full
 
Fotoboek: Kleine bedrijven in Vietnam, een kijkje van binnenuit

Sinds begin 2011 woon ik, Fred van den Bosch, in Vietnam ergens in the middle of nowhere in de omgeving van Nha Trang. Het afgelopen jaar heb ik veel tijd gestoken in een project, waarbij ik kleine bedrijven uit de wijde omgeving heb gefotografeerd en beschreven. Van de foto’s en omschrijvingen van de dagelijkse werkzaamheden van de bedrijfseigenaren heb ik een e-book gemaakt.

Het grote probleem hier op het platteland is, dat er vrijwel geen werk is. De meesten verbouwen rijst. Echter zijn er maar een aantal periodes van het jaar, waarin er geoogst kan worden, dus zoeken mensen een bijverdienste. En hebben daarbij nauwelijks keus.

Sommigen gaan in een fabriek in de buurt werken om garnalen te pellen. Anderen hebben een eigen bedrijfje, meestal aan huis, soms elders, bv. op een markt. Bijna altijd kleinschalig: alleen de eigenaar en soms een enkele helper. Enkelen werken op het land of verrichten wat meer specifieke werkzaamheden. Vaak kan men zo wat gemakkelijker verschillende werkzaamheden combineren. Nadeel is dat het praktisch niets oplevert.

Het e-book geeft een goede indruk van het leven en vooral van het werken hier op het Vietnamese platteland:
• het fysiek harde werken
• de zeer lange dagen die sommigen maken
• de vaak schamele verdiensten
• en de hoeveelheid werk die kinderen moeten verrichten naast hun normale schoolactiviteiten.

Het e-book "Kleine bedrijven in Vietnam" beslaat meer dan 300 pagina's.

Ik vraag voor dit pdf-boek een bescheiden bedrag. De opbrengst wordt o.a. gestoken in een aantal projecten waar we voor de kinderen uit de omgeving mee bezig zijn. Zie daarvoor onderstaande website.

Meer over het boek, de auteur, de opbrengstdoelen en de wijze van bestellen is te vinden op de website van mijn dochter: E-book Kleine bedrijven in Vietnam - Een kijkje van binnenuit. Dit omdat zij al over de volledige infrastructuur voor verkopen beschikt. Hier kan ook een gratis demoversie worden gedownload met onder meer de volledige inhoudsopgave. De gehele website en infrastructuur zijn door mijn kleinzoon gemaakt.

full
 
  • Leuk
Waarderingen: Muug
Iemand toevallig het boek “handboek motorkamperen” in de verkoop?

Waarschijnlijk heb je hem al maar er staat er nu één op marktplaats:

Mag hier denk ik geen link plaatsen naar marktplaats maar gewoon effe zoeken naar "Handboek motorkamperen".
 
Paul hooft van “man in het zadel” heeft sinds een paar dagen “van hier tot Tokio” uitgebracht .


Iemand een tip met verhalen over de reis richting de bv noordkaap of rondje Europa ?
Voor de normale man met 25 vakantiedagen ook te doen ?
 
Vanaf nu te koop, het verrassende kerst of Sinterklaas cadeau
Officiële winkel prijs € 22,-
Ontvang nu jouw exemplaar voor €20,-inclusief verzenden of voor € 18,- als je hem komt ophalen.
Kies jouw persoonlijk nummer tussen 1 en 50 en stuur je eigen tekst me om te signeren.
De volgende nummers zijn al vergeven
1, 2, 3, 13, 48 en 49.
Stuur een email met je naam, huisadres, gewenst nummer en tekst. Je ontvangt een tikkie voor de betaling.
Jouw exemplaar wordt voor 6 december bezorgt.

Samenvatting;
De belevenissen van een ongewoon stel. Hij Alessandro, een motor Ducati Multistrada 1200 S Granturismo. Zij Gioia, een blond meisje dat tegen alle goed bedoelde adviezen en vooroordelen in met deze grote, zware, potente motor haar droomreizen wil beleven. Iedere keer als ze haar helm afzet, zijn er de voorspelbare hilarische reacties.
Samen breken zij met door de maatschappij opgelegde patronen en gaan ze in hun reizen het avontuur tegemoet, in alle vrijheid en onafhankelijkheid. We lezen soms hilarische verhalen over de voorbereiding van de reizen, het plannen van de route, bagagedilemma's of het opvoeden van een motor met karakter, maar ook over het overwinnen van de angst voor mechanische pech onderweg. Het duo trekt door Duitsland en Zwitserland naar Italië; via Sardinië doorkruisen ze Italië van noord tot zuid, en ze gaan zelfs naar Marokko.
Zij, heel anders dan een mannelijke motorrijder, leert hem omgaan met haar. Hij, met zijn Italiaanse inslag, gekke inzichten en veel humor, probeert iedere keer weer zijn zin door te drijven en haar om zijn spiegels te winden. Wanneer zij zich realiseert dat het leven kort kan zijn, en dat later misschien wel nooit komt, gooit ze het roer om. Want later is nu… dus afstrepen die dromenlijst!
 

Bijlagen

  • IMG_1503.JPG
    IMG_1503.JPG
    89,6 KB · Weergaven: 22
  • IMG_1504.JPG
    IMG_1504.JPG
    102,4 KB · Weergaven: 20
ANWB motorboek vol met leuke verhalen en routes (ook in GPS) in Nederland door Jen Dirk Onrust:

20200328_160457.jpg
 
Ik zie dat dit topic niet meer echt word gevolgd, maar voor de "internet lezers" heb ik weer een nieuw reisverhaal gelezen en ik moet zeggen, het is de moeite waard. Het gaat over Nederlanders Leonie en Peter die een lange reis maken op twee Honda's CR250L. In totaal:

112,469 km, door 56 landen, 5 continenten, 2 jaar en 10 maanden onderweg.

Klik!

Onderaan het verhaal kan je door naar de volgende pagina en ik kan je alvast verklappen dat zijn er heel wat. Heel wat weken leesvoer!
 
1589878505-300-x-389px-IMG_20200519_104632415.jpg


Net binnen gekregen, vorige week rechtsreeks op de schrijver zijn site besteld.
https://www.nathanmillward.com/shop

Lijkt me een leuk boek :t

Via die site zag ik ook deze staan, vind het intrigerend, stoer etc.. dat mensen op een gegeven moment zeggen: Ik ben er klaar mee en geven baan/huis en weet ik wat al niet meer op, en besluiten om in hun eentje op een motor te stappen en ze zien wel wat op hun weg komt..

https://www.amazon.co.uk/All-Gear-I...TN1F4B2CEEZ&psc=1&refRID=R7V78HYRZTN1F4B2CEEZ
 
Terug
Bovenaan Onderaan