Motorrijder ergert zich aan kleurrijk asfal

Een typische Telegraaf titel en ondertitel. De essentie van het bericht moet zijn dat het gevaarlijk is. Nu wordt er gedaan alsof het een mening is van de motorrijder. Dat is het niet, het is toevallig de motorrijder die er het meeste last van ondervind in het kader van verkeersveiligheid.

Ik heb het hele bericht wel gelezen maar menig Nederlander leest alleen krantenkoppen en vormt daar een mening uit.

Al moet ik zeggen dat een goede motorrijder afstand houdt, vooruit kijkt en op dit soort 'creatieve uitspattingen' kan anticiperen, een gekleurd zebrapad is toch niet anders dan een normaal zebrapad. Maar als een kruising helemaal gekleurd wordt zoals in het bericht vermeld staat, dan is dat levensgevaarlijk. Er wordt nergens een voorbeeld aangedragen dus ik ga er nu even vanuit dat het een overdrijfsel van de auteur is.
 
Ik vind het maar een vreemde bedoening daar in Tilburg.
1403456

Wat willen ze ermee bereiken? Willen ze de gaypride binnenhalen? Ligt het op de woon/werk route van de ambtenaar/bedenker en voelt hij zich helemaal happy op die kleurtjes?

Sowieso schept het verwarring want dit is geen zebrapad.
 
Ze koppen met gekleurd asfalt, daar heb ik absoluut geen moeite mee, maar er wordt totaal niet over gekleurd asfalt gerept, het gaat namelijk meteen over verven, dat verven is gewoon een poging tot doodslag, maja, telegraaf... bericht niet gelezen verder...
 
Kwam deze vorig jaar in Assen tegen, Als ik me niet vergis zijn het allemaal klinkers die beschilderd zijn.

regenboog4.jpg


Hopelijk is het slecht onderhouden en is de verf er ondertussen afgesleten.
 
In Zaandam hebben ze ook zo'n rainbow zebrapad, heb er niets op tegen maar vindt het wanneer er geen witte vlakken op zijn geschilderd niet duidelijk of je nu voetgangers moet voorlaten. Net als dat borden situaties verduidelijken, lijkt mij een zebrapad wat niet wit is niet bindend aan de wet.
Dan kan iedereen met schilderskunsten dit op zijn straat schilderen...
 
In Zaandam hebben ze ook zo'n rainbow zebrapad, heb er niets op tegen maar vindt het wanneer er geen witte vlakken op zijn geschilderd niet duidelijk of je nu voetgangers moet voorlaten. Net als dat borden situaties verduidelijken, lijkt mij een zebrapad wat niet wit is niet bindend aan de wet.
Dan kan iedereen met schilderskunsten dit op zijn straat schilderen...
Zebrapad heeft witte strepen over de lengte van het asfalt. Geen voorrang dus bij zo’n gaybrapad lijkt mij :+ geen idee wat de RVV daarover zegt

 
Een typische Telegraaf titel en ondertitel. De essentie van het bericht moet zijn dat het gevaarlijk is. Nu wordt er gedaan alsof het een mening is van de motorrijder.
precies :')

Kwam deze vorig jaar in Assen tegen, Als ik me niet vergis zijn het allemaal klinkers die beschilderd zijn.

Bekijk bijlage 1403459

Hopelijk is het slecht onderhouden en is de verf er ondertussen afgesleten.
Check, ik ben er gisteren nog overheen gereden. Zijn inderdaad klinkers en het slijt al aardig.
Nu was ik gisteren ingeblikt maar ook met de motor zou ik me geen zorgen maken over de grip hoor.
Stemmingmakerij van de televaag.
 
Die fantastische kleurendozen op de straat voldoen absoluut niet aan de wetgeving die geldt in geheel Nederland: art. 49.2 van het RVV 1990. Vraag me hardop af wie er verantwoordelijk gesteld kan worden als er een ongeluk gebeurd tussen een (naïeve) voetganger die denkt een geldig zebrapad over te steken en aan automobilist, vrachtwagen of bus chauffeur, motorrijder, bestuurder van ander voertuig die compleet in de war is van een dergelijke kleurendoos op straat. Voor mij zijn die homo zebrapaden geen wettelijke zebrapaden.

Trouwens, volgens mij is die art 49.2 uit de RVV van 1990 ook niet meer beschikbaar? Kom tegen dat art. 42 sinds 2000 niet meer bestaat...
Maar als je de site van VVN bekijkt..... Linkje
 

Bijlagen

  • art 42.png
    art 42.png
    57,5 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Ik vind het maar een vreemde bedoening daar in Tilburg.
Bekijk bijlage 1403456
Wat willen ze ermee bereiken? Willen ze de gaypride binnenhalen? Ligt het op de woon/werk route van de ambtenaar/bedenker en voelt hij zich helemaal happy op die kleurtjes?

Sowieso schept het verwarring want dit is geen zebrapad.
Het zijn meestal de raadsfracties die dit voorstellen. Het kost weinig, niemand durft tegen te stemmen en je kan je als fractie mooi op de borst slaan. Ambtenaren zijn alleen uitvoerenden, die kunnen er niets aan doen.
In dit geval was het wethouder Marcelle Hendrickx van de D66
 
Die fantastische kleurendozen op de straat voldoen absoluut niet aan de wetgeving die geldt in geheel Nederland: art. 49.2 van het RVV 1990. Vraag me hardop af wie er verantwoordelijk gesteld kan worden als er een ongeluk gebeurd tussen een (naïeve) voetganger die denkt een geldig zebrapad over te stelen en aan automobilist, vrachtwagen of bus chauffeur, motorrijder, bestuurder van ander voertuig die compleet in de war is van een dergelijke kleurendoos op straat. Voor mij zijn die homo zebrapaden geen wettelijke zebrapaden.

Dat vraag ik mij ook inderdaad af, wat als er iets gebeuren zou..
 
Je zal maar op je bekkie gaan als zo'n pad glad word door de regen, en dan?

Ik kom niet in de randstad op de motor, ik mijd de randstad als een hoer die ebola, tbc én aids heeft.. en alle condooms zijn uitverkocht..

Stadse problemen :)


Maar verder.. zelfde als je op je bek gaat op een olievlek of modder.. wegbeheerder aansprakelijk stellen en hopen dat er wat los komt.
( maar je verlies alvast pakken )
 
Terug
Bovenaan Onderaan