Motorfiets op de ferry.

Apel met peren ;) stabiel is niet hetzelfde als stevig
Als ik een bouwlaser neerzet wil ik dat hij stabiel staat daarom staat een laser op 3 poten
Je weet zeker dat alle poten de grond raken
Bij 4 poten is dat nog maar de vraag
Als niet alle 4 poten de grond raken...is het toch gewoon weer een driepoot?:+ ...en dan toch niet stabiel vanwege... zie eerdere post :X
 
Middenbok kan best, ff spanbandje van je voorwiel naar je bok zodat je zeker weet dat de motor niet van de bok kan schieten.
Verder gewoon goed vastzetten, twee keer aan de zijkant wat naar achteren en zijwaarts "getrokken" en eenmaal aan de voorkant naar voren.
Staat als een huis.
Zelf eenmaal mijn ADV met maar één spanbandje vastgezet, was toch mooi en rustig weer...
Toen ik snachts in mijn bunker op en neer ging heb ik niet meer geslapen omdat ik me zorgen maakte over de motor.
Volgende ochtend zag ik dat het personeel gelukkig toch nog een controle had gedaan en de motor extra vastgezet had....
 
Middenbok kan best, ff spanbandje van je voorwiel naar je bok zodat je zeker weet dat de motor niet van de bok kan schieten.
Verder gewoon goed vastzetten, twee keer aan de zijkant wat naar achteren en zijwaarts "getrokken" en eenmaal aan de voorkant naar voren.
Staat als een huis.
Zelf eenmaal mijn ADV met maar één spanbandje vastgezet, was toch mooi en rustig weer...
Toen ik snachts in mijn bunker op en neer ging heb ik niet meer geslapen omdat ik me zorgen maakte over de motor.
Volgende ochtend zag ik dat het personeel gelukkig toch nog een controle had gedaan en de motor extra vastgezet had....
Dat werkt alleen goed als de standaard op een rubber matje staat.
 
Ik zou ook niet weten waarom je moeite zou gaan doen op een beladen motor op de middenbok te trekken, met een spanband aan het voorwiel fixeren, terwijl hij op de jiffy minimaal net zo goed of waarschijnlijk zelfs beter staat. Ik heb al heel wat overtochten gehad, altijd op de jiffy, altijd zo vast als een huis.
 
Ik zou ook niet weten waarom je moeite zou gaan doen op een beladen motor op de middenbok te trekken, met een spanband aan het voorwiel fixeren, terwijl hij op de jiffy minimaal net zo goed of waarschijnlijk zelfs beter staat. Ik heb al heel wat overtochten gehad, altijd op de jiffy, altijd zo vast als een huis.
Altijd zo vast als een huis , op de boot.
:t
 
Afgelopen week ferry Hoek van Holland - Harwich.
IMG_20190309_201251.jpg
 
Ik zou ook niet weten waarom je moeite zou gaan doen op een beladen motor op de middenbok te trekken, met een spanband aan het voorwiel fixeren, terwijl hij op de jiffy minimaal net zo goed of waarschijnlijk zelfs beter staat. Ik heb al heel wat overtochten gehad, altijd op de jiffy, altijd zo vast als een huis.

De 1190 ADV van KTM, daar zit de zijstandaard aan het blok en niet aan het frame gemonteerd.


Al maakte dat overigens niet veel uit. Daags na de overtocht belde de KTM dealer dat er een terugroepactie was.
Vervanging van de middenbok, die kon blijkbaar afbreken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan