Motor verzuipt? Hyosung GT125 2012

nathan524

MF'er
4 nov 2018
34
0
Saasveld
Mijn motor lijkt wel te verzuipen zodra ik het gas openhaal ( ook in neutraal ). Dit is altijd maakt niet uit of hij warm of koud is. Als hij boven de ~6000 rpm komt is dit niet. Vooral als ik net de snelweg afkom en dan in weer wat lagere toeren ga rijden verzuipt hij terwijl ik gewoon 5000 rpm rijdt. Hierbij geeft hij ook terugslag/backfire als ik gas erop wil houden. Als de motor een paar seconden uit staat en dan weer aan gaat is dit probleem al weer een stuk minder. Ook moet ik moet vanuit stilstand voorzichtig een klein beetje gas geven zodat hij niet direct verzuipt. Als ik op de koppeling rem en dan weer gas wil geven dan verzuipt hij ook bij hogere toeren. De carburateur is afgesteld schoongemaakt en de sproeiers zijn vervangen door de garage. Ook zitten er vrij nieuwe bougies in. Wat kan de oorzaak zijn? Choke staat altijd gewoon uit en die werkt prima. Ben zelf niet een supertechneut qua motoren maar wil het wel graag oplossen.
 

Bijlagen

  • Hyosung-GT-125-P-125-Black.jpg
    Hyosung-GT-125-P-125-Black.jpg
    85,7 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Terug naar de garage.. deed hij dit ook voor je 'm wegbracht?
Dit deed hij ook al voordat ik hem naar de garage deed. Alleen heb ik hem toen weggebracht omdat hij maar op 1 cilinder liep. Dit kwam doordat 1 sproeier was afgebroken zei hij. Daarom had hij ook nieuwe sproeiers er opgezet en afgesteld. Toen ik de motor startte bij de dealer meldde ik ook dat hij verzuipt en dergelijke.. Zijn antwoord was daarop dat het komt omdat de motor nog koud is en dat het met een warme motor wel goed is.... Zat er zelf ook aan te denken om hem weer terug te brengen maar als hier een logische oplossing voor was dan was dat voor mij wel een stuk makkelijker geweest.
 
waarom denk je dat hij teveel benzine krijgt ?

ik vermoed dat hij eerder te weinig benzine krijgt .
kijk ook goed de rubbers tussen blok en carbu's na. door de V-opstelling moet je nogal wringen om ze er in te krijgen, en bij een SV650 resulteert dat al eens in scheuren en dus valse lucht en knallen enzo.
 
waarom denk je dat hij teveel benzine krijgt ?

ik vermoed dat hij eerder te weinig benzine krijgt .
kijk ook goed de rubbers tussen blok en carbu's na. door de V-opstelling moet je nogal wringen om ze er in te krijgen, en bij een SV650 resulteert dat al eens in scheuren en dus valse lucht en knallen enzo.

De rubbers zien er inderdaad versleten uit.
IMG_20190314_090707.jpg


Moet ik deze vervangen? Zo ja waar kan ik dit halen want kon op internet niet zo wat vinden als ik op inlaatrubbers voor mijn motor zoek.
 
Op een Duitse site vroegen ze maar liefst 103,- voor 1 rubber,en dat is nog zonder verzendkosten,die willen
zeker snel rijk worden.Daar koop je in Korea beide rubbers voor plus de vezendkosten en hou je nog geld over.8)7
 
Jemig,zo erg heb ik niet vaak gezien8)7,ik snap niet dat die zaak waar je geweest ben je daar
niet op gewezen heeft,deze moeten zo snel mogenlijk vervangen worden.
Goedkoopst is in Korea zelf bestellen, Kennisgeving voor omleiding
Genuine Hyosung Front Intake Pipe GV125 GT125 GT125R
Zou alleen wel informeren wat de verzendkosten zijn.

Heb voor beide cilinders inlaatrubbers besteld op diezelfde website. Wanneer ze er zijn en zijn gemonteerd geef ik een update.
 
Heel bijzonder dat rubbers van zo'n recente motor al zo gaar zijn?>
En idd bizar dat een motorzaak er niets van zei/aan deed.. doet me haast twijfelen of je er wel bent geweest?
 
Doet me ook twijfelen of ze wel daadwerkelijk de sproeier vervangen hebben.

Ben het overigens wel met sammie eens dat een sproeier die "spontaan" afbreekt erg bijzonder klinkt.
 
Doet me ook twijfelen of ze wel daadwerkelijk de sproeier vervangen hebben.

Ben het overigens wel met sammie eens dat een sproeier die "spontaan" afbreekt erg bijzonder klinkt.
Ik heb het in 40jaar in de techniek nog nooit meegemaakt,wel dat een monteur een sproeier afbreekt die vast gecorrodeerd zit,
dat laatste lijkt mij in dit geval meer waarschijnlijk, alhoewel je weet maar nooit met die Koreaanse kwaliteit,die is niet veel beter
dan de Chinese meuk.Mijn broer heeft een Quad gehad met een Suzuki kloon motor en die heeft alleen maar ellende
met dat motorblok gehad,ook brak er van alles af,het apparaat stond ook meer stil dan er gereden mee kon worden.
Dat leert je dan toch weer de Japanse kwaliteit (atarimae hinshitsu)waarderen.:}:Y
 
Laatst bewerkt:
Weet ook niet hoe het kan maar het ik reed gewoon een keer vlot weg en vervolgens in een klap gaat me motor langzaam. het was een klein dingetje wat dus de benzine blokkeerde maar de sproeier was kapot. Ik vond het trouwens ook wel een slechte garage want heb er 4 weken op gewacht terwijl ik de tweede week belde of hij al klaar was en of hij er mee bezig kon gaan. En aan de telefoon zei hij dat niet zo duur zou zijn aangezien het maar anderhalf uur zou duren. staat er op de rekening voor 3 en een half uur. ga er ook niet weer naartoe

Cattier motoren, Hyosung dealer. Cattier, voor al uw motorplezier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan