het enige puntje dat als ik als tweede reed (duo lessen)

Brrrr......wat had ik daar een hekel aan om achter een ander te rijden toen ik nog lesde... je was erg afhankelijk van wat degene deed die voor je reed, verschrikkelijk! Zorgde er altijd voor dat ik voorop reed, kon ik lekker in het rond kijken, lekker snel optrekken, mooi vlot doorrijden, noem maar op. Het ergste was dat ik achter iemand aanreed op een op-/afrit vanuit Rijswijk de A4 op. Kereltje trok lekker vlot op totdat ie ineens bij 80 km/u de gas dichtdraaide en als een dood vogel op de weg lag. Zat zelf stukje achter hem en zelf de motor behoorlijk op snelheid brengen en alvast kijken naar het verkeer op de A4 om idee te hebben qua drukte en invoegmogelijkheden. Moest in de remmen hangen om ongeluk te voorkomen. En dan gaat ie idioot nog proberen om met 80 km/u in te voegen tussen auto's die zelf 100-120 km/u rijdten Ben hem op de uitvoegstrook maar voorbij gegaan en met juiste snelheid gaan invoegen... Na de les hem gelijk op z'n flikker gegeven dat ie dat soort heldenacties vooral moet blijven doen. De instructeur hoorde het aan en zei niks omdat ie zelf doorhad dat ik gelijk had. Man, man, man, man, man, man, wie flikt het nou om op een afrit flink op te trekken om dan aan het eind gas dicht te gooien en dan met een slakkengangetje je motor tussen het voorbij razende verkeer te gooien |(|(|(
 
Ik heb sinds dit weekend een Honda cb600f Hornet en ben positief verrast op de snelweg. Heel veel beter dan de Kawa ER6N waar ik op heb gelest.
Dat is met auto's net zo, een Opel is geen Citroen en is geen Mitsubishi. en al helemaal geen Mercedes. Zo is het met motoren ook. Ik heb gelest op een Yamaha maar rij nu BMW. R1200RT Wellicht een te groot verschil in klasse, maar de BMW rijdt werkelijk stukken beter dan die Yamaha. Ook als is die Yamaha een naked bike met laag gewicht en mijn R1200RT een volle toermotor met meer (eigen) gewicht, de BMW ligt stukken beter op de weg en is veel beter te handelen.
 
Gefeliciteerd!

Ik heb over 2 weken een proefles.
Wat vinden jullie dat een rijschool een goede rijschool maakt?

Beetje late reactie omdat ik niet vaak in dit topic kijk, maar wat het voor mij persoonlijk inhoudt: Een instructeur die aanvoelt hoe een leerling in elkaar zit. En dat klinkt logisch en lekker makkelijk, maar ik zal me verduidelijken.

Ik heb inmiddels T, Am, A, A1, A2, B, BE, C, C1, C1E, CE, LZV. Voor een paar heb ik geen examen hoeven doen, maar de meeste wel. A heb ik nu een kleine 3 jaar en ongeveer zo lang weet ik ook dat ik ADHD heb. De B/C/CE/LZV examens dus nog niet en daar heb ik allemaal 3x voor afgereden. Waar dat mis ging weet ik achteraf ook. Want wat doet 90% van de instructeurs? Lesje voor het examen en dan examen doen. Mensen met ADHD (wat een concentratiestoornis is) hebben dan hun kruit verschoten en zijn hun concentratie kwijt icm zenuwen. De "motorjuf" voelde aan dat ik na een 45/50 minuten klaar was met oefeningen en reed dan terug naar de rijschool of soms zelfs eerst ene industrieterrein oefenen, dan naar het andere verplaatsen en weer verder. Voor het examen met een omweggetje naar het CBR en examen doen, resultaat voor allebei in 1x met glans van de schans.

DAT maakt een goede rijschool/instructeur m/v.

Oh, en een die zegt, rij nou eens normaal weg, je hebt al 4 lessen gehad, die gashendel mag je gewoon aan draaien, stumper :+ Of: Hoezo zouden 4 lessen AVD niet genoeg zijn, je hebt langer je rijbewijs dan ik, meer stempels en tig keer meer ervaring. Als dat niet genoeg is, pak ik persoonlijk je rijbewijs af en krijg je een schop voor je hol 🤩
 
Horstietostie
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 06 april 2019
Theorie: 23 april 2019
AVB: 02 mei 2019
AVD: 14 juni 2019 (geslaagd)
Rijschool: Motor Experience (Amsterdam)
Lesmotor: Suzuki SV650n

Hi allen,

Omdat ik afgelopen vrijdag mijn A rijbewijs heb gehaald en sindsdien alleen nog maar met een big smile rondloop, leek het me leuk om mijn verhaal even te delen. Ik ben net 25 geworden en had nog helemaal geen rijbewijs (ook geen auto of scoot) en dat begon ik toch wel schandalig te vinden. In april begon het zo te jeuken dat ik opeens de knop omgooide en besloot dat het nu echt de hoogste tijd was om maar eens te beginnen met lessen. Zo gezegd, zo gedaan en in korte tijd zo veel mogelijk lessen ingepland om voor de zomer nog klaar te zijn. Toen ik na een maand m'n AVB had gehaald, bleek het toch wel wat drukkies bij het CBR en moest ik helaas 5 weken wachten voor het AVD examen. Daarom de lessen maar wat weken vooruit geschoven, zodat de laatste lessen vlak voor het examen waren. Nou, afgelopen vrijdag was het dan eindelijk zover: afrijden!! Een mooie rit, zonnetje begon flink te schijnen zodra ik de weg opreed. Van tevoren wel wat gespannen, maar toen ik eenmaal wegreed was het allemaal relaxt en een fijn een tochtje rijden. Na terugkomst bij CBR een handje geschud met de examinator en toen mocht ik mezelf officieel kronen tot (legaal ;-)) motorrijder! Super blij dat alles in één keer is gelukt en inmiddels heb ik ook dat felbegeerde roze pasje aangevraagd... hopelijk zit die eind van de week in m'n broekzak. Daarna tijd om maar flink wat eerste tochten in te plannen op de Kawasaki Vulcan Classic van m'n stiefpa: nu al zin in!! Ik hoop m'n eigen motor te kopen eind juli zodra ik nog wat meer heb gespaard (CB600F Hornet/Z650/ZR7/SV650N: any will do haha)!
MF'ers ook jullie bedankt, tijdens het lessen hier ook al veel meegelezen
op het forum en ervaringen/tips van anderen meegenomen in het achterhoofd. Misschien nog een kleine tip voor de aanstaande examenkandidaten die er nog niet van op de hoogte waren, maar op YT zijn best wat motorscholen die hele lessen postten. Af en toe zo'n online lesje voor wat extra tips/fouten/goede acties heeft mij ook echt geholpen tijdens de daadwerkelijke lessen.
Tot op de weg!
 
Horstietostie
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 06 april 2019
Theorie: 23 april 2019
AVB: 02 mei 2019
AVD: 14 juni 2019 (geslaagd)
Rijschool: Motor Experience (Amsterdam)
Lesmotor: Suzuki SV650n

Hi allen,

Omdat ik afgelopen vrijdag mijn A rijbewijs heb gehaald en sindsdien alleen nog maar met een big smile rondloop, leek het me leuk om mijn verhaal even te delen. Ik ben net 25 geworden en had nog helemaal geen rijbewijs (ook geen auto of scoot) en dat begon ik toch wel schandalig te vinden. In april begon het zo te jeuken dat ik opeens de knop omgooide en besloot dat het nu echt de hoogste tijd was om maar eens te beginnen met lessen. Zo gezegd, zo gedaan en in korte tijd zo veel mogelijk lessen ingepland om voor de zomer nog klaar te zijn. Toen ik na een maand m'n AVB had gehaald, bleek het toch wel wat drukkies bij het CBR en moest ik helaas 5 weken wachten voor het AVD examen. Daarom de lessen maar wat weken vooruit geschoven, zodat de laatste lessen vlak voor het examen waren. Nou, afgelopen vrijdag was het dan eindelijk zover: afrijden!! Een mooie rit, zonnetje begon flink te schijnen zodra ik de weg opreed. Van tevoren wel wat gespannen, maar toen ik eenmaal wegreed was het allemaal relaxt en een fijn een tochtje rijden. Na terugkomst bij CBR een handje geschud met de examinator en toen mocht ik mezelf officieel kronen tot (legaal ;-)) motorrijder! Super blij dat alles in één keer is gelukt en inmiddels heb ik ook dat felbegeerde roze pasje aangevraagd... hopelijk zit die eind van de week in m'n broekzak. Daarna tijd om maar flink wat eerste tochten in te plannen op de Kawasaki Vulcan Classic van m'n stiefpa: nu al zin in!! Ik hoop m'n eigen motor te kopen eind juli zodra ik nog wat meer heb gespaard (CB600F Hornet/Z650/ZR7/SV650N: any will do haha)!

MF'ers ook jullie bedankt, tijdens het lessen hier ook al veel meegelezen
op het forum en ervaringen/tips van anderen meegenomen in het achterhoofd. Misschien nog een kleine tip voor de aanstaande examenkandidaten die er nog niet van op de hoogte waren, maar op YT zijn best wat motorscholen die hele lessen postten. Af en toe zo'n online lesje voor wat extra tips/fouten/goede acties heeft mij ook echt geholpen tijdens de daadwerkelijke lessen.
Tot op de weg!
:t *O*
Geschikte stiefpa! Of moet je 't hem nog vragen ...? Hoe dan ook, veel veilige en vrolijke km's gewenst!
 
Brrrr......wat had ik daar een hekel aan om achter een ander te rijden toen ik nog lesde... je was erg afhankelijk van wat degene deed die voor je reed, verschrikkelijk! Zorgde er altijd voor dat ik voorop reed, kon ik lekker in het rond kijken, lekker snel optrekken, mooi vlot doorrijden, noem maar op. Het ergste was dat ik achter iemand aanreed op een op-/afrit vanuit Rijswijk de A4 op. Kereltje trok lekker vlot op totdat ie ineens bij 80 km/u de gas dichtdraaide en als een dood vogel op de weg lag. Zat zelf stukje achter hem en zelf de motor behoorlijk op snelheid brengen en alvast kijken naar het verkeer op de A4 om idee te hebben qua drukte en invoegmogelijkheden. Moest in de remmen hangen om ongeluk te voorkomen. En dan gaat ie idioot nog proberen om met 80 km/u in te voegen tussen auto's die zelf 100-120 km/u rijdten Ben hem op de uitvoegstrook maar voorbij gegaan en met juiste snelheid gaan invoegen... Na de les hem gelijk op z'n flikker gegeven dat ie dat soort heldenacties vooral moet blijven doen. De instructeur hoorde het aan en zei niks omdat ie zelf doorhad dat ik gelijk had. Man, man, man, man, man, man, wie flikt het nou om op een afrit flink op te trekken om dan aan het eind gas dicht te gooien en dan met een slakkengangetje je motor tussen het voorbij razende verkeer te gooien |(|(|(

Haha, ja ideaal is dat volgen niet... maar soms kun je ook best wat van de ander oppikken. In mijn geval vooral de bochtentechniek. Voorop rijden is wel fijner natuurlijk maar bij ons wordt dat halverwege de les gewisseld.

Klinkt inderdaad alsof je medelesser levensmoe was...
 
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met mijn AVB. Hiervoor heb ik 27 Juni examen. Theorie is gelukkig al binnen.
Alles voor AVB gaat eigenlijk vrij simpel. Ik had alleen een beetje moeite met de vertragingsoefening. Dit bleef maar fout gaan. Het rare is dat de les daarna, deze in 1x goed ging (en de keren daarna ook).

Een zelfde probleem heb ik nu met de bocht naar rechts. Hierdoor heb ik ook problemen met het 8je. De bocht naar links is geen probleem. Ik gooi de motor helemaal schuin en blijf zelf goed rechtop zitten. Maar de bocht naar rechts wil niet lukken. Op een of andere reden lukt het niet de motor net zo af te schuinen als ik doe met de bocht naar links. De theorie weet ik precies alleen motorisch wil het niet lukken. Ja, soms wel, maar dat zie ik dan even als een 'lucky shot'.

Het examen komt dichtbij en je zal zien dat ik net die oefening krijg. Dan wil ik hem wel goed hebben. De tips kijken en zonder nadenken weet ik, maar in de praktijk wordt deze niet door mij toegepast in de bocht naar rechts. Ik pieker me zelf suf naar de debiele oorzaak van dit alles. En oefen ik droog (dus zonder pillonnen en gewoon rondjes blijven rijden naar rechts....dan is dat geen enkel probleem. Het lijkt wel of het de ommezwaai is van bocht links, naar bocht rechts.
Ik les op een V-strom 650.

Alle tipes welkom!
 
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met mijn AVB. Hiervoor heb ik 27 Juni examen. Theorie is gelukkig al binnen.
Alles voor AVB gaat eigenlijk vrij simpel. Ik had alleen een beetje moeite met de vertragingsoefening. Dit bleef maar fout gaan. Het rare is dat de les daarna, deze in 1x goed ging (en de keren daarna ook).

Een zelfde probleem heb ik nu met de bocht naar rechts. Hierdoor heb ik ook problemen met het 8je. De bocht naar links is geen probleem. Ik gooi de motor helemaal schuin en blijf zelf goed rechtop zitten. Maar de bocht naar rechts wil niet lukken. Op een of andere reden lukt het niet de motor net zo af te schuinen als ik doe met de bocht naar links. De theorie weet ik precies alleen motorisch wil het niet lukken. Ja, soms wel, maar dat zie ik dan even als een 'lucky shot'.

Het examen komt dichtbij en je zal zien dat ik net die oefening krijg. Dan wil ik hem wel goed hebben. De tips kijken en zonder nadenken weet ik, maar in de praktijk wordt deze niet door mij toegepast in de bocht naar rechts. Ik pieker me zelf suf naar de debiele oorzaak van dit alles. En oefen ik droog (dus zonder pillonnen en gewoon rondjes blijven rijden naar rechts....dan is dat geen enkel probleem. Het lijkt wel of het de ommezwaai is van bocht links, naar bocht rechts.
Ik les op een V-strom 650.

Alle tipes welkom!
Ik heb hetzelfde probleem..... Gek genoeg....
Halve draai naar rechts lukt dan wel? Of niet? Bij mij dus ook soms lucky....
Instructeur ging naast me lopen en duwde zodat ik beter ging afschuinen. Dat heeft wel geholpen!
 
@lotje95

Nou, niet helemaal. Halve draai naar rechts gaat wel beter na wat oefenen, maar is ook niet optimaal.
Zaterdag heb ik weer een les en een andere instructeur. Zal hem eens vragen dit te doen.
Vertrouwen in de bocht naar links heb ik genoeg, naar rechts niet (in de oefening dan).
 
@lotje95

Nou, niet helemaal. Halve draai naar rechts gaat wel beter na wat oefenen, maar is ook niet optimaal.
Zaterdag heb ik weer een les en een andere instructeur. Zal hem eens vragen dit te doen.
Vertrouwen in de bocht naar links heb ik genoeg, naar rechts niet (in de oefening dan).

pas je wel de kijk techniek goed toe naar rechts? pak een punt. kijk en stuur je motor naar rechts dan zou het vanzelf moeten gaan zolang je de bike goed trekkend houd.
 
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met mijn AVB. Hiervoor heb ik 27 Juni examen. Theorie is gelukkig al binnen.
Alles voor AVB gaat eigenlijk vrij simpel. Ik had alleen een beetje moeite met de vertragingsoefening. Dit bleef maar fout gaan. Het rare is dat de les daarna, deze in 1x goed ging (en de keren daarna ook).

Een zelfde probleem heb ik nu met de bocht naar rechts. Hierdoor heb ik ook problemen met het 8je. De bocht naar links is geen probleem. Ik gooi de motor helemaal schuin en blijf zelf goed rechtop zitten. Maar de bocht naar rechts wil niet lukken. Op een of andere reden lukt het niet de motor net zo af te schuinen als ik doe met de bocht naar links. De theorie weet ik precies alleen motorisch wil het niet lukken. Ja, soms wel, maar dat zie ik dan even als een 'lucky shot'.

Het examen komt dichtbij en je zal zien dat ik net die oefening krijg. Dan wil ik hem wel goed hebben. De tips kijken en zonder nadenken weet ik, maar in de praktijk wordt deze niet door mij toegepast in de bocht naar rechts. Ik pieker me zelf suf naar de debiele oorzaak van dit alles. En oefen ik droog (dus zonder pillonnen en gewoon rondjes blijven rijden naar rechts....dan is dat geen enkel probleem. Het lijkt wel of het de ommezwaai is van bocht links, naar bocht rechts.
Ik les op een V-strom 650.

Alle tipes welkom!

Wat bij mij hielp om het achtje wat netter (of goed) te doen was zorgen dat ik na de bocht naar links heel bewust mijn motor even rechtop zette stukje door rijden en dan pas naar rechts inzetten. Dus niet de motor in een keer van links naar rechts kwakken, maar eerst echt even bewust rechtop zetten en dan door naar rechts. Dit leverde wat meer rust op waardoor de oefening voor mij fijner voelde. Hopelijk lukt het voor je examen om het onder de knie te krijgen!
 
@Maritiem
Goede tip! dank je wel. Ga ik zaterdag toepassen!

@Razor79
Ja, kijken bij bocht naar rechts moet beter. Dat weet ik. Terwijl ik dat bij bocht naar links wel goed doe.Vertrouwen in de bocht naar rechts krijgen, dan valt alles samen hoop ik.
 
@Maritiem
Goede tip! dank je wel. Ga ik zaterdag toepassen!

@Razor79
Ja, kijken bij bocht naar rechts moet beter. Dat weet ik. Terwijl ik dat bij bocht naar links wel goed doe.Vertrouwen in de bocht naar rechts krijgen, dan valt alles samen hoop ik.

ga het eens op je fiets doen :) in feite is dat namelijk hetzelfde..
 
Vandaag goeie les gehad. Enige puntje wat niet goed ging was onvoldoende gas bij geven bij inhalen op de snelweg. Zat daar even niet bij na te denken.
Voor de rest geen opmerkingen gekregen, ook tijdens het rijden niets gehoord. 10 juli mag ik voor de AVD gaan :)
 
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met mijn AVB. Hiervoor heb ik 27 Juni examen. Theorie is gelukkig al binnen.
Alles voor AVB gaat eigenlijk vrij simpel. Ik had alleen een beetje moeite met de vertragingsoefening. Dit bleef maar fout gaan. Het rare is dat de les daarna, deze in 1x goed ging (en de keren daarna ook).

Een zelfde probleem heb ik nu met de bocht naar rechts. Hierdoor heb ik ook problemen met het 8je. De bocht naar links is geen probleem. Ik gooi de motor helemaal schuin en blijf zelf goed rechtop zitten. Maar de bocht naar rechts wil niet lukken. Op een of andere reden lukt het niet de motor net zo af te schuinen als ik doe met de bocht naar links. De theorie weet ik precies alleen motorisch wil het niet lukken. Ja, soms wel, maar dat zie ik dan even als een 'lucky shot'.

Het examen komt dichtbij en je zal zien dat ik net die oefening krijg. Dan wil ik hem wel goed hebben. De tips kijken en zonder nadenken weet ik, maar in de praktijk wordt deze niet door mij toegepast in de bocht naar rechts. Ik pieker me zelf suf naar de debiele oorzaak van dit alles. En oefen ik droog (dus zonder pillonnen en gewoon rondjes blijven rijden naar rechts....dan is dat geen enkel probleem. Het lijkt wel of het de ommezwaai is van bocht links, naar bocht rechts.
Ik les op een V-strom 650.

Alle tipes welkom!

Ik heb vandaag voor het eerst het 8je moeten doen, nou dat ging dus voor geen meter.
Halve draai naar links en naar rechts gaan los van elkaar wel ok, maar dat 8je dus niet.
De eerste draai gaat op zich wel goed, het gaat fout vanaf het punt dat ik naar de andere kant moet kantelen.
Nog 2 lessen voor mn examen dus wordt ook hier wel n beetje spannend.
Wil voor mn eigen rust eigenlijk gewoon alles onder de knie hebben.
 
Wat bij mij hielp om het achtje wat netter (of goed) te doen was zorgen dat ik na de bocht naar links heel bewust mijn motor even rechtop zette stukje door rijden en dan pas naar rechts inzetten. Dus niet de motor in een keer van links naar rechts kwakken, maar eerst echt even bewust rechtop zetten en dan door naar rechts. Dit leverde wat meer rust op waardoor de oefening voor mij fijner voelde. Hopelijk lukt het voor je examen om het onder de knie te krijgen!

Hm deze tip misschien ook maar eens meenemen morgen
 
Ik heb vandaag voor het eerst het 8je moeten doen, nou dat ging dus voor geen meter.
Halve draai naar links en naar rechts gaan los van elkaar wel ok, maar dat 8je dus niet.
De eerste draai gaat op zich wel goed, het gaat fout vanaf het punt dat ik naar de andere kant moet kantelen.
Nog 2 lessen voor mn examen dus wordt ook hier wel n beetje spannend.
Wil voor mn eigen rust eigenlijk gewoon alles onder de knie hebben.
Voor het eerst een achtje twee lessen voor je examen? Dan heeft je instructeur toch iets niet goed gedaan lijkt me.
 
@BBen gelukkig ben ik dan niet de enige met dit probleem. Toch raar aangezien ze zeggen dat de langzame slalom het moeilijkste is. Die ging vanaf de eerste keer goed.:)

@max snelheid Waarom doet je instructeur het dan niet goed? Ligt er aan waar je begint. Ik ben ook begonnen met de snelle oefeningen en de trage als laatste ( weet niet of dit de normale volgorde is). Mijn lessen zijn in blokken van 2 uur. Ik heb ook nog 1 les voor mijn examen. Eigenlijk 2 omdat ik net voor het examen ook nog een les heb om alle oefeningen allemaal nog n paar keer te doen. Dat geld trouwens ook voor de les er voor.
 
@BBen gelukkig ben ik dan niet de enige met dit probleem. Toch raar aangezien ze zeggen dat de langzame slalom het moeilijkste is. Die ging vanaf de eerste keer goed.:)

@max snelheid Waarom doet je instructeur het dan niet goed? Ligt er aan waar je begint. Ik ben ook begonnen met de snelle oefeningen en de trage als laatste ( weet niet of dit de normale volgorde is). Mijn lessen zijn in blokken van 2 uur. Ik heb ook nog 1 les voor mijn examen. Eigenlijk 2 omdat ik net voor het examen ook nog een les heb om alle oefeningen allemaal nog n paar keer te doen. Dat geld trouwens ook voor de les er voor.
Houd er rekening mee dat de les voor het examen meer een moment is om de motor warm te draaien en om er zelf even in te komen. In de ervaringen bij mij in de buurt wordt er op dat moment eigenlijk niks meer uitgelegd, alles moet je dan wel al onder de knie hebben. Dit kan uiteraard per regio verschillen, mijn ervaringen en gehoorde ervaringen zijn van Utrecht, Amsterdam en Haarlem.

Ik vind een achtje 2 lessen voor je avb ook rijkelijk laat. In de eerste 4-5 lessen had ik alle oefeningen al een keer gehad. Vervolgens was het sleutelen aan de oefeningen waar ik het meeste moeite mee had, waaronder de langzame slalom en het achtje.
Het is ook afhankelijk van het aantal lessen natuurlijk. Ik had maar twee lessen van vier uur voordat ik op ging voor AVB. ;) Maar sommige rijscholen lopen alle oefeningen door en gaan ze dan finetunen, andere scholen doen het echt per soort focus, zoals hierboven dus gebeurd is (eerst snel, dan langzaam). Ieder zijn of haar werkwijze.
 
@BBen gelukkig ben ik dan niet de enige met dit probleem. Toch raar aangezien ze zeggen dat de langzame slalom het moeilijkste is. Die ging vanaf de eerste keer goed.:)

@max snelheid Waarom doet je instructeur het dan niet goed? Ligt er aan waar je begint. Ik ben ook begonnen met de snelle oefeningen en de trage als laatste ( weet niet of dit de normale volgorde is). Mijn lessen zijn in blokken van 2 uur. Ik heb ook nog 1 les voor mijn examen. Eigenlijk 2 omdat ik net voor het examen ook nog een les heb om alle oefeningen allemaal nog n paar keer te doen. Dat geld trouwens ook voor de les er voor.
Ik vind een achtje 2 lessen voor je avb ook rijkelijk laat. In de eerste 4-5 lessen had ik alle oefeningen al een keer gehad. Vervolgens was het sleutelen aan de oefeningen waar ik het meeste moeite mee had, waaronder de langzame slalom en het achtje.
 
@Quinox , nee je bent zeker niet de enige.

Wat betreft de 2 lessen voor avb, dit is in totaal nog 4 uur.
Ik weet niet hoe het normaal gaat maar dat zou toch moeten lukken.
De overige oefeningen heb ik in principe behoorlijk onder de knie.
Gelukkig zitten de lessen en de examens behoorlijk kort op elkaar, dus het gevoel blijft wel.

En inderdaad heb ik buiten die 2 lessen nog het voorrijden voor het examen.
Maar begreep dat dit inderdaad niet als normale les gezien moet worden.
 
Ik heb nog 2 en halve week voor mijn examen en heb deze week nog 2 lessen. Ik denk volgende week ook nog 2 of 3 lessen.
Heb vorige les de vertragingsoefening gedaan en de les ervoor dus pas het achtje.
Alleen heb ik dus nog wel wat meer les mogelijkheden....
Zeker als het niet in één keer goed gaat zou ik zenuwachtig worden....

Ik moet vanaf de motorlocatie al 20 à 30 minuten rijden naar de examenlocatie. Dusja, relaxed.
Ik heb het idee dat ik als tweede moet. Aan de tijd van het begin van de les en de examentijd te zien..... Even tijd om pauze te nemen, maar ook tijd om jezelf op te fokken |(
 
Zoals het er nu uit ziet wordt het volgende week donderdag 33 graden. De dag van het avb examen. Hopelijk is de examinator dan coulant. Ik ben in ieder geval niet de enige die gaat zweten. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan