Motor valt uit na (hard) remmen (dorsoduro 2009)

mikejux

Die hard MF'er
4 jul 2007
484
20
Sinds vandaag het probleem dat bij harder remmen het lijkt alsof de motor geen benzine krijgt. Rem ik kort en krachtig dan hoor je de motor bijna afslaan en dan ineens komt het gas weer terug.

Rem ik stevig tot bijna stilstand dan valt de motor helemaal uit. Het starten lukt dan ook pas na n paar seconden.

Iemand n idee waar ik dit moet zoeken?
 
Vast bedankt...We gaan morgenvroeg even wat dingen checken. Het viel me op dat de motor trouwens koud slechter stationair loopt. Valt dan bijna uit. Maar blijft lopen. Warm loopt deze goed.

Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben dat het toerental stationair te laag staat of niet goed verbrand waardoor hij bij snel afremmen hier nog onder komt en daardoor uitvalt?

Volgens mij is dit trouwens niet handmatig bij te stellen.
 
Vandaag helaas niet tot n oplossing gekomen.

Valsensor is het niet. Losgekoppeld en het probleem blijft zich voordoen.

Met achterem remmen. (Waarbij de motor niet duikt) geeft hetzelfde probleem.

Dashboard blijft aan dus het is niet zo dat de stroom geheel uitvalt.

Afspraak gemaakt. Dinsdag maar naar de garage. Hopelijk dat er iets uit te lezen valt. Als er nog ideeën zijn hoor ik het graag.
 
ik heb niet heel veel verstand van motoren maar zou het niet kunnen zijn dat als je remlicht aan gaat er ergens kortsluiting ontstaat waardoor je ontsteek regelaar gaat lopen kutten? of hoe je dat ook noemt..

zo als ik al zeg ben een leek op motor gebied maar dit zou mijn eerste ingeving zijn.
 
Inderdaad. En rem en koppeling flink indrukken zelfs met inveren heeft geen effect.

Als ik bv 80 rijd en even goed in de rem knijp heeft de motor ook geen drive meer. Na een aantal seconden pakt deze dan ineens weer op.
 
De Level-sensor van de brandstofpomp? Of de aansluitingen ervan, connector/stekker? Of bedrading/doorvoer van de brandstofpomplaat? Is simpel door te meten/te zien.
 
Connector stekker is zelf niets aan te zien. Maar zal deze vermelden om door te meten. Wel balen....niet echt lekker kunnen rijden met dit weer :(

Zou n brandstofpomp defect niet meer problemen moeten veroorzaken?
 
Probeer eens een flesje brandstof systeem reiniger (STP, Forté), als je aan geeft dat hij ook minder fijn stationair loopt als voorheen. Tis goedkoop en is sowieso niet verkeerd dat er eens per jaar er in te gooien. Bij mijn oude zxr400 hielp het ook erg goed toen hij niet fijn stationair liep en wel eens af sloeg voor bijv. een verkeerslicht na het remmen.
 
Laatst bewerkt:
ga ik morgen zeker kopen. Ik ga ervanuit dat het niet geheel het probleem oplost, omdat hij bij mij constant uitvalt. Maar het kan helemaal geen kwaad. Lees er goede dingen over.
 
Toevallig verkeerde bougies gemonteerd. Je bougies waren toch recent vervangen.

Probeer anders alle stekkerverbingen achter de kuipen los te maken, uitblazen en weer aansluiten. Heeft bij mij ooit eens vage startproblemen opgelost
 
Heb het wel eens het de Shiver gehad
2x en lange tijd na elkaar.

Wegrijden en na 300 meter weer moeten afremmen
Bij het afremmen (volgens mij bij het koppelen) viel de motor opeens uit.
Heb er niets mee gedaan want het probleem is niet meer teruggekomen
 
Gisteren de motor opgehaald bij de monteur maar eigelijk nog niets wijzer. Uitlezen en opnieuw gas instellen heeft geen verschil gemaakt. Hoewel hij aangaf dat het niet altijd gebeurd bij remmen. Dat was voor ik m wegbracht wel t geval.

Morgen nog even de tank en brandstofpomp loshalen. Nieuwe filter erin en kijken of er geen vuil in de tank te zien is.

Met naar huis rijden trouwens geen last meer gehad van het probleem (5km). (Misschien n wonder gebeurd) Want voordat ik m bracht was het iedere keer raak.

Helaas gister en vandaag geen tijd om te testen. Kan niet wachten om morgen n rondje te rijden.
 
Het euvel is hopelijk verholpen. :) :)

Wat nu precies de oorzaak is geweest weet ik niet. Vanochtend de brandstofpomp doorgeblazen, n nieuw brandstoffilter erop gezet en de groffilter schoongemaakt. Deze leken niet eens heel vuil. Maar alles teruggezet. Testrijder en lopen als n tierelier zonder problemen.... ga ervanuit dat het zo goed is....

Gelukkig ook maar want komende week staan er 3 dagen luxemburg en vogezen op de planning..

Iedereen nog ontzettend bedankt voor t meedenken!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan