Motorcross is ook motorsport

1 wedstrijd sx op een baan in Europa, is nog totaal iets anders dan een sx baan en kampioenschap in de usa.
En dat de amerikanen het zo moeilijk hadden in de mxon heeft veel meer met de baan die extra voorzien was van veel zand, en de slechte weersomstandigheden.
Was de baan droog en in originele staat gelaten, had je een heel andere wedstrijd gezien.
Wat niet wil zeggen dat Herlings dan niet gewonnen had, het is een feit dat het mxgp niveau heel hoog is momenteel.

Ik zou heel graag zien dat herlings daar toch gaat rijden, in de Amerikaanse omstandigheden.

Ookal waren de omstandigheden heel anders tijdens mxon, had tomac toch er gerust wat beter bij kunnen zitten.
 
Herlings is ook de absolute snelste rijder op dit moment.
Je moet alleen alles een beetje in de juiste context zetten.
En laat Herlings maar hier ; veel beter.
 
Beetje onzin al zeg ik het zelf. Regen of zand, dat is voor alle rijders dezelfde handicap. En het was geen zandbaan zoals wij die in Europa kennen he...
Toen de weersvoorspellingen slechter werden, werden de verwachtingen van de Amerikanen alleen maar hoger. Hun zouden veel beter op een natte baan uit de voeten kunnen dan europanen aldus eigen zeggen.
 
De hele top10 van het mxgp kampioenschap rijdt op het Tomac/Roczen/Musquin niveau.. Iedereen heeft wel eens een uitschieter (Coldenhoff, Desalle, Gajser enz.) Maar Herlings en Cairoli zitten toch een stukkie hoger qua skills.


Indoor denk ik dat ook de gehele top 10 na een paar maand oefenen gewoon mee kan komen, die jongens zijn allemaal vergroeid met die motor... Of healings indoor kampioen zou worden blijft vooralsnog een raadsel ;)
 
In sommige dingen volg ik, in andere niet.
Die usa boys zijn zeker niet beter in modder of zand, absoluut niet. Enkele zijn absoluut top in supercross en zeer goed in mx, maar Herlings staat op mx gebieden mijlenver voor op hun, ben er overtuigd van dat hij zeker de skills heeft om het ook op sx vlak waar te maken,
Maar die dollars maken daar het verschil, daar zijn de bonussen vele malen hoger dan hier, ook de salarissen van de absolute top zijn heel hoog.
Hier is het maar een enkeling die massa s geld verdient, of tot top 5 die goed hunne kost verdienen.
Dus waar kom je op uit, ieder is goed op zijn gebied, en het geld maakt het grote verschil tussen usa en EU.
Dus waarom zou je ginder je leven wagen als je hier zoals een Herlings zeer goed je geld verdient en in je eigen omgeving kan blijven.
Ken nog geen enkele amerikaan die hier een lange carrière heeft gehad met verschillende wereldtitels. Een enkele titel ja zoals: Danny Laporte, Brad Lackey .
 
In sommige dingen volg ik, in andere niet.
Die usa boys zijn zeker niet beter in modder of zand, absoluut niet. Enkele zijn absoluut top in supercross en zeer goed in mx, maar Herlings staat op mx gebieden mijlenver voor op hun, ben er overtuigd van dat hij zeker de skills heeft om het ook op sx vlak waar te maken,
Maar die dollars maken daar het verschil, daar zijn de bonussen vele malen hoger dan hier, ook de salarissen van de absolute top zijn heel hoog.
Hier is het maar een enkeling die massa s geld verdient, of tot top 5 die goed hunne kost verdienen.
Dus waar kom je op uit, ieder is goed op zijn gebied, en het geld maakt het grote verschil tussen usa en EU.
Dus waarom zou je ginder je leven wagen als je hier zoals een Herlings zeer goed je geld verdient en in je eigen omgeving kan blijven.
Ken nog geen enkele amerikaan die hier een lange carrière heeft gehad met verschillende wereldtitels. Een enkele titel ja zoals: Danny Laporte, Brad Lackey .
Donny Smith
 
In sommige dingen volg ik, in andere niet.
Die usa boys zijn zeker niet beter in modder of zand, absoluut niet. Enkele zijn absoluut top in supercross en zeer goed in mx, maar Herlings staat op mx gebieden mijlenver voor op hun, ben er overtuigd van dat hij zeker de skills heeft om het ook op sx vlak waar te maken,
Maar die dollars maken daar het verschil, daar zijn de bonussen vele malen hoger dan hier, ook de salarissen van de absolute top zijn heel hoog.
Hier is het maar een enkeling die massa s geld verdient, of tot top 5 die goed hunne kost verdienen.
Dus waar kom je op uit, ieder is goed op zijn gebied, en het geld maakt het grote verschil tussen usa en EU.
Dus waarom zou je ginder je leven wagen als je hier zoals een Herlings zeer goed je geld verdient en in je eigen omgeving kan blijven.
Ken nog geen enkele amerikaan die hier een lange carrière heeft gehad met verschillende wereldtitels. Een enkele titel ja zoals: Danny Laporte, Brad Lackey .

Je kan gerust stellen dat de usa boys gewoon belabberd zijn in modder en zand. Ze zijn de laatste jaren qua MX filosofie nogal afgedwaald en dat was te merken op de MXoN, dat heb je als het te commercieel wordt. Dat hele gemix van MX en SX in 1 is belachelijk. Wat zeg ik, die SX kermis is uberhaupt belachelijk eigenlijk en zonde van geweldig talent zoals Roczen die z'n arm daar vernietigde.
Ze kunnen beter die 2 dingen scheiden.
 
Nah, voor alles is wat te zeggen. Over het algemeen zijn de korte wedstrijden van de SX veel spannender voor het publiek dan een doorsnee MX wedstrijd.

Voor het geld hoeft JH niet naar de USA. Ik zag gisteren een foto voorbij komen dat hij ff een nieuwe Lamborgini had gekocht. Hij is allang binnen.

Ik ben benieuwd of de USA boys uberhaubt volgend jaar aan de start staan van onze zand MXON. Ze weten nu al dat de top 5 hier moeilijk gaat worden. Zal wel een afgang zijn als ze afhaken maar ik zie het zo gebeuren...
 
Nah, voor alles is wat te zeggen. Over het algemeen zijn de korte wedstrijden van de SX veel spannender voor het publiek dan een doorsnee MX wedstrijd.

Voor het geld hoeft JH niet naar de USA. Ik zag gisteren een foto voorbij komen dat hij ff een nieuwe Lamborgini had gekocht. Hij is allang binnen.

Ik ben benieuwd of de USA boys uberhaubt volgend jaar aan de start staan van onze zand MXON. Ze weten nu al dat de top 5 hier moeilijk gaat worden. Zal wel een afgang zijn als ze afhaken maar ik zie het zo gebeuren...

Ik zie dat ook zo gebeuren ja
 
Als ze een beetje ballen hebben staan ze over 2 weken op het strand naast ons aan de start Deanevo ;) Al zenuwachtig?

Dat zal niet gebeuren haha.
Nee, vooralsnog weinig last van zenuwen, de vorige keer ook niet. Ik had ook een goeie voorbereiding moet ik zeggen, aan alles was gedacht. Ik zie het ook meer als een super OTR/dagje uit. Jij?
Coldenhoff staat trouwens ergens rond startnr 250 en een kennis van me staat ergens op nr 70.
 
Laatst bewerkt:
Dat zal niet gebeuren haha.
Nee, vooralsnog weinig last van zenuwen, de vorige keer ook niet. Ik had ook een goeie voorbereiding moet ik zeggen, aan alles was gedacht. Ik zie het ook meer als een super OTR/dagje uit. Jij?
Coldenhoff staat trouwens ergens rond startnr 250 en een kennis van me staat ergens op nr 70.

Mijn voorbereiding is wat minder. Ik heb net een nieuwe motor maar die heft nog wat problemen met het starten en kvs lekkage. Beide wel redelijk cruciaal voor het uitrijden van de race... Hopelijk heb ik hem zaterdag terug zodat ik hem nog even goed kan testen.

Ik heb startnummer 460 dus sta ergens in het midden.
 
Mijn voorbereiding is wat minder. Ik heb net een nieuwe motor maar die heft nog wat problemen met het starten en kvs lekkage. Beide wel redelijk cruciaal voor het uitrijden van de race... Hopelijk heb ik hem zaterdag terug zodat ik hem nog even goed kan testen.

Ik heb startnummer 460 dus sta ergens in het midden.

Hopelijk heb je het tijdig opgelost.
Nummer 711 hier
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dan dat Tomac meer problemen heeft dan Herlings...alhoewel Tomac wel een goeie starters is en kan daar dan wel zijn voordeel uit kunnen halen.
Jij volgt het AMA MX/SX al jaren zeg je? Dan zou je moeten weten dat Eli Tomac ook het afgelopen seizoen weer juist géén goede starter is en het overgrote deel van de manches vanuit midpack naar voren is moeten komen...
 
Jij volgt het AMA MX/SX al jaren zeg je? Dan zou je moeten weten dat Eli Tomac ook het afgelopen seizoen weer juist géén goede starter is en het overgrote deel van de manches vanuit midpack naar voren is moeten komen...

In maart ben ik naar Atlanta en daytona geweest en daar zat hij constant er goed bij en de wedstrijden er voor en erna let ik daar niet zo op.....mijn vizier staat altijd op CR22 😜
 
De problemen aan mn motor zijn opgelost. Geen overdruk meer in het koelsysteem en het startprobleem is ook opgelost.

Nu de motor helemaal klaar maken en zaterdag een laatste keer trainen om alles te testen.
To do:
-handkappen monteren
-groter voortandwiel
-zandnetjes om de rads
-recovery tank voor KVS monteren
-Schoepenband erom
-olie + filters verversen
-Startnummers plakken
-koppelingsplaten vervangen

-Brillen klaar maken
-gereedschap en reserveonderdelen - vloeistoffen paken
-crosskleding + extra kleding klaar leggen
-competition 102 tanken

En ik ben vast nog wel wat vergeten.
 
De problemen aan mn motor zijn opgelost. Geen overdruk meer in het koelsysteem en het startprobleem is ook opgelost.

Nu de motor helemaal klaar maken en zaterdag een laatste keer trainen om alles te testen.
To do:
-handkappen monteren
-groter voortandwiel
-zandnetjes om de rads
-recovery tank voor KVS monteren
-Schoepenband erom
-olie + filters verversen
-Startnummers plakken
-koppelingsplaten vervangen

-Brillen klaar maken
-gereedschap en reserveonderdelen - vloeistoffen paken
-crosskleding + extra kleding klaar leggen
-competition 102 tanken

En ik ben vast nog wel wat vergeten.

Ik weet niet wat je rijdt, maar zou je wel een groter voortandwiel monteren? Je hebt obstakels te overwinnen en het kan nog wel eens file worden bij die verticale muur.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er even mee getest op Nunspeet. Die lag er zwaar en nat in. Opzich trok hij het wel redelijk goed maar voor de zekerheid ben ik toch maar terug gegaan naar 13 tands.
 
Coldenhof is mooi genaaid vandaag , de winnaar Nathan Watson heeft een stuk afgesneden volgen diverse kenners , op het moment dat Glenn werd opgehouden in de X loop en daar snee Nathan Watson de boel af.
 
Dat gaf Glen zelf ook al aan na de race.
Niet direct, maar hij zei dat hij dat niet deed omdat hij diskwalificatie verwachte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan