Motor verzekering

NDC

Die hard MF'er
15 apr 2013
338
1
Ik heb mijn eerste motor aangeschaft, en ben nu aan het kijken naar een passende verzekering.
Heb met mijn auto toch al bijna 9 schade vrije jaren opgebouwd inmiddels.

Hebben jullie een motorverzekering bij een andere verzekering dan waar jullie de andere zaken hebben, of alles onder 1 dak? Wat is een goede motorverzekering met een aantrekkelijke prijs?
 
Unive, 5 euro en een beetje per kwartaal voor een kale WA,
En een hoop schadevrije jaren.

Ik heb de rest ook bij Unive, kwam op een aanbod van 36,- p/mnd met 9 schade vrije jaren en all risk.
Kale WA is wel ff stuk goedkoper natuurlijk ;)


Ik hoor links en rechts ook iets over verzekering bij KNMV, iemand ervaring?
 
Ik merk dat het lastiger wordt om een verzekering te vinden waar je nog een uitgebreide SVO dekking op kunt krijgen. KNMV heeft deze beperkt tot € 25k, waar de ANWB nog een mogelijkheid heeft deze tot € 150k af te kunnen sluiten. Bikerpolis had altijd dekking van € 1 mio, maar biedt deze dekking niet meer aan en komt zelfs te vervallen per eerste polisverjaardag...
 
Ik zit al een aantal jaar bij Unive WA+ beperkt Casco, en ben altijd naar tevredenheid geholpen. Kijk goed rond en vergelijk de verzekeraars met elkaar wat je wel en niet krijgt
 
Niet specifiek een goedkope die veel gebruikt wordt door mensen hier dus?!
 
Zit zelf bij Combimotors,
0 schadevrije jaren, WA+diefstal+opzittenden voor €17 per maand.
WA+opzittenden was €12,50 dacht ik en kale WA iets van €8 of €9.
 
Ik zat bij Unigarant, maar mijn tussenpersoon heeft dat omgezet naar London vanwege wat nadelige voorwaarden per 2013... alles is overgezet met de oude voorwaarden. Maar ik moet eind dit jaar nog maar eens kijken wat ik ga doen, want dan zitten de eerste 3 jaar er op en krijg ik toch ook geen aanschafwaarde meer terug bij diefstal. Misschien kan ik 'm beter nog laten jatten, want de dagwaarde zal wel een stukje minder zijn. :+
 
Zit bij Bikerpolis.nl :)

Ik ook... Tot de eerstkomende polisverjaardag. Daarna komt de schadeverzekering opzittende te vervallen (wordt vervangen door de m.i. nutteloze ongevallen opzittende) en ga ik op zoek naar een verzekeringsmaatschappij die wel nog een schadeverzekering opzittende heeft (en niet de lullige € 25k dekking van de KNMV)
 
Kun je hier wat meer over vertellen?

Want zit er over na te denken om de overstap te maken namelijk....
Voorwaarden zijn afhankelijk van de cataloguswaarde van je motor. Van de site

Sloten: Je motor moet altijd een ART klasse 4 goedgekeurd slot hebben (zie www.stichtingart.nl).
- Cataloguswaarde van EUR 15.000 tot EUR 25.000:Je motor moet een ART klasse 4 goedgekeurd slot hebben en 's nachts worden gestald in een goed afgesloten ruimte.
- Cataloguswaarde vanaf EUR 25.000: Motoren met een cataloguswaarde hoger dan EUR 25.000 kunnen niet online verzekerd worden. De beveiligingseisen worden in overleg vastgesteld. Binnenstalling: Om je recht op schadevergoeding in geval van diefstal of vandalisme te behouden, geldt naast bovengenoemde beveiligingseisen ook een nachtclausule. Dit houdt in dat je motor tussen 23:00 uur ’s avonds en 6:00 uur ‘s morgens op je huisadres altijd binnen moet zijn gestald.

Buitenstalling:
- Als je de motor buiten stalt, zorg dan dat je motor met een ART-Categorie IV of hoger goedgekeurde ketting- of beugelslot bevestigd aan een aard- of nagelvast voorwerp.
- Als op basis van de cataloguswaarde van je motor een alarmsysteem verplicht is, zorg dan dat het alarmsysteem bij stalling buiten altijd is ingeschakeld.
- Als je met je motor tijdelijk niet op je huisadres verblijft, bijvoorbeeld wegens vakantie of visite, dan mag je motor tijdelijk buiten worden gestald. Voorwaarde is wel dat de motor: met twee extra ART- Categorie IV of hoger goedgekeurde sloten (bijvoorbeeld, een beugelslot + een schijfremslot naast het normale stuurslot op slot zet of met een ART-Categorie IV of hoger goedgekeurd ketting- of beugelslot slot (naast het normale stuurslot) bevestigt aan aard- of nagelvast voorwerp. Als op basis van de cataloguswaarde van je motor een alarmsysteem verplicht is, zorg dan dat naast bovenstaande maatregelen ook het alarmsysteem is ingeschakeld.
 
@TS

Helaas is er niet 1 verzekering die voor iedereen gunstig is, dus je zult toch zelf premies en voorwaarden moeten vergelijken. Of je vraagt een tussenpersoon als www.bikerpolis.nl om dat voor je te doen.
 
Ik kom ook bij de KNMV met 8/9 schade vrije jaren, bij All Risk op circa 35,- p/mnd.

Zijn dit normale bedragen of zijn jullie normaliter goedkoper?
Ik snap dat het wel een verschil is of het om WA of All Risk gaat.
 
Ik kom ook bij de KNMV met 8/9 schade vrije jaren, bij All Risk op circa 35,- p/mnd.

Zijn dit normale bedragen of zijn jullie normaliter goedkoper?
Ik snap dat het wel een verschil is of het om WA of All Risk gaat.

Wat voor fiets heb je?
 
Europeesche neemt doorgaans de schadevrije jaren van jr auto over...
Unive ook, mits de auto daar verzekerd...

Zit nu zelf collectief bij Centraal Beheer via mijn werkgever, allrisk zonder eigenrisico voor 28 pleuro's
per maand. (zx6r.'09)
 
Europeesche neemt doorgaans de schadevrije jaren van jr auto over...
Unive ook, mits de auto daar verzekerd...

Zit nu zelf collectief bij Centraal Beheer via mijn werkgever, allrisk zonder eigenrisico voor 28 pleuro's
per maand. (zx6r.'09)

Dat klinkt een stuk beter voor All Risk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan