Motorfiets LPG

DerJan

MF'er
28 jul 2018
207
80
Gouda
Zou dit mogelijk zijn?

Voor mijn motor (BMW F800GS) kun je een reservetank van 7 liter installeren. In plaats hiervan een LPG tank, is toch extra goedkoop rijden? En redelijk eenvoudig te installeren ten opzichte van auto.

Want geen extra wegenbelasting en zie de benzineprijzen alleen maar stijgen terwijl LPG gelijk blijft.

Of kunnen motorfietsen niet op LPG rijden?
 
Kleppen stellen bij een motor zou toch veel makkelijker moeten zijn dan bij auto want het blok is veel beter bereikbaar en je hebt maar twee cilinders dus minder kleppen te stellen.
99% van de auto's hebben hydraulische klepstoters. Bij een auto zie je het kleppendeksel als je de klep opendoet. Bij de motor moet je eerst kilo's plastic slopen. Bij de F moet je zelfs de nokkenassen er uit halen.
 
99% van de auto's hebben hydraulische klepstoters. Bij een auto zie je het kleppendeksel als je de klep opendoet. Bij de motor moet je eerst kilo's plastic slopen. Bij de F moet je zelfs de nokkenassen er uit halen.
Nu verschilt dit wel van motor tot motor. De trophy had voldoende aan een gedemonteerde tank en 1 van de 2 zijkuipen. Mijn scootertje moet bijna al zijn plastic kwijt voor ik erbij kan.
En dan is er nog het verschil tussen stellen met een schroef/moet achting systeem of stelplaatjes.
 
Kleppen stellen bij een motor zou toch veel makkelijker moeten zijn dan bij auto want het blok is veel beter bereikbaar en je hebt maar twee cilinders dus minder kleppen te stellen.
Nou, de tank moet eraf, en daarvoor moeten alle kuipdelen er eerst af, en dan moet het luchtfilterhuis, de carbu's, de bobijnen, en nog wat rommel eruit wil je er goed aan kunnen.
Zo goed zijn ze dus toch niet bereikbaar.
Ohw, en mijne heeft 4 cilinders ;)

Edit: bij moeten moeten de nokkenassen er niet uit ... ben ik blij mee!
Stellen gebeurt door middel van fijne boutjes/moertjes, ook daar ben ik blij mee!
 
Nou, de tank moet eraf, en daarvoor moeten alle kuipdelen er eerst af, en dan moet het luchtfilterhuis, de carbu's, de bobijnen, en nog wat rommel eruit wil je er goed aan kunnen.
Zo goed zijn ze dus toch niet bereikbaar.
Ohw, en mijne heeft 4 cilinders ;)

Edit: bij moeten moeten de nokkenassen er niet uit ... ben ik blij mee!
Stellen gebeurt door middel van fijne boutjes/moertjes, ook daar ben ik blij mee!

Hmm jammer, met boxermotor makkelijker dan? Cilinders zitten dan aan de buitenkant.
 
Kleppen stellen bij mijn r1200s is echt een eitje. Als je echt snel bent kun je het binnen 20 minuten gedaan hebben. Gelukkig heb ik nooit haast dus ik trek er gewoon iets meer voor uit. 1X per jaar ofzo.

Ok, dat zou dan een prima lpg motor zijn!
1200 zou ook minder heet moeten worden dus beter op gas, gewicht van de tank maakt relatief minder uit en is minder zuinig dus is de besparing ook groter.
LPG tank mits demontabel zou dan toch prima op de plek van een koffer / bijrijder kunnen.
 
Laatst bewerkt:
2 venturies 30mm rond en gastank in topkoffer. 28ltr netto gas.
 

Bijlagen

  • 20170401_115602.jpg
    20170401_115602.jpg
    140 KB · Weergaven: 43
Terug
Bovenaan Onderaan