Motorkleding onderhoud

Zomoeilijk

MF'er
20 nov 2012
67
1
Dag mensen,

Zijn meerdere topics over te vinden, maar allemaal over de 10 jaar oud...
Heb een gloednieuwe Alpinestars Jaws jas gekocht, nu 3 keer gedragen in zonnig weer.
Wil deze jas graag onderhouden en mooi en soepel houden.

Kreeg te zien en te horen op internet dat Rapide leather creme wel een goede is, maar kreeg van plaatselijke motorwinkel te horen dat vet een plakkerig vies residu achterlaat?
Motorwinkel adviseerde wax, en MKC hun 'spraytjes'.

Wat gebruiken jullie en adviseren jullie? En vooral het belangrijkste, hoe gebruiken en brengen jullie het onderhoudspul aan?

Thanks!
 
Zelf heb ik vorig jaar een nieuw Alphinestars pak gehaald en heb het einde van het seizoen ook voor het eerst schoongemaakt. Was namelijk mijn 1e motorpak.

Eerst heb ik het gehele pak gereinigd met dit spul: https://www.motorkledingcenter.nl/sentz-reinigings-spray-leder.html

de voorkant was erg vies geworden door de insecten, achterkant was een stuk minder maar voor de goede orde toch maar even geheel meegenomen. Absoluut niet veel sprays nodig, misschien 10 voor het hele pak.

Daarna inderdaad met Rapide ledervet behandeld, erg dun aanbrengen met een doek welke niet pluist (ik had die van Monello), dit heb ik een ruim uur in laten trekken. Om er zeker van te zijn dat het goed behandeld was heb ik hierna deze stap nog een keer herhaalt, dus nog een keer in de Rapide en na een uur nog wat uitwrijven en in de kast gehangen. Ik was bang dat het pak hierdoor zou gaan glimmen maar zodra het vet is ingetrokken is dat absoluut niet het geval.

Succes!
 
Ik gebruik al jaren Effax wax , gekocht bij een ruitersport winkel.
Aanbrengen met een doekje of sponsje.
Eerst wordt het leer wat glanzend en plakkerig, maar dat trekt met een paar dagen weer weg.
Werkt ook goed op motor laarzen, schoenen en mijn houten salontafel.:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan