Motorrijder ergert zich aan kleurrijk asfal

In Zaandam hebben ze ook zo'n rainbow zebrapad, heb er niets op tegen maar vindt het wanneer er geen witte vlakken op zijn geschilderd niet duidelijk of je nu voetgangers moet voorlaten. Net als dat borden situaties verduidelijken, lijkt mij een zebrapad wat niet wit is niet bindend aan de wet.
Dan kan iedereen met schilderskunsten dit op zijn straat schilderen...
In Zaandam hebben ze een homofobe vrouwelijke raadslid die vind dat de naam Hobostraat aanzet tot homograppen. Wat voor een dom achterlijk wicht is me dat! En om haar zin door te drukken gaat ze lekker belletje trekken bij kavelkopers/bewoners om haar achterlijke homofobe idioterie erdoor gedrukt te krijgen. Gelukkig trapt de gemeenteraad daar niet in: >> linkje <<
 
*off-topic*
En laten we eerlijk wezen, wordt op deze manier niet dat hele homoseksualiteit ons door de strot gedouwd? Je hebt toch ook geen hetero zebrapaden? ik vind het persoonlijk nergens op slaan, homoseksualiteit en transgenderisme en weet ik veel wat al niet meer is voor op school tijdens de maatschappijlies, niet als een uitgesmeerde doos smarties op straat... Ik heb niks tegen homo's lesbienes, en alles wat er verder bij komt kijken, ieder zijn eigen. Maar ik heb niet de behoefte om er elke dag met de neus erop gedrukt te worden door dat soort geklieder op straat of die gaypride gedoe... Wat ik al zei, je hebt ook geen hetero fietspaden en hetero pride.

Kweenie hoor, Ik snap eigenlijk wel dat eigenlijk de hele wereld op een hetero pride parade lijkt als je zelf geen doorsnee-hetero bent. Hetero's zijn overal, bijna alle media zoals films, kunst, muziek & reclame is op hetero's gericht of hetero-georiënteerd (tegenwoordig wat minder, maar toch wel 't grootste gedeelte).

Tuurlijk, dat komt omdat hetero's gewoon met meer zijn, en dat hetero gewoon 'de standaard' is. Daar is ook niks mis mee. Maar als 'n homo dan vraagt 'Mag dat af en toe 'n beetje gayer?', dan moet dat gewoon kunnen, toch? We zijn er als maatschappij eindelijk uit dat homo's gewoon oké zijn, dus dan is't ook niet gek dat ze gewoon opgenomen worden in 't straatbeeld, waar dat toepasselijk is.

Maarre, geen regenboog op het asfalt. Da's gewoon niet praktisch.
 
"OFFTOPIC???"

Kerel... Dit is juist on topic! :Y

Want heel eerlijk... Mijn tolerantie gaat met rasse schreden achteruit door al deze achterlijke onzin.

Proud member of LHBTIQBEAHBDHNCRJBXS!

NOU EN? :( WIL JE EEN FUCKING STICKER?! |(
Dat ligt er aan, wat voor sticker
Zal een bevriende schilder eens vragen of hij de buitenkant van jouw huis op dezelfde manier wil doen. })

Ik ook, ik ook!! Gaaf joh ... _O-
 
Ik ben jaren geleden op rood asfalt (=glad) onderuit gegaan, en een kennis heeft daar later ook zijn schouder gebroken.
Ja, ik reed te hard. Op een mountainbike. 8)7

Laten ze de weg gewoon normaal houden. safety first. :P
 
Laatst bewerkt:
Zo`n zwart-witte oversteek vind ik behoorlijk racistisch.
Zou het niet beter zijn om geel-groen te introduceren
Sylvana kom er maar in....
geel : yamaha :N
groen;kawa:N

gewoon grijs ,oh wacht dat vindt 50+ weer naatje
 
Kweenie hoor, Ik snap eigenlijk wel dat eigenlijk de hele wereld op een hetero pride parade lijkt als je zelf geen doorsnee-hetero bent. Hetero's zijn overal, bijna alle media zoals films, kunst, muziek & reclame is op hetero's gericht of hetero-georiënteerd (tegenwoordig wat minder, maar toch wel 't grootste gedeelte).

Tuurlijk, dat komt omdat hetero's gewoon met meer zijn, en dat hetero gewoon 'de standaard' is. Daar is ook niks mis mee. Maar als 'n homo dan vraagt 'Mag dat af en toe 'n beetje gayer?', dan moet dat gewoon kunnen, toch? We zijn er als maatschappij eindelijk uit dat homo's gewoon oké zijn, dus dan is't ook niet gek dat ze gewoon opgenomen worden in 't straatbeeld, waar dat toepasselijk is.

Maarre, geen regenboog op het asfalt. Da's gewoon niet praktisch.
Hetero zijn is gewoon niet "de standaard" Dat is al een foute denkwijze. Dat men homoseksualiteit niet of amper accepteert, of dat men het ziet als iets "onnatuurlijks" komt eerder door de wet- en regelgevingen waarin homoseksualiteit bij de wet verboden is en er straffen opstaan. En daarnaast zat/zit je nog met de problematiek van de sterk gelovige en kerkelijke mensen die er heilig van overtuigd zijn dat men na 1 seance van de dominee genezen zou zijn en weer op "de vrouwen vallen". Hetero is geen standaard, homofilie is door achterhaalde, achterlijke denkwijzes door een gering groepje personen (politici en religieuze leiders voorop) verworpen tot iets maatschappelijk onacceptabele viespeukerij. Kijk maar naar de katholieke kerk, nog steeds verwerpen ze homofilie, kijk naar de islam, welke moslim accepteert homofilie? Kijk naar Afrikaanse en Aziatische landen die onlangs weer wetten hebben ingevoerd die homofilie strafbaar stellen (zelfs met de doodstraf). probeer maar es bv. in de bible belt iemand te overtuigen, als ze je nog op de brandstapel konden zetten als ketter en duivelsaanbidder, dan deden ze het direct.

Net zoals het elke dag hetero dag is is het ook elke dag homoseksuelen dag. Of is iemand alleen maar homoseksueel op de dag dat de gaypride er weer is in Amsterdam? Ik hoef er niet dagelijks mee geconfronteerd te worden, net zoals het mij geen ene moer boeit welk geloof je aanhangt, zo interesseert het me ook geen ene moer of je hetero of homo bent, val me er niet mee lastig. Leef en laat leven zeg ik dan. En daarnaast, ik moet de eerste homoseksuele persoon nog tegenkomen die voor de hetero's een hetero oversteekplaats wil hebben uit naastenliefde. En daarbij, hoeveel homoseksuelen zal het boeien dat er een homo oversteekplaats is? Denk dat de meeste ook wel het idee hebben van doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.
 
Deze discussie is wel heel off topic, maar goed. _O-
In de middeleeuwen kon je hier ook ter dood veroordeeld worden.
Zo is Leonardo Da Vinci ontsnapt aan de dood wegens gebrek aan bewijs (getuigen).
 
Zo`n zwart-witte oversteek vind ik behoorlijk racistisch.
Zou het niet beter zijn om geel-groen te introduceren
Sylvana kom er maar in....
Oei, pas maar op! je brengt roeptoeter Sylvana nog op ideeën! Hoop verkeersborden met een zwart poppetje erop, da's toch beledigend! Denigrerend! Waarom nog via verkeersborden aan hun slaventijdperk herinnerd worden, krijgen ze een trauma van.
 
Maar als 'n homo dan vraagt 'Mag dat af en toe 'n beetje gayer?', dan moet dat gewoon kunnen, toch?
Natuurlijk mag dat. Je (lees: men) kunt, mits je je aan de wet en regelgeving houdt, alles doen en laten wat je wilt. Maar al dat schreeuwerige gedoe... Wat heeft sexuele geaardheid in godsnaam met al die fratsen te maken? Hou je van roze? Mooi... Mijn vrouw ook. Niks bijzonders aan.

Dat hele "Oh, ik ben zóó ssspeciaal.." (Ja... Met die speciale "s" inderdaad... |( 8)7 |( ) Om van te kotsen.
 
Ach, sommige dingen veranderen omdat andere het schokkend vinden.
bv deze:
verkeersbord-voetpad-300x225.jpg

Denk als je misbruikt bent door je opa dat dit bord nare herinneringen naar boven haalt.


Maar fuk it, het kan nog vele malen ergerder dan die regenboogoversteekpaden
1404436

Stockholm krijgt homoseksuele verkeerslichten
 
Ik vindhet ook wel een beetje sneu voor de potenrammers, die hun hobby niet meer kunnen uitoefenen. Die jongens voelen zich pas genaaid.:P
 
Het wordt ook pas irritant als de straat rondom de strepen geschilderd is. De foto bij 't artikel is nogal dom.
 
tja , ik vind t nogal gezeur om nix, zo zijn er ook mensen die rijden door t boerenland en lopen te klagen over stront op de weg , nou dat kan !
,de openbare weg is nu eenmaal geen circuit waar alles perfect is .
 
Ik hoef er niet dagelijks mee geconfronteerd te worden, net zoals het mij geen ene moer boeit welk geloof je aanhangt, zo interesseert het me ook geen ene moer of je hetero of homo bent, val me er niet mee lastig. Leef en laat leven zeg ik dan.

Kijk, kerel, daar verschillen wij dus van mening. Tolerantie gaat verder dan "Ik accepteer dat ze bestaan, maar ik wil ze niet zien". Het is wel érg makkelijk om iets te tolereren, als je nooit geconfronteerd word met het bestaan ervan, toch?

Dit is precies het probleem wat ik in m'n vorige reactie aankaartte. Je zegt nota bene zelf 'Leef en laat leven'. Ik hoop dat je dat zelf ook probeert na te leven, en ik maak er verder geen woorden vuil aan.

Maar terug naar het gekleurde asfalt. Da's gewoon écht niet handig. Wit op zwart asfalt is onder alle omstandigheden gewoon het beste zichtbaar, en dus het makkelijkst te vermijden als motorrijder. 't idee erachter is leuk, maar de uitvoering is hier... tsja. Gewoon niet praktisch.
 
Nat weer, het nodige straatmeubilair in de vorm bordjes, paaltjes en ander ongemak, en iets te fanatiek remmen, en je kunt een bak met schade oplopen en dan heb ik het niet over materiële schade
 
Terug
Bovenaan Onderaan