Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ik gun iedereen het plezier van motorrijden maar ik denk dat je je dan ook wel moet afvragen of het wel iets voor je is... Zeker op een motor waar je al kwetsbaarder ben. Dat je moeite heb met autorijden tot daar aan toe, maar een autorijbewijs is over het algemeen ook handiger dan een motorrijbewijs
 
Ik gun iedereen het plezier van motorrijden maar ik denk dat je je dan ook wel moet afvragen of het wel iets voor je is... Zeker op een motor waar je al kwetsbaarder ben. Dat je moeite heb met autorijden tot daar aan toe, maar een autorijbewijs is over het algemeen ook handiger dan een motorrijbewijs
Velen zijn geroepen, maar weinigen zijn uitverkoren O-).
 
Ik gun iedereen het plezier van motorrijden maar ik denk dat je je dan ook wel moet afvragen of het wel iets voor je is... Zeker op een motor waar je al kwetsbaarder ben. Dat je moeite heb met autorijden tot daar aan toe, maar een autorijbewijs is over het algemeen ook handiger dan een motorrijbewijs
Als het na 10 lessen nog gebeurt, dan misschien wel ja. Maar stel je hebt uberhaupt geen autorijbewijs, niet zo handig met de koppeling/gas dus, dan kan het snel gaan. En dat je die voorrem niet in moet knijpen in een bocht is ook iets wat je net moet weten.
 
Laatste les voor het examen. Bij het tegenleunen voor de halve draai en het achtje ging ik nu voor de lol met twee billen van het zadel naast de motor hangen. Daarbij lukte alles soepel, maar voor het examen moest ik niet gaan overdrijven van de instructeur.

Bij het wegrijden uit het parkeervak ging een medelesser weer te grond, dat is nu al bijna 10 lessen op rij. Bij mij nog niet gebeurd *O*, het zou wel tragisch zijn als het op het AVB examen voor het eerst gebeurd. Al hoewel, dan ben je volgens mij nog niet meteen gebuisd maar heb je gewoon een poging gebruikt :P.
Gebuisd? Daar heb ik andere associaties bij 🤔?
 
Tijdens mijn AVD in November vorig jaar ging het meteen lekker. Na 20 meter van de vertrekplek een rotonde waar ik over de verhoogde rijbaan scheiding heen knalde omdat ik dacht op de verkeerde baan te zitten. 1 km verderop in een 90graden bocht rechterbeentje uitgestoken omdat ik me rotschrok van het vele grind wat er in die bocht lag. 50 rijden waar je 60 mocht en een keer links-af gegaan waar de examinator rechts zei. En toch geslaagd :) Maar het vreemde was dat het afrijden amper 25 minuten heeft geduurd, terwijl de andere die voor mij moest, bijna 50 minuten heeft gereden. (en zakte) Examinator zei dat het wel wat rommelig ging, maar verder goed was. Mijn instructeur zei dat ik wel "overdreven spiegels en schouders keek". Ik was blijer dat ik er van af was (vooral dat oortje in) dan dat ik het gehaald had.
 
Als het na 10 lessen nog gebeurt, dan misschien wel ja. Maar stel je hebt uberhaupt geen autorijbewijs, niet zo handig met de koppeling/gas dus, dan kan het snel gaan. En dat je die voorrem niet in moet knijpen in een bocht is ook iets wat je net moet weten.
Ja, eens, maar bij een opstapdag leggen ze vaak al wel de basics uit neem ik aan. Bij mij was het in ieder geval "nooit remmen in de bocht" en eerst op de koppeling een recht stuk uitrijden.
Examinator zei dat het wel wat rommelig ging, maar verder goed was.
Ik ben zelf wel kritisch op mijzelf, vorige les ging naar mijn idee echt ruk, instructeur zei dat het best meeviel. Altijd lastig te peilen hoe een examinator kijkt... Inmiddels niet meer over de verhogingen gereden? :D
 
O ... wat gaat het worden?
Was het maar zo'n feest. Nee een Husqvarna Norden 901. Morgen proefrit.

De BMW is overigens stuk. 3 weken terug van de sokken gereden. Hier en daar wat kneuzingen en een flinke hersenschudding aan overgehouden. Vandaag nieuwe helm opgehaald, dus kunnen we morgen rustig rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan