Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Willem: klinkt goed. Lijkt mij ook wel wat als ik dat zou kunnen een heel dagje gewoon bezig zijn op de motor. Ik leer beter door het gewoon te doen, ik raak alleen maar afgeleid en licht geirriteerd als iemand tegen mij praat of het laat zien terwijl ik bezig ben een oefening onder de knie te krijgen. Misschien een concentratie stoornis? Haha
Je kan ook 2 x 3 uur gaan rijden in de week net voor je examen :Y Gewoon lekker rijden en genieten.
Ik blijf wel op de Honda lessen want ik wil juist mijzelf niet beperken tot een lichtere motor.

Honda's zijn hele fijne les motoren . Ze zijn vergevingsgezind een Suzuki b.v niet })
 
@Psygho77 en @Willem

Ja daar heb jullie allebei gelijk in.
Vind het lastig om te bepalen wat voor mij het beste zal zijn
Ik heb nu 2 weken er tussen zitten voor de volgende les dus wel wat tijd om erover na te denken en misschien even op te bellen hierover naar de rijschool
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, de klik met de instructeur is erg belangrijk. Je moet gewoon lekker op die motor zitten. Ik ben zelf een keer gezakt omdat ik niet mijn vaste instructeur kreeg, dat reed gewoon niet lekker. Als ik ook nog op een andere motor zou moeten rijden, dan is het elke les weer opnieuw wennen, en dan kun je in de eerste helft gewoon niet vertrouwd rijden.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou daar absoluut niet mee akkoord gaan. Gewoon eisen dat je elke les op dezelfde motor mag rijden, da's het minste wat je mag verwachten vind ik.
 
Dat is waar.
Er staan wel veel meer Honda's dan andere dus misschien eisen dat ik sowieso elke keer een Honda krijg zal denk ik wel lukken.

Ik wil niet zomaar gaan overstappen want vooralsnog krijg ik hier wel een zeer gunstige prijs voor het totaal pakket waarbij de lessen ook 2 uur lang zijn
De andere rijscholen liggen gemiddeld €400 hoger voor een stuk minder aantal lessen en lesuren.

Aangezien de meeste issues met het goed doen van een oefening toch echt aan mijzelf liggen (kijken, gas regelen, met de heupen sturen), vind ik het ook lullig om dan de volledige schuld af te schuiven op de motor waar ik dan op zit
Maar nee het steeds veranderen zal denk ik ook niet helpen

Dus ik ga inderdaad dan gewoon zorgen dat ik een vaste motor eruit pak en dit even bespreek met de instructeur
 
Bespreken, die boel, met je rijschool.
Ik ben altijd wel bang voor het grote verschil in prijs. Dat moet ergens vandaan komen zou je zeggen..

Heb zelf de voorkeur voor een kleine rijschool. Negatieve zaken wegen daar veel zwaarder dan bij de grotere jongens. Veelal draait het bij die instructeurs om je eigen zaak, ipv werknemers die instructeur zijn.
Dan heb je nog het punt, krijg ik een rijopleiding waarmee ik het examen haal?, of leer ik een examen te halen?
 
De eigenaar geeft zelf les dus dat is wel prettig. Ik denk dat deze rijschool soort van middelgroot is als dat bestaat?

Op zich vind ik het dus wel een fijne rijschool. Het enige puntje is dus alleen de motoren maar er is nog hoop en ga het wel bespreken. :)
 
Nou de les van vandaag ging weer matig vond ik zelf.
De instructeur vond juist dat het er goed uit zag maar nog steeds moet letten op het kijken.

Wat ik ook weet maar ja zodra die pionnen voor mijn neus staan krijg ik hyperfocus erop

En op het lege stuk zonder pionnen gaan die halve draaien en langzame slalommen als een tierelier. Mag ik examen doen zonder pionnen? :+

Examen datum is nu ook bekend, 15 mei om 13.30

Dus nog 3 uur extra les erbij gekocht bovenop de 4 uur die ik nog had in mijn pakket. Wat betekent dat ik dan volgende week geen les heb en de 2 weken daarna wel en vervolgens 2 uur voor het examen nog

Heb wel gemerkt dat het ook 1.5 uur kost voor ik gewend raak aan de motor en dan gaat het laatste half uurtje wel goed
Wij hebben iedere les een andere motor dus dat is elke keer weer wennen (ander gewicht en sturen etc)
Bijna iedereen heeft wel een dipje halverwege zijn lessen. Het hoort er gewoon bij. En voor heel veel lessers zijn de pakketten gewoon te krap bemeten. Gewoon vertrouwen hebben en doorzetten.
Wat die pilonnen betreft: niet naar kijken. Dan raak je ze nl. geheid.En die anderhalf uur wennen: het lijkt me erg veel, maar je zou toch moeten kunnen bespreken dat je zoveel mogelijk op de zelfde motor lest?
 
Bijna iedereen heeft wel een dipje halverwege zijn lessen. Het hoort er gewoon bij. En voor heel veel lessers zijn de pakketten gewoon te krap bemeten. Gewoon vertrouwen hebben en doorzetten.
Wat die pilonnen betreft: niet naar kijken. Dan raak je ze nl. geheid.En die anderhalf uur wennen: het lijkt me erg veel, maar je zou toch moeten kunnen bespreken dat je zoveel mogelijk op de zelfde motor lest?
Ja dat ga ik inderdaad bespreken over de motor

Die anderhalf uur van gisteren kwam ook doordat het eerste uur vrij oefenen was en ik mijn zinnen had gezet op de langzame oefeningen. Dus daar direct mee begonnen zonder eerst even buiten de oefeningen met de motor zelf te oefenen
Daarna kregen we een half uur dat we alle oefeningen moesten laten zien ter beoordeling

En toen het laatste half uur dus pas buiten de oefeningen op het lege asfalt heen en weer gaan rijden en met de heupen gaan sturen om de feeling een beetje te krijgen

Nu pas over 2 weken weer les omdat het examen op 15 mei is en ik daarom dus de lessen een week vooruit heb geschoven
Wel 3 lesuur extra aangeschaft

Ik ga ook op een scooter een beetje oefenen in de tussentijd. Heb vroeger nooit scooter of brommer gereden dus misschien dat het helpt voor de volgende les
 
Voorafgaand aan mijn motorrijlessen twee jaar gewerkt als pizzakoerier in de stad.
Ik wacht trouwens nog steeds op m'n pizza :? :9 :+
Veel baat bij gehad mbt anticiperend rijden O-) moest wel gelijk afleren om 50 te rijden in 30km zones _O- :+

Ik reed altijd ( eind jaren 70) op een opgevoerde brommer ook veel baat bij gehad mbt anticiperend rijden.Zeker met ook ogen in de rug voor de politie _O- }) :P

Maar scooters zijn gevaarlijk vanwege die kleine wielen maat je gaat snel plat ermee.
 
Ik wacht trouwens nog steeds op m'n pizza :? :9 :+Ik reed altijd ( eind jaren 70) op een opgevoerde brommer ook veel baat bij gehad mbt anticiperend rijden.Zeker met ook ogen in de rug voor de politie _O- }) :P

Maar scooters zijn gevaarlijk vanwege die kleine wielen maat je gaat snel plat ermee.

Ik weet er alles van :o Één keer in de regen op een rotonde onderuit gegaan (terwijl ik langzaam reed), linkerarm grote schaafwond. Ook een keer onderuit gegaan in het donker in het stadspark op een modderpaadje met 45 km/u, geen schade aan mezelf, aan de scooter wel *D En een keer een 360' gemaakt in een bocht, geen idee hoe ik het voor elkaar kreeg maar ik viel niet. Zag er vast leuk uit :X
 
Hoi allemaal :W
Ben nieuw op dit forum en werd op dit topic gewezen :)

Vorig jaar een aantal motorrijlessen gehad (4?), maar helaas ben ik tijdens het lessen gevallen en heb ik rugklachten gekregen.
Na een tijdje fysio en sporten is het inmiddels weer tijd om het lessen weer op te pakken! :]
 
Hoi allemaal :W
Ben nieuw op dit forum en werd op dit topic gewezen :)

Vorig jaar een aantal motorrijlessen gehad (4?), maar helaas ben ik tijdens het lessen gevallen en heb ik rugklachten gekregen.
Na een tijdje fysio en sporten is het inmiddels weer tijd om het lessen weer op te pakken! :]

Welkom Lieszje,

Stoer dat je het weer oppakt. Welkom en veel succes!
 
Hoi allemaal :W
Ben nieuw op dit forum en werd op dit topic gewezen :)

Vorig jaar een aantal motorrijlessen gehad (4?), maar helaas ben ik tijdens het lessen gevallen en heb ik rugklachten gekregen.
Na een tijdje fysio en sporten is het inmiddels weer tijd om het lessen weer op te pakken! :]

Welkom op het forum.

Succes met het vervolg van je lessen.

PS: Zijn je rugklachten weer helemaal voorbij?
 
Bedankt :)

Heb nu geen rugklachten meer.
Door slechte spieren heb ik door mijn val overbelaste rugspieren gekregen in mijn onderrug.
Heb de laatste maanden (en nog steeds) flink in de sportschool gezeten om alles sterker te maken.
Wil nog wel een niergordel halen voor de zekerheid.
 
Oh wat leuk, lullen over lessen! Dit weekend m'n tweede lesje gehad. Nog niet heel veel uitgespookt, beetje rondrijden over het terrein en U-bochtjes en de rem-handelingen geoefend.

Om bij het terrein te komen waar we voor AVB gaan oefenen moeten we 'n klein stukje door het verkeer (pakembeet 5 minuutjes), maar m'n vriendin was nog nét effe niet vertrouwd genoeg met de motor om dat te doen, dus heeft de instructeur ter plekke wat pionnen neergezet zodat we toch al wat concreets aan konden pakken.

Ging best lekker, ben al 'n beetje vertrouwd aan het raken met m'n lesmotor (Kawasaki Z650). M'n vriendin met d'r verlaagde Honda CBF500 (tja, ze is maar 1.60m...) ziet er ook steeds beter uit op de tweewieler.

Moet mezelf écht beheersen om niet te snel te veel te willen; daar heb ik wel 'n beetje aanleg voor. Maar als we 'm binnen hebben zodat we tegen het einde van de zomer/begin van de herfst nog 'n beetje saampjes kunnen toeren ben ik allang tevreden!
 
Laatst bewerkt:
Maar als we 'm binnen hebben zodat we tegen het einde van de zomer/begin van de herfst nog 'n beetje saampjes kunnen toeren ben ik allang tevreden!

Pro tip: vraag niet te laat je examens aan. Wachttijden zijn echt killing in de zomer.

Welkom allebei! :)
 
Welkom hier alle twee!

Goed dat je het weer oppakt Lieszje, het is veels te leuk om te rijden!
Over je rug, toen ik begon met rijden (in het jaar kruik :+ ), had ik ook last van rugklachten, omdat mijn spieren nu eenmaal niet echt sterk waren.
Ik heb ook de eerste tijd met een niergordel gereden, tot ik eindelijk wat spiermassa had opgebouwd ging ie af. Je zal zelf ook wel gevoelt hebben dat je met motorrijden andere spieren gebruikt dan je normaal nodig hebt.

Ik merk het altijd als ik in de winter een tijdje niet gereden heb, de eerste ritjes last van polsen,
en weer wat stijfjes afstappen na een ritje. Dat is zo weer over, als mijn gestel er weer aan gewend is.

Succes beiden met jullie rijbewijs! :] :] :)
 
Pro tip: vraag niet te laat je examens aan. Wachttijden zijn echt killing in de zomer.

Welkom allebei! :)

Goeie, thanks! 't is nog lang niet zo ver, maar zal sowieso als we een paar weken verder zijn eens gaan vissen naar het aanvragen van de examens.
 
Ik ga morgen op voor examen. Vandaag laatste les gehad. Is mijn 4e keer maar nu godzijdank met mooi weer erbij. En de extra lessen hebben me goed gedaan, vandaag geen rare dingen gehad en ik heb nu elke denkbare situatie kunnen oefenen.
 
Wilco, heel veel succes!!

Welkom Bart T!

Ik ben vandaag weer voor het eerst op de motor naar het werk geweest. Echt ontspannen was het nog niet, maar daar wordt aan gewerkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan