Motor uitgevallen op snelweg Triumph Speedtriple

PetvanPilaren

Rookie
6 sep 2018
7
1
Hoi allen!

Alweer 1,5 maand geleden reed ik met een vaartje of 130km/u over de snelweg wanneer plots m’n motor uitviel. (Daarvoor een beetje aan het spelen geweest met 180/190km/u.

Na de motor bij een erkende Triumph dealer te hebben gebracht hebben zij zonder compressiemeter geconstateerd dat er waarschijnlijk op 1 van de 3 cilinders geen compressie meer is. Zeker weten konden ze het niet omdat ze anders de tank, luchtfilter en bougies eraf moesten halen om de compressiemeting uit te voeren. Ik ben zelf maar aan de slag gegaan en heb inmiddels mijn blok eronder vandaan.

Nu wil ik beginnen met het zoeken naar het probleem maar mijn technisch inzicht is nog niet zo denderend. Kan iemand mij hier tips over geven wat ik moet doen of waar te beginnen?

Dank!
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen!

Alweer 1,5 maand geleden reed ik met een vaartje of 130km/u over de snelweg wanneer plots m’n motor uitviel. (Daarvoor een beetje aan het spelen geweest met 180/190km/u.

Na de motor bij een erkende Triumph dealer te hebben gebracht hebben zij zonder compressiemeter geconstateerd dat er waarschijnlijk op 1 van de 3 cilinders geen compressie meer is.
bij 1 cilinder zonder compressie valt de motor niet uit, maar gaat ie op 2 cilinders lopen.
Zeker weten konden ze het niet omdat ze anders de tank, luchtfilter en bougies eraf moesten halen om de compressiemeting uit te voeren. Ik ben zelf maar aan de slag gegaan en heb inmiddels mijn blok eronder vandaan.
dus op basis van een gok in het wilde weg ga jij een blok eronderuit halen? Respect voor je ijver :}
Nu wil ik beginnen met het zoeken naar het probleem
daar had je veel eerder mee moeten beginnen
maar mijn technisch inzicht is nog niet zo denderend.
nee echt?
Kan iemand mij hier tips over geven wat ik moet doen of waar te beginnen?
begin met exact te vertellen hoe hij uit viel en stop met dom boutjes los draaien.
 
bij 1 cilinder zonder compressie valt de motor niet uit, maar gaat ie op 2 cilinders lopen.dus op basis van een gok in het wilde weg ga jij een blok eronderuit halen? Respect voor je ijver :}daar had je veel eerder mee moeten beginnennee echt?begin met exact te vertellen hoe hij uit viel en stop met dom boutjes los draaien.

Ja dat is vrij eenvoudig: ik reed 130km/u constant en ineens hoor ik wat in het blok en verminder ik vrij snel vaart en sta binnen 10 seconde stil..
 
Staat er idd niet bij.
@TS: Triumph Speed Triple 1050 valt vanaf 130km/u stil. En toen?
Daarna nog gereden?
Heeft het blok daarna nog gelopen?
Start het blok überhaupt?
Zo ja, klinkt het goed?
 
Nee, daarna is er niet meer mee gereden. Ik heb zelf een vermoeden van kapotte klep? Zou dat kunnen?

Het vervelende is, dat het van alles kan zijn, zelf een kapotte zekering, draadbreuk waardoor kortsluiting of een bougie die is los getrild. Je had beter de motor door de Triumph-dealer moeten laten nakijken. Nu is het gewoon gokken wat het kan zijn helaas. Hoe heb je eigenlijk je motor bij de Triumph-dealer gekregen? heb je hem nog kunnen starten? Hoe liep de motor? Meer info!!!
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het blok eronder vandaan gehaald zonder enige reden. Dat is nog et ergst.
Als er een zuiger lekt loopt ie op 2 cilinders.
Als ie der helemaal mee ophoudt krijgt ie geen benzine, ontsteking.

kun je denken aan, brandstofpomp, bougie's, bobine, spoel, lekkende injector(als het EFI is) carburateur die verstopt zit, brandstoftank leeg ( :') ) kapotte accu, zekering kapot, massa sluiting, geen goed massapunt, enzovoort...

Succes ermee :W
 
Ja dat is vrij eenvoudig: ik reed 130km/u constant en ineens hoor ik wat in het blok
wat hoorde je?
en verminder ik vrij snel vaart
Dat gebeurd als je motor helemaal uitvalt
en sta binnen 10 seconde stil..
zonder remstreep op de weg? Deed de koppeling het niet meer?

Als ik een vraag stel als "vertel exact wat er gebeurde" en je wil antwoorden en of oplossingen, doe jij dan even je best alsjeblieft
 
Als je het blok er toch onderuit heb kijk dan eens in de inlaten en uitlaat gaten hoe de kleppen
er uit zien,en haal de bougies er eens uit en kijk hoe die er uit zien.
Eventueel zou je een endoscoop camera kunnen aanschaffen,dan kan je ook nog in de cilinders kijken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan