Als blogs ook mogen is dit er misschien nog eentje

Amsterdam to Anywhere

Wij zijn Peter en Leonie uit Amsterdam. We hebben onze banen opgezegd en het huis verhuurd om op onze motoren de wereld rond te reizen. Ons plan is om twee jaar weg te blijven. We zijn eind 2013 begonnen in Amsterdam en reden eerst naar Afrika. Inmiddels hebben we onze motoren meegenomen naar Zuid-Amerika. Waar de reis ons daarna brengt, is nog een groot avontuur.

Two Bikers One World
Beetje hetzelfde scenario. Alles achterlaten en met z'n tweetjes de hele wereld rond. Deze doen het op een heel gezapig tempo om zoveel mogelijk te kunnen zien.

2015-05-TBOW.png

This is the route so far, 14 June 2015, 77,777 km (48,328 miles) and 30 countries since the start in Manchester, UK, 2 years back.

Nog eentje die nog niet zo lang geleden vertrokken is:
Marrakesh 2 Bali
Kerel die van Marokko door Europa, Noordkaap, Rusland, Kazachstan, Iran,... richting Bali gaat.
 
Laatst bewerkt:
Op dit moment het boek Altijd Viareggio van Rick Nieman aan het lezen. Ik heb niets met dit saaie burgermannetje maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me aardig in hem heb vergist. Leuk boek en zijn gedrag is heel anders dan op de TV. Wat kan een mens zich vergissen.. Of doet hij zich anders voor in het boek dan in het echt..? ;)

Maakt ook niets uit, het boek is goed en daar gaat het om...

full
 
Ik mis "Dromen van Jupiter" van Ted Simon in het lijstje. (ik heb niet het hele topic doorgespit). In dit boek doet Ted Simon zijn eerste reis nog eens over, maar dan op 69 jarige leeftijd. Noeiend en leesbaar boek.
 
Vanmiddag bij Lamers in Nijmegen naar de boekpresentatie van Rick Nieman geweest. Sacha was er ook bij. Sympathiek stel. Door beide gesigneerd. Sacha als "schaduwredacteur". Als aangename verrassing werd het boek gratis aangeboden door de importeur van Moto Guzzi. Ben er al in begonnen. Aanrader.
 
Op dit moment het boek Altijd Viareggio van Rick Nieman aan het lezen. Ik heb niets met dit saaie burgermannetje maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me aardig in hem heb vergist. Leuk boek en zijn gedrag is heel anders dan op de TV. Wat kan een mens zich vergissen.. Of doet hij zich anders voor in het boek dan in het echt..? ;)

Maakt ook niets uit, het boek is goed en daar gaat het om...

[afbeelding]

Vond het een enorm knudde boek, vér over de top. Gaat deels over motorrijden, verder veel ouwe jongens krentebrood gelul. De Viva is beter.
NIET te vergelijken met "Man in het zadel", dat is een echt motorboek (van een nederlandse schrijver, en niet van een RTL presentator).
 
Vond het een enorm knudde boek, vér over de top. Gaat deels over motorrijden, verder veel ouwe jongens krentebrood gelul. De Viva is beter.
NIET te vergelijken met "Man in het zadel", dat is een echt motorboek (van een nederlandse schrijver, en niet van een RTL presentator).
Dus je hebt het wel gelezen?

:+
 
Vond het een enorm knudde boek, vér over de top. Gaat deels over motorrijden, verder veel ouwe jongens krentebrood gelul. De Viva is beter.
NIET te vergelijken met "Man in het zadel", dat is een echt motorboek (van een nederlandse schrijver, en niet van een RTL presentator).
Boeken moet je nooit gaan vergelijken, dan is geen enkel boek nog interessant. Stel dat ze allemaal hetzelfde zijn dan hebben we er aan één genoeg.

Maar euh... De Viva?? Dat is toch een vrouwenblaadje? Ik weet niet hoor maar de Viva lees ik niet dus weet ik ook niet wat daar in staat. Het zou kunnen dat je gelijk heb, geen idee..
 
Dus je hebt het wel gelezen?

:+

Jazeker; ik heb het met moeite uitgelezen. M.i. gaat het voornamelijk over mannenvriendschap tussen een paar yuppen die tussen de bedrijven door naar Italië rijden. Lijkt op zo'n wielrenboek van -ik meen- Tim Krabbé, ook 4 vrienden die er een korte vakantie op uit trekken met dezelfde afloop.
 
Mag ik onze website ook noemen? www.highway-hornets-nest.com. Hier staan de belevenissen van 4 motormaatjes op. We maken jaarlijks een 10 daagse motorreis. We proberen zoveel mogelijk onze beslommeringen te beschrijven en delen alles, routes, roadbook, foto's, video's en het materiaal dat we ter voorbereiding hebben gebruikt. :]
 
Op dit moment het boek Altijd Viareggio van Rick Nieman aan het lezen. Ik heb niets met dit saaie burgermannetje maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me aardig in hem heb vergist. Leuk boek en zijn gedrag is heel anders dan op de TV. Wat kan een mens zich vergissen.. Of doet hij zich anders voor in het boek dan in het echt..? ;)

Maakt ook niets uit, het boek is goed en daar gaat het om...

[afbeelding]
mee eens, leuk boek om te lezen
 
Heb ooit eens van Kris een bestand gekocht waar het boek (en heel veel mooie foto's) op stond. Die heb ik destijds uitgeprint en ingebonden. Het originele boek heb ik ook wel maar daar is bijna niet aan te komen..
ja, snap het. heb de foto"s opgezocht. een paar staan op zijn site. er zijn er duizenden gemaakt. alles nog met een filmrollertje :)
 
Hoe gaat het met de boeken?

Ik ben nu niet motor gerelateerd aan het lezen (judas) maar een boek over motorreizen gaat er wel weer in met dit weer.
 
Hoe gaat het met de boeken?

Ik ben nu niet motor gerelateerd aan het lezen (judas) maar een boek over motorreizen gaat er wel weer in met dit weer.
Judas is scooter gerelateerd... ;) :+


Maar wel een leuk boek om te lezen als is het allemaal wel triest...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan