Motorband internet besteld en nu?

Mijn "nieuwe" voorband bij een grote bandencentrale was 2 jaar oud terwijl mijn nieuwe achterband via het internet 2 maanden oud was...en 70€ goedkoper. Ik weet het wel...service is ook al geen issue niet meer want dat doen internetshops ook meer dan behoorlijk.
 
Goed beredenering toch? Misschien niet als je voor jezelf werkt.

Als ik 2 weken vrij neem en mij dat vrije dagen kost die ik niet in geld krijg dan kost dat mij 2 weken aan dagen. Als ik daar een paar duizend euro mee bespaar (ik heb totaal geen idee wat het monteren van zonnepanelen kost) dan heb je toch echt een paar duizend euro's bespaard.

Is tijd geld voor jou dan gaat dat niet op. In mijn geval zou dat wel opgaan, want ik laat mijn vrije tijd nooit uitbetalen door de baas.
Dan kan je beter in die vrije tijd werkzaamheden voor derden uitvoeren wat past in jouw expertise en van het geld wat je daar mee verdiend je zonnepaneel laten monteren. Dan kun je er ook zeker van zijn dat je zonnepanelen deskundig zijn aangebracht.
 
Dan kan je beter in die vrije tijd werkzaamheden voor derden uitvoeren wat past in jouw expertise en van het geld wat je daar mee verdiend je zonnepaneel laten monteren. Dan kun je er ook zeker van zijn dat je zonnepanelen deskundig zijn aangebracht.
Ja zo zijn er vast nog tig andere opties.

Dit was er één van die deze meneer schijnbaar geen centen kostte en vrije tijd vond hij minder interessant.

Niets mis mee vind ik. Slim zelfs.

Voor andere werken in jouw vrije tijd vind ik overigens niet slim. Ik doe wel eens iets voor andere en vraag daar nooit geld voor (is dus geen werk).
Doe ik dat wel dan komen ze ook weer terug als er iets mis is of verwachten ze garantie of meer van dat.

Daar moet je maar zin in hebben.
 
Toch heeft hij een punt.
Waarom moet ik voor eenzelfde band bij een dealer veel meer betalen dan bij een webshop?
De dealer kan die banden toch ook gewoon bij een webshop bestellen uit naam van een klant.
M.i. trek je p die manier veel meer klanten en kan je 1 montagetarief hanteren.
De meeste klanten kijken alleen naar de prijs van de banden en niet naar de prijs van het monteren van de banden.
En jij denkt dat de tijd die de dealer daarvoor nodig heeft gratis is?
Dat uurtje dat de klant op internet aan het struinen is moet dan door de dealer gedaan worden.
En als je als dealer niet bij de importeurs koopt, dan krijg je ook geen ondersteuning, geen reclamemateriaal, en geen informatie.
Die moet dan ook weer elders gehaald worden, en dat kost ook tijd (en dus geld).

Het maakt niets uit welk verdienmodel een dealer hanteert. Uiteindelijk moeten de klanten heb opbrengen, of het nu linksom of rechtsom gebeurd.
Dus verdienen op de banden of op het arbeidsloon? Maakt niet uit.
De dealermaakt die keuze, de klant kan kiezen tussen de dealers. Vroeg of laat gaat dezelfde hoeveelheid geld rollen.....
 
Toch zijn het de webshops die bruggen bouwen, niet de dealers.
Tuurlijk zijn er winkels met een webshop ter ondersteuning van de winkel maar daar heeft de internetkoper weinig aan vanwege de te hoge prijzen.

Maar wat te denken als je een winkel hebt ter ondersteuning van je webshop?
Zo kocht ik onlangs een helm waar ik via een webshop terecht kwam.
Met laagste prijs garantie en goede service en advies.

Daar kan tot nu toe een winkel met een bijbehorend webshop niet tegenop.

Maar on topic.
Waarom bestaan er legio bandenboeren zoals kwikshit, profile, en nog vele andere terwijl je voor een motorband nog steeds naar een dealer gaat?
In de autobranche zie je nog maar weinig dealers die zelf banden doen en daarvoor naar bandenboeren gaan.
Zal dat over 10 jaar in de motorbranche zo zijn of is dat al gaande?
Dat is al veel langer gaande.
Mijn webshop in motorbanden is al ruim 15 jaar in de lucht.
Mijn fysieke winkel en werkplaats nu 13 jaar.
De "normale" motordealer verkoopt al jaren steeds minder motorbanden, de motorbandenspecialisten steeds meer. We kennen echter (nog) geen motorbandenketens of franchisenemers in onze branche. Geen idee of dat nog gaat komen.....
 
Uit naam van klant mag wellicht, maar dat weet ik niet.... Zelf mogen dealers van banden niet elders kopen of tegen lagere dan de vast afgesproken prijzen verkopen, meen ik.

Daar komt bij dat het per land verschilt. In Duitland mag band A voor xx verkocht worden, maar in NL moet band A voor xxx verkocht worden.
De dealer moet inkopen bij de importeur en mag niet in Duitsland gaan shoppen bij motorbandenmarkt.nl ofzo iets.

Dit is wat ik begrepen heb van SuperBlackBird hier op MF.
Als ik het goed onthouden heb!

Concurreren met de goedkopere buitenlandse webshops is niet zo simpel aangezien men zich aan spelregels moet houden welke niet voor iedereen hetzelfde zijn.
Niet helemaal, al zit er wel een grond van waarheid in.
De bruto verkoopprijzen voor motorbanden kunnen verschillen in veel landen. De korting die je als handelaar op die banden krijg verschilt ook nog eens per land.
Daarnaast kan je ook rechtstreeks bij de importeur in jouw eigen land bestellen. Je moet dan wel een grote startorder doen (elk jaar weer) om een leuke korting te verkrijgen. Importeurs vinden het niet leuk als je te goedkoop banden verkoopt. Ze mogen je het niet verbieden (en doen dat ook niet), maar ze mogen je wel de volgende jaren minder korting geven..... Komt dus op hetzelfde neer.
En in Duitsland (of een ander land) shoppen is ook niet verboden, maar daar zijn ze ook niet blij mee. Echter, daar doen ze de laatste jaren vrijwel niets meer tegen.
Let wel: of het verstandig is om bij een concurrent die ook rechtstreeks aan jouw consumenten levert in te kopen is maar de vraag. Ik doe dat liever niet, maar soms heb je geen keuze door bijvoorbeeld slechte verkrijgbaarheid van sommige banden.
 
En jij denkt dat de tijd die de dealer daarvoor nodig heeft gratis is?
Dat uurtje dat de klant op internet aan het struinen is moet dan door de dealer gedaan worden.
En als je als dealer niet bij de importeurs koopt, dan krijg je ook geen ondersteuning, geen reclamemateriaal, en geen informatie.
Die moet dan ook weer elders gehaald worden, en dat kost ook tijd (en dus geld).


Het maakt niets uit welk verdienmodel een dealer hanteert. Uiteindelijk moeten de klanten heb opbrengen, of het nu linksom of rechtsom gebeurd.
Dus verdienen op de banden of op het arbeidsloon? Maakt niet uit.
De dealermaakt die keuze, de klant kan kiezen tussen de dealers. Vroeg of laat gaat dezelfde hoeveelheid geld rollen.....
Waar haalt een webshop zijn banden vandaan?
Daar zal toch ook nog wel een schakel tussen fabrikant en webshop zitten?
Krijgen die dan veel meer korting dan een dealer?
 
Of de klant zelf laten kopen en laten afleveren in jouw werkplaats.
Dan heeft de werkplaats er toch ook geen omkijken meer naar, ook niet als de band een slecht exemplaar is.

Zo hebben de webshops toch hun vaste montagepunten?
Wat denk je dat er gebeurd als de band niet goed functioneert?
Dan krijgt als eerste het montageadres een belletje of bezoekje van de klant.
Ga je dan opnieuw monteren/balanceren? Op wiens kosten?
En als het dan nog niet goed is moeten er nieuwe banden komen. Wie regelt dat?
Wie regelt de retourzending van de foute band(en)? Wie betaald dat?
Wie betaald de nieuwe montage + balancering van de nieuwe banden?
Ik kan je uit eigen ervaring verzekeren dat dit ELKE keer een strijdpunt is, en dat er ALTIJD 1 of meer partijen ontevreden zijn met de uitkomst.
En wat doe je als je hierdoor extra vrije dagen moet opnemen, of te laat op vakantie kan gaan? Wie betaald dat?
 
Niet helemaal, al zit er wel een grond van waarheid in.
De bruto verkoopprijzen voor motorbanden kunnen verschillen in veel landen. De korting die je als handelaar op die banden krijg verschilt ook nog eens per land.
Daarnaast kan je ook rechtstreeks bij de importeur in jouw eigen land bestellen. Je moet dan wel een grote startorder doen (elk jaar weer) om een leuke korting te verkrijgen. Importeurs vinden het niet leuk als je te goedkoop banden verkoopt. Ze mogen je het niet verbieden (en doen dat ook niet), maar ze mogen je wel de volgende jaren minder korting geven..... Komt dus op hetzelfde neer.
En in Duitsland (of een ander land) shoppen is ook niet verboden, maar daar zijn ze ook niet blij mee. Echter, daar doen ze de laatste jaren vrijwel niets meer tegen.
Let wel: of het verstandig is om bij een concurrent die ook rechtstreeks aan jouw consumenten levert in te kopen is maar de vraag. Ik doe dat liever niet, maar soms heb je geen keuze door bijvoorbeeld slechte verkrijgbaarheid van sommige banden.
Dank voor de toelichting \ correctie :t
 
Waar haalt een webshop zijn banden vandaan?
Daar zal toch ook nog wel een schakel tussen fabrikant en webshop zitten?
Krijgen die dan veel meer korting dan een dealer?
De webshops die ik ken, en ik zelf ook, kopen bij binnenlandse en buitenlandse groothandels, en bij de Nederlandse importeurs.
Niemand (ook geen groothandels) kopen rechtstreeks bij de fabrikanten met uitzondering van die groothandels die zelf ook importeur zijn van een merk motorbanden.
In zijn algemeenheid is het zo dat je naarmate je meer kopt je ook meer korting krijgt. Dit is wel vaak in staffels.
Ik heb geen idee hoeveel dit scheelt met wat een groothandel bij de importeur als korting krijgt, dat vertellen ze mij nu ook weer niet.....
 
De webshops die ik ken, en ik zelf ook, kopen bij binnenlandse en buitenlandse groothandels, en bij de Nederlandse importeurs.
Niemand (ook geen groothandels) kopen rechtstreeks bij de fabrikanten met uitzondering van die groothandels die zelf ook importeur zijn van een merk motorbanden.
In zijn algemeenheid is het zo dat je naarmate je meer kopt je ook meer korting krijgt. Dit is wel vaak in staffels.
Ik heb geen idee hoeveel dit scheelt met wat een groothandel bij de importeur als korting krijgt, dat vertellen ze mij nu ook weer niet.....
En dat werkt op hele grote schaal ook weer zo... Waardoor de Nederlands importeur van een bepaald merk indirect uit zijn broek kan worden geconcurreerd door het moederbedrijf van het zelfde merk. Dat is nu gaande in mijn handel, en zal op termijn er voor zorgen dat iedereen langer op zijn spullen en langer op garantie afwikkeling moet wachten omdat er dan geen NL importeur meer is.

Is dat de beoogde 6 > 7% prijsverschil waard?
 
En dat werkt op hele grote schaal ook weer zo... Waardoor de Nederlands importeur van een bepaald merk indirect uit zijn broek kan worden geconcurreerd door het moederbedrijf van het zelfde merk. Dat is nu gaande in mijn handel, en zal op termijn er voor zorgen dat iedereen langer op zijn spullen en langer op garantie afwikkeling moet wachten omdat er dan geen NL importeur meer is.

Is dat de beoogde 6 > 7% prijsverschil waard?
Het gaat niet om 6-7% verschil meer dan. In geval van banden lopen die verschillen op tot 80%. Dan wacht je wel enkele dagen extra op je bandjes. Net als dat ik olie liever bestel of alleen met aanbiedingen koop waarbij ik evenveel betaal. Hierbij lopen de verschillen ook op tot 50%.

Ik gun de lokale ondernemer ook wel wat maar het moet wel binnen proporties blijven. Ik denk dat merendeels van de mensen zo denken. De lokale ondernemer die betaalt niet mijn zomervakantie of mijn hypotheekachterstand.
 
Het gaat niet om 6-7% verschil meer dan. In geval van banden lopen die verschillen op tot 80%. Dan wacht je wel enkele dagen extra op je bandjes. Net als dat ik olie liever bestel of alleen met aanbiedingen koop waarbij ik evenveel betaal. Hierbij lopen de verschillen ook op tot 50%.

Ik gun de lokale ondernemer ook wel wat maar het moet wel binnen proporties blijven. Ik denk dat merendeels van de mensen zo denken. De lokale ondernemer die betaalt niet mijn zomervakantie of mijn hypotheekachterstand.
Zoals er bij staat, heb ik het over mijn eigen branche / vakgebied. Maar mijn ervaring is dat bijna alle detailhandel dezelfde toekomst heeft, alleen op een ander moment. Het gaat bij mij dus wél om c.a 5 > 7% en daarvan is inmiddels óók bewezen dat dat voldoende verschil is om naar DE uit te wijken (dat maakt 80% rijsverschil alleen nu even relevant).

De kern van het verhaal is dat fabrikanten indirect hun eigen importeurs (en dus ook) dealers plat slaan. Het verbaast me dat de frustratie over die prijsverschillen dan toch bij die dealer terecht komt. De laatste schakel verdient het minst en krijgt ook de klachten over een prijsbeleid waar ze geen enkele invloed op hebben.
 
Jij zegt letterlijk, dat als er geen onderdelen verkocht kunnen worden, het uurtarief omhoog gaat met 25%.

Eigenlijk zeg je dus dat jullie uurtarief niet klopt en er koppelverkoop nodig is om het hoofd boven water te kunnen houden.

Nee, hij zegt dat hij in een bepaalde tijd een bepaalde hoeveelheid winst moet maken. Als je bij hem spullen koopt en laat monteren pakt hij wat winst op de spullen en wat op het uurtarief. Valt de winst op de spullen weg moet hij het uurtarief wat hoger maken om per uur uiteindelijk net zoveel winst te maken.

Omgekeerd gebeurt het ook, je koopt bv een motor, vraagt of de motorzaak bv een kofferrek wil monteren. En niet zelden zeggen ze dat ze dat rek wel even gratis monteren, de winst hebben ze al gepakt op verkoop van de motor.
 
Je betaald ook voor het plaatje..

Loop bij een motototaal binnen ( noem er maar 1 ) ..
Motoren op voorraad, dure kleding op voorraad.. bultje verkopers.. zal achter ook nog wel wat administratief volk rondlopen
en die hele toko moet ook gehuurd worden..
banden hebben ze toch niet liggen, die moeten besteld worden.

Dat kost geld, maar.. dan heb je wel onder het gemak van een bakkie koffie en wat bla bla een bandje eronder laten schroeven
door een onderbetaalde stageloper.
Hij de vette klauwen, jij niet.

Betaal je dan wel de hoofdprijs voor.

Kan je wel zeggen dat je naar een dealer bent geweest en dat je motor, tot aan de banden toe, dealer onderhouden is geweest.

Of .. je bent zoals mij, geeft geen ene fuck om uiterlijk vertoon, en je besteld het uit een of andere pneus-loods in ( Polen ? )
Vervoerd door een goedkope pool.. en gemonteerd door een zuinige hollander.

Maar nee, ik krijg geen mailtje of ik op de volgende tourateck dag ook even een stijf paaltje wilt komen halen om de glimonderdelen.

T is maar wat je wilt..
Sommige zijn er vatbaar voor

En , toegegeven.. als je sommige bezig ziet..
Is het maar goed dat er garage's zijn en bemande benzinepompen...
 
Ik heb hier alles effe doorgelezen ,...en dit is wat ik ervan vind :

Ik zou me doodschamen als ik op internet goedkoop een nieuw bandje zou scoren , om daarna vervolgens naar je locale dealertje te hollen om 'm te laten monteren.

Je locale dealertje , waar je een vertrouwensband mee hebt , .....die voor je klaar staat i.g.v. bijv een garantiekwestie , ....en met/voor je meedenkt voor alternatieven .
Laat die man , godverdomme toch een paar tientjes verdienen op een bandje , stelletje zuinige priesters ! -O-

( die zgn internet-"bedrijven" hebben meestal helemaal NIKS zelf in huis ,.....die nemen alleen maar een bestelling op voor een groothandel die vandaar uit direct doorlevert .
Als er een keer wat mee aan de hand mocht wezen , dan kun je nog zelfs een hoop jan-klaassen mee maken om dat weer recht te moeten zetten )
 
Laatst bewerkt:
Je betaald ook voor het plaatje..

Loop bij een motototaal binnen ( noem er maar 1 ) ..
Motoren op voorraad, dure kleding op voorraad.. bultje verkopers.. zal achter ook nog wel wat administratief volk rondlopen
en die hele toko moet ook gehuurd worden..
banden hebben ze toch niet liggen, die moeten besteld worden.

Dat kost geld, maar.. dan heb je wel onder het gemak van een bakkie koffie en wat bla bla een bandje eronder laten schroeven
door een onderbetaalde stageloper.
Hij de vette klauwen, jij niet.

Betaal je dan wel de hoofdprijs voor.

Kan je wel zeggen dat je naar een dealer bent geweest en dat je motor, tot aan de banden toe, dealer onderhouden is geweest.

Of .. je bent zoals mij, geeft geen ene fuck om uiterlijk vertoon, en je besteld het uit een of andere pneus-loods in ( Polen ? )
Vervoerd door een goedkope pool.. en gemonteerd door een zuinige hollander.

Maar nee, ik krijg geen mailtje of ik op de volgende tourateck dag ook even een stijf paaltje wilt komen halen om de glimonderdelen.

T is maar wat je wilt..
Sommige zijn er vatbaar voor

En , toegegeven.. als je sommige bezig ziet..
Is het maar goed dat er garage's zijn en bemande benzinepompen...
"Mijn" dealer, van vele merken motoren, heeft wel een grote bandenvoorraad.
Daar zit ook wel korting op, maar niet zo veel als bij de bandenhandel. Ik was eens bij een onderhandeling met een importeur, en dat ging keihard, over 5%.
 
Ik heb hier alles effe doorgelezen ,...en dit is wat ik ervan vind :

Ik zou me doodschamen als ik op internet goedkoop een nieuw bandje zou scoren , om daarna vervolgens naar je locale dealertje te hollen om 'm te laten monteren.

Je locale dealertje , waar je een vertrouwensband mee hebt , .....die voor je klaar staat i.g.v. bijv een garantiekwestie , ....en met/voor je meedenkt voor alternatieven .
Laat die man , godverdomme toch een paar tientjes verdienen op een bandje , stelletje zuinige priesters ! -O-

( die zgn internet-"bedrijven" hebben meestal helemaal NIKS zelf in huis ,.....die nemen alleen maar een bestelling op voor een groothandel die vandaar uit direct doorlevert .
Als er een keer wat mee aan de hand mocht wezen , dan kun je nog zelfs een hoop jan-klaassen mee maken om dat weer recht te moeten zetten )


Ik heb helemaal geen vertrouwensband met een dealer.
Sterker nog, ik waantrouw ze allemaal :)

Diegene die de beste prijs / kwaliteit levert , daar word bij gekocht.


Op dat gebied kan je dus beter naar de hoeren gaan als naar een dealer, in allebei de gevallen word je genaaid..
Maar bij de hoeren weet je tenminste van tevoren , voor hoeveel, en waarom .

* al zullen er vast wel goeie tussen zitten ... * .. ergens...
 
Ik heb hier alles effe doorgelezen ,...en dit is wat ik ervan vind :

Ik zou me doodschamen als ik op internet goedkoop een nieuw bandje zou scoren , om daarna vervolgens naar je locale dealertje te hollen om 'm te laten monteren.

Je locale dealertje , waar je een vertrouwensband mee hebt , .....die voor je klaar staat i.g.v. bijv een garantiekwestie , ....en met/voor je meedenkt voor alternatieven .
Laat die man , godverdomme toch een paar tientjes verdienen op een bandje , stelletje zuinige priesters ! -O-

( die zgn internet-"bedrijven" hebben meestal helemaal NIKS zelf in huis ,.....die nemen alleen maar een bestelling op voor een groothandel die vandaar uit direct doorlevert .
Als er een keer wat mee aan de hand mocht wezen , dan kun je nog zelfs een hoop jan-klaassen mee maken om dat weer recht te moeten zetten )

Vertrouwensband met de dealer... Die had ik. Tot hij de kantjes eraf liep. Letterlijk en figuurlijk.
-2 velgen beschadigd door zijn kunde van banden monteren. Geen sorry of herstelling, gewoon met een alcohol 'stift de schade opkleuren.
-Balhoofdlagers vervangen onder garantie.. Zogezegd. 1 maand later zat mijn stuur muurvast, bij demontage van de Balhoofdlagers waren die "splinternieuwe" van een maandje oud volledig verroest.
-bij onderhoud, olie eraf, filter eraf, olie erop en starten maar! Filter was ie vergeten. Heel mijn voorband onder de olie. En wat denk je? Krijg ik een nieuwe? Nee hoor! Met brake cleaner afspuiten en de nota dat ik voorzichtig mag rijden.
-in de dolomieten heel mijn blok onder de olie en vastzittende steppermotor (husqvarna nuda=F800 blok) door overvloed aan olie in de airbox. Er zat uiteindelijk 700cc teveel aan olie in. Zijn uitleg: bij koude motor is het niveau perfect. Bij warme motor zet de olie uit (is een beetje waar) en zit er ipv 3 liter, 3.7 liter in. Nou.. Speciale olie heb je dan... Dat was tevens de laatste keer dat ik iets zei.

Ik weet dat er goede dealers bestaan maar ze zijn schaars. Ik ging bij die kerel voor de officiële stempel in het boekje en de naam die hij had in België. Sindsdien doe ik het zelf, die fictieve waardevermindering van ontbrekende stempels in het boekje, neem in voor lief dan maar.. Ik bestel zo goed als alles via het internet en de service is altijd top tot nu toe. Mijn laatste band (Michelin pilot Road 5)ook via pneus online gekocht en laten monteren door een motnagepunt die met hen samenwerken. Enige voorwaarde van die gast was dat ik het wiel los meenam.
 
Vertrouwensband met de dealer... Die had ik. Tot hij de kantjes eraf liep. Letterlijk en figuurlijk.
-2 velgen beschadigd door zijn kunde van banden monteren. Geen sorry of herstelling, gewoon met een alcohol 'stift de schade opkleuren.
-Balhoofdlagers vervangen onder garantie.. Zogezegd. 1 maand later zat mijn stuur muurvast, bij demontage van de Balhoofdlagers waren die "splinternieuwe" van een maandje oud volledig verroest.
-bij onderhoud, olie eraf, filter eraf, olie erop en starten maar! Filter was ie vergeten. Heel mijn voorband onder de olie. En wat denk je? Krijg ik een nieuwe? Nee hoor! Met brake cleaner afspuiten en de nota dat ik voorzichtig mag rijden.
-in de dolomieten heel mijn blok onder de olie en vastzittende steppermotor (husqvarna nuda=F800 blok) door overvloed aan olie in de airbox. Er zat uiteindelijk 700cc teveel aan olie in. Zijn uitleg: bij koude motor is het niveau perfect. Bij warme motor zet de olie uit (is een beetje waar) en zit er ipv 3 liter, 3.7 liter in. Nou.. Speciale olie heb je dan... Dat was tevens de laatste keer dat ik iets zei.

Ik weet dat er goede dealers bestaan maar ze zijn schaars. Ik ging bij die kerel voor de officiële stempel in het boekje en de naam die hij had in België. Sindsdien doe ik het zelf, die fictieve waardevermindering van ontbrekende stempels in het boekje, neem in voor lief dan maar.. Ik bestel zo goed als alles via het internet en de service is altijd top tot nu toe. Mijn laatste band (Michelin pilot Road 5)ook via pneus online gekocht en laten monteren door een motnagepunt die met hen samenwerken. Enige voorwaarde van die gast was dat ik het wiel los meenam.
Ja dat is natuurlijk mooi klote. Bij zo'n dealer moet je snel wegwezen. Maar ik kan je vertellen, er zijn ook goede maar dat zijn meestal de kleinere bedrijven.
 
Hij heeft toch geen geld uitgegeven? dus dat heeft hij bespaard :+
Die "gemiste inkomsten" vanwegen niet werken / verlies/verbruik vrije dagen is "een ander potje"....

Als hij 2 weken vrije dagen had verkocht (en dat kan bij ons) had hij daar meer voor gekregen dan dat hij nu bespaarde aan installatiekosten. Op zich niet erg als hij die installatie een hele leuke afwisseling van zijn werk was, maar hij liep vooral te mopperen dat het zo'n kutklus was.
 
Ja dat is natuurlijk mooi klote. Bij zo'n dealer moet je snel wegwezen. Maar ik kan je vertellen, er zijn ook goede maar dat zijn meestal de kleinere bedrijven.
U is motoport klant?

Motor gekocht van een mf-er die de voorvork bij mp had geservised.
Voorvork zat met 2 bouten vast, 1 links 1 rechts.
Is goed gegaan maar had ook zo fout af kunnen lopen.
 
U is motoport klant?

Motor gekocht van een mf-er die de voorvork bij mp had geservised.
Voorvork zat met 2 bouten vast, 1 links 1 rechts.
Is goed gegaan maar had ook zo fout af kunnen lopen.

1408263


Heb je toevallig 2 vorkbouten? :+
 
Ja ,....ik weet heel goed dat er ook slechte dealers zijn , ......maar daar ging je toch al niet heen ,.....en ook niet om je zelf gekochte internet-bandje daar te laten monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan